Hybridná technika nemusí byť zameraná len na dosiahnutie úspory paliva. Zážihový turbomotor a dva elektromotory v útrobách Citroënu DS4 Racing majú sprostredkovať čo najviac zábavy za volantom.
BRATISLAVA. Francúzi konečne začínajú prenášať svoje úspechy z automobilových súťaží aj na sériové modely. Začalo to ostrým Citroënom DS3 Racing, po ktorom prichádza „o číslo väčší“ DS4 Racing.
Výrobca ho predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve v podobe štúdie.
Nízky a široký
Navonok vyzerá športový variant postavený v dielňach Citroën Racing veľmi odvážne. Vyššia svetlá výška, typická pre ostatné DS-štvorky zmizla, zato pribudli lemy blatníkov, ktoré zrejme sú vyrobené z karbónu. Tie plynulo nadväzujú na spojler pod predným nárazníkom a rozšírené prahy.
Tmavá maska chladiča a horizontálna lišta z čierneho lesklého plastu čiastočne zakrývajú veľký otvor pre prívod vzduchu k motoru. Veľké kolesá majú priemer 19 alebo až 20 palcov.
Vraj hybridná štvorkolka
O technike sa zatiaľ len špekuluje. Predné kolesá údajne poháňa zážihový turbomotor 1,6 THP, zatiaľ čo každé z dvoch zadných kolies roztáča jeden elektromotor. Táto technika má vychádzať zo sériového koncernového systému HYbrid4, ktorý kombinuje turbodiesel vpredu a jeden elektromotor vzadu.
Kombinovaný výkon poháňacieho systému v útrobách Citroënu DS4 Racing vraj predstavuje 195 kW (265 k).
Autor: fg