SME
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Zafira Tourer odvezie aj štyri bicykle

Z približne sedem tohtoročných noviniek sa na našom trhu ocitla prvá. Zafira Tourer pokračuje v tradícii predchádzajúcich modelov, akurát vo väčšej karosérii a s väčším počtom asistenčných systémov. Opel zverejnil ceny modelov.

BRATISLAVA. Príbeh priekopníka v segmente 7-miestnych kompaktných vanov pokračuje. K menu Zafira pribudol prívlastok Tourer, zlepšila sa flexibilita zadných sedadiel, narástol vnútorný priestor vrátane kufra a výbavu doplnili nové technológie aj nosič bicyklov FlexFix, ktorý odvezie štyri bicykle.

Nová Zafira je väčšia, krajšia a vyspelejšia. Tvar jej karosérie inšpirovanej vysokorýchlostným vlakom postupne prezrádzali viaceré štúdie od roku 2007. Už vtedy sa dizajnéri pohrávali s jej najvýraznejším identifikačným znakom, dvomi bumerangmi v prednej časti, ktoré sa podarilo preniesť až do sériového modelu.

Silnou stránkou novinky je výhľad. Vďaka dvojitým tenkým predným stĺpikom a o 4 cm širšiemu čelnému sklu. Výhľad z auta a zážitok z jazdy môže navyše ešte umocniť panoramatické čelné okno za príplatok 1300 €.

Viac flexibility

Ak sa chceme baviť o rozdieloch medzi druhov a treťou generáciou, začať treba dlhším rázvorom náprav o 57 mm (2760 mm) a širším rozchodom kolies vpredu o 96 mm (1584 mm) a vzadu o 78 mm (1588 mm), ktoré majú priamy vplyv na lepší komfort a stabilitu. Ale tiež na priestor a komfort.

bicykle.jpg
FlexFix u Zafiry je možné odklopiť, vďaka čomu sa dá dostať do kufra aj s naloženými bicyklami.

Väčšia vnútorná šírka konštruktérom umožnila nahradiť pôvodnú lavicu v druhom rade tromi samostatnými sedadlami, ktoré sa dajú nezávisle posúvať o 210 mm a sklápať. Ak stredné sedadlo nepotrebujete obsadiť, vďaka novinke Lounge Seating (v druhej výbave za príplatok 250 eur, v najvyššej štandardne) je možné operadlo prostredného sedadla v druhom rade sklopiť a boky otočiť, čím sa vytvorí komfortná stredová opierka pre pasažierov na vonkajších sedadlách.

Bez rezervného kolesa

Obe krajné sedadlá je pritom možné posunúť o ďalších 70 mm viac dozadu a o 50 mm k sebe, čím pasažieri získajú lepší priestor na dĺžku aj šírku. Všetky sedadlá druhého aj tretieho radu sa sklápajú do podlahy a nie sú demontovateľné. Batožinový priestor medzigeneračne narástol o 65 l (710 l) v základnom 5-miestnom usporiadaní a o 40 l sa zväčšila jeho maximálna prepravná kapacita (1860 l).

opierka.jpg
Stredné sedadlo v druhom rade po prestavbe na lakťovú opierku.

Achilovou pätou 7-miestnych vanov býva rezervné koleso. Aj nová Zafira je už štandardne vybavená lepiacou súpravou. Za príplatok 50 eur máte možnosť dokúpiť si dojazdovú rezervu, ktorá je uchytená pod autom. Vtedy Zafira nemôže byť vybavená nosičom bicyklov FlexFix. FlexFix dokáže špeciálnemu adaptéru dokáže prvýkrát odviesť až 4 bicykle a navyše sa dá odklopiť, čím umožňuje prístup do kufra aj bez demontáže bicyklov.

Preplnená elektronikou

Nová Zafira dospela aj technologicky. Na palube môžete mať množstvo asistenčných systémov, ktoré pomáhajú zvyšovať bezpečnosť a komfort posádky. Systém Following Distance Indication napríklad spĺňa najnovšiu legislatívu, ktorá predpisuje na diaľnici dodržiavať odstup charakterizovaný časovým úsekom 2 sekundy.

Práve tento systém vodiča na centrálnom displeji informuje o odstupe od vozidla idúceho pred ním v sekundách. Funkcia Forward Collision Alert akustickým signálom upozorňuje na riziko kolízie. Adaptívny tempomat nie je dnes už ničím výnimočným. Zákazníkom Opel sú tiež dôverne známe adaptívne svetlá AFL+, ktoré môžu byť v kombinácii s kamerou Opel Eye doplnené o funkciu automatických diaľkových svetiel.

Opel Eye dokáže tiež čítať dopravné značky. Ultrazvukové senzory s dosahom štyri metre zase strážia mŕtvy uhol a slúžia parkovaciemu asistentovi, ktorý v pozdĺžnom smere dokáže sám zaparkovať. Pri cúvaní tiež účinne asistuje parkovacia kamera. Pomerne ojedinelý v tomto segmente je adaptívny podvozok FlexRide, ktorý ponúka tri základné charakteristiky – Standard, Tour a Sport.

Tri motory

Zafiru poháňajú dva preplňované motory – benzínový 1.4 Turbo vo výkonových verziách 88 (120 k) a 103 kW (140 k) a naftový dvojliter s výkonmi 81 kW110 k, 96 kW/130 k a 121 kW/165 k. Všetky motory sa dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a oba benzíny spolu s najsilnejším naftovým motorom môžu byť za 300 eur vybavené systémom stop/štart.

Pri motoroch 1.4 Turbo 103 kW/140 k a 2.0 CDTI 121 kW/165 k) je na výber 6-stupňová automatická prevodovka. Pre zákazníkov, ktorí neholdujú preplňovaným motorom ostáva v ponuke atmosférický benzínový štvorvalec v dvoch výkonových verziách 86 kW/115 k a 103 kW/140 k.

V dohľadnej dobe ponuku rozšíri aj úsporná verzia ecoFlex s motorom 2.0 CDTI a výkonom 96 kW/130 k, ale aj verzie poháňaný stlačeným zemným plynom CNG (1.6 Turbo 112 kW/152 k) a ropným plynom LPG. V priebehu niekoľkých mesiacov pribudnú ešte ďalšie motory na hornom konci výkonového spektra. Očakáva sa napríklad aj verzia OPC.

Ponúkne šesťročnú záruku

Súčasne so Zafirou Tourer ostáva v ponuke aj predošlá druhá generácia, ktorá sa teraz bude volať tradične Zafira Classic, čo určite poteší hlavne viacdetné rodiny. Pretože za príjemnejší peniaz majú teraz možnosť dostať sa k novému a stále relatívne modernému a dobre vybavenému 7-miestnemu autu.
Na obe vozidlá importér ponúka štandardne šesťročnú záruku.Dva roky štandardne na celé auto a ďalšie 4 roky na poháňaciu sústavu (motor a prevodovku).

Ceny Zafiry Tourer s benzínovým motorom 1.8 86 kW/115 k začínajú od 18.490 eur. Najlacnejšia naftová verzia (2.0 CDTI 82 kW/110 k) štartuje na 21.490 eur. Základná výbava Essentia ponúka oceľové 16-palcové disky kolies, ESP, ABS, audiosystém CD 300 so 4 reproduktormi, el. ovládané predné okná, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, predné, bočné a hlavové airbagy a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách.

Za sedem sa pripláca

Druhý stupeň Enjoy, ktorý by mal tvoriť väčšinu predajov na Slovensku ďalej pridáva štruktúrované 17-palcové disky kolies, trojramenný volant s chrómovými prvkami, audiosystém CD 400 so 7 reproduktormi, prednú lakťovú opierku, osvetlenie pod radiacou pákou, pozdĺžny strešný nosič, tempomat a kryt batožinového priestoru.
Z príplatkových v prvkov je aktuálnych mrazoch vyhrievaný volant (550 eur), nezávislé kúrenie (1400 eur) aj vyhrievanie predných sedadiel (330 eur).

Za ergonomické predné sedadlá AGR s ortopedickým certifikátom sa pripláca 490 eur, za 7-miestnu verziu sa pripláca 700 eur (v najvyššej výbave štandard) a automatická prevodovka stojí 1600 eur. Zafiru Classic 1.6 85 kW/115 k teraz dostanete od 15.890 eur.
Slovenský importér očakáva, že tento rok na náš trh umiestni 400 kusov modelu Zafira, z toho 250 kusov by si mala odkrojiť Zafira Tourer a 150 kusov Zafira Classic.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  3. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 874
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 466
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 573
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 880
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 048
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 268
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 792
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 753
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 385
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 782
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

11 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

5 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Neprehliadnite tiež

Seat Arona Xperience

Najväčšie zmeny sa udiali vo vnútri.

6 h
Nehoda v Kraľovanoch.

Rozdiely medzi okresmi sú priepastné.

12 h
Škoda Enyaq iV 80

Head-up displej s rozšírenou realitou sa osvedčil v hustom daždi.

19 h
Renault Arkana

Manuálna prevodovka už nebude k dispozícii.

13. apr