SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Honda Civic ostala sama sebou

Deviata generácia dostala prvky, ktoré jej oproti konkurencii chýbali, a opäť ide vlastnou cestou. Civic ako vždy predtým aj teraz necháva vodiča, aby precítil jazdu. Vyskúšali sme to na vlastnej koži.

Karoséria si zachovala základné črty, boky zoštíhleli a čelná maska sa priblížila konkurentom. Za všetkým je vraj aerodynamika.Karoséria si zachovala základné črty, boky zoštíhleli a čelná maska sa priblížila konkurentom. Za všetkým je vraj aerodynamika. (Zdroj: Honda)

TOMÁŠOV. Na prelome februára a marca Honda uviedla oficiálne na náš trh deviatu generáciu modelu Civic. Novinka dizajnom aj koncepciou nadväzuje na predchádzajúcu ôsmu generáciu, akurát predná časť nevyzerá až tak futuristicky a je viac prispôsobená zaužívaným trendom konkurencie.

Napriek snahe o komerčnejšie tvary ostáva Civic sám sebou, čo bola historicky jeho najväčšia devíza. Stačí prvé posadenie za volant, aby človek precítil, že sedí v Honde. Aj tie slabo odhlučnené vnútorné blatníky, cez ktoré počuť skalky od zvyškov zimného posypu, sú pre Hondu typické.

Konštruktéri však vypočuli kritické hlasy na ôsmu generáciu, popracovali na odhlučnení motora a výrazne zlepšili veniec volantu.

Počúvali kritiku

Už také drobnosti ako štartovanie auta prezradia, že konštruktéri počúvali kritiku. Nezmyselnú kombináciu štartovania tlačidlom vľavo a kľúčom vpravo od volantu v deviatej generácii nenájdete. V nižších výbavách S, Comfort a Sport štartujete kľúčom a v najvyššom stupni Executive tlačidlom.

Vtedy je k dispozícii bezkľúčový vstup a ovládanie zamykania dotykovou plôškou na kľučke dverí.
Sebareflexia vývojárov nastala aj v konštrukcii piatych dverí, ktoré mali v minulosti presklenú plochu rozdelenú na dve časti spojlerom.

Členenie ostalo rovnaké, avšak výhľad dozadu je pre nižšie umiestnený spojler lepší. Zadná partia už nevyzerá tak ozrutne ako u predchodcu, hoci Civic opäť narástol a zadné svetlá sú až podivuhodne vytiahnuté mimo profil karosérie.

Honda Civic - hlavné inovácie

predkolízny systém CMBS
vypínanie motora cez Idle stop
znížené trecie straty v naftovom motore
automatické zatváranie mriežky chladiča
asistent rozjazdu do kopca vo všetkých modeloch
nová manuálna prevodovka
informačný palubný systém i-MID

Ponúka viac auta

Od medzigeneračného nárastu rozmerov neupustila ani Honda, avšak pristúpila k zníženiu výšky o 20 milimetrov. Po prvej jazde s vysokým spolujazdcom máme pocit, akoby sa zníženie výšky dotklo aj interiéru. Verzia vybavená panoramatickým oknom mala strop pomerne nízko.

Za menej miesta nad hlavou môže uloženie nádrže v strede auta a isté obmedzenie v spustení sedadla vodiča nižšie. Vyklápanie zadných sedákov hore k operadlám si Civic uchoval, pretože ide o svojské a veľmi dobré využitie vnútorného priestoru.

mriezka.JPG
Súčasťou opatrení na zníženie odporov je automaticky zatvárateľná mriežka chladiča v čelnej maske. Podobné riešenie využíva aj BMW. Pri nízkych rýchlostiach, kedy odpor vzduchu nehrá veľkú úlohu, je mriežka otvorená.

V superlatívoch na pomery päťdverových kompaktov možno hovoriť aj o batožinovom priestore. Základných 401 litrov možno zväčšiť ešte o 76 litrov pod dnom kufra. Prídavný odkladací box je hlboký a dobre využiteľný. Stredným postavám bude Civic pripadať ako dostatočne veľké auto a kufor vyhovie každému.

Kokpit už nešokuje

Možno sme si už zvykli, ale teraz nám netradičné horizontálne členenie kokpitu vodiča príde ako normálne a prirodzené. Možno je tu menej farieb a menší 3D efekt než u predchodcu. Za pozitívnu zmenu možno označiť volant s hrubým vencom a príjemnú charakteristiku riadenia s elektromechanickým posilňovačom.

kokpit.JPG
Na odhlučnení od motorového priestoru si dala Honda záležať. Zvuk pri zatváraní dverí tiež postúpil k lepšiemu. Ešte tak eliminovať hluk od vnútorných blatníkov.

Kokpitu chýba možno zjednotenie displejov na menší počet, pretože okrem rýchlomeru a skupiny s otáčkomerom je ešte jeden samostatný displej na palubný počítač a navigáciu. Honda nechala modelu Civic vlastné črty a zároveň doplnila prvky, ktoré sa stali v triede štandardom. Napríklad naftová verzia má tankovací otvor bez tradičného veka.

Honda Civic – prvé jazdné dojmy

komfortnejší podvozok ako predchodca
šofér ostáva v centre diania
príliš masívne výplne predných dverí najmä pri otvorení
pre vyššie postavy nízka strecha
veľa priestoru vzadu
výborná manipulácia so sedadlami
dobre využiteľný kufor
lepší výhľad dozadu

Diesel upútal najviac

V ponuke motorov zatiaľ chýba avizovaný nový diesel s objemom 1,6 litra. Zatiaľ je na výber iba z osvedčenej klasiky. Základný benzínový štvorvalec 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní sme ani neskúšali. Známy agregát 1,8 i-VTEC potrebuje na výraznejší ťah otáčky, aby skutočne vyniklo papierových 104 kW (142 k).

naprava.JPG
Podvozok je komfortnejší a istejší v zákrutách, najmä zadná náprava.

Benziňák má dobre navrhnuté prevody na pomalú jazdu na vysokom zaradenom stupni. Hoci je diesel 2,2 i-DTEC na túto triedu veľkoobjemový a dosť ťažký, príde nám na základe prvej skúsenosti ako veľmi vhodná motorizácia. Hlavne dynamika je oslnivejšia ako pri benzínových motoroch.

Kvalita radenia a podvozok sú opäť o stupeň ďalej než u predchodcu. Aby diesel dosiahol požadované nízke emisie a spotrebu, naftové verzie majú prídavnú aerodynamickú úpravu na zadných blatníkoch.

Zavádza, čo je v móde

Vo výbave okrem LED denných svetiel v prednom nárazníku pribudli niektoré prvky predtým vyhradené pre väčší Accord. Napríklad predkolízny systém CMBS, ktorý pri hroziacej kolízii brzdí aj namiesto vodiča.

systemCMBS.JPG
Systém CMBS varuje vodiča, ak sa blíži k prekážke a nereaguje. Pri kritickej vzdialenosti automatika zasiahne, pokúsi sa zabrzdiť vozidlo a zmierniť následky kolízie.

Kým konkurenti ponúkajú športový režim elektroniky vozidla po aktivovaní tlačidlom, Honda je športová v základe a na ekonomický režim má tlačidlo Econ.

Civic nebude trhákom triedy čo do pomeru ceny a výbavy. Ani výber motorov nepredčí niektorých konkurentov. Honda má vlastné črty a tie sú mnohým šoférom sympatické. Asi najcennejší je pocit skutočnej jazdy a precítenie cesty v kokpite a volante. To dáva Civicu nádej prežiť v nabitej triede.

Technické parametre

1,4 i-VTEC 1,8 i-VTEC 2,2 i-DTEC
Prevodovka 6M 6M (5A) 6M
Zdvihový objem (cm3) 1339 1799 2204
Výkon (kW/k) 73/100 103/141 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6500 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 127 174 350
pri otáčkach (ot./min.) 4800 4300 2000-2750
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 215 217
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 13,4 9,1 8,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,8 4,2
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 195
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 538
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 005
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 744
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 592
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 584
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 317
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 919
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Jozef Stasík: EU v mobile
  4. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  7. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  8. Katarína Chudá: Floriografia: tajné symboly a odkazy v maľbách
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 414
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 664
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 258
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 5 952
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 563
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 867
  7. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 825
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu