TEST: Mini so šiltovkou patrí do rodiny

Nové Mini pre egoistov zahodilo zadný rad sedadiel a vymenilo ho za väčší kufor. Zdanlivo najmenej praktická verzia v teste ukázala, že zdanie často klame.

Sympatie k dizajnu veľmi záležia od uhla pohľadu. Stačí urobiť jediný krok a z celkom pekného auta vznikne čudo. Za všetko môže strecha, ktorá by mala podľa automobilky vyzerať ako čiapka otočená šiltom vzad.(Zdroj: Tomáš Kelement - Presscars)

BRATISLAVA. “Toto nemá šancu uspieť”, spomínam si na slová, keď som v roku 2001 zbadal cenník oživeného kultového angličáku. Ako veľmi som sa mýlil. Z malého predraženého auta bol a stále je veľký predajný úspech.
Človek by si aj povedal, že sa z minulých omylov poučí.

Akurát že osem rokov neskôr, pri pohľade na prvé obrázky Coupé Concept, som si myslel prakticky to isté. Že s takou absurdnou strechou a len dvojmiestnym usporiadaním sedadiel si to kúpi iba slepý blázon. Síce som zatiaľ žiadne predajné čísla nenašiel, ale po teste už tuším, že som sa zrejme mýlil opäť.

66.jpg
Bez stlačeného tlačidla sport automatická prevodovka veľmi neposlúcha. K lepšej jazde i spotrebe by sedel skôr manuál.

Rodina rastie k desiatke

Ak medzi karosárske verzie modelov Mini započítame aj nafúknutý Countryman, Coupé je už piatou variáciou toho istého auta.

A pri ňom stratégia imidžovej automobilky ani zďaleka nekončí, čoskoro na trh dorazí z Coupé odvodený Roadster a z produktového plánu, ktorý sme nedávno uverejnili aj na auto.sme.sk vyplýva, že môžeme očakávať aj kupé vychádzajúce z Countrymana s pracovným názvom Paceman, MPV, či sedan. Celkovo sa má počet rozličných verzií Mini v najbližších rokoch zastaviť niekde okolo čísla desať.

65.jpg
Multimediálny systém je iba ináč graficky spracovaný iDrive od BMW.

S výnimkou historických úžitkových vanov, limitovanej edície John Cooper Works GP a kabrioletu, kde sú zadné sedadlá asi iba na okrasu, je toto prvé skutočne dvojmiestne Mini na trhu.

Odvezie viac

Pre niekoho možno prekážka, no kto sa v Mini s karosériou hatchback už viezol vie, že vzadu je sedenie pre vyššieho človeka skôr trestom. Takže až tak veľmi zadné sedadlá v Coupé nechýbajú. Oveľa viac zrejme budúci majitelia ocenia nárast veľkosti batožinového priestoru na takmer dvojnásobok objemu hatchbacku.

63.JPG
Kufor pôsobí oveľa väčšie než v hatchbacku. Obmedzujúcou je ale členitosť a malá výška kufra.

Objem 280 litrov možno stále znie podpriemerne, avšak oveľa väčšia úložná plocha neporovnateľne zvýšila využiteľnosť kufra. Na oplátku ale teraz nemôžete sklopiť operadlá, keďže nemáte aké. Prevoz dlhších predmetov nie je nemožný, len ich veľkosť je obmedzená rozmermi otvárateľnej priehradky medzi sedadlami.

Dostal výsuvné krídlo

Sympatie k dizajnu veľmi záležia od uhla pohľadu. Stačí urobiť jediný krok a z celkom pekného auta vznikne čudo. Za všetko môže strecha, ktorá by mala podľa automobilky vyzerať ako čiapka otočená šiltom vzad. Zvláštnemu zovňajšku sa pri rýchlosti 80 km/h snaží pomôcť výsuvné prítlačné krídlo.

Teda, nielen zovňajšku, pomáha aj zadnej náprave prítlakom 40 kg pri vyšších rýchlostiach. A keby vám krídlo chýbalo pri nižších rýchlostiach, môžete si ho vysunúť manuálne páčkami na strope ako v lietadle. Osobitý tvar strechy výrazne zhoršil výhľad vzad, parkovacie senzory sú prakticky nutnosť.

64.jpg
Výhľad dozadu je veľmi obmedzený. Parkovacie senzory sú prakticky nutnosť.

Aj napriek zníženiu celkovej výšky karosérie o takmer 5 centimetrov utrpel priestor na hlavu vnútri iba minimálne. Dĺžka paradoxne narástla o zanedbateľného pol centimetra. Pre Mini typická príjemne nízka pozícia za volantom sa nezmenila.

V interiéri až na strmší sklon okna a pár nových materiálov tiež sotva nájdete rozdiely. Kto dúfal v menší rýchlomer, ostane sklamaný. Tentoraz ale jeho veľkosť našla opodstatnenie – do vnútra sa zmestil displej navigačného systému. Imidžový, no nečitateľný rýchlomer tak konečne dostal zmysel.

Nenávidí jamy

Veľké odlišnosti v porovnaní s hatchbackom nečakajte ani v jazde samotnej, čo ale rozhodne nie je na škodu. Svetlá výška Coupé klesla o 1 centimeter a podvozok pocitovo trochu stvrdol, vďaka čomu zatáča s väčším nadšením, no menej si rozumie s jamami na cestách.

62.JPG

Za sedadlami je priestor akurát na odloženie príručnej tašky či kabelky. Otvárateľná priehradka umožňuje aj prevoz dlhších predmetov.

Aj napriek tomu je komfort vzhľadom k športovému naladeniu a veľkosti auta prakticky bez konkurencie. Navyše, vďaka nižšej streche máte z dynamickej jazdy ešte intenzívnejší dojem. Tradične výborný je aj motor 1,6 turbo. Vyniká nízkou spotrebou, výkonmi a najmä charizmatickým zvukovým prejavom.

V nami testovanej verzii Cooper S bol spriahnutý s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá nám prvé tri dni robila na čele vrásky. Pomalé a občas nepredvídateľné reakcie v automatickom režime sa prepnutím do manuálneho iba zhoršili.

Pokiaľ sme teda neobjavili tlačidlo sport, ktoré ako mávnutím čarovného prútika urobilo z lenivého otroka ochotného sluhu. Ak to ale bude čo i len trochu možné, automatu sa vyhnite. S manuálom je Mini Coupé takmer dokonalým malým autom na zábavu.

61.JPG
K dostatku miesta nad hlavou prispievajú aj takéto vykrojenia v strešnom čalúnení.

kupujem - nekupujem

Kto rád vymení zadné sedadlá za väčší kufor a rozmýšľa nad Mini, nemal by váhať. Keďže málokedy jazdím v aute s viac ako jedným spolujazdcom a využívam skôr batožinový priestor, kupujem.
(Tomáš Kelement)


Mini Cooper S Coupé

Cena modelu od (eur) 20500
Cena verzie od (eur) 25 500
Motor 1,6 turbo, benzín
Verzia Cooper S automat
Objem motora (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 135 (184)
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 240 (260)
Pri otáčkach (ot./min.) 1600-5000
Max. rýchlosť (km/h) 224
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,1
Spotreba v teste (l/100 km) 7,8
Objem kufra (l) 280



Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 729
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 007
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 245
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 362
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 354
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 906
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 614
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 543
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 459
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 856

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu

Ak natankujete Jaguar na pumpe Shell, môžete zaplatiť online priamo z auta

Platbu za palivo jednoducho potvrdíte na dotykovom displeji.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop