SME

Mokka predviedla interiér

Opel pokračuje v predstavovaní svojho malého športovo-úžitkového auta s názvom Mokka. Po odhalení zovňajšku, prišla na rad kabína.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Zákazníci vraj chcú menšie športovo-úžitkové vozidlá než doteraz a Opel na ich požiadavky reaguje novým modelom Mokka. S dĺžkou 4280 mm ide o najmenšie SUV, aké kedy v Rüsselsheime sériovo vyrábali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločné prvky, podobné tvary

Snímky karosérie teraz dopĺňame o prvé (aj keď nekvalitné) obrázky interiéru. Palubná doska podľa očakávania zdieľa viacero ukazovateľov a ovládačov s ostatnými modelmi značky Opel. Ide najmä o prístrojový panel a trochu „pretlačidlovanú“ stredovú konzolu.

Vo vnútri vraj nájdeme 19 odkladacích priestorov. Len spolujazdec má pred sebou hneď dve uzatvárateľné schránky na palubnej doske. Kufor má základný objem 533 litrov, sklopením zadných sedadiel dosiahnete kapacitu 1372 l.

SkryťVypnúť reklamu

Pýta veľké kolesá

Opel uvádza, že dizajn novinky je kombináciou sochárskeho umenia a nemeckej precíznosti. Mokka na obrázkoch pôsobí pomerne mohutným dojmom, napriek kompaktným reálnym rozmerom. Masívny zjav však vyžaduje veľké kolesá.

Na prvý pohľad by málo kto povedal, že auto na obrázkoch stojí na „osemnástkach“, ktoré budú štandardnou výbavou verzií Enjoy a Cosmo.

Dizajnovo azda najzaujímavejšia je členitá zadná časť s prelisom tiahnúcim sa od zadných stĺpikov až na veko batožinového priestoru.

S pohonom predných i všetkých kolies

Prvé informácie hovorili, že nové kompaktné SUV bude stáť na platforme malej Corsy. Výrobca to v prvej tlačovej správe nepotvrdil ani nevyvrátil.

Na margo podvozka uviedol, že v ponuke budú verzie vybavené pohonom predných alebo všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Tri motory

Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Základ tvorí atmosférický zážihový štvorvalec 1,6 16V (85 kW/116 k). Nad ním v hierarchii stojí prepĺňaný benzínový agregát 1,4 Turbo (103 kW/140 k). Záujemci o diesel siahnu po štvorvalci 1,7 CDTI (96 kW/130 k).

Štandardom pre všetky motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, silnejší zážihový a vznetový agregát je možné kombinovať aj so šesťstupňovým automatom.

V predaji koncom roka

Na palube nemá chýbať veľa elektronických pomocných systémov. Opel bude montovať do Mokky aj niektoré prvky známe z iných modelov, napríklad takzvané ergonomické predné sedadlá, adaptívne svetlomety AFL+ alebo integrovaný nosič bicyklov Flex-Fix.

Opel Mokka absolvuje výstavnú premiéru na jar v Ženeve. Predaj bude spustený koncom tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 312
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 907
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 385
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 488
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 797
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 199
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 936
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 033
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu