SME

Fiat Punto s dvojvalcom a vylepšenou vizážou

Najnovšie malé auto od Fiatu sa nevolá Grande Punto, ani Punto Evo, ale jednoducho Punto. Má opticky jednoduchšiu prednú časť, kvalitnejší interiér a k dispozícii je s novými motormi.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Zástupca talianskej automobilky Fiat v segmente malých áut už druhýkrát za svoj životný cyklus mení názov. Pri debute v roku 2005 ho predstavili ako Grande Punto. Po výraznej modernizácii v roku 2009 sa volalo Punto Evo a aktuálne s ľahkým faceliftom prichádza skrátenie mena na „Punto“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zjednodušená „tvár“

Čo priniesla najnovšia omladzovacia kúra? Na prvý pohľad najmä drobné úpravy vzhľadu. Horizontálna lišta v prednom i zadnom nárazníku je teraz nalakovaná vo farbe karosérie.

Dizajnéri sa snažili opticky zjednodušiť pomerne komplikované predné partie. Dôkazom je fakt, že z hornej časti nárazníka zmizla chrómovaná lišta. Zostalo iba osamotené logo Fiat.

SkryťVypnúť reklamu

Nový dizajn dostali zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov a paletu lakov karosérie rozšírili tri nové odtiene: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Modernizácia interiéru zahŕňa najmä nové typy čalúnenia a kvalitnejšie materiály. Úrovne výbavy sú tri: Pop, Easy a Lounge.

Dvojvalec a vynovený turbodiesel

Ponuku motorizácií doplnili dve nové poháňacie jednotky. Prepĺňaný zážihový dvojvalec 0,9 TwinAir debutoval v malom Fiate 500. Taliani sľúbili, že ho dostane aj Punto a teraz sľub splnili. Malý agregát disponuje výkonom 63 kW (86 k) pri 5500 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 145 Nm, dostupným v rozsahu 2000 až 3000 ot./min.

Turbodiesel 1,3 MultiJet II dostal optimalizovaný vstrekovací systém, variabilné olejové čerpadlo i „inteligentný“ alternátor. Vznetový agregát dosahuje výkon 63 kW (86 k) a 200 Nm krútiaceho momentu pri 1500 ot./min. Do ovzdušia v priemere vypustí 90 gramov emisií CO2 na kilometer a vypýta si 3,5 litra nafty na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem dvoch noviniek zostávajú v ponuke aj staršie agregáty: 1,2 8V (51 kW/69 k), 1,4 8V (57 kW/77 k), 1,4 MultiAir (77 kW/105 k), 1,4 MultiAir Turbo (99 kW/135 k) a 1,3 MultiJet (55 kW/75 k a 70 kW/95 k).

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 341
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 902
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 181
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 698
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 300
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 707
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 604
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  2. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  3. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  4. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  5. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  7. Martina Paulenová: Pravidlá sú na to, aby sa porušovali
  8. Milan Srnka: Minister zimného spánku Huliak nám ukázal, ako nemiešať politiku s hokejom
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 289
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 252
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 20 529
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 364
  5. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 059
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 470
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 814
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 507
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu