NOVINKY

Nový Peugeot z Trnavy dostal športovú verziu: 208 GTi

Malý, ale rýchly - taký má byť Peugeot 208 GTi. S upraveným podvozkom a benzínovým turbomotorom, ktorý Francúzi vyvinuli spolu s automobilkou BMW.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot kedysi patril medzi odborníkov na výrobu malých, ale rýchlych áut. Po vlne, kedy sa aj mestské vozidlá neustále zväčšovali a priberali na váhe, sa Francúzi vracajú ku koreňom.

To, že je nová dvestoosmička menšia a ľahšia než jej predchodca s označením 207, už vieme. Príchod športovej verzie GTi preto budí veľké očakávania.

Menej je viac

Peugeot predstaví model 208 GTi na marcovom autosalóne v Ženeve ako prototyp. Na prvý pohľad je však jasné, že táto štúdia má k sériovej výrobe veľmi blízko. Produkčný variant zrejme odhalia už na jeseň.

Navonok vidieť len drobné úpravy karosérie. Napokon, ani legendárny Peugeot 205 GTi to so športovými doplnkami nepreháňal. Mierne upravená maska chladiča, integrovaná do predného nárazníka, má v spodnej časti biely lem a na ňom francúzsku alebo britskú vlajku. Tieto dve krajiny predstavujú najväčšie trhy pre športové Peugeoty.

Blatníky a prahy sú decentne rozšírené, na tretích dverách pribudol spojler a spodnú časť zadného nárazníka tvorí náznak difúzora s dvojitou koncovkou výfuku.

Doladili interiér

Pekným detailom sú chrómované štítky na zadných stĺpikoch s logom GTi - odkaz na už spomenutú dvestopäťku GTi. Škoda, že nepoznáme priemer zliatinových diskov. Tipujeme „osemnástky“...

V interiéri, okrem červených doplnkov, upúta malý volant s hrubým vencom a červeným zvýraznením neutrálnej polohy riadenia. Kabína je „oblečená“ do plastov, hliníka, alcantary a kože Nappa. Atmosféru dotvára LED podsvietenie.

Osvedčené turbo

Pod kapotou sa podľa očakávania ukrýva zážihový turbomotor 1,6 THP, naladený na výkon 147 kW (200 k) a spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Potešila by prítomnosť mechanického samosvorného diferenciálu. Informácia o ňom, však v tlačovej správe chýba.

Peugeot uviedol, že GTi má o 36 mm širší rozchod kolies vpredu (1506 mm) i vzadu (1503 mm). Ďalšie úpravy podvozka neprezradil. Najrýchlejšia dvestoosmička brzdí kotúčovými brzdami - predné kotúče majú priemer 302, zadné 249 mm.

Ešte jedna exkluzivita...

Peugeot v Ženeve predvedie aj koncept 208 XY. Zatiaľ čo GTi má zvýrazniť športové ambície malého auta, XY je viac imidžovou záležitosťou. Fialový lak tvorí 16 vrstiev, disky sú chrómované a interiér čalúnený kožou a doplnený o špeciálne osvetlenie. Pod kapotou pracuje turbodiesel s výkonom 84 kW (115 k).

O výrobe sa zatiaľ nehovorí. Možno aj kvôli hrozbe, že by variant XY odlákal zákazníkov od koncernového súrodenca, Citroënu DS3.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 693
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 507
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 817
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 670
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 813
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 343
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 131
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 643
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 023
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.

Nový Hyundai i30 kombi sa ukázal na prvých obrázkoch

Základným objemom batožinového priestoru sa približuje ku konkurenčnej Octavii Combi.

Štatistiky ukazujú, koľko času trávime v kolónach v Bratislave a v Košiciach

Spoločnosť TomTom, ktorá je známa hlavne výrobou GPS zariadení, zverejnila mestá, v ktorých vodiči strávili najviac času v kolóne za minulý rok.

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop