SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

TEST: Mini so šiltovkou patrí do rodiny

Nové Mini pre egoistov zahodilo zadný rad sedadiel a vymenilo ho za väčší kufor. Zdanlivo najmenej praktická verzia v teste ukázala, že zdanie často klame.

Sympatie k dizajnu veľmi záležia od uhla pohľadu. Stačí urobiť jediný krok a z celkom pekného auta vznikne čudo. Za všetko môže strecha, ktorá by mala podľa automobilky vyzerať ako čiapka otočená šiltom vzad.Sympatie k dizajnu veľmi záležia od uhla pohľadu. Stačí urobiť jediný krok a z celkom pekného auta vznikne čudo. Za všetko môže strecha, ktorá by mala podľa automobilky vyzerať ako čiapka otočená šiltom vzad. (Zdroj: Tomáš Kelement - Presscars)

BRATISLAVA. “Toto nemá šancu uspieť”, spomínam si na slová, keď som v roku 2001 zbadal cenník oživeného kultového angličáku. Ako veľmi som sa mýlil. Z malého predraženého auta bol a stále je veľký predajný úspech.
Človek by si aj povedal, že sa z minulých omylov poučí.

Akurát že osem rokov neskôr, pri pohľade na prvé obrázky Coupé Concept, som si myslel prakticky to isté. Že s takou absurdnou strechou a len dvojmiestnym usporiadaním sedadiel si to kúpi iba slepý blázon. Síce som zatiaľ žiadne predajné čísla nenašiel, ale po teste už tuším, že som sa zrejme mýlil opäť.

66.jpg
Bez stlačeného tlačidla sport automatická prevodovka veľmi neposlúcha. K lepšej jazde i spotrebe by sedel skôr manuál.

Rodina rastie k desiatke

Ak medzi karosárske verzie modelov Mini započítame aj nafúknutý Countryman, Coupé je už piatou variáciou toho istého auta.

A pri ňom stratégia imidžovej automobilky ani zďaleka nekončí, čoskoro na trh dorazí z Coupé odvodený Roadster a z produktového plánu, ktorý sme nedávno uverejnili aj na auto.sme.sk vyplýva, že môžeme očakávať aj kupé vychádzajúce z Countrymana s pracovným názvom Paceman, MPV, či sedan. Celkovo sa má počet rozličných verzií Mini v najbližších rokoch zastaviť niekde okolo čísla desať.

65.jpg
Multimediálny systém je iba ináč graficky spracovaný iDrive od BMW.

S výnimkou historických úžitkových vanov, limitovanej edície John Cooper Works GP a kabrioletu, kde sú zadné sedadlá asi iba na okrasu, je toto prvé skutočne dvojmiestne Mini na trhu.

Odvezie viac

Pre niekoho možno prekážka, no kto sa v Mini s karosériou hatchback už viezol vie, že vzadu je sedenie pre vyššieho človeka skôr trestom. Takže až tak veľmi zadné sedadlá v Coupé nechýbajú. Oveľa viac zrejme budúci majitelia ocenia nárast veľkosti batožinového priestoru na takmer dvojnásobok objemu hatchbacku.

63.JPG
Kufor pôsobí oveľa väčšie než v hatchbacku. Obmedzujúcou je ale členitosť a malá výška kufra.

Objem 280 litrov možno stále znie podpriemerne, avšak oveľa väčšia úložná plocha neporovnateľne zvýšila využiteľnosť kufra. Na oplátku ale teraz nemôžete sklopiť operadlá, keďže nemáte aké. Prevoz dlhších predmetov nie je nemožný, len ich veľkosť je obmedzená rozmermi otvárateľnej priehradky medzi sedadlami.

Dostal výsuvné krídlo

Sympatie k dizajnu veľmi záležia od uhla pohľadu. Stačí urobiť jediný krok a z celkom pekného auta vznikne čudo. Za všetko môže strecha, ktorá by mala podľa automobilky vyzerať ako čiapka otočená šiltom vzad. Zvláštnemu zovňajšku sa pri rýchlosti 80 km/h snaží pomôcť výsuvné prítlačné krídlo.

