BRATISLAVA. Na absolútny vrchol modelového radu Audi A4 mieri športovo ladená verzia s označením RS4. Tá bude s najväčšou pravdepodobnosťou existovať iba v jedinej karosárskej verzii - ako mimoriadne rýchle kombi.
Decentné úpravy
Na rozdiel od Audi RS3 Sportback, dizajnéri pri novej RS-štvorke nesiahli po žiadnych gýčových doplnkoch. Kombík dostal iba to, čo potreboval – širšie blatníky, v ktorých sa otáčajú disky s priemerom 19 a za príplatok dokonca 20 palcov, predný nárazník s veľkými otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru a zadný nárazník, doplnený o imitáciu difúzora a dve koncovky výfuku.
V interiéri trónia športové predné sedadlá, trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca a karbónové doplnky.
Osemvalcová atmosféra
Dlhá predná kapota ukrýva atmosférický zážihový osemvalec s objemom 4,2 litra a priamym vstrekovaním paliva. Ten dosahuje výkon 331 kW (450 k) pri 8250 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 430 Nm, ktorý sa dostaví v rozsahu otáčok 4000-6000/min.
Stádo newtometrov prenáša na všetky štyri kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka S-Tronic. Medzinápravový diferenciál zvládne - podľa potreby - preniesť najviac 70 percent krútiaceho momentu na prednú a 85 percent na zadnú nápravu.
Na stovku pod päť sekúnd
Audi RS4 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,7 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je síce elektronicky limitovaná na 250 km/h, ale odstránením obmedzovača jej hodnota narastie na 280 km/h.
V rozlete ho zastaví účinný brzdový systém. Predné oceľové brzdové kotúče s priemerom 365 mm môžu za príplatok nahradiť karbón-keramické kotúče priemeru 380 mm.
Rýchle kombi absolvuje oficiálnu výstavnú premiéru v marci na ženevskom autosalóne.
Autor: fg