SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

TEST: Prečo Seat Alhambra 4x4 ? Lebo

Alhambra vybavená pohonom všetkých kolies patrí medzi najuniverzálnejšie rodinné autá. Popri praktických výhodách neoberá šoféra o radosť z čerstvo napadnutého snehu.

Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti.Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti. (Zdroj: autor)

BREZNO. Ťažko, dokonca veľmi ťažko možno skĺbiť praktickú stránku auta pre viacdetné rodiny bez ujmy na jazdných vlastnostiach alebo radosti z jazdy. Seat Alhambra napriek prísnej elektronike dokáže nadchnúť otca rodiny tak ako sme to ani nečakali.

Prvoradú úlohu rodinného auta zvláda už základný model Alhambry výborne. Medzigeneračný prínos cítiť asi najviac v posuvných dverách. Rovnako pri každej manipulácii so sedadlami vidieť, ako sa konštruktéri hrali s ich posúvaním a sklápaním.

Doslova máme pocit, že brali do úvahy pripomienky viacdetných rodín. To, že za mnohé veci si treba priplatiť, je skutočnosť a filozofia koncernu. Z praktického hľadiska však pri tomto aute netreba opomenúť sedadlo s integrovanou detskou sedačkou.

Kto pozná starosti s vyberaním sedačky, ak vozí deti ráno do škôlky a v priebehu dňa dospelých, ten vie, o čom píšeme. Hoci Volkswagenu neraz vyčítame fádny interiér, teraz sme ocenili, že z línie Seatu je v kokpite našťastie iba volant.

Dokáže potešiť

Aby nedošlo k dezinformácii, Seat Alhambra 4x4 v žiadnom prípade nenahradí športové auto na zimu, avšak pri čiastočne vypnutej stabilizácii dokáže potešiť. Napríklad pri výjazde z bočnej na hlavnú zasneženú cestu jemne zavlní zadkom, ak vodič chce.

Elektronika dokáže na základe vstupných podmienok vopred pripraviť medzinápravovú spojku Haldex na nával výkonu dozadu. Samozrejme prioritou ostáva predná náprava, pri výraznej zmene smeru predných kolies ide výkon na zadnú nápravu bez čakania.

Trochu váha

Kým pri bežných osobných autách pohon všetkých kolies veľmi nechýba, ťažkým minivanom výrazne uľahčuje situáciu na snehu. Najmä ak je auto plne naložené s deťmi, nemusíte sa báť, že ostanete uprostred kopca. Avšak prílišné sebavedomie nie je na mieste. Pri skúške pohnutia v strmom stúpaní sa nám zdalo, že Haldex až príliš rozmýšľa, podobne ako v rovnakej situácii xDrive.

Namiesto pulzovania výkonu by bol dobrý rovnomerný záber všetkých kolies. Ten sa dostaví na začiatku, no akonáhle sa jedno z kolies pretočí výraznejšie, nastane hľadanie povrchu s lepšou priľnavosťou. To má niekedy zase za následok to, že jedno koleso sa pretáča a ostatné stoja.

Bez väčších kompromisov

Najviac dobre odvedenej práce však vidieť pri dynamickej jazde, kedy 4x4 Haldex nekomplikuje situáciu, ba skôr pracuje v prospech ľahkého pretočenia.

Ak si chcete na voľnej ploche zajazdiť šmykom, vypnite protipreklzovú ochranu a ESP musíte prebiť plynovým pedálom. Dá to trochu námahy, ale Alhambra dokáže prejsť zákruty šmykom. Jedine zabudnite na klasickú kontru volantom, pretože stabilizačný systém ju v podstate nahrádza. Zatiaľ sme nejazdili so zábavnejším minivanom na snehu.

Každý kompromis niečo stojí, ale Alhambra 4x4 urobila všetkým segmentom áut, ktoré v jednom zastupuje, najmenšie ústupky. K dokonalosti chýba snáď len ponuka prevodovky DSG a silnejšej verzie motora s pohonom všetkých kolies.

Kupujem-nekupujem
Alhambra 4x4 nestojí málo ale za to, čo predviedla, dostáva jednoznačné kupujem. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 2,0 TDI CR
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750 - 2500
Emisie CO2 (g/km) 158
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2919
Dĺžka (mm) 4854
Šírka (mm) 2081
Výška (mm) 1740
Pohotovostná hmot (kg) 1891
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 267 - 809
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 191
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,0
Spotreba v teste 7,1
Cena skúš. verzie od (eur) 29 604,-
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 842
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 482
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 110
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 678
  5. Po Slovensku na motorke 6 769
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 355
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 907
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 832
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 625
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


9 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún