Z osobných áut budete môcť odstrániť mrežu

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Novelu zákona ešte musí schváliť parlament.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ak máte auto s mrežou, čoskoro ju budete môcť dať dole a nebudete musieť absolvovať ani náročnú administratívu. Vyplýva to z novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách od Ľudovíta Jurčíka (SaS), ktorú dnes schválil parlament. Za novelu hlasovalo 76 zo 143 prítomných poslancov.

Mrežu budete môcť dať dole z "nákladných" vozidiel kategórie N1, ktoré sú odvodené od vozidiel kategórie M1 (osobné). Pri klasických dodávkovkach určených prevažne na prepravu nákladu deliaca priečka musí naďalej ostať za posledným radom sedadiel. Aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

Deliace priečky, ľudovo mreže, sa v minulosti umiestňovali do áut, ktoré sa kupovali s odpočtom DPH.

Dnes síce existuje možnosť odstrániť deliacu priečku z áut, ale je to administratívne náročné. Musíte v podstate vykonať prestavbu vozidla zmenou jeho kategórie z N1 na M1. Táto možnosť sa ale prakticky nevyužíva pre komplikovanosť, zdĺhavosť a nákladnosť.

"Takto sa umožní odstrániť deliacu priečku z vozidla bez nutnosti prestavby vozidla, a teda jednoduchým fyzickým odmontovaním," uviedol Jurčík. Podmienkou bude, aby ste vopred písomne požiadali obvodný úrad dopravy o zmenu v osvedčení o evidencii. Obvodný úrad dopravy vám potom vydá nový techničák, v ktorom už mriežka zapísaná nebude.

Poslanec upozornil, že jeho návrhom novely nie sú dotknuté predpisy o preprave nákladu nákladnými vozidlami kategórie N s nedelenou karosériou. Tie budú musieť byť aj naďalej s mrežou či iným priečkovým systémom za posledným radom sedadiel, aby vodiča či cestujúcich neohrozoval náklad.

"Zmenou zákona sa umožní odstrániť priečkový systém najmä tým prevádzkovateľom vozidiel, ktorí neprevážajú náklad potenciálne ohrozujúci vodiča alebo cestujúcich," uvádza poslanec v dôvodovej správe.

Nové znenie zákona bude po podpísaní prezidentom Ivanom Gašparovičom účinné od 1. marca 2012.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.