SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Nová Mazda6 mieri na výslnie

Nový model označený jednoducho ako Mazda6 je pre japonskú značku obratom, ktorý ju má vrátiť tam, kde ešte začiatkom 90-tych rokov patrila. Kvalita sa z jej produktov ani potom nevytratila, skôr dizajn jej automobilov prestal byť pre zákazníkov zaujímavý

. Prvým produktom, ktorý má prinavrátiť značke príťažlivosť, je práve Mazda6. Práve v týchto dňoch sa nová Mazda dostáva na európske trhy, náš nevynímajúc.

Prvé zoznámenie s novou Mazdou6, ak nerátame jej ženevskú premiéru, sme absolvovali v polovici mája tohto roku v Ríme, kde sa konalo jej európske uvedenie. Pre väčšiu skupinu slovenských i českých novinárov predstavila spoločnosť Auto Palace novú Mazdu6 počas dvoch posledných júlových dní v Českom Krumlove, v jednom z najkrajších starobylých českých miest. Prítomní novinári si v zaujímavo koncipovanom dvojdňovom programe na cestách v okolí mesta mohli do chuti vyskúšať automobil, od ktorého si importér Auto Palace veľa sľubuje. Napríklad už v tomto roku sa v strednej triede zaradiť na Slovensku medzi tri najpredávanejšie značky.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na cestách v okolí Českého Krumlova sme si mohli vyskúšať verziu štvordverový sedan s ponukou benzínových štvorvalcových celohliníkových motorov 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) a 2,3 l (122 kW/166 k) so sekvenčným časovaním ventilov. Všetky majú štvorventilovú techniku a ventilový rozvod DOHC s dvoma vačkovými hriadeľmi. Dvojlitrové turbodiesle so vstrekovaním Common Rail (88 kW/120 k a 100 kW/136 k) prídu neskôr, na jeseň aj karosárske verzie päťdverový liftback i wagon a verzia s pohonom 4x4. Všetky spomínané pohonné jednotky sa budú kombinovať so všetkými typmi karosérie.

V ponuke budú tri typy prevodoviek – okrem štandardnej päťstupňovej s manuálnym radením a štvorstupňovej samočinnej bude pre modely s pohonom všetkých štyroch kolies k dispozícii aj päťstupňová samočinná prevodovka s možnosťou manuálneho radenia, a to už v závere tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Oblasť bezpečnosti riešili v Mazde bez kompromisov – mimoriadne pevný priestor pre cestujúcich, umnú konštrukciu rozkladu a absorbcie energie nárazu čelnej časti karosérie a už v základe šesť airbagov, z toho dva čelné s dvojfázovým plnením. Tradičná kvalita remeselného spracovania nechýba ani novej Mazde6. Podobne ani bohatá výbava. Už v základnom vyhotovení Base má okrem spomínaných šesť airbagov klimatizáciu, palubný počítač a autorádio (ďalšie stupne výbavy sú Touring a Sport).

Nakoniec spomeňme aspoň stručne prvé dojmy z jazdy s Mazdou6: perfektný vzhľad, vynikajúce motory, vysoký komfort a pohodlie, dostatok priestoru vpredu i vzadu a výborné jazdné vlastnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 678
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 129
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 488
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 290
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 571
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 286
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon