SME

TEST: Prečo Seat Alhambra 4x4 ? Lebo

Alhambra vybavená pohonom všetkých kolies patrí medzi najuniverzálnejšie rodinné autá. Popri praktických výhodách neoberá šoféra o radosť z čerstvo napadnutého snehu.

Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti.Okrem každodennej služby sa hodí aj na voľné chvíle detskej radosti. (Zdroj: autor)

BREZNO. Ťažko, dokonca veľmi ťažko možno skĺbiť praktickú stránku auta pre viacdetné rodiny bez ujmy na jazdných vlastnostiach alebo radosti z jazdy. Seat Alhambra napriek prísnej elektronike dokáže nadchnúť otca rodiny tak ako sme to ani nečakali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvoradú úlohu rodinného auta zvláda už základný model Alhambry výborne. Medzigeneračný prínos cítiť asi najviac v posuvných dverách. Rovnako pri každej manipulácii so sedadlami vidieť, ako sa konštruktéri hrali s ich posúvaním a sklápaním.

Doslova máme pocit, že brali do úvahy pripomienky viacdetných rodín. To, že za mnohé veci si treba priplatiť, je skutočnosť a filozofia koncernu. Z praktického hľadiska však pri tomto aute netreba opomenúť sedadlo s integrovanou detskou sedačkou.

SkryťVypnúť reklamu

Kto pozná starosti s vyberaním sedačky, ak vozí deti ráno do škôlky a v priebehu dňa dospelých, ten vie, o čom píšeme. Hoci Volkswagenu neraz vyčítame fádny interiér, teraz sme ocenili, že z línie Seatu je v kokpite našťastie iba volant.

Dokáže potešiť Aby nedošlo k dezinformácii, Seat Alhambra 4x4 v žiadnom prípade nenahradí športové auto na zimu, avšak pri čiastočne vypnutej stabilizácii dokáže potešiť. Napríklad pri výjazde z bočnej na hlavnú zasneženú cestu jemne zavlní zadkom, ak vodič chce.

Elektronika dokáže na základe vstupných podmienok vopred pripraviť medzinápravovú spojku Haldex na nával výkonu dozadu. Samozrejme prioritou ostáva predná náprava, pri výraznej zmene smeru predných kolies ide výkon na zadnú nápravu bez čakania.

SkryťVypnúť reklamu

Trochu váha Kým pri bežných osobných autách pohon všetkých kolies veľmi nechýba, ťažkým minivanom výrazne uľahčuje situáciu na snehu. Najmä ak je auto plne naložené s deťmi, nemusíte sa báť, že ostanete uprostred kopca. Avšak prílišné sebavedomie nie je na mieste. Pri skúške pohnutia v strmom stúpaní sa nám zdalo, že Haldex až príliš rozmýšľa, podobne ako v rovnakej situácii xDrive.

Namiesto pulzovania výkonu by bol dobrý rovnomerný záber všetkých kolies. Ten sa dostaví na začiatku, no akonáhle sa jedno z kolies pretočí výraznejšie, nastane hľadanie povrchu s lepšou priľnavosťou. To má niekedy zase za následok to, že jedno koleso sa pretáča a ostatné stoja.

Bez väčších kompromisov Najviac dobre odvedenej práce však vidieť pri dynamickej jazde, kedy 4x4 Haldex nekomplikuje situáciu, ba skôr pracuje v prospech ľahkého pretočenia.

SkryťVypnúť reklamu

Ak si chcete na voľnej ploche zajazdiť šmykom, vypnite protipreklzovú ochranu a ESP musíte prebiť plynovým pedálom. Dá to trochu námahy, ale Alhambra dokáže prejsť zákruty šmykom. Jedine zabudnite na klasickú kontru volantom, pretože stabilizačný systém ju v podstate nahrádza. Zatiaľ sme nejazdili so zábavnejším minivanom na snehu.

Každý kompromis niečo stojí, ale Alhambra 4x4 urobila všetkým segmentom áut, ktoré v jednom zastupuje, najmenšie ústupky. K dokonalosti chýba snáď len ponuka prevodovky DSG a silnejšej verzie motora s pohonom všetkých kolies.

Kupujem-nekupujem

Alhambra 4x4 nestojí málo ale za to, čo predviedla, dostáva jednoznačné kupujem. (Rastislav Chvála)

Technické parametre

Motor 2,0 TDI CR

Zdvihový objem (cm3) 1968

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výkon (kw/k) 103/140

Pri otáčkach (ot./min.) 4200

Krútiaci moment (Nm) 320

Pri otáčkach (ot./min) 1750 - 2500

Emisie CO2 (g/km) 158

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2919

Dĺžka (mm) 4854

Šírka (mm) 2081

Výška (mm) 1740

Pohotovostná hmot (kg) 1891

Objem palivovej nádrže (l) 70

Objem batož. priestoru (l) 267 - 809

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 191

Spotreba mesto(l/100 km) 7,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2

Kombinovaná spotreba 6,0

Spotreba v teste 7,1

Cena skúš. verzie od (eur) 29 604,-

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 718
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 172
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 697
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 673
  5. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 325
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 796
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 698
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 229
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  4. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  8. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 601
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 545
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 682
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 249
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 281
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 248
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 857
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 363
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu