BRATISLAVA. Peugeot kedysi patril medzi odborníkov na výrobu malých, ale rýchlych áut. Po vlne, kedy sa aj mestské vozidlá neustále zväčšovali a priberali na váhe, sa Francúzi vracajú ku koreňom.
To, že je nová dvestoosmička menšia a ľahšia než jej predchodca s označením 207, už vieme. Príchod športovej verzie GTi preto budí veľké očakávania.
Menej je viac
Peugeot predstaví model 208 GTi na marcovom autosalóne v Ženeve ako prototyp. Na prvý pohľad je však jasné, že táto štúdia má k sériovej výrobe veľmi blízko. Produkčný variant zrejme odhalia už na jeseň.
Navonok vidieť len drobné úpravy karosérie. Napokon, ani legendárny Peugeot 205 GTi to so športovými doplnkami nepreháňal. Mierne upravená maska chladiča, integrovaná do predného nárazníka, má v spodnej časti biely lem a na ňom francúzsku alebo britskú vlajku. Tieto dve krajiny predstavujú najväčšie trhy pre športové Peugeoty.
Blatníky a prahy sú decentne rozšírené, na tretích dverách pribudol spojler a spodnú časť zadného nárazníka tvorí náznak difúzora s dvojitou koncovkou výfuku.
Doladili interiér
Pekným detailom sú chrómované štítky na zadných stĺpikoch s logom GTi - odkaz na už spomenutú dvestopäťku GTi. Škoda, že nepoznáme priemer zliatinových diskov. Tipujeme „osemnástky“...
V interiéri, okrem červených doplnkov, upúta malý volant s hrubým vencom a červeným zvýraznením neutrálnej polohy riadenia. Kabína je „oblečená“ do plastov, hliníka, alcantary a kože Nappa. Atmosféru dotvára LED podsvietenie.
Osvedčené turbo
Pod kapotou sa podľa očakávania ukrýva zážihový turbomotor 1,6 THP, naladený na výkon 147 kW (200 k) a spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Potešila by prítomnosť mechanického samosvorného diferenciálu. Informácia o ňom, však v tlačovej správe chýba.
Peugeot uviedol, že GTi má o 36 mm širší rozchod kolies vpredu (1506 mm) i vzadu (1503 mm). Ďalšie úpravy podvozka neprezradil. Najrýchlejšia dvestoosmička brzdí kotúčovými brzdami - predné kotúče majú priemer 302, zadné 249 mm.
Ešte jedna exkluzivita... |
|
Peugeot v Ženeve predvedie aj koncept 208 XY. Zatiaľ čo GTi má zvýrazniť športové ambície malého auta, XY je viac imidžovou záležitosťou. Fialový lak tvorí 16 vrstiev, disky sú chrómované a interiér čalúnený kožou a doplnený o špeciálne osvetlenie. Pod kapotou pracuje turbodiesel s výkonom 84 kW (115 k). O výrobe sa zatiaľ nehovorí. Možno aj kvôli hrozbe, že by variant XY odlákal zákazníkov od koncernového súrodenca, Citroënu DS3. |
Autor: fg