SME
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Honda Civic ostala sama sebou

Deviata generácia dostala prvky, ktoré jej oproti konkurencii chýbali, a opäť ide vlastnou cestou. Civic ako vždy predtým aj teraz necháva vodiča, aby precítil jazdu. Vyskúšali sme to na vlastnej koži.

Karoséria si zachovala základné črty, boky zoštíhleli a čelná maska sa priblížila konkurentom. Za všetkým je vraj aerodynamika.Karoséria si zachovala základné črty, boky zoštíhleli a čelná maska sa priblížila konkurentom. Za všetkým je vraj aerodynamika. (Zdroj: Honda)

TOMÁŠOV. Na prelome februára a marca Honda uviedla oficiálne na náš trh deviatu generáciu modelu Civic. Novinka dizajnom aj koncepciou nadväzuje na predchádzajúcu ôsmu generáciu, akurát predná časť nevyzerá až tak futuristicky a je viac prispôsobená zaužívaným trendom konkurencie.

Napriek snahe o komerčnejšie tvary ostáva Civic sám sebou, čo bola historicky jeho najväčšia devíza. Stačí prvé posadenie za volant, aby človek precítil, že sedí v Honde. Aj tie slabo odhlučnené vnútorné blatníky, cez ktoré počuť skalky od zvyškov zimného posypu, sú pre Hondu typické.

Konštruktéri však vypočuli kritické hlasy na ôsmu generáciu, popracovali na odhlučnení motora a výrazne zlepšili veniec volantu.

Počúvali kritiku

Už také drobnosti ako štartovanie auta prezradia, že konštruktéri počúvali kritiku. Nezmyselnú kombináciu štartovania tlačidlom vľavo a kľúčom vpravo od volantu v deviatej generácii nenájdete. V nižších výbavách S, Comfort a Sport štartujete kľúčom a v najvyššom stupni Executive tlačidlom.

Vtedy je k dispozícii bezkľúčový vstup a ovládanie zamykania dotykovou plôškou na kľučke dverí.
Sebareflexia vývojárov nastala aj v konštrukcii piatych dverí, ktoré mali v minulosti presklenú plochu rozdelenú na dve časti spojlerom.

Členenie ostalo rovnaké, avšak výhľad dozadu je pre nižšie umiestnený spojler lepší. Zadná partia už nevyzerá tak ozrutne ako u predchodcu, hoci Civic opäť narástol a zadné svetlá sú až podivuhodne vytiahnuté mimo profil karosérie.

Honda Civic - hlavné inovácie

predkolízny systém CMBS
vypínanie motora cez Idle stop
znížené trecie straty v naftovom motore
automatické zatváranie mriežky chladiča
asistent rozjazdu do kopca vo všetkých modeloch
nová manuálna prevodovka
informačný palubný systém i-MID

Ponúka viac auta

Od medzigeneračného nárastu rozmerov neupustila ani Honda, avšak pristúpila k zníženiu výšky o 20 milimetrov. Po prvej jazde s vysokým spolujazdcom máme pocit, akoby sa zníženie výšky dotklo aj interiéru. Verzia vybavená panoramatickým oknom mala strop pomerne nízko.

Za menej miesta nad hlavou môže uloženie nádrže v strede auta a isté obmedzenie v spustení sedadla vodiča nižšie. Vyklápanie zadných sedákov hore k operadlám si Civic uchoval, pretože ide o svojské a veľmi dobré využitie vnútorného priestoru.

mriezka.JPG
Súčasťou opatrení na zníženie odporov je automaticky zatvárateľná mriežka chladiča v čelnej maske. Podobné riešenie využíva aj BMW. Pri nízkych rýchlostiach, kedy odpor vzduchu nehrá veľkú úlohu, je mriežka otvorená.

V superlatívoch na pomery päťdverových kompaktov možno hovoriť aj o batožinovom priestore. Základných 401 litrov možno zväčšiť ešte o 76 litrov pod dnom kufra. Prídavný odkladací box je hlboký a dobre využiteľný. Stredným postavám bude Civic pripadať ako dostatočne veľké auto a kufor vyhovie každému.

