Ford škrtá odpad a berie menej vody

Európske výrobné kapacity značky Ford chcú vyprodukovať menej odpadu a šetriť vodu vo výrobnom procese. Znižovanie potrvá niekoľko rokov a na jeho konci bude odpad na jedno auto predstavovať iba poldruha kilogramu.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Až o sedemdesiat percent menej odpadu na jedno vyrobené auto chce automobilka Ford docieliť zvýšením podielu recyklovaného a znovu použitého odpadu. Minuloročných päť kilogramov odpadu z jedného vyrobeného auta má klesnúť do roku 2016 na 1,5 kg.

A na základe ročnej produkcie 1,2 milióna vozidiel spoločnosť Ford taktiež zníži spotrebu vody o 30 percent, čím v rovnakom časovom období ušetrí 2,3 milióna € a približne 1,3 miliardy litrov vody ročne. To zodpovedá priemernej úspore 1 100 l vody pri každom vyrobenom vozidle alebo dodávke.

Nové limity majú postupne spĺňať výrobné kapacity Genk v Belgicku, vo Valencii v Španielsku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom v Nemecku, rovnako ako v Southamptone, Bridgende a Dagenhame vo Veľkej Británii.

Dokonca závody v Genku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom podnikli v minulosti významné kroky na zníženie množstva odpadu a v dnešnej dobe nevytvárajú vôbec žiadny odpad vyvážaný na skládky.

Príkladom energeticky menej náročnej výroby je práve nový 1,0 litrový trojvalec Ford EcoBoost. Pri jeho výrobe klesla spotreba vody o 37 percent v porovnaní s výrobnou linkou, ktorú nahradila.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 843
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 084
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 000
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 743
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 222
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 109
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.