Ford škrtá odpad a berie menej vody

Európske výrobné kapacity značky Ford chcú vyprodukovať menej odpadu a šetriť vodu vo výrobnom procese. Znižovanie potrvá niekoľko rokov a na jeho konci bude odpad na jedno auto predstavovať iba poldruha kilogramu.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Až o sedemdesiat percent menej odpadu na jedno vyrobené auto chce automobilka Ford docieliť zvýšením podielu recyklovaného a znovu použitého odpadu. Minuloročných päť kilogramov odpadu z jedného vyrobeného auta má klesnúť do roku 2016 na 1,5 kg.

A na základe ročnej produkcie 1,2 milióna vozidiel spoločnosť Ford taktiež zníži spotrebu vody o 30 percent, čím v rovnakom časovom období ušetrí 2,3 milióna € a približne 1,3 miliardy litrov vody ročne. To zodpovedá priemernej úspore 1 100 l vody pri každom vyrobenom vozidle alebo dodávke.

Nové limity majú postupne spĺňať výrobné kapacity Genk v Belgicku, vo Valencii v Španielsku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom v Nemecku, rovnako ako v Southamptone, Bridgende a Dagenhame vo Veľkej Británii.

Dokonca závody v Genku, Saarlouis a Kolíne nad Rýnom podnikli v minulosti významné kroky na zníženie množstva odpadu a v dnešnej dobe nevytvárajú vôbec žiadny odpad vyvážaný na skládky.

Príkladom energeticky menej náročnej výroby je práve nový 1,0 litrový trojvalec Ford EcoBoost. Pri jeho výrobe klesla spotreba vody o 37 percent v porovnaní s výrobnou linkou, ktorú nahradila.

Kde sa dá ušetriť voda pri výrobe motora? Napríklad pri obmedzení množstva chladiacej kvapaliny pri výrobe hliníkových častí motora z dvoch litrov na päť mililitrov. Spomenutý nový motor už v krátkom čase otestujeme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 801
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 933
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 660
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 960
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 377
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 355
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 231
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.