NOVINKY

Suzuki privezie do Ženevy autá budúcnosti

Japonci predvedú elektromobil s predĺženým dojazdom a ľahké miniauto s netradičným dizajnom.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Po uvedení nového Swiftu je horúcim kandidátom na generačnú výmenu crossover SX4. Tej sa ale zatiaľ nedočkáme. Minimálne nie na jar v Ženeve. Japonský výrobca na najvýznamnejšom európskom autosalóne prvej polovice roka predvedie dve štúdie. Pravdou je, že nepôjde o svetové premiéry, lebo oba prototypy už mohli vidieť návštevníci vlaňajšej prehliadky v Tokiu. Hoci vtedy niesli iné názvy.

Swift sa dobíja sám

Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift Range Extender. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.

Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.

Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu Range Extender s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.

Koncept G70 šetrí kilogramy

Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s označením G70. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".

Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.

730 kilogramov vážiacu štúdiu G70 poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 645
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 541
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 637
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 457
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 437
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 974
  7. Kam do tepla v januári? 2 121
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 904
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 734
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 043