Kokpit už nešokuje

Možno sme si už zvykli, ale teraz nám netradičné horizontálne členenie kokpitu vodiča príde ako normálne a prirodzené. Možno je tu menej farieb a menší 3D efekt než u predchodcu. Za pozitívnu zmenu možno označiť volant s hrubým vencom a príjemnú charakteristiku riadenia s elektromechanickým posilňovačom.

kokpit.JPG
Na odhlučnení od motorového priestoru si dala Honda záležať. Zvuk pri zatváraní dverí tiež postúpil k lepšiemu. Ešte tak eliminovať hluk od vnútorných blatníkov.

Kokpitu chýba možno zjednotenie displejov na menší počet, pretože okrem rýchlomeru a skupiny s otáčkomerom je ešte jeden samostatný displej na palubný počítač a navigáciu. Honda nechala modelu Civic vlastné črty a zároveň doplnila prvky, ktoré sa stali v triede štandardom. Napríklad naftová verzia má tankovací otvor bez tradičného veka.

Honda Civic – prvé jazdné dojmy

komfortnejší podvozok ako predchodca
šofér ostáva v centre diania
príliš masívne výplne predných dverí najmä pri otvorení
pre vyššie postavy nízka strecha
veľa priestoru vzadu
výborná manipulácia so sedadlami
dobre využiteľný kufor
lepší výhľad dozadu

Diesel upútal najviac

V ponuke motorov zatiaľ chýba avizovaný nový diesel s objemom 1,6 litra. Zatiaľ je na výber iba z osvedčenej klasiky. Základný benzínový štvorvalec 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní sme ani neskúšali. Známy agregát 1,8 i-VTEC potrebuje na výraznejší ťah otáčky, aby skutočne vyniklo papierových 104 kW (142 k).

naprava.JPG
Podvozok je komfortnejší a istejší v zákrutách, najmä zadná náprava.

Benziňák má dobre navrhnuté prevody na pomalú jazdu na vysokom zaradenom stupni. Hoci je diesel 2,2 i-DTEC na túto triedu veľkoobjemový a dosť ťažký, príde nám na základe prvej skúsenosti ako veľmi vhodná motorizácia. Hlavne dynamika je oslnivejšia ako pri benzínových motoroch.

Kvalita radenia a podvozok sú opäť o stupeň ďalej než u predchodcu. Aby diesel dosiahol požadované nízke emisie a spotrebu, naftové verzie majú prídavnú aerodynamickú úpravu na zadných blatníkoch.

Zavádza, čo je v móde

Vo výbave okrem LED denných svetiel v prednom nárazníku pribudli niektoré prvky predtým vyhradené pre väčší Accord. Napríklad predkolízny systém CMBS, ktorý pri hroziacej kolízii brzdí aj namiesto vodiča.

systemCMBS.JPG
Systém CMBS varuje vodiča, ak sa blíži k prekážke a nereaguje. Pri kritickej vzdialenosti automatika zasiahne, pokúsi sa zabrzdiť vozidlo a zmierniť následky kolízie.

Kým konkurenti ponúkajú športový režim elektroniky vozidla po aktivovaní tlačidlom, Honda je športová v základe a na ekonomický režim má tlačidlo Econ.

Civic nebude trhákom triedy čo do pomeru ceny a výbavy. Ani výber motorov nepredčí niektorých konkurentov. Honda má vlastné črty a tie sú mnohým šoférom sympatické. Asi najcennejší je pocit skutočnej jazdy a precítenie cesty v kokpite a volante. To dáva Civicu nádej prežiť v nabitej triede.

Technické parametre

1,4 i-VTEC 1,8 i-VTEC 2,2 i-DTEC
Prevodovka 6M 6M (5A) 6M
Zdvihový objem (cm3) 1339 1799 2204
Výkon (kW/k) 73/100 103/141 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6500 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 127 174 350
pri otáčkach (ot./min.) 4800 4300 2000-2750
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 215 217
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 13,4 9,1 8,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,8 4,2
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 636
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 554
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 305
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 125
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 882
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 521
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 457
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 765
  9. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 2 530
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 475
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt
Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


21. okt
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  3. Štefan Vidlár: 613 a 363
  4. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  5. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  8. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 394
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 549
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 9 985
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 7 984
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 439
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 451
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 184
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 179
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu