Renault Scénic vylepšili, aby ostal na čele

Modernizovaný kompaktný van reaguje pozitívnymi zmenami na kritiku a dostáva nový vzhľad. Napríklad smerovky dostali trojblik a autorádio nové, lepšie ovládanie. Poznáme tiež slovenské ceny.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Začiatok roka je bohatý na novinky v segmente kompaktných MPV. Po novej Zafire od značky Opel prihrieva pod kotol zamrznutého slovenského trhu aj Renault. Nový Scénic a Grand Scénic, dostali LED denné osvetlenie, kvalitnejšie materiály v interiéri, nový farebný prístrojový panel ale aj nové systémy a motory.
Konštruktéri vypočuli tiež kritiku ovládania predošlého autorádia. V novom modeli je kompletne prerobený ovládací panel s väčšími tlačidlami a intuitívnejším ovládaním. Renault konečne zavádza tiež „trojblik“ - tzv. diaľničný režim smeroviek, ktoré na jeden dotyk trikrát automaticky zablikajú.

Chce udržať pozíciu

Všetky vykonané zmeny by mali pomôcť Renaultu udržať si pozíciu európskeho lídra v segmente. Vlani patrilo na starom kontinente modelovému radu Scénic/Grand Scénic až 19% medzi kompaktnými MPV. Celkovo sa z neho minulo 77.000 kusov, z čoho 34% tvorila verzia Grand.

Jedna tretina v 5-miestnom prevedení a dve tretiny so siedmymi sedadlami. Na Slovensku bolo zaregistrovaných 216 kusov tohto modelového radu, čo však stačí až na štvrtú priečku za modelmi Seat Altea XL (472 ks), Volkswagen Touran (349 ks) a Chevrolet Orlando (312 ks).

Z toho až 73% tvorila verzia Grand, 51% v 5-miestnom a 49% v 7-miestnom prevedení. Zatiaľ čo v Európe sa drvivá väčšina modelového radu Scénic/Grand Scénic predala s naftovým motorom (až 97%), na Slovensku tvorila nafta 84%.

Daň za lepší obraz

Z ďalších noviniek treba vyzdvihnúť nové farby a materiály v interiéri, ako aj nový multifunkčný farebný displej TFT (Thin Film Transistor), ktorý automaticky zobrazuje praktické informácie veľmi peknou grafikou. Všetky tieto vylepšenia sa podpísali pod medzigeneračné navýšenie ceny o 300 €.

displej.jpg
Modelový rok 2012 priniesol nový displej.

Modelový rad Scénic/Grand Scénic je prvým z rodiny Renault, ktorý zavádza tzv. Visio System. Ide o kameru, ktorá sníma čiary vymedzujúce jazdné pruhy a systém potom upozorňuje vodiča na opustenie jazdného pruhu. Ďalšou funkciou tohto systému sú automatické diaľkové svetlá.

Tá istá kamera monitoruje svetlá na autá idúcich pre ním alebo oproti a tiež svetelné zóny a tomu prispôsobuje dĺžku svetelného lúča. Aby vozidlo zbytočne neosvetľovalo iných účastníkov premávky. Novým prvkom štandardnej výbavy je asistent pre rozjazd do kopca.

Na želanie lepšie hrá

Pre fajnšmekrov, ktorý si potrpia na kvalitnú reprodukciu hudby pribudla do ponuky výbava nazvaná Bose. Jej hlavným ťahákom je ako inak špičková audio sústava Bose Energy Efficient Series pozostávajúca z 9 reproduktorov. V roku 2010 Renault odštartoval program pod názvom Take care, ktorý teraz zavádza aj modelového radu Scénic/Grand Scénic. V rámci neho sú poťahy vybavené špeciálnou teflonovou povrchovou úpravou (od verzie Dynamique), vozidlo môže byť vybavené komfortnými opierkami hlavy Grand Confort a sériovo sa dodáva aj so senzorom kvality vzduchu Air Quality Sensor.

kamera.jpg
Renault až teraz prichádza so sledovaním neželaného opustenia jazdného pruhu.

Dva nové motory

Motorovú paletu rozširujú dva nové agregáty z rodiny Energy. O naftovom agregáte 1.6 dCi (96 kW/130 k) a jeho moderných technických riešeniach sme už viackrát písali. Na jar tohoto roku ho bude nasledovať preplňovaný zážihový štvorvalec objemu 1,2 litra Energy TCe 115 (85 kW/115 k), ktorý má podľa výrobcu o 20% nižšiu spotrebu aj emisie v porovnaní so základným motorom 1.6 16V (81 kW/110 k).

Nový Scénic/Grand Scénic je už v predaji a ceny krátkej verzie po započítaní aktuálního cenového zvýhodnenia 2000 € začínajú od 14.190 €. Grand Scénic s piatimi sedadlami je o 600 € drahší a za 7-miestnu verziu si výrobca pýta ďalších 600 € naviac. Najlacnejší nový Grand Scénic so 7 sedadlami tak vychádza na 15.390 €.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.