. Prvým produktom, ktorý má prinavrátiť značke príťažlivosť, je práve Mazda6. Práve v týchto dňoch sa nová Mazda dostáva na európske trhy, náš nevynímajúc.
Prvé zoznámenie s novou Mazdou6, ak nerátame jej ženevskú premiéru, sme absolvovali v polovici mája tohto roku v Ríme, kde sa konalo jej európske uvedenie. Pre väčšiu skupinu slovenských i českých novinárov predstavila spoločnosť Auto Palace novú Mazdu6 počas dvoch posledných júlových dní v Českom Krumlove, v jednom z najkrajších starobylých českých miest. Prítomní novinári si v zaujímavo koncipovanom dvojdňovom programe na cestách v okolí mesta mohli do chuti vyskúšať automobil, od ktorého si importér Auto Palace veľa sľubuje. Napríklad už v tomto roku sa v strednej triede zaradiť na Slovensku medzi tri najpredávanejšie značky.
Na cestách v okolí Českého Krumlova sme si mohli vyskúšať verziu štvordverový sedan s ponukou benzínových štvorvalcových celohliníkových motorov 1,8 l (88 kW/120 k), 2,0 l (104 kW/141 k) a 2,3 l (122 kW/166 k) so sekvenčným časovaním ventilov. Všetky majú štvorventilovú techniku a ventilový rozvod DOHC s dvoma vačkovými hriadeľmi. Dvojlitrové turbodiesle so vstrekovaním Common Rail (88 kW/120 k a 100 kW/136 k) prídu neskôr, na jeseň aj karosárske verzie päťdverový liftback i wagon a verzia s pohonom 4x4. Všetky spomínané pohonné jednotky sa budú kombinovať so všetkými typmi karosérie.
V ponuke budú tri typy prevodoviek – okrem štandardnej päťstupňovej s manuálnym radením a štvorstupňovej samočinnej bude pre modely s pohonom všetkých štyroch kolies k dispozícii aj päťstupňová samočinná prevodovka s možnosťou manuálneho radenia, a to už v závere tohto roku.
Oblasť bezpečnosti riešili v Mazde bez kompromisov – mimoriadne pevný priestor pre cestujúcich, umnú konštrukciu rozkladu a absorbcie energie nárazu čelnej časti karosérie a už v základe šesť airbagov, z toho dva čelné s dvojfázovým plnením. Tradičná kvalita remeselného spracovania nechýba ani novej Mazde6. Podobne ani bohatá výbava. Už v základnom vyhotovení Base má okrem spomínaných šesť airbagov klimatizáciu, palubný počítač a autorádio (ďalšie stupne výbavy sú Touring a Sport).
Nakoniec spomeňme aspoň stručne prvé dojmy z jazdy s Mazdou6: perfektný vzhľad, vynikajúce motory, vysoký komfort a pohodlie, dostatok priestoru vpredu i vzadu a výborné jazdné vlastnosti.
Autor: gold