PRVÁ JAZDA

Honda Civic ostala sama sebou

Deviata generácia dostala prvky, ktoré jej oproti konkurencii chýbali, a opäť ide vlastnou cestou. Civic ako vždy predtým aj teraz necháva vodiča, aby precítil jazdu. Vyskúšali sme to na vlastnej koži.

Karoséria si zachovala základné črty, boky zoštíhleli a čelná maska sa priblížila konkurentom. Za všetkým je vraj aerodynamika.(Zdroj: Honda)

TOMÁŠOV. Na prelome februára a marca Honda uviedla oficiálne na náš trh deviatu generáciu modelu Civic. Novinka dizajnom aj koncepciou nadväzuje na predchádzajúcu ôsmu generáciu, akurát predná časť nevyzerá až tak futuristicky a je viac prispôsobená zaužívaným trendom konkurencie.

Napriek snahe o komerčnejšie tvary ostáva Civic sám sebou, čo bola historicky jeho najväčšia devíza. Stačí prvé posadenie za volant, aby človek precítil, že sedí v Honde. Aj tie slabo odhlučnené vnútorné blatníky, cez ktoré počuť skalky od zvyškov zimného posypu, sú pre Hondu typické.

Konštruktéri však vypočuli kritické hlasy na ôsmu generáciu, popracovali na odhlučnení motora a výrazne zlepšili veniec volantu.

Počúvali kritiku

Už také drobnosti ako štartovanie auta prezradia, že konštruktéri počúvali kritiku. Nezmyselnú kombináciu štartovania tlačidlom vľavo a kľúčom vpravo od volantu v deviatej generácii nenájdete. V nižších výbavách S, Comfort a Sport štartujete kľúčom a v najvyššom stupni Executive tlačidlom.

Vtedy je k dispozícii bezkľúčový vstup a ovládanie zamykania dotykovou plôškou na kľučke dverí.
Sebareflexia vývojárov nastala aj v konštrukcii piatych dverí, ktoré mali v minulosti presklenú plochu rozdelenú na dve časti spojlerom.

Členenie ostalo rovnaké, avšak výhľad dozadu je pre nižšie umiestnený spojler lepší. Zadná partia už nevyzerá tak ozrutne ako u predchodcu, hoci Civic opäť narástol a zadné svetlá sú až podivuhodne vytiahnuté mimo profil karosérie.

Honda Civic - hlavné inovácie

predkolízny systém CMBS
vypínanie motora cez Idle stop
znížené trecie straty v naftovom motore
automatické zatváranie mriežky chladiča
asistent rozjazdu do kopca vo všetkých modeloch
nová manuálna prevodovka
informačný palubný systém i-MID

Ponúka viac auta

Od medzigeneračného nárastu rozmerov neupustila ani Honda, avšak pristúpila k zníženiu výšky o 20 milimetrov. Po prvej jazde s vysokým spolujazdcom máme pocit, akoby sa zníženie výšky dotklo aj interiéru. Verzia vybavená panoramatickým oknom mala strop pomerne nízko.

Za menej miesta nad hlavou môže uloženie nádrže v strede auta a isté obmedzenie v spustení sedadla vodiča nižšie. Vyklápanie zadných sedákov hore k operadlám si Civic uchoval, pretože ide o svojské a veľmi dobré využitie vnútorného priestoru.

mriezka.JPG
Súčasťou opatrení na zníženie odporov je automaticky zatvárateľná mriežka chladiča v čelnej maske. Podobné riešenie využíva aj BMW. Pri nízkych rýchlostiach, kedy odpor vzduchu nehrá veľkú úlohu, je mriežka otvorená.

V superlatívoch na pomery päťdverových kompaktov možno hovoriť aj o batožinovom priestore. Základných 401 litrov možno zväčšiť ešte o 76 litrov pod dnom kufra. Prídavný odkladací box je hlboký a dobre využiteľný. Stredným postavám bude Civic pripadať ako dostatočne veľké auto a kufor vyhovie každému.

Kokpit už nešokuje

Možno sme si už zvykli, ale teraz nám netradičné horizontálne členenie kokpitu vodiča príde ako normálne a prirodzené. Možno je tu menej farieb a menší 3D efekt než u predchodcu. Za pozitívnu zmenu možno označiť volant s hrubým vencom a príjemnú charakteristiku riadenia s elektromechanickým posilňovačom.

kokpit.JPG
Na odhlučnení od motorového priestoru si dala Honda záležať. Zvuk pri zatváraní dverí tiež postúpil k lepšiemu. Ešte tak eliminovať hluk od vnútorných blatníkov.

Kokpitu chýba možno zjednotenie displejov na menší počet, pretože okrem rýchlomeru a skupiny s otáčkomerom je ešte jeden samostatný displej na palubný počítač a navigáciu. Honda nechala modelu Civic vlastné črty a zároveň doplnila prvky, ktoré sa stali v triede štandardom. Napríklad naftová verzia má tankovací otvor bez tradičného veka.

Honda Civic – prvé jazdné dojmy

komfortnejší podvozok ako predchodca
šofér ostáva v centre diania
príliš masívne výplne predných dverí najmä pri otvorení
pre vyššie postavy nízka strecha
veľa priestoru vzadu
výborná manipulácia so sedadlami
dobre využiteľný kufor
lepší výhľad dozadu

Diesel upútal najviac

V ponuke motorