SME
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

TEST: Fabia Sportline patrí skôr do zbierky

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI.Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI. (Zdroj: Filip Garaj)

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Ide totiž o limitovanú sériu, postavenú špeciálne pre slovenský trh. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Po omladzovacej kúre krajšiu, ale z niektorých uhlov stále trochu disproporčnú karosériu malej škodovky doplnili nadstavce štandardných nárazníkov, strešný spojler a fólie v podobe šachovnice. Pribudla chrómovaná koncovka výfuku a pekné 17-palcové zliatinové disky Gigaro.

S farebnou kombináciou sa hýbať nedá. Škoda Fabia Sportline je štandardne červená s bielou strechou i kolesami a čiernymi polepmi. Viac ako zmeny zovňajšku, kvitujeme doplnky v interiéri.

Tým nemáme na mysli nalepovacie lišty na prahoch či vkladané koberce, ale výborné anatomicky tvarované predné sedadlá a trojramenný multifunkčný volant s hrubým, kožou čalúneným vencom.

Automatická klíma patrí sérii

Sedačky sú v podstate zhodné s tými v modeli Fabia RS, akurát majú iné čalúnenie. Sú pohodlné a zároveň výborne podopierajú telo. Ešte keby sa v nich dalo sedieť o čosi nižšie, lebo aj najnižšia pozícia je pomerne vysoká.

A keď už menujeme výbavu, doplníme, že v sérii dostanete aj automatickú klimatizáciu alebo dojazdové rezervné koleso. Cena? 11.888 €. Pre Fabiu Sportline je určený jediný agregát, prepĺňaný štvorvalec 1.2 TSI (63 kW/86 k), spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Malé turbo na každý deň

Motor udeľuje autu vážiacemu 1.116 kg slušnú dynamiku. Fajnšmekrovi síce chýba výraznejšia výkonová špička i krajší zvukový prejav, o to však konštruktérom ani nešlo. Chceli vytvoriť malý turbomotor na každý deň. Charakteristikou pripomína turbodiesel: Záťah prichádza pri 1.500 1/min, od rovnakých otáčok má vodič k dispozícii najvyšší krútiaci moment 160 Nm, ktorý trvá až do 3.500/min.

sedadla.JPG
Výrazné tvarovanie skutočne podrží telo v zákrutách. Sedadlá sú na danú triedu auta výborné.

Indikátor radenia zväčša núti voliť vyšší prevodový stupeň pri 2.200 až 2.240 1/min. Vo väčšine prípadov som ho poslúchol, čo sa odrazilo na spotrebe paliva. Pri čisto mestskej jazde mi palubný počítač ukázal priemer 6,5 l/100 km, po okresných cestách som jazdil za 5,5 l/100 km.

vyfuk.JPG
Toto je len koncovka výfuku, nie športové výfukové potrubie. Možno by drobným vylepšením výfuku motor 1,2 TSI zvukovo ožil.

Konečný priemer - sa ustálil na šesťlitrovej hranici. Absenciu šiesteho prevodového stupňa rieši dlhšia päťka. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h dovolí motoru točiť 3.000 1/min. Malý turbomotor robí auto príjemne mrštným, ale podvozok nemá športové ambície. Treba podotknúť, že tak je to správne, veď na „športovanie“ je tu Fabia RS.

Jazdí ako každá iná Fabia

Sportline má sériovo takzvaný športový podvozok s tuhším naladením tlmičov. Výraznejšie zmeny v porovnaní s obyčajným sme nepostrehli. Vysoká škodovka sa v zákrutách naďalej rada nakloní, hoci nie príliš. 17-palcové disky, obuté do pneumatík rozmeru 205/40 uberajú čosi z komfortu pruženia. Stále však nejde o žiadne extrémne nepohodlné vozenie sa.

kupujem - nekupujem

Osobne ma Fabia Sportline nezaujala vizážou. Zrejme by som sa porozhliadol po drahšej, ale efektnejšej a podobne vybavenej verzii Monte Carlo.
(Filip Garaj)

Škoda Fabia 1,2 TSI - základné údaje

motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 63/86
pri otáčkach [1/min] 4800
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 1500-3500
maximálna rýchlosť [km/h] 177
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,7
nameraná spotreba [l/100 km] 5,5-7,3
emisie CO2 [g/km] 121
batožinový priestor [l] 315-1180
cena modelu od [€] 11.888
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Keď ekológia spája
  2. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  3. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  7. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 793
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 760
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 5 010
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 351
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 286
  6. Od Česka až po Jadran 3 962
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 118
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 792
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 196
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Policajná kontrola na hraničnom priechode.

Zrušili výhodu očkovaným jednou dávkou.


4 h
Peter Tkačenko

Vláda sa musí pozrieť pravde do očí.


8 h
Odporcovia očkovania sa viac boja smrti po vakcíne, ako po nákaze covidom.

Odporcovia očkovania sú najmä medzi nevzdelanými a chudobnými.


4 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


10 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl