BRATISLAVA. Po uvedení nového Swiftu je horúcim kandidátom na generačnú výmenu crossover SX4. Tej sa ale zatiaľ nedočkáme. Minimálne nie na jar v Ženeve. Japonský výrobca na najvýznamnejšom európskom autosalóne prvej polovice roka predvedie dve štúdie. Pravdou je, že nepôjde o svetové premiéry, lebo oba prototypy už mohli vidieť návštevníci vlaňajšej prehliadky v Tokiu. Hoci vtedy niesli iné názvy.
Swift sa dobíja sám
Teoreticky najbližšie k sériovej výrobe má Swift Range Extender. Ide o ďalšiu evolúciu elektromobilu s predĺženým dojazdom, založenú na báze aktuálneho Swiftu. Auto dostalo atraktívnejšiu vizáž vďaka upraveným svetlám a diskom.
Všetko podstatné sa ale ukrýva v jeho útrobách. Na pohon slúži elektromotor so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, napájaný z akumulátorov ukrytých v kufri. Tie mu udeľujú dojazd 30 kilometrov, pričom ich opätovné dobitie z bežnej elektrickej siete trvá len pol hodiny.
Pod kapotou sa ukrýva aj malý spaľovací agregát s objemom 0,66 litra, ktorý síce nedokáže roztočiť kolesá, ale slúži ako generátor. Vyrába elektrickú energiu, ktorou zásobuje batérie. Suzuki na teraz neuviedlo dojazd Swiftu Range Extender s plnou palivovou nádržou a dobitými batériami.
Koncept G70 šetrí kilogramy
Ak ide o dizajn, pozornosť rozhodne upúta štúdia s označením G70. 3550 mm dlhé päťdverové vozidlo má karosériu navrhnutú s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je údajne o 10 percent nižší než u „bežných áut podobnej veľkosti".
Interiér je na pohľad jednoduchý a vzdušný. Všetko dôležité sa ovláda prostredníctvom dotykových displejov na stredovej konzole.
730 kilogramov vážiacu štúdiu G70 poháňa prepĺňaný zážihový agregát s objemom 0,8 litra, spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT. Vo výbave nechýba systém štart/stop, ktorý najmä v meste pomáha znížiť spotrebu benzínu. Tá podľa japonskej metodiky merania v priemere dosahuje 3,13 l/100 km, zatiaľ čo emisie CO2 predstavujú 70 g/km.
Autor: fg