SME

Suzuki privezie do Ženevy autá budúcnosti

Japonci predvedú elektromobil s predĺženým dojazdom a ľahké miniauto s netradičným dizajnom.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Po uvedení nového Swiftu je horúcim kandidátom na generačnú výmenu crossover SX4. Tej sa ale zatiaľ nedočkáme. Minimálne nie na jar v Ženeve. Japonský výrobca na najvýznamnejšom európskom autosalóne prvej polovice roka predvedie dve štúdie. Pravdou je, že nepôjde o svetové premiéry, lebo oba prototypy už mohli vidieť návštevníci vlaňajšej prehliadky v Tokiu. Hoci vtedy niesli iné názvy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Swift sa dobíja sám

Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift Range Extender. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.

SkryťVypnúť reklamu

Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.

Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu Range Extender s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.

Koncept G70 šetrí kilogramy

Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s označením G70. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".

SkryťVypnúť reklamu

Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.

730 kilogramov vážiacu štúdiu G70 poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.



Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 676
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 643
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 871
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 559
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 339
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 836
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu