TEST: Fabia Sportline patrí skôr do zbierky

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI.(Zdroj: Filip Garaj)

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Ide totiž o limitovanú sériu, postavenú špeciálne pre slovenský trh. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Po omladzovacej kúre krajšiu, ale z niektorých uhlov stále trochu disproporčnú karosériu malej škodovky doplnili nadstavce štandardných nárazníkov, strešný spojler a fólie v podobe šachovnice. Pribudla chrómovaná koncovka výfuku a pekné 17-palcové zliatinové disky Gigaro.

S farebnou kombináciou sa hýbať nedá. Škoda Fabia Sportline je štandardne červená s bielou strechou i kolesami a čiernymi polepmi. Viac ako zmeny zovňajšku, kvitujeme doplnky v interiéri.

Tým nemáme na mysli nalepovacie lišty na prahoch či vkladané koberce, ale výborné anatomicky tvarované predné sedadlá a trojramenný multifunkčný volant s hrubým, kožou čalúneným vencom.

Automatická klíma patrí sérii

Sedačky sú v podstate zhodné s tými v modeli Fabia RS, akurát majú iné čalúnenie. Sú pohodlné a zároveň výborne podopierajú telo. Ešte keby sa v nich dalo sedieť o čosi nižšie, lebo aj najnižšia pozícia je pomerne vysoká.

A keď už menujeme výbavu, doplníme, že v sérii dostanete aj automatickú klimatizáciu alebo dojazdové rezervné koleso. Cena? 11.888 €. Pre Fabiu Sportline je určený jediný agregát, prepĺňaný štvorvalec 1.2 TSI (63 kW/86 k), spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Malé turbo na každý deň

Motor udeľuje autu vážiacemu 1.116 kg slušnú dynamiku. Fajnšmekrovi síce chýba výraznejšia výkonová špička i krajší zvukový prejav, o to však konštruktérom ani nešlo. Chceli vytvoriť malý turbomotor na každý deň. Charakteristikou pripomína turbodiesel: Záťah prichádza pri 1.500 1/min, od rovnakých otáčok má vodič k dispozícii najvyšší krútiaci moment 160 Nm, ktorý trvá až do 3.500/min.

sedadla.JPG
Výrazné tvarovanie skutočne podrží telo v zákrutách. Sedadlá sú na danú triedu auta výborné.

Indikátor radenia zväčša núti voliť vyšší prevodový stupeň pri 2.200 až 2.240 1/min. Vo väčšine prípadov som ho poslúchol, čo sa odrazilo na spotrebe paliva. Pri čisto mestskej jazde mi palubný počítač ukázal priemer 6,5 l/100 km, po okresných cestách som jazdil za 5,5 l/100 km.

vyfuk.JPG
Toto je len koncovka výfuku, nie športové výfukové potrubie. Možno by drobným vylepšením výfuku motor 1,2 TSI zvukovo ožil.

Konečný priemer - sa ustálil na šesťlitrovej hranici. Absenciu šiesteho prevodového stupňa rieši dlhšia päťka. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h dovolí motoru točiť 3.000 1/min. Malý turbomotor robí auto príjemne mrštným, ale podvozok nemá športové ambície. Treba podotknúť, že tak je to správne, veď na „športovanie“ je tu Fabia RS.

Jazdí ako každá iná Fabia

Sportline má sériovo takzvaný športový podvozok s tuhším naladením tlmičov. Výraznejšie zmeny v porovnaní s obyčajným sme nepostrehli. Vysoká škodovka sa v zákrutách naďalej rada nakloní, hoci nie príliš. 17-palcové disky, obuté do pneumatík rozmeru 205/40 uberajú čosi z komfortu pruženia. Stále však nejde o žiadne extrémne nepohodlné vozenie sa.

kupujem - nekupujem

Osobne ma Fabia Sportline nezaujala vizážou. Zrejme by som sa porozhliadol po drahšej, ale efektnejšej a podobne vybavenej verzii Monte Carlo.
(Filip Garaj)

Škoda Fabia 1,2 TSI - základné údaje

motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 63/86
pri otáčkach [1/min] 4800
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 1500-3500
maximálna rýchlosť [km/h] 177
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,7
nameraná spotreba [l/100 km] 5,5-7,3
emisie CO2 [g/km] 121
batožinový priestor [l] 315-1180
cena modelu od [€] 11.888

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Alarica – new business project in the market of shoes
  5. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  9. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  10. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 654
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 190
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 370
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 125
  5. Kam do tepla v januári? 1 799
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 530
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 402
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 323
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 857

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

SVET

Nemeckí socialisti tesne odhlasovali koalíciu s Merkelovou

Vláda môže vzniknúť na Veľkú noc.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.