SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Ford škrtá odpad a berie menej vody

Európske výrobné kapacity značky Ford chcú vyprodukovať menej odpadu a šetriť vodu vo výrobnom procese. Znižovanie potrvá niekoľko rokov a na jeho konci bude odpad na jedno auto predstavovať iba poldruha kilogramu.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme. (Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Až o sedemdesiat percent menej odpadu na jedno vyrobené auto chce automobilka Ford docieliť zvýšením podielu recyklovaného a znovu použitého odpadu. Minuloročných päť kilogramov odpadu z jedného vyrobeného auta má klesnúť do roku 2016 na 1,5 kg.

A na základe ročnej produkcie 1,2 milióna vozidiel spoločnosť Ford taktiež zníži spotrebu vody o 30 percent, čím v rovnakom časovom období ušetrí 2,3 milióna € a približne 1,3 miliardy litrov vody ročne. To zodpovedá priemernej úspore 1 100 l vody pri každom vyrobenom vozidle alebo dodávke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nové limity majú postupne spĺňať výrobné kapacity Genk v Belgicku, vo Valencii v Španielsku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom v Nemecku, rovnako ako v Southamptone, Bridgende a Dagenhame vo Veľkej Británii.

Dokonca závody v Genku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom podnikli v minulosti významné kroky na zníženie množstva odpadu a v dnešnej dobe nevytvárajú vôbec žiadny odpad vyvážaný na skládky.

Príkladom energeticky menej náročnej výroby je práve nový 1,0 litrový trojvalec Ford EcoBoost. Pri jeho výrobe klesla spotreba vody o 37 percent v porovnaní s výrobnou linkou, ktorú nahradila.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 396
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 597
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 519
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 741
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 838
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 578
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 184
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 127
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


5 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Blogy SME

  1. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa
  2. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku (2.)
  3. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  5. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  6. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  7. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  8. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 63 369
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 977
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 890
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 803
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 670
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 874
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 750
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 511
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu