Na rovnakom mieste v rovnakom čase sa za dva dni zrazilo deväť áut

Havárie na šmykľavej ceste často spôsobia vodiči, keď prudko brzdia a držia sa tesne za autom pred nimi.

Miroslav: "V stredu a vo štvrtok, počas cesty do práce, som zaznamenal dvakrát podobné nehody. Na Bajkalskej ulici v smere na Prístavný most sa na tom istom mieste, na moste ponad Ružinovskú, v prvom prípade zrazilo päť áut, v druhom štyri."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

K havárii piatich áut minulý týždeň v stredu podľa Miroslava prispeli aj šmykľavé cesty. Na tie si treba dávať pozor najmä na mostoch a nadjazdoch.

Cestu na mostoch ochladzuje vzduch aj zospodu, a tak sa na nich skôr vytvorí poľadovica. Minulý týždeň sa v hlavnom meste šmýkalo aj na mnohých iných cestách.

Nepozornosť a nervozita

Natočené nehody sa stali v podstate v tom istom jazdnom pruhu neďaleko od seba a v tom istom čase dva dni po sebe.

V oboch prípadoch sa zrejme vodiči v hustej premávke ponáhľali do práce. Nervóznejší vtedy jazdia spôsobom "brzda - plyn" - nakrátko veľmi zrýchlia a hneď musia brzdiť. Snažia sa pritom držať čo najbližšie vozidla pred nimi. Niektorí vodiči si neuvedomujú, že tak svoj príchod do práce neurýchlia.

Na dostatočný odstup medzi autami treba myslieť najmä v zime, keď je vyššie riziko šmyku. Nedá sa povedať presne, aký odstup je ideálny, záleží to od konkrétnych okolností, a dôležitý je vodičov odhad.

Prečo vznikajú reťazové havárie

Zrážke, akú natočil Miroslav, vždy predchádza to, že prvé vozidlo zabrzdí. Vodič druhého auta potrebuje trochu času, aby si uvedomil, že vzdialenosť medzi nimi sa rýchlo skracuje a až potom začne reagovať.

Ak vzdialenosť medzi nimi nebola dostatočná, na šmykľavej ceste silné brzdenie zvyčajne nepomôže a aj na nešmykľavej môže zablokovať kolesá a auto skončí v šmyku. Tak do seba neraz narazí aj niekoľko áut idúcich tesne za sebou.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 266
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 461
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 083
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 524
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 402
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 395
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 375
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 336
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 007

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.