GARÁŽ

Hybridný Yaris jazdí v meste zväčša na elektrinu

Podľa údajov Toyoty,novinka prešla takmer dve tretiny z testovacej trasy vedúcej väčšinou po uliciach, s vypnutým spaľovacím motorom.

(Zdroj: Toyota)

Podľa údajov Toyoty, novinka prešla necelé dve tretiny z testovacej trasy, vedúcej väčšinou po uliciach, s vypnutým spaľovacím motorom.

BRATISLAVA. Japonci predvedú na ženevskom autosalóne sériovú verziu hybridného Yarisu. Pod kapotou novinky pracuje hybridný poháňací systém HSD, ktorý tvorí zážihový agregát s objemom 1,5 litra a elektromotor. Celé ústrojenstvo, vrátane prevodovky (zrejme bezstupňovej CVT), batérií a príslušenstva je údajne o 20 percent ľahšie, než technika použitá v modeli Auris Hybrid.

Podobne ako Auris alebo Prius, aj najmenší Yaris je takzvaný „full hybrid“, takže je schopný pohybovať sa aj v čisto elektrickom režime. Akú vzdialenosť však dokáže prejsť bez toho, aby do ovzdušia vypúšťal emisie, výrobca neprezradil. Rovnako nepoznáme ani papierové hodnoty spotreby benzínu.

Po meste prevažne na elektrinu

Z čísel bola zverejnená iba hodnota kombinovaného výkonu poháňacieho ústrojenstva - 73 kW (100 k) a priemerná hodnota proidukovaných emisií CO2 na kilometer - 73 gramov. Ďalšie podrobnosti budú známe asi až počas ženevského autosalónu. Toyota však uviedla, že komplikovanejšia hybridná technika na palube Yarisu nijak neobmedzuje priestorovú ponuku v kabíne, ani v kufri.

Toyota v tlačovej správe uvádza výsledky interných testovacích jázd. Uskutočnili sa tri, pričom auto jazdilo prevažne po meste. Z nameraných údajov vzišlo, že hybrid prešiel 58 percent celej trasy s vypnutým spaľovacím motorom, výhradne na elektrinu.

Štylistické zmeny

Paradoxne má zrejme najekologickejšia verzia Toyoty Yaris najagresívnejšiu vizáž. To vďaka
upravenej prednej časti.

Dizajnéri optimalizovali aerodynamiku auta a pre Hybrid pripravili nový predný nárazník s veľkým otvorom pre prívod vzduchu k chladiču, ale aj svetlomety s diódovým denným svietením a modifikovanú masku chladiča.

Ďalšou zmenou je grafika koncových svetiel.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 971
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 741
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 231
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 325
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 204
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 185
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 011
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 716
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.