TEST: Fabia Sportline patrí skôr do zbierky

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

Vyzerá trochu inak než bežná Fabia, ale jazdí ako ktorákoľvek s motorom 1,2 TSI.(Zdroj: Filip Garaj)

Titulok síce preháňa, ale z Fabie, ktorú vidíte na obrázkoch, vzniklo iba päťdesiat exemplárov. Ide totiž o limitovanú sériu, postavenú špeciálne pre slovenský trh. Inak tuctové auto pridaním niekoľkých doplnkov celkom zatraktívnelo.

BRATISLAVA, KOŠICE. Po omladzovacej kúre krajšiu, ale z niektorých uhlov stále trochu disproporčnú karosériu malej škodovky doplnili nadstavce štandardných nárazníkov, strešný spojler a fólie v podobe šachovnice. Pribudla chrómovaná koncovka výfuku a pekné 17-palcové zliatinové disky Gigaro.

S farebnou kombináciou sa hýbať nedá. Škoda Fabia Sportline je štandardne červená s bielou strechou i kolesami a čiernymi polepmi. Viac ako zmeny zovňajšku, kvitujeme doplnky v interiéri.

Tým nemáme na mysli nalepovacie lišty na prahoch či vkladané koberce, ale výborné anatomicky tvarované predné sedadlá a trojramenný multifunkčný volant s hrubým, kožou čalúneným vencom.

Automatická klíma patrí sérii

Sedačky sú v podstate zhodné s tými v modeli Fabia RS, akurát majú iné čalúnenie. Sú pohodlné a zároveň výborne podopierajú telo. Ešte keby sa v nich dalo sedieť o čosi nižšie, lebo aj najnižšia pozícia je pomerne vysoká.

A keď už menujeme výbavu, doplníme, že v sérii dostanete aj automatickú klimatizáciu alebo dojazdové rezervné koleso. Cena? 11.888 €. Pre Fabiu Sportline je určený jediný agregát, prepĺňaný štvorvalec 1.2 TSI (63 kW/86 k), spriahnutý s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Malé turbo na každý deň

Motor udeľuje autu vážiacemu 1.116 kg slušnú dynamiku. Fajnšmekrovi síce chýba výraznejšia výkonová špička i krajší zvukový prejav, o to však konštruktérom ani nešlo. Chceli vytvoriť malý turbomotor na každý deň. Charakteristikou pripomína turbodiesel: Záťah prichádza pri 1.500 1/min, od rovnakých otáčok má vodič k dispozícii najvyšší krútiaci moment 160 Nm, ktorý trvá až do 3.500/min.

sedadla.JPG
Výrazné tvarovanie skutočne podrží telo v zákrutách. Sedadlá sú na danú triedu auta výborné.

Indikátor radenia zväčša núti voliť vyšší prevodový stupeň pri 2.200 až 2.240 1/min. Vo väčšine prípadov som ho poslúchol, čo sa odrazilo na spotrebe paliva. Pri čisto mestskej jazde mi palubný počítač ukázal priemer 6,5 l/100 km, po okresných cestách som jazdil za 5,5 l/100 km.

vyfuk.JPG
Toto je len koncovka výfuku, nie športové výfukové potrubie. Možno by drobným vylepšením výfuku motor 1,2 TSI zvukovo ožil.

Konečný priemer - sa ustálil na šesťlitrovej hranici. Absenciu šiesteho prevodového stupňa rieši dlhšia päťka. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h dovolí motoru točiť 3.000 1/min. Malý turbomotor robí auto príjemne mrštným, ale podvozok nemá športové ambície. Treba podotknúť, že tak je to správne, veď na „športovanie“ je tu Fabia RS.

Jazdí ako každá iná Fabia

Sportline má sériovo takzvaný športový podvozok s tuhším naladením tlmičov. Výraznejšie zmeny v porovnaní s obyčajným sme nepostrehli. Vysoká škodovka sa v zákrutách naďalej rada nakloní, hoci nie príliš. 17-palcové disky, obuté do pneumatík rozmeru 205/40 uberajú čosi z komfortu pruženia. Stále však nejde o žiadne extrémne nepohodlné vozenie sa.

kupujem - nekupujem

Osobne ma Fabia Sportline nezaujala vizážou. Zrejme by som sa porozhliadol po drahšej, ale efektnejšej a podobne vybavenej verzii Monte Carlo.
(Filip Garaj)

Škoda Fabia 1,2 TSI - základné údaje

motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 63/86
pri otáčkach [1/min] 4800
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 1500-3500
maximálna rýchlosť [km/h] 177
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 11,7
nameraná spotreba [l/100 km] 5,5-7,3
emisie CO2 [g/km] 121
batožinový priestor [l] 315-1180
cena modelu od [€] 11.888

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 843
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 084
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 000
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 743
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 222
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 109
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.