Zafira Tourer odvezie aj štyri bicykle

Z približne sedem tohtoročných noviniek sa na našom trhu ocitla prvá. Zafira Tourer pokračuje v tradícii predchádzajúcich modelov, akurát vo väčšej karosérii a s väčším počtom asistenčných systémov. Opel zverejnil ceny modelov.

BRATISLAVA. Príbeh priekopníka v segmente 7-miestnych kompaktných vanov pokračuje. K menu Zafira pribudol prívlastok Tourer, zlepšila sa flexibilita zadných sedadiel, narástol vnútorný priestor vrátane kufra a výbavu doplnili nové technológie aj nosič bicyklov FlexFix, ktorý odvezie štyri bicykle.

Nová Zafira je väčšia, krajšia a vyspelejšia. Tvar jej karosérie inšpirovanej vysokorýchlostným vlakom postupne prezrádzali viaceré štúdie od roku 2007. Už vtedy sa dizajnéri pohrávali s jej najvýraznejším identifikačným znakom, dvomi bumerangmi v prednej časti, ktoré sa podarilo preniesť až do sériového modelu.

Silnou stránkou novinky je výhľad. Vďaka dvojitým tenkým predným stĺpikom a o 4 cm širšiemu čelnému sklu. Výhľad z auta a zážitok z jazdy môže navyše ešte umocniť panoramatické čelné okno za príplatok 1300 €.

Viac flexibility

Ak sa chceme baviť o rozdieloch medzi druhov a treťou generáciou, začať treba dlhším rázvorom náprav o 57 mm (2760 mm) a širším rozchodom kolies vpredu o 96 mm (1584 mm) a vzadu o 78 mm (1588 mm), ktoré majú priamy vplyv na lepší komfort a stabilitu. Ale tiež na priestor a komfort.

bicykle.jpg
FlexFix u Zafiry je možné odklopiť, vďaka čomu sa dá dostať do kufra aj s naloženými bicyklami.

Väčšia vnútorná šírka konštruktérom umožnila nahradiť pôvodnú lavicu v druhom rade tromi samostatnými sedadlami, ktoré sa dajú nezávisle posúvať o 210 mm a sklápať. Ak stredné sedadlo nepotrebujete obsadiť, vďaka novinke Lounge Seating (v druhej výbave za príplatok 250 eur, v najvyššej štandardne) je možné operadlo prostredného sedadla v druhom rade sklopiť a boky otočiť, čím sa vytvorí komfortná stredová opierka pre pasažierov na vonkajších sedadlách.

Bez rezervného kolesa

Obe krajné sedadlá je pritom možné posunúť o ďalších 70 mm viac dozadu a o 50 mm k sebe, čím pasažieri získajú lepší priestor na dĺžku aj šírku. Všetky sedadlá druhého aj tretieho radu sa sklápajú do podlahy a nie sú demontovateľné. Batožinový priestor medzigeneračne narástol o 65 l (710 l) v základnom 5-miestnom usporiadaní a o 40 l sa zväčšila jeho maximálna prepravná kapacita (1860 l).

opierka.jpg
Stredné sedadlo v druhom rade po prestavbe na lakťovú opierku.

Achilovou pätou 7-miestnych vanov býva rezervné koleso. Aj nová Zafira je už štandardne vybavená lepiacou súpravou. Za príplatok 50 eur máte možnosť dokúpiť si dojazdovú rezervu, ktorá je uchytená pod autom. Vtedy Zafira nemôže byť vybavená nosičom bicyklov FlexFix. FlexFix dokáže špeciálnemu adaptéru dokáže prvýkrát odviesť až 4 bicykle a navyše sa dá odklopiť, čím umožňuje prístup do kufra aj bez demontáže bicyklov.

Preplnená elektronikou

Nová Zafira dospela aj technologicky. Na palube môžete mať množstvo asistenčných systémov, ktoré pomáhajú zvyšovať bezpečnosť a komfort posádky. Systém Following Distance Indication napríklad spĺňa najnovšiu legislatívu, ktorá predpisuje na diaľnici dodržiavať odstup charakterizovaný časovým úsekom 2 sekundy.

Práve tento systém vodiča na centrálnom displeji informuje o odstupe od vozidla idúceho pred ním v sekundách. Funkcia Forward Collision Alert akustickým signálom upozorňuje na riziko kolízie. Adaptívny tempomat nie je dnes už ničím výnimočným. Zákazníkom Opel sú tiež dôverne známe adaptívne svetlá AFL+, ktoré môžu byť v kombinácii s kamerou Opel Eye doplnené o funkciu automatických diaľkových svetiel.

Opel Eye dokáže tiež čítať dopravné značky. Ultrazvukové senzory s dosahom štyri metre zase strážia mŕtvy uhol a slúžia parkovaciemu asistentovi, ktorý v pozdĺžnom smere dokáže sám zaparkovať. Pri cúvaní tiež účinne asistuje parkovacia kamera. Pomerne ojedinelý v tomto segmente je adaptívny podvozok FlexRide, ktorý ponúka tri základné charakteristiky – Standard, Tour a Sport.

Tri motory

Zafiru poháňajú dva preplňované motory – benzínový 1.4 Turbo vo výkonových verziách 88 (120 k) a 103 kW (140 k) a naftový dvojliter s výkonmi 81 kW110 k, 96 kW/130 k a 121 kW/165 k. Všetky motory sa dodávajú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a oba benzíny spolu s najsilnejším naftovým motorom môžu byť za 300 eur vybavené systémom stop/štart.

Pri motoroch 1.4 Turbo 103 kW/140 k a 2.0 CDTI 121 kW/165 k) je na výber 6-stupňová automatická prevodovka. Pre zákazníkov, ktorí neholdujú preplňovaným motorom ostáva v ponuke atmosférický benzínový štvorvalec v dvoch výkonových verziách 86 kW/115 k a 103 kW/140 k.

V dohľadnej dobe ponuku rozšíri aj úsporná verzia ecoFlex s motorom 2.0 CDTI a výkonom 96 kW/130 k, ale aj verzie poháňaný stlačeným zemným plynom CNG (1.6 Turbo 112 kW/152 k) a ropným plynom LPG. V priebehu niekoľkých mesiacov pribudnú ešte ďalšie motory na hornom konci výkonového spektra. Očakáva sa napríklad aj verzia OPC.

Ponúkne šesťročnú záruku

Súčasne so Zafirou Tourer ostáva v ponuke aj predošlá druhá generácia, ktorá sa teraz bude volať tradične Zafira Classic, čo určite poteší hlavne viacdetné rodiny. Pretože za príjemnejší peniaz majú teraz možnosť dostať sa k novému a stále relatívne modernému a dobre vybavenému 7-miestnemu autu.
Na obe vozidlá importér ponúka štandardne šesťročnú záruku.Dva roky štandardne na celé auto a ďalšie 4 roky na poháňaciu sústavu (motor a prevodovku).

Ceny Zafiry Tourer s benzínovým motorom 1.8 86 kW/115 k začínajú od 18.490 eur. Najlacnejšia naftová verzia (2.0 CDTI 82 kW/110 k) štartuje na 21.490 eur. Základná výbava Essentia ponúka oceľové 16-palcové disky kolies, ESP, ABS, audiosystém CD 300 so 4 reproduktormi, el. ovládané predné okná, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, predné, bočné a hlavové airbagy a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách.

Za sedem sa pripláca

Druhý stupeň Enjoy, ktorý by mal tvoriť väčšinu predajov na Slovensku ďalej pridáva štruktúrované 17-palcové disky kolies, trojramenný volant s chrómovými prvkami, audiosystém CD 400 so 7 reproduktormi, prednú lakťovú opierku, osvetlenie pod radiacou pákou, pozdĺžny strešný nosič, tempomat a kryt batožinového priestoru.
Z príplatkových v prvkov je aktuálnych mrazoch vyhrievaný volant (550 eur), nezávislé kúrenie (1400 eur) aj vyhrievanie predných sedadiel (330 eur).

Za ergonomické predné sedadlá AGR s ortopedickým certifikátom sa pripláca 490 eur, za 7-miestnu verziu sa pripláca 700 eur (v najvyššej výbave štandard) a automatická prevodovka stojí 1600 eur. Zafiru Classic 1.6 85 kW/115 k teraz dostanete od 15.890 eur.
Slovenský importér očakáva, že tento rok na náš trh umiestni 400 kusov modelu Zafira, z toho 250 kusov by si mala odkrojiť Zafira Tourer a 150 kusov Zafira Classic.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.