NOVINKY

Citroën DS4 Racing: je to hybrid?

Hybridná technika nemusí byť zameraná len na dosiahnutie úspory paliva. Zážihový turbomotor a dva elektromotory v útrobách Citroënu DS4 Racing majú sprostredkovať čo najviac zábavy za volantom.

(Zdroj: Citroën UK)

Hybridná technika nemusí byť zameraná len na dosiahnutie úspory paliva. Zážihový turbomotor a dva elektromotory v útrobách Citroënu DS4 Racing majú sprostredkovať čo najviac zábavy za volantom.

BRATISLAVA. Francúzi konečne začínajú prenášať svoje úspechy z automobilových súťaží aj na sériové modely. Začalo to ostrým Citroënom DS3 Racing, po ktorom prichádza „o číslo väčší“ DS4 Racing.

Výrobca ho predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve v podobe štúdie.

Nízky a široký

Navonok vyzerá športový variant postavený v dielňach Citroën Racing veľmi odvážne. Vyššia svetlá výška, typická pre ostatné DS-štvorky zmizla, zato pribudli lemy blatníkov, ktoré zrejme sú vyrobené z karbónu. Tie plynulo nadväzujú na spojler pod predným nárazníkom a rozšírené prahy.

Tmavá maska chladiča a horizontálna lišta z čierneho lesklého plastu čiastočne zakrývajú veľký otvor pre prívod vzduchu k motoru. Veľké kolesá majú priemer 19 alebo až 20 palcov.

Vraj hybridná štvorkolka

O technike sa zatiaľ len špekuluje. Predné kolesá údajne poháňa zážihový turbomotor 1,6 THP, zatiaľ čo každé z dvoch zadných kolies roztáča jeden elektromotor. Táto technika má vychádzať zo sériového koncernového systému HYbrid4, ktorý kombinuje turbodiesel vpredu a jeden elektromotor vzadu.

Kombinovaný výkon poháňacieho systému v útrobách Citroënu DS4 Racing vraj predstavuje 195 kW (265 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 070
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 388
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 292
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 130
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 378
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 941
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 881
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 718
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 638
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 496

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.