SME

Z osobných áut budete môcť odstrániť mrežu

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Novelu zákona ešte musí schváliť parlament.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Vyplýva to z novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách od Ľudovíta Jurčíka (SaS), ktorú dnes schválil parlament. Za novelu hlasovalo 76 zo 143 prítomných poslancov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mrežu budete môcť dať dole z "nákladných" vozidiel kategórie N1, ktoré sú odvodené od vozidiel kategórie M1 (osobné). Pri klasických dodávkovkach určených prevažne na prepravu nákladu deliaca priečka musí naďalej ostať za posledným radom sedadiel. Aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

SkryťVypnúť reklamu

Deliace priečky, ľudovo mreže, sa v minulosti umiestňovali do áut, ktoré sa kupovali s odpočtom DPH.

Dnes síce existuje možnosť odstrániť deliacu priečku z áut, ale je to administratívne náročné. Musíte v podstate vykonať prestavbu vozidla zmenou jeho kategórie z N1 na M1. Táto možnosť sa ale prakticky nevyužíva pre komplikovanosť, zdĺhavosť a nákladnosť.

"Takto sa umožní odstrániť deliacu priečku z vozidla bez nutnosti prestavby vozidla, a teda jednoduchým fyzickým odmontovaním," uviedol Jurčík. Podmienkou bude, aby ste vopred písomne požiadali obvodný úrad dopravy o zmenu v osvedčení o evidencii. Obvodný úrad dopravy vám potom vydá nový techničák, v ktorom už mriežka zapísaná nebude.

Poslanec upozornil, že jeho návrhom novely nie sú dotknuté predpisy o preprave nákladu nákladnými vozidlami kategórie N s nedelenou karosériou. Tie budú musieť byť aj naďalej s mrežou či iným priečkovým systémom za posledným radom sedadiel, aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

SkryťVypnúť reklamu

"Zmenou zákona sa umožní odstrániť priečkový systém najmä tým prevádzkovateľom vozidiel, ktorí neprevážajú náklad potenciálne ohrozujúci vodiča alebo cestujúcich," uvádza poslanec v dôvodovej správe.

Nové znenie zákona bude po podpísaní prezidentom Ivanom Gašparovičom účinné od 1. marca 2012.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 383
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 800
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 209
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 987
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 940
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 034
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu