SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Fiat Punto s dvojvalcom a vylepšenou vizážou

Najnovšie malé auto od Fiatu sa nevolá Grande Punto, ani Punto Evo, ale jednoducho Punto. Má opticky jednoduchšiu prednú časť, kvalitnejší interiér a k dispozícii je s novými motormi.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Zástupca talianskej automobilky Fiat v segmente malých áut už druhýkrát za svoj životný cyklus mení názov. Pri debute v roku 2005 ho predstavili ako Grande Punto. Po výraznej modernizácii v roku 2009 sa volalo Punto Evo a aktuálne s ľahkým faceliftom prichádza skrátenie mena na „Punto“.

Zjednodušená „tvár“

Čo priniesla najnovšia omladzovacia kúra? Na prvý pohľad najmä drobné úpravy vzhľadu. Horizontálna lišta v prednom i zadnom nárazníku je teraz nalakovaná vo farbe karosérie.

Dizajnéri sa snažili opticky zjednodušiť pomerne komplikované predné partie. Dôkazom je fakt, že z hornej časti nárazníka zmizla chrómovaná lišta. Zostalo iba osamotené logo Fiat.

Nový dizajn dostali zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov a paletu lakov karosérie rozšírili tri nové odtiene: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Modernizácia interiéru zahŕňa najmä nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály. Úrovne výbavy sú tri: Pop, Easy a Lounge.

Dvojvalec a vynovený turbodiesel

Ponuku motorizácií doplnili dve nové poháňacie jednotky. Prepĺňaný zážihový dvojvalec 0,9 TwinAir debutoval v malom Fiate 500. Taliani sľúbili, že ho dostane aj Punto a teraz sľub splnili. Malý agregát disponuje výkonom 63 kW (86 k) pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 145 Nm, dostupným v rozsahu 2000 až 3000 ot./min.

Turbodiesel 1,3 MultiJet II dostal optimalizovaný vstrekovací systém, variabilné olejové čerpadlo i „inteligentný“ alternátor. Vznetový agregát dosahuje výkon 63 kW (86 k) a 200 Nm krútiaceho momentu pri 1500 ot./min. Do ovzdušia v priemere vypustí 90 gramov emisií CO2 na kilometer a vypýta si 3,5 litra nafty na 100 kilometrov.

Okrem dvoch noviniek zostávajú v ponuke aj staršie agregáty: 1,2 8V (51 kW/69 k), 1,4 8V (57 kW/77 k), 1,4 MultiAir (77 kW/105 k), 1,4 MultiAir Turbo (99 kW/135 k) a 1,3 MultiJet (55 kW/75 k a 70 kW/95 k).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Prišli na to, že odpad je cenný
  2. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  5. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  6. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  7. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  8. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 804
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 9 769
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 425
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 638
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 162
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 616
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 296
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ivan Lukšík: Koho bude voliť moja sedliacka duša
  2. Pavol Gabaj: Voľby 2023: Slovenská Cirkev sa pripája k fašistickým a mafiánskym politickým stranám
  3. Ondrej Valentín: Posledná báseň pred smrťou
  4. Anna Miľanová: Možno Perníková chalúpka... 2023
  5. Erika Telekyová : Mýliť sa je ľudské, odpúšťať svätské a priznať si chybu geniálne.
  6. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  7. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  8. Tupou Ceruzou: Predvolebné vyšetrenie
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 572
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 523
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 17 051
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 343
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 164
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 8 718
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 238
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 042
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu