BRATISLAVA. Novým vrcholom v ponuke BMW radu 6 je špičková športová verzia, postavená v dielňach divízie M GmbH. Mníchovčania predstavili oba karosárske varianty BMW M6 - kupé i kabriolet.
Prvoradý je účel
Ak ide o dizajn, zmeny v porovnaní s „civilnejšími“ Šestkami sú predovšetkým funkčné. Predný nárazník má väčšie otvory, ktoré privádzajú vzduch do motorového priestoru. Zliatinové disky majú priemer 19 palcov, aby sa pod ne zmestili masívne brzdy. Tie môžu mať na prianie karbón-keramické kotúče.
Strechu kupé vyrobili z plastu, vystuženého uhlíkovými vláknami, aby ušetrili hmotnosť. Konečné čísla však aj tak nie sú úplne najnižšie. Kupé váži 1850 a kabriolet 1980 kilogramov.
Osemvalec a dve turbá
Hmotnosť zvlášť neprekáža motoru, ktorý má sily na rozdávanie. Zážihový osemvalec s objemom 4,4 litra a priamym vstrekovaním paliva prepĺňajú dve turbodúchadlá typu twin-scroll. Výkon 415 kW (560 k) dosahuje v rozsahu 5750 až 7000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 680 Nm má vodič k dispozícii medzi 1500 a 5750 ot./min.
Obmedzovač rýchlosti nie je povinný
Poháňané sú samozrejme zadné kolesá, cez sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku DCT a samosvorný diferenciál. BMW M6 kupé zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy, kabrioletu to trvá o jedinú desatinu sekundy dlhšie.
Maximálna rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h. Príplatkový balík M-Drivers ju posunie na 305 km/h.
K štandardnej výbave patrí adaptívny podvozok, na ktorom si BMW údajne dalo výnimočne záležať, ale aj športový trojramenný volant alebo karbónové dekory v interiéri.
Autor: fg