NOVINKY

Citroën DS4 Racing: je to hybrid?

Hybridná technika nemusí byť zameraná len na dosiahnutie úspory paliva. Zážihový turbomotor a dva elektromotory v útrobách Citroënu DS4 Racing majú sprostredkovať čo najviac zábavy za volantom.

(Zdroj: Citroën UK)

Hybridná technika nemusí byť zameraná len na dosiahnutie úspory paliva. Zážihový turbomotor a dva elektromotory v útrobách Citroënu DS4 Racing majú sprostredkovať čo najviac zábavy za volantom.

BRATISLAVA. Francúzi konečne začínajú prenášať svoje úspechy z automobilových súťaží aj na sériové modely. Začalo to ostrým Citroënom DS3 Racing, po ktorom prichádza „o číslo väčší“ DS4 Racing.

Výrobca ho predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve v podobe štúdie.

Nízky a široký

Navonok vyzerá športový variant postavený v dielňach Citroën Racing veľmi odvážne. Vyššia svetlá výška, typická pre ostatné DS-štvorky zmizla, zato pribudli lemy blatníkov, ktoré zrejme sú vyrobené z karbónu. Tie plynulo nadväzujú na spojler pod predným nárazníkom a rozšírené prahy.

Tmavá maska chladiča a horizontálna lišta z čierneho lesklého plastu čiastočne zakrývajú veľký otvor pre prívod vzduchu k motoru. Veľké kolesá majú priemer 19 alebo až 20 palcov.

Vraj hybridná štvorkolka

O technike sa zatiaľ len špekuluje. Predné kolesá údajne poháňa zážihový turbomotor 1,6 THP, zatiaľ čo každé z dvoch zadných kolies roztáča jeden elektromotor. Táto technika má vychádzať zo sériového koncernového systému HYbrid4, ktorý kombinuje turbodiesel vpredu a jeden elektromotor vzadu.

Kombinovaný výkon poháňacieho systému v útrobách Citroënu DS4 Racing vraj predstavuje 195 kW (265 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.