SME

Renault Scénic vylepšili, aby ostal na čele

Modernizovaný kompaktný van reaguje pozitívnymi zmenami na kritiku a dostáva nový vzhľad. Napríklad smerovky dostali trojblik a autorádio nové, lepšie ovládanie. Poznáme tiež slovenské ceny.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Začiatok roka je bohatý na novinky v segmente kompaktných MPV. Po novej Zafire od značky Opel prihrieva pod kotol zamrznutého slovenského trhu aj Renault. Nový Scénic a Grand Scénic, dostali LED denné osvetlenie, kvalitnejšie materiály v interiéri, nový farebný prístrojový panel ale aj nové systémy a motory.
Konštruktéri vypočuli tiež kritiku ovládania predošlého autorádia. V novom modeli je kompletne prerobený ovládací panel s väčšími tlačidlami a intuitívnejším ovládaním. Renault konečne zavádza tiež „trojblik“ - tzv. diaľničný režim smeroviek, ktoré na jeden dotyk trikrát automaticky zablikajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Chce udržať pozíciu

Všetky vykonané zmeny by mali pomôcť Renaultu udržať si pozíciu európskeho lídra v segmente. Vlani patrilo na starom kontinente modelovému radu Scénic/Grand Scénic až 19% medzi kompaktnými MPV. Celkovo sa z neho minulo 77.000 kusov, z čoho 34% tvorila verzia Grand.

Jedna tretina v 5-miestnom prevedení a dve tretiny so siedmymi sedadlami. Na Slovensku bolo zaregistrovaných 216 kusov tohto modelového radu, čo však stačí až na štvrtú priečku za modelmi Seat Altea XL (472 ks), Volkswagen Touran (349 ks) a Chevrolet Orlando (312 ks).

Z toho až 73% tvorila verzia Grand, 51% v 5-miestnom a 49% v 7-miestnom prevedení. Zatiaľ čo v Európe sa drvivá väčšina modelového radu Scénic/Grand Scénic predala s naftovým motorom (až 97%), na Slovensku tvorila nafta 84%.

SkryťVypnúť reklamu

Daň za lepší obraz

Z ďalších noviniek treba vyzdvihnúť nové farby a materiály v interiéri, ako aj nový multifunkčný farebný displej TFT (Thin Film Transistor), ktorý automaticky zobrazuje praktické informácie veľmi peknou grafikou. Všetky tieto vylepšenia sa podpísali pod medzigeneračné navýšenie ceny o 300 €.

displej.jpg
Modelový rok 2012 priniesol nový displej.

Modelový rad Scénic/Grand Scénic je prvým z rodiny Renault, ktorý zavádza tzv. Visio System. Ide o kameru, ktorá sníma čiary vymedzujúce jazdné pruhy a systém potom upozorňuje vodiča na opustenie jazdného pruhu. Ďalšou funkciou tohto systému sú automatické diaľkové svetlá.

Tá istá kamera monitoruje svetlá na autá idúcich pre ním alebo oproti a tiež svetelné zóny a tomu prispôsobuje dĺžku svetelného lúča. Aby vozidlo zbytočne neosvetľovalo iných účastníkov premávky. Novým prvkom štandardnej výbavy je asistent pre rozjazd do kopca.

SkryťVypnúť reklamu

Na želanie lepšie hrá

Pre fajnšmekrov, ktorý si potrpia na kvalitnú reprodukciu hudby pribudla do ponuky výbava nazvaná Bose. Jej hlavným ťahákom je ako inak špičková audio sústava Bose Energy Efficient Series pozostávajúca z 9 reproduktorov. V roku 2010 Renault odštartoval program pod názvom Take care, ktorý teraz zavádza aj modelového radu Scénic/Grand Scénic. V rámci neho sú poťahy vybavené špeciálnou teflonovou povrchovou úpravou (od verzie Dynamique), vozidlo môže byť vybavené komfortnými opierkami hlavy Grand Confort a sériovo sa dodáva aj so senzorom kvality vzduchu Air Quality Sensor.

kamera.jpg
Renault až teraz prichádza so sledovaním neželaného opustenia jazdného pruhu.

Dva nové motory

Motorovú paletu rozširujú dva nové agregáty z rodiny Energy. O naftovom agregáte 1.6 dCi (96 kW/130 k) a jeho moderných technických riešeniach sme už viackrát písali. Na jar tohoto roku ho bude nasledovať preplňovaný zážihový štvorvalec objemu 1,2 litra Energy TCe 115 (85 kW/115 k), ktorý má podľa výrobcu o 20% nižšiu spotrebu aj emisie v porovnaní so základným motorom 1.6 16V (81 kW/110 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový Scénic/Grand Scénic je už v predaji a ceny krátkej verzie po započítaní aktuálního cenového zvýhodnenia 2000 € začínajú od 14.190 €. Grand Scénic s piatimi sedadlami je o 600 € drahší a za 7-miestnu verziu si výrobca pýta ďalších 600 € naviac. Najlacnejší nový Grand Scénic so 7 sedadlami tak vychádza na 15.390 €.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 930
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 867
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 19 767
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 020
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 585
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 435
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 302
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 109
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu