NOVINKY

Nový Peugeot z Trnavy dostal športovú verziu: 208 GTi

Malý, ale rýchly - taký má byť Peugeot 208 GTi. S upraveným podvozkom a benzínovým turbomotorom, ktorý Francúzi vyvinuli spolu s automobilkou BMW.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot kedysi patril medzi odborníkov na výrobu malých, ale rýchlych áut. Po vlne, kedy sa aj mestské vozidlá neustále zväčšovali a priberali na váhe, sa Francúzi vracajú ku koreňom.

To, že je nová dvestoosmička menšia a ľahšia než jej predchodca s označením 207, už vieme. Príchod športovej verzie GTi preto budí veľké očakávania.

Menej je viac

Peugeot predstaví model 208 GTi na marcovom autosalóne v Ženeve ako prototyp. Na prvý pohľad je však jasné, že táto štúdia má k sériovej výrobe veľmi blízko. Produkčný variant zrejme odhalia už na jeseň.

Navonok vidieť len drobné úpravy karosérie. Napokon, ani legendárny Peugeot 205 GTi to so športovými doplnkami nepreháňal. Mierne upravená maska chladiča, integrovaná do predného nárazníka, má v spodnej časti biely lem a na ňom francúzsku alebo britskú vlajku. Tieto dve krajiny predstavujú najväčšie trhy pre športové Peugeoty.

Blatníky a prahy sú decentne rozšírené, na tretích dverách pribudol spojler a spodnú časť zadného nárazníka tvorí náznak difúzora s dvojitou koncovkou výfuku.

Doladili interiér

Pekným detailom sú chrómované štítky na zadných stĺpikoch s logom GTi - odkaz na už spomenutú dvestopäťku GTi. Škoda, že nepoznáme priemer zliatinových diskov. Tipujeme „osemnástky“...

V interiéri, okrem červených doplnkov, upúta malý volant s hrubým vencom a červeným zvýraznením neutrálnej polohy riadenia. Kabína je „oblečená“ do plastov, hliníka, alcantary a kože Nappa. Atmosféru dotvára LED podsvietenie.

Osvedčené turbo

Pod kapotou sa podľa očakávania ukrýva zážihový turbomotor 1,6 THP, naladený na výkon 147 kW (200 k) a spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Potešila by prítomnosť mechanického samosvorného diferenciálu. Informácia o ňom, však v tlačovej správe chýba.

Peugeot uviedol, že GTi má o 36 mm širší rozchod kolies vpredu (1506 mm) i vzadu (1503 mm). Ďalšie úpravy podvozka neprezradil. Najrýchlejšia dvestoosmička brzdí kotúčovými brzdami - predné kotúče majú priemer 302, zadné 249 mm.

Ešte jedna exkluzivita...

Peugeot v Ženeve predvedie aj koncept 208 XY. Zatiaľ čo GTi má zvýrazniť športové ambície malého auta, XY je viac imidžovou záležitosťou. Fialový lak tvorí 16 vrstiev, disky sú chrómované a interiér čalúnený kožou a doplnený o špeciálne osvetlenie. Pod kapotou pracuje turbodiesel s výkonom 84 kW (115 k).

O výrobe sa zatiaľ nehovorí. Možno aj kvôli hrozbe, že by variant XY odlákal zákazníkov od koncernového súrodenca, Citroënu DS3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 580
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 845
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 485
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 102
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 000
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 983
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 774
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 491
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 306
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 891

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.