SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Z osobných áut budete môcť odstrániť mrežu

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Novelu zákona ešte musí schváliť parlament.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Vyplýva to z novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách od Ľudovíta Jurčíka (SaS), ktorú dnes schválil parlament. Za novelu hlasovalo 76 zo 143 prítomných poslancov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mrežu budete môcť dať dole z "nákladných" vozidiel kategórie N1, ktoré sú odvodené od vozidiel kategórie M1 (osobné). Pri klasických dodávkovkach určených prevažne na prepravu nákladu deliaca priečka musí naďalej ostať za posledným radom sedadiel. Aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Deliace priečky, ľudovo mreže, sa v minulosti umiestňovali do áut, ktoré sa kupovali s odpočtom DPH.

Dnes síce existuje možnosť odstrániť deliacu priečku z áut, ale je to administratívne náročné. Musíte v podstate vykonať prestavbu vozidla zmenou jeho kategórie z N1 na M1. Táto možnosť sa ale prakticky nevyužíva pre komplikovanosť, zdĺhavosť a nákladnosť.

"Takto sa umožní odstrániť deliacu priečku z vozidla bez nutnosti prestavby vozidla, a teda jednoduchým fyzickým odmontovaním," uviedol Jurčík. Podmienkou bude, aby ste vopred písomne požiadali obvodný úrad dopravy o zmenu v osvedčení o evidencii. Obvodný úrad dopravy vám potom vydá nový techničák, v ktorom už mriežka zapísaná nebude.

Poslanec upozornil, že jeho návrhom novely nie sú dotknuté predpisy o preprave nákladu nákladnými vozidlami kategórie N s nedelenou karosériou. Tie budú musieť byť aj naďalej s mrežou či iným priečkovým systémom za posledným radom sedadiel, aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmenou zákona sa umožní odstrániť priečkový systém najmä tým prevádzkovateľom vozidiel, ktorí neprevážajú náklad potenciálne ohrozujúci vodiča alebo cestujúcich," uvádza poslanec v dôvodovej správe.

Nové znenie zákona bude po podpísaní prezidentom Ivanom Gašparovičom účinné od 1. marca 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  4. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 477
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 923
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 599
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 386
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 600
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 179
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 029
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 900
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 300
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 905
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu