TEST: Prečo Seat Alhambra 4x4 ? Lebo

Alhambra vybavená pohonom všetkých kolies patrí medzi najuniverzálnejšie rodinné autá. Popri praktických výhodách neoberá šoféra o radosť z čerstvo napadnutého snehu.

Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti.(Zdroj: autor)

BREZNO. Ťažko, dokonca veľmi ťažko možno skĺbiť praktickú stránku auta pre viacdetné rodiny bez ujmy na jazdných vlastnostiach alebo radosti z jazdy. Seat Alhambra napriek prísnej elektronike dokáže nadchnúť otca rodiny tak ako sme to ani nečakali.

Prvoradú úlohu rodinného auta zvláda už základný model Alhambry výborne. Medzigeneračný prínos cítiť asi najviac v posuvných dverách. Rovnako pri každej manipulácii so sedadlami vidieť, ako sa konštruktéri hrali s ich posúvaním a sklápaním.

Doslova máme pocit, že brali do úvahy pripomienky viacdetných rodín. To, že za mnohé veci si treba priplatiť, je skutočnosť a filozofia koncernu. Z praktického hľadiska však pri tomto aute netreba opomenúť sedadlo s integrovanou detskou sedačkou.

Kto pozná starosti s vyberaním sedačky, ak vozí deti ráno do škôlky a v priebehu dňa dospelých, ten vie, o čom píšeme. Hoci Volkswagenu neraz vyčítame fádny interiér, teraz sme ocenili, že z línie Seatu je v kokpite našťastie iba volant.

Dokáže potešiť

Aby nedošlo k dezinformácii, Seat Alhambra 4x4 v žiadnom prípade nenahradí športové auto na zimu, avšak pri čiastočne vypnutej stabilizácii dokáže potešiť. Napríklad pri výjazde z bočnej na hlavnú zasneženú cestu jemne zavlní zadkom, ak vodič chce.

Elektronika dokáže na základe vstupných podmienok vopred pripraviť medzinápravovú spojku Haldex na nával výkonu dozadu. Samozrejme prioritou ostáva predná náprava, pri výraznej zmene smeru predných kolies ide výkon na zadnú nápravu bez čakania.

Trochu váha

Kým pri bežných osobných autách pohon všetkých kolies veľmi nechýba, ťažkým minivanom výrazne uľahčuje situáciu na snehu. Najmä ak je auto plne naložené s deťmi, nemusíte sa báť, že ostanete uprostred kopca. Avšak prílišné sebavedomie nie je na mieste. Pri skúške pohnutia v strmom stúpaní sa nám zdalo, že Haldex až príliš rozmýšľa, podobne ako v rovnakej situácii xDrive.

Namiesto pulzovania výkonu by bol dobrý rovnomerný záber všetkých kolies. Ten sa dostaví na začiatku, no akonáhle sa jedno z kolies pretočí výraznejšie, nastane hľadanie povrchu s lepšou priľnavosťou. To má niekedy zase za následok to, že jedno koleso sa pretáča a ostatné stoja.

Bez väčších kompromisov

Najviac dobre odvedenej práce však vidieť pri dynamickej jazde, kedy 4x4 Haldex nekomplikuje situáciu, ba skôr pracuje v prospech ľahkého pretočenia.

Ak si chcete na voľnej ploche zajazdiť šmykom, vypnite protipreklzovú ochranu a ESP musíte prebiť plynovým pedálom. Dá to trochu námahy, ale Alhambra dokáže prejsť zákruty šmykom. Jedine zabudnite na klasickú kontru volantom, pretože stabilizačný systém ju v podstate nahrádza. Zatiaľ sme nejazdili so zábavnejším minivanom na snehu.

Každý kompromis niečo stojí, ale Alhambra 4x4 urobila všetkým segmentom áut, ktoré v jednom zastupuje, najmenšie ústupky. K dokonalosti chýba snáď len ponuka prevodovky DSG a silnejšej verzie motora s pohonom všetkých kolies.

Kupujem-nekupujem
Alhambra 4x4 nestojí málo ale za to, čo predviedla, dostáva jednoznačné kupujem. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 2,0 TDI CR
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750 - 2500
Emisie CO2 (g/km) 158
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2919
Dĺžka (mm) 4854
Šírka (mm) 2081
Výška (mm) 1740
Pohotovostná hmot (kg) 1891
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 267 - 809
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 191
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,0
Spotreba v teste 7,1
Cena skúš. verzie od (eur) 29 604,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 706
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 056
  3. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 4 296
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 105
  5. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 941
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 513
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 298
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 178
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 508
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 203

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

SVET

Mariňák: Ak ponorku nájdu, námorníkov aj tak nezachránia

Stratenú argentínsku ponorku by mohol nájsť sonar, hovorí Ross Hall.

ŠPORT

Prerušenie ligy? Neexistuje na to dôvod, tvrdí Lintner

Kluby si môžu vyskúšať, aké je to hrať bez kľúčových hráčov, hovorí šéf ligy.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.