NOVINKY

Suzuki privezie do Ženevy autá budúcnosti

Japonci predvedú elektromobil s predĺženým dojazdom a ľahké miniauto s netradičným dizajnom.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Po uvedení nového Swiftu je horúcim kandidátom na generačnú výmenu crossover SX4. Tej sa ale zatiaľ nedočkáme. Minimálne nie na jar v Ženeve. Japonský výrobca na najvýznamnejšom európskom autosalóne prvej polovice roka predvedie dve štúdie. Pravdou je, že nepôjde o svetové premiéry, lebo oba prototypy už mohli vidieť návštevníci vlaňajšej prehliadky v Tokiu. Hoci vtedy niesli iné názvy.

Swift sa dobíja sám

Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift Range Extender. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.

Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.

Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu Range Extender s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.

Koncept G70 šetrí kilogramy

Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s označením G70. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".

Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.

730 kilogramov vážiacu štúdiu G70 poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 103
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 513
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 626
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 783
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 097
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 980
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 809
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 750
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 713
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 287

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vianočný dôchodok získa viac ľudí, Slováci v Rakúsku však nie

Najchudobnejší dôchodcovia znovu dostanú sto eur navyše, nemení sa to už štvrtý rok.

EKONOMIKA

Firma, ktorej zadržali kamióny: Hľadáte problém tam, kde nie je

North Sea Express je podozrivá z vykorisťovania.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.