Teda, nielen zovňajšku, pomáha aj zadnej náprave prítlakom 40 kg pri vyšších rýchlostiach. A keby vám krídlo chýbalo pri nižších rýchlostiach, môžete si ho vysunúť manuálne páčkami na strope ako v lietadle. Osobitý tvar strechy výrazne zhoršil výhľad vzad, parkovacie senzory sú prakticky nutnosť.

64.jpg
Výhľad dozadu je veľmi obmedzený. Parkovacie senzory sú prakticky nutnosť.

Aj napriek zníženiu celkovej výšky karosérie o takmer 5 centimetrov utrpel priestor na hlavu vnútri iba minimálne. Dĺžka paradoxne narástla o zanedbateľného pol centimetra. Pre Mini typická príjemne nízka pozícia za volantom sa nezmenila.

V interiéri až na strmší sklon okna a pár nových materiálov tiež sotva nájdete rozdiely. Kto dúfal v menší rýchlomer, ostane sklamaný. Tentoraz ale jeho veľkosť našla opodstatnenie – do vnútra sa zmestil displej navigačného systému. Imidžový, no nečitateľný rýchlomer tak konečne dostal zmysel.

Nenávidí jamy

Veľké odlišnosti v porovnaní s hatchbackom nečakajte ani v jazde samotnej, čo ale rozhodne nie je na škodu. Svetlá výška Coupé klesla o 1 centimeter a podvozok pocitovo trochu stvrdol, vďaka čomu zatáča s väčším nadšením, no menej si rozumie s jamami na cestách.

62.JPG

Za sedadlami je priestor akurát na odloženie príručnej tašky či kabelky. Otvárateľná priehradka umožňuje aj prevoz dlhších predmetov.

Aj napriek tomu je komfort vzhľadom k športovému naladeniu a veľkosti auta prakticky bez konkurencie. Navyše, vďaka nižšej streche máte z dynamickej jazdy ešte intenzívnejší dojem. Tradične výborný je aj motor 1,6 turbo. Vyniká nízkou spotrebou, výkonmi a najmä charizmatickým zvukovým prejavom.

V nami testovanej verzii Cooper S bol spriahnutý s automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá nám prvé tri dni robila na čele vrásky. Pomalé a občas nepredvídateľné reakcie v automatickom režime sa prepnutím do manuálneho iba zhoršili.

Pokiaľ sme teda neobjavili tlačidlo sport, ktoré ako mávnutím čarovného prútika urobilo z lenivého otroka ochotného sluhu. Ak to ale bude čo i len trochu možné, automatu sa vyhnite. S manuálom je Mini Coupé takmer dokonalým malým autom na zábavu.

61.JPG
K dostatku miesta nad hlavou prispievajú aj takéto vykrojenia v strešnom čalúnení.

kupujem - nekupujem

Kto rád vymení zadné sedadlá za väčší kufor a rozmýšľa nad Mini, nemal by váhať. Keďže málokedy jazdím v aute s viac ako jedným spolujazdcom a využívam skôr batožinový priestor, kupujem.
(Tomáš Kelement)


Mini Cooper S Coupé

Cena modelu od (eur) 20500
Cena verzie od (eur) 25 500
Motor 1,6 turbo, benzín
Verzia Cooper S automat
Objem motora (cm3) 1598
Výkon (kW(k)) 135 (184)
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 240 (260)
Pri otáčkach (ot./min.) 1600-5000
Max. rýchlosť (km/h) 224
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,1
Spotreba v teste (l/100 km) 7,8
Objem kufra (l) 280



SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 032
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 337
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 590
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 659
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 122
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


3 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


11 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


7 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Anna Miľanová: Škriatok rodinný... 2022
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 634
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 897
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 881
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 756
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 929
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 423
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu