SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

TEST: Prečo Seat Alhambra 4x4 ? Lebo

Alhambra vybavená pohonom všetkých kolies patrí medzi najuniverzálnejšie rodinné autá. Popri praktických výhodách neoberá šoféra o radosť z čerstvo napadnutého snehu.

Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti.Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti. (Zdroj: autor)

BREZNO. Ťažko, dokonca veľmi ťažko možno skĺbiť praktickú stránku auta pre viacdetné rodiny bez ujmy na jazdných vlastnostiach alebo radosti z jazdy. Seat Alhambra napriek prísnej elektronike dokáže nadchnúť otca rodiny tak ako sme to ani nečakali.

Prvoradú úlohu rodinného auta zvláda už základný model Alhambry výborne. Medzigeneračný prínos cítiť asi najviac v posuvných dverách. Rovnako pri každej manipulácii so sedadlami vidieť, ako sa konštruktéri hrali s ich posúvaním a sklápaním.

Doslova máme pocit, že brali do úvahy pripomienky viacdetných rodín. To, že za mnohé veci si treba priplatiť, je skutočnosť a filozofia koncernu. Z praktického hľadiska však pri tomto aute netreba opomenúť sedadlo s integrovanou detskou sedačkou.

Kto pozná starosti s vyberaním sedačky, ak vozí deti ráno do škôlky a v priebehu dňa dospelých, ten vie, o čom píšeme. Hoci Volkswagenu neraz vyčítame fádny interiér, teraz sme ocenili, že z línie Seatu je v kokpite našťastie iba volant.

Dokáže potešiť

Aby nedošlo k dezinformácii, Seat Alhambra 4x4 v žiadnom prípade nenahradí športové auto na zimu, avšak pri čiastočne vypnutej stabilizácii dokáže potešiť. Napríklad pri výjazde z bočnej na hlavnú zasneženú cestu jemne zavlní zadkom, ak vodič chce.

Elektronika dokáže na základe vstupných podmienok vopred pripraviť medzinápravovú spojku Haldex na nával výkonu dozadu. Samozrejme prioritou ostáva predná náprava, pri výraznej zmene smeru predných kolies ide výkon na zadnú nápravu bez čakania.

Trochu váha

Kým pri bežných osobných autách pohon všetkých kolies veľmi nechýba, ťažkým minivanom výrazne uľahčuje situáciu na snehu. Najmä ak je auto plne naložené s deťmi, nemusíte sa báť, že ostanete uprostred kopca. Avšak prílišné sebavedomie nie je na mieste. Pri skúške pohnutia v strmom stúpaní sa nám zdalo, že Haldex až príliš rozmýšľa, podobne ako v rovnakej situácii xDrive.

Namiesto pulzovania výkonu by bol dobrý rovnomerný záber všetkých kolies. Ten sa dostaví na začiatku, no akonáhle sa jedno z kolies pretočí výraznejšie, nastane hľadanie povrchu s lepšou priľnavosťou. To má niekedy zase za následok to, že jedno koleso sa pretáča a ostatné stoja.

Bez väčších kompromisov

Najviac dobre odvedenej práce však vidieť pri dynamickej jazde, kedy 4x4 Haldex nekomplikuje situáciu, ba skôr pracuje v prospech ľahkého pretočenia.

Ak si chcete na voľnej ploche zajazdiť šmykom, vypnite protipreklzovú ochranu a ESP musíte prebiť plynovým pedálom. Dá to trochu námahy, ale Alhambra dokáže prejsť zákruty šmykom. Jedine zabudnite na klasickú kontru volantom, pretože stabilizačný systém ju v podstate nahrádza. Zatiaľ sme nejazdili so zábavnejším minivanom na snehu.

Každý kompromis niečo stojí, ale Alhambra 4x4 urobila všetkým segmentom áut, ktoré v jednom zastupuje, najmenšie ústupky. K dokonalosti chýba snáď len ponuka prevodovky DSG a silnejšej verzie motora s pohonom všetkých kolies.

Kupujem-nekupujem
Alhambra 4x4 nestojí málo ale za to, čo predviedla, dostáva jednoznačné kupujem. (Rastislav Chvála)
Technické parametre

Motor 2,0 TDI CR
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750 - 2500
Emisie CO2 (g/km) 158
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2919
Dĺžka (mm) 4854
Šírka (mm) 2081
Výška (mm) 1740
Pohotovostná hmot (kg) 1891
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 267 - 809
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 191
Spotreba mesto(l/100 km) 7,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,0
Spotreba v teste 7,1
Cena skúš. verzie od (eur) 29 604,-
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 707
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 864
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 574
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 111
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 744
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 330
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 727
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 465
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 259
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N