SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Nová Mazda6 mieri na výslnie

Nový model označený jednoducho ako Mazda6 je pre japonskú značku obratom, ktorý ju má vrátiť tam, kde ešte začiatkom 90-tych rokov patrila. Kvalita sa z jej produktov ani potom nevytratila, skôr dizajn jej automobilov prestal byť pre zákazníkov zaujímavý

. Prvým produktom, ktorý má prinavrátiť značke príťažlivosť, je práve Mazda6. Práve v týchto dňoch sa nová Mazda dostáva na európske trhy, náš nevynímajúc.

Prvé zoznámenie s novou Mazdou6, ak nerátame jej ženevskú premiéru, sme absolvovali v polovici mája tohto roku v Ríme, kde sa konalo jej európske uvedenie. Pre väčšiu skupinu slovenských i českých novinárov predstavila spoločnosť Auto Palace novú Mazdu6 počas dvoch posledných júlových dní v Českom Krumlove, v jednom z najkrajších starobylých českých miest. Prítomní novinári si v zaujímavo koncipovanom dvojdňovom programe na cestách v okolí mesta mohli do chuti vyskúšať automobil, od ktorého si importér Auto Palace veľa sľubuje. Napríklad už v tomto roku sa v strednej triede zaradiť na Slovensku medzi tri najpredávanejšie značky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na cestách v okolí Českého Krumlova sme si mohli vyskúšať verziu štvordverový sedan s ponukou benzínových štvorvalcových celohliníkových motorov 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) a 2,3 l (122 kW/166 k) so sekvenčným časovaním ventilov. Všetky majú štvorventilovú techniku a ventilový rozvod DOHC s dvoma vačkovými hriadeľmi. Dvojlitrové turbodiesle so vstrekovaním Common Rail (88 kW/120 k a 100 kW/136 k) prídu neskôr, na jeseň aj karosárske verzie päťdverový liftback i wagon a verzia s pohonom 4x4. Všetky spomínané pohonné jednotky sa budú kombinovať so všetkými typmi karosérie.

V ponuke budú tri typy prevodoviek – okrem štandardnej päťstupňovej s manuálnym radením a štvorstupňovej samočinnej bude pre modely s pohonom všetkých štyroch kolies k dispozícii aj päťstupňová samočinná prevodovka s možnosťou manuálneho radenia, a to už v závere tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Oblasť bezpečnosti riešili v Mazde bez kompromisov – mimoriadne pevný priestor pre cestujúcich, umnú konštrukciu rozkladu a absorbcie energie nárazu čelnej časti karosérie a už v základe šesť airbagov, z toho dva čelné s dvojfázovým plnením. Tradičná kvalita remeselného spracovania nechýba ani novej Mazde6. Podobne ani bohatá výbava. Už v základnom vyhotovení Base má okrem spomínaných šesť airbagov klimatizáciu, palubný počítač a autorádio (ďalšie stupne výbavy sú Touring a Sport).

Nakoniec spomeňme aspoň stručne prvé dojmy z jazdy s Mazdou6: perfektný vzhľad, vynikajúce motory, vysoký komfort a pohodlie, dostatok priestoru vpredu i vzadu a výborné jazdné vlastnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 428
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 633
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 904
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 975
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 054
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 762
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 992
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.