TEST: Fabia Sportline patrí skôr do zbierky

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI.(Zdroj: Filip Garaj)

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Ide totiž o limitovanú sériu, postavenú špeciálne pre slovenský trh. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Po omladzovacej kúre krajšiu, ale z niektorých uhlov stále trochu disproporčnú karosériu malej škodovky doplnili nadstavce štandardných nárazníkov, strešný spojler a fólie v podobe šachovnice. Pribudla chrómovaná koncovka výfuku a pekné 17-palcové zliatinové disky Gigaro.

S farebnou kombináciou sa hýbať nedá. Škoda Fabia Sportline je štandardne červená s bielou strechou i kolesami a čiernymi polepmi. Viac ako zmeny zovňajšku, kvitujeme doplnky v interiéri.

Tým nemáme na mysli nalepovacie lišty na prahoch či vkladané koberce, ale výborné anatomicky tvarované predné sedadlá a trojramenný multifunkčný volant s hrubým, kožou čalúneným vencom.

Automatická klíma patrí sérii

Sedačky sú v podstate zhodné s tými v modeli Fabia RS, akurát majú iné čalúnenie. Sú pohodlné a zároveň výborne podopierajú telo. Ešte keby sa v nich dalo sedieť o čosi nižšie, lebo aj najnižšia pozícia je pomerne vysoká.

A keď už menujeme výbavu, doplníme, že v sérii dostanete aj automatickú klimatizáciu alebo dojazdové rezervné koleso. Cena? 11.888 €. Pre Fabiu Sportline je určený jediný agregát, prepĺňaný štvorvalec 1.2 TSI (63 kW/86 k), spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Malé turbo na každý deň

Motor udeľuje autu vážiacemu 1.116 kg slušnú dynamiku. Fajnšmekrovi síce chýba výraznejšia výkonová špička i krajší zvukový prejav, o to však konštruktérom ani nešlo. Chceli vytvoriť malý turbomotor na každý deň. Charakteristikou pripomína turbodiesel: Záťah prichádza pri 1.500 1/min, od rovnakých otáčok má vodič k dispozícii najvyšší krútiaci moment 160 Nm, ktorý trvá až do 3.500/min.

sedadla.JPG
Výrazné tvarovanie skutočne podrží telo v zákrutách. Sedadlá sú na danú triedu auta výborné.

Indikátor radenia zväčša núti voliť vyšší prevodový stupeň pri 2.200 až 2.240 1/min. Vo väčšine prípadov som ho poslúchol, čo sa odrazilo na spotrebe paliva. Pri čisto mestskej jazde mi palubný počítač ukázal priemer 6,5 l/100 km, po okresných cestách som jazdil za 5,5 l/100 km.

vyfuk.JPG
Toto je len koncovka výfuku, nie športové výfukové potrubie. Možno by drobným vylepšením výfuku motor 1,2 TSI zvukovo ožil.

Konečný priemer - sa ustálil na šesťlitrovej hranici. Absenciu šiesteho prevodového stupňa rieši dlhšia päťka. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h dovolí motoru točiť 3.000 1/min. Malý turbomotor robí auto príjemne mrštným, ale podvozok nemá športové ambície. Treba podotknúť, že tak je to správne, veď na „športovanie“ je tu Fabia RS.

Jazdí ako každá iná Fabia

Sportline má sériovo takzvaný športový podvozok s tuhším naladením tlmičov. Výraznejšie zmeny v porovnaní s obyčajným sme nepostrehli. Vysoká škodovka sa v zákrutách naďalej rada nakloní, hoci nie príliš. 17-palcové disky, obuté do pneumatík rozmeru 205/40 uberajú čosi z komfortu pruženia. Stále však nejde o žiadne extrémne nepohodlné vozenie sa.

kupujem - nekupujem

Osobne ma Fabia Sportline nezaujala vizážou. Zrejme by som sa porozhliadol po drahšej, ale efektnejšej a podobne vybavenej verzii Monte Carlo.
(Filip Garaj)

Škoda Fabia 1,2 TSI - základné údaje

motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 63/86
pri otáčkach [1/min] 4800
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 1500-3500
maximálna rýchlosť [km/h] 177
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,7
nameraná spotreba [l/100 km] 5,5-7,3
emisie CO2 [g/km] 121
batožinový priestor [l] 315-1180
cena modelu od [€] 11.888

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 331
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 304
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 747
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 7 808
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 031
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 380
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 312
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 230
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 148
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 331

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

EKONOMIKA

Plat bez práce môže fungovať, Slovensku by však nepomohol

Nepodmienený príjem testuje okrem Fínska aj Kanada.

Neprehliadnite tiež

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.

Vodičov čakajú v Bratislave dopravné obmedzenia kvôli konferencii Globsec

V sobotu dočasne vylúčia aj električkovú dopravu z okolia Reduty.