Modelový rad 406 je symbolom solídnosti medzi automobilmi strednej triedy. Peugwot 406 sa začal vyrábať v roku 1995 a nahradil tak predchádzajúci model Peugeot 405
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
. Všetci, ktorí hľadajú komfortné rodinné auto sú tu na správnej adrese. Koncern PSA vytvoril pohodlný automobil, s ktorým sa možno bez obáv aj s objemnejšou batožinou vybrať na dlhšiu cestu. Jediné, čo výrobcovi celkom nevyšlo, sú sedadlá. Tie pôvodne montované sú dosť nepohodlné, takže pokiaľ si na ne potrpíte, prichádzajú do úvahy modely po facelifte z roku 1999.
Pri zvýšených nárokoch na batožinový priestor je od roku 1997 k dispozícii aj verzia kombi s príznačným názvom Break. Plné zaťaženie bez problémov zvláda podvozok, čo sa však už celkom nedá tvrdiť o brzdovej sústave. Atraktívnosť i cena tohto modelu ešte vzrastie v prípade, že sa pod jeho kapotou nachádza dieselový HDI motor (od roku 1998). Turbodiesel s priamym vstrekovaním Common Rail má veľmi tichý chod, je výkonný a úsporný.
Jedinečný je špeciálny filter FAP, ktorý zabezpečuje dodatočné spaľovanie sadzí vo výfukových plynoch. Zaujímavou benzínovou alternatívou je motor 1,8 16V s výkonom 110 k. Významným argumentom za je od apríla 1998 bohatá sériová výbava. Jej súčasťou je klimatizácia, bočné airbagy a elektrické ovládanie okien. Štatistika ADAC neuvádza 406 -ku na zozname najspoľahlivejších automobilov. Najčastejšie býva zdrojom nepríjemností brzdová sústava, prevodovka a spojka, dvere spolu s kľúčmi či hlučná karoséria.
Typické slabé miesta deformované brzdové kotúče, poruchová spojka a prevodovka, strešné okno spôsobujúce klepotavý hluk
+ dostatok priestoru komfortné pruženie veľký a variabilný batožinový priestor dobré dielenské spracovanie bohatá sériová výbava
- brzdy menej pohodlné sedadlá (do mája 1999) hlučné štvorvalcové benzínové motory malé opierky hlavy
Odporúčané druhy motorov 1,8 l štvorvalcový benzínový s výkonom 110 k. Dobré dynamické vlastnosti, mierne nekultivovaný chod. Spotreba 9,5 l/100 km. 2,0 l štvorvalcový benzínový s výkonom 132 k. Kultivovaný, lepšie dynamické vlastnosti ako 1,8 l. Spotreba 10 l/100 km. 2,0 l turbodiesel (HDI) s výkonom 109 k. Kultivovaný, silný a úsporný. Spotreba 7,5 l/100 km.
Ceny R. v. 2001 - 560 800,- Sk R. v 2000 - 466 600,- Sk R. v. 1999 - 381 100,- Sk R. v. 1998 - 306 200,- Sk R. v. 1997 - 257 200,- Sk R. v. 1996 – 221 000,- Sk
Uvedené ceny platia pre model Peugeot 406 4 -dv. 1,8 16V, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.