Nebezpeční vodiči nejazdia iba v protismere

V sobotu cez víkend upozornili prešovskí policajti auto jazdiace v protismere na diaľnici v smere Poprad - Jánovce. To sme ešte netušili, že na druhý deň zažijeme niekoľko nebezpečných šoférov.

Jeden si pomýlil cestu s pretekárskou dráhou, ďalší sa rozhodol na staršom kombi predbiehať hneď po vjazde na rýchlostnú cestu. Našťastie, iba zbrzdil autá na rýchlostnej ceste.

Predvádzal sa nielen autom ale aj jazdou

Práve sme vošli do Vígľaša, smerovali sme do Zvolena. Na vjazde do obce sa hneď za mostom nachádza ostrá ľavotočivá zákruta. Spätné zrkadlo ukázalo, ako sa za nami prirútila "vytúnovaná" Octavia. Kým sme prechádzali zákrutou, vodič sa držal za nami. No hneď potom dupol na plyn.

Octavia z Lučenca prudko zrýchlila a ešte v mieste plnej čiary uprostred cesty nás šofér pretekárskym spôsobom predbehol. Fyzici by to prirovnali kvantovému skoku. Za okamih bolo auto v protismere a za ďalší pred nami v správnom pruhu.

Vodič lučeneckej Octavie musel poriadne šliapnuť na plyn, lebo jeho vozidlo šlo výrazne rýchlejšie ako to naše. Na našom tachometri ručička ukazovala rýchlosť 50 km/h.

Na rizikovom úseku jazdil príliš rýchlo a nebezpečne

Pred nami, vo väčších rozostupoch, jazdili v smere do Zvolena ďalšie autá. Dedina - nededina, šofér Octavie sa prejavil ako pretekár. Podobne, ako naše auto, predbehol aj tie pred nami. Dokonca v mieste, kde v októbri 2009 zrazil opitý rýchlo jazdiaci vodič dve dôchodkyne na priechode pre chodcov.

Octavia sa nám nakoniec stratila z dohľadu na konci Vígľaša. Vodič mal šťastie, že v úseku v tom čase neboli žiadni policajti merajúci rýchlosť jazdy.

Zažiť "pretekárov" na ceste medzi Zvolenom a Lučencom, nie je problém. Podľa medzinárodného programu na hodnotenie európskych ciest EuroRAP, patrí úsek cesty I. triedy medzi Zvolenom a Podkriváňom k tým s vyšším stredným rizikom vzniku dopravnej nehody. V rokoch 2007 až 2009 tam pri dopravných nehodách zahynulo 19 ľudí a 17 sa ťažko zranilo.

Vtrhol na rýchlostnú cestu

O niekoľko desiatok minút neskôr a o niekoľko desiatok kilometrov ďalej sme zažili ďalšiu nepríjemnú situáciu. Na novom úseku rýchlostnej cesty R1 medzi Tekovskými Nemcami a Nitrou.

Po tom, čo nás predbehlo auto, sme sa aj my rozhodli predbehnúť vozidlo jazdiace pred nami rýchlosťou asi 100 km/h. My sme, s ohľadom na šetrenie pohonných látok, nejazdili rýchlejšie ako 120 km/h.

Boli sme už pred úrovňou pomalšieho vozidla, keď sa v pripájacom pruhu od Zlatých Moraviec objavili dve osobné autá. Vodiči oboch pridávali plyn a obe sa v tom istom momente rozhodli prejsť do pravého pruhu rýchlostnej cesty.

Všetko by mohlo byť v poriadku, keby sa vodič staršieho "kombíčka" z Krupiny, druhé auto vchádajúce na rýchlostnú cestu, nerozhodol pridať plyn a bez ohľadu na vozidlá v ľavom pruhu R1-ky predbehnúť auto pred ním. Doslova sa vrútil do ľavého jazdného pruhu, podobne, ako to robil vodič Octavie vo Vígľaši. Vodič vozidla, ktoré nás predbehlo, len tak-tak ubrzdil. Všetkých nás to prinútilo spomaliť na 80-90 km/h.

V dopravných predpisoch sa píše: "Vodič motorového vozidla nesmie predchádzať iné motorové vozidlo, ak by pri predchádzaní svojou výrazne nižšou rýchlosťou obmedzil iné motorové vozidlo idúce po diaľnici."

Keď sme potom okolo auta z Krupiny prechádzali, všimli sme si, že na predných sedadlách sedeli dvaja mladí muži, ktorí sa napriek incidentu výborne zabávali. Mimochodom, na čelnom skle auta nebola žiadna diaľničná nálepka.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 560
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 010
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 554
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 443
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 975
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 924
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 792
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 779
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 335

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.