SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

TEST: Fabia Sportline patrí skôr do zbierky

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI.Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI. (Zdroj: Filip Garaj)

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Ide totiž o limitovanú sériu, postavenú špeciálne pre slovenský trh. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Po omladzovacej kúre krajšiu, ale z niektorých uhlov stále trochu disproporčnú karosériu malej škodovky doplnili nadstavce štandardných nárazníkov, strešný spojler a fólie v podobe šachovnice. Pribudla chrómovaná koncovka výfuku a pekné 17-palcové zliatinové disky Gigaro.

S farebnou kombináciou sa hýbať nedá. Škoda Fabia Sportline je štandardne červená s bielou strechou i kolesami a čiernymi polepmi. Viac ako zmeny zovňajšku, kvitujeme doplnky v interiéri.

Tým nemáme na mysli nalepovacie lišty na prahoch či vkladané koberce, ale výborné anatomicky tvarované predné sedadlá a trojramenný multifunkčný volant s hrubým, kožou čalúneným vencom.

Automatická klíma patrí sérii

Sedačky sú v podstate zhodné s tými v modeli Fabia RS, akurát majú iné čalúnenie. Sú pohodlné a zároveň výborne podopierajú telo. Ešte keby sa v nich dalo sedieť o čosi nižšie, lebo aj najnižšia pozícia je pomerne vysoká.

A keď už menujeme výbavu, doplníme, že v sérii dostanete aj automatickú klimatizáciu alebo dojazdové rezervné koleso. Cena? 11.888 €. Pre Fabiu Sportline je určený jediný agregát, prepĺňaný štvorvalec 1.2 TSI (63 kW/86 k), spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Malé turbo na každý deň

Motor udeľuje autu vážiacemu 1.116 kg slušnú dynamiku. Fajnšmekrovi síce chýba výraznejšia výkonová špička i krajší zvukový prejav, o to však konštruktérom ani nešlo. Chceli vytvoriť malý turbomotor na každý deň. Charakteristikou pripomína turbodiesel: Záťah prichádza pri 1.500 1/min, od rovnakých otáčok má vodič k dispozícii najvyšší krútiaci moment 160 Nm, ktorý trvá až do 3.500/min.

sedadla.JPG
Výrazné tvarovanie skutočne podrží telo v zákrutách. Sedadlá sú na danú triedu auta výborné.

Indikátor radenia zväčša núti voliť vyšší prevodový stupeň pri 2.200 až 2.240 1/min. Vo väčšine prípadov som ho poslúchol, čo sa odrazilo na spotrebe paliva. Pri čisto mestskej jazde mi palubný počítač ukázal priemer 6,5 l/100 km, po okresných cestách som jazdil za 5,5 l/100 km.

vyfuk.JPG
Toto je len koncovka výfuku, nie športové výfukové potrubie. Možno by drobným vylepšením výfuku motor 1,2 TSI zvukovo ožil.

Konečný priemer - sa ustálil na šesťlitrovej hranici. Absenciu šiesteho prevodového stupňa rieši dlhšia päťka. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h dovolí motoru točiť 3.000 1/min. Malý turbomotor robí auto príjemne mrštným, ale podvozok nemá športové ambície. Treba podotknúť, že tak je to správne, veď na „športovanie“ je tu Fabia RS.

Jazdí ako každá iná Fabia

Sportline má sériovo takzvaný športový podvozok s tuhším naladením tlmičov. Výraznejšie zmeny v porovnaní s obyčajným sme nepostrehli. Vysoká škodovka sa v zákrutách naďalej rada nakloní, hoci nie príliš. 17-palcové disky, obuté do pneumatík rozmeru 205/40 uberajú čosi z komfortu pruženia. Stále však nejde o žiadne extrémne nepohodlné vozenie sa.

kupujem - nekupujem

Osobne ma Fabia Sportline nezaujala vizážou. Zrejme by som sa porozhliadol po drahšej, ale efektnejšej a podobne vybavenej verzii Monte Carlo.
(Filip Garaj)

Škoda Fabia 1,2 TSI - základné údaje

motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 63/86
pri otáčkach [1/min] 4800
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 1500-3500
maximálna rýchlosť [km/h] 177
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,7
nameraná spotreba [l/100 km] 5,5-7,3
emisie CO2 [g/km] 121
batožinový priestor [l] 315-1180
cena modelu od [€] 11.888
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 952
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 302
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 178
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 309
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 627
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 191
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 467
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 469
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 277
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 903
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nový prezident USA Joe Biden.
Joe Biden zložil prezidentskú prísahu.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Film Správa má medzinárodné obsadenie. Na obrázku Nemci Christoph Bach a Florian Panzner.

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon