SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Renault Scénic vylepšili, aby ostal na čele

Modernizovaný kompaktný van reaguje pozitívnymi zmenami na kritiku a dostáva nový vzhľad. Napríklad smerovky dostali trojblik a autorádio nové, lepšie ovládanie. Poznáme tiež slovenské ceny.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Začiatok roka je bohatý na novinky v segmente kompaktných MPV. Po novej Zafire od značky Opel prihrieva pod kotol zamrznutého slovenského trhu aj Renault. Nový Scénic a Grand Scénic, dostali LED denné osvetlenie, kvalitnejšie materiály v interiéri, nový farebný prístrojový panel ale aj nové systémy a motory.
Konštruktéri vypočuli tiež kritiku ovládania predošlého autorádia. V novom modeli je kompletne prerobený ovládací panel s väčšími tlačidlami a intuitívnejším ovládaním. Renault konečne zavádza tiež „trojblik“ - tzv. diaľničný režim smeroviek, ktoré na jeden dotyk trikrát automaticky zablikajú.

Chce udržať pozíciu

Všetky vykonané zmeny by mali pomôcť Renaultu udržať si pozíciu európskeho lídra v segmente. Vlani patrilo na starom kontinente modelovému radu Scénic/Grand Scénic až 19% medzi kompaktnými MPV. Celkovo sa z neho minulo 77.000 kusov, z čoho 34% tvorila verzia Grand.

Jedna tretina v 5-miestnom prevedení a dve tretiny so siedmymi sedadlami. Na Slovensku bolo zaregistrovaných 216 kusov tohto modelového radu, čo však stačí až na štvrtú priečku za modelmi Seat Altea XL (472 ks), Volkswagen Touran (349 ks) a Chevrolet Orlando (312 ks).

Z toho až 73% tvorila verzia Grand, 51% v 5-miestnom a 49% v 7-miestnom prevedení. Zatiaľ čo v Európe sa drvivá väčšina modelového radu Scénic/Grand Scénic predala s naftovým motorom (až 97%), na Slovensku tvorila nafta 84%.

Daň za lepší obraz

Z ďalších noviniek treba vyzdvihnúť nové farby a materiály v interiéri, ako aj nový multifunkčný farebný displej TFT (Thin Film Transistor), ktorý automaticky zobrazuje praktické informácie veľmi peknou grafikou. Všetky tieto vylepšenia sa podpísali pod medzigeneračné navýšenie ceny o 300 €.

displej.jpg
Modelový rok 2012 priniesol nový displej.

Modelový rad Scénic/Grand Scénic je prvým z rodiny Renault, ktorý zavádza tzv. Visio System. Ide o kameru, ktorá sníma čiary vymedzujúce jazdné pruhy a systém potom upozorňuje vodiča na opustenie jazdného pruhu. Ďalšou funkciou tohto systému sú automatické diaľkové svetlá.

Tá istá kamera monitoruje svetlá na autá idúcich pre ním alebo oproti a tiež svetelné zóny a tomu prispôsobuje dĺžku svetelného lúča. Aby vozidlo zbytočne neosvetľovalo iných účastníkov premávky. Novým prvkom štandardnej výbavy je asistent pre rozjazd do kopca.

Na želanie lepšie hrá

Pre fajnšmekrov, ktorý si potrpia na kvalitnú reprodukciu hudby pribudla do ponuky výbava nazvaná Bose. Jej hlavným ťahákom je ako inak špičková audio sústava Bose Energy Efficient Series pozostávajúca z 9 reproduktorov. V roku 2010 Renault odštartoval program pod názvom Take care, ktorý teraz zavádza aj modelového radu Scénic/Grand Scénic. V rámci neho sú poťahy vybavené špeciálnou teflonovou povrchovou úpravou (od verzie Dynamique), vozidlo môže byť vybavené komfortnými opierkami hlavy Grand Confort a sériovo sa dodáva aj so senzorom kvality vzduchu Air Quality Sensor.

kamera.jpg
Renault až teraz prichádza so sledovaním neželaného opustenia jazdného pruhu.

Dva nové motory

Motorovú paletu rozširujú dva nové agregáty z rodiny Energy. O naftovom agregáte 1.6 dCi (96 kW/130 k) a jeho moderných technických riešeniach sme už viackrát písali. Na jar tohoto roku ho bude nasledovať preplňovaný zážihový štvorvalec objemu 1,2 litra Energy TCe 115 (85 kW/115 k), ktorý má podľa výrobcu o 20% nižšiu spotrebu aj emisie v porovnaní so základným motorom 1.6 16V (81 kW/110 k).

Nový Scénic/Grand Scénic je už v predaji a ceny krátkej verzie po započítaní aktuálního cenového zvýhodnenia 2000 € začínajú od 14.190 €. Grand Scénic s piatimi sedadlami je o 600 € drahší a za 7-miestnu verziu si výrobca pýta ďalších 600 € naviac. Najlacnejší nový Grand Scénic so 7 sedadlami tak vychádza na 15.390 €.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 679
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 596
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 725
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 955
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 089
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


14 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 56 029
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 796
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 060
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 717
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 228
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 150
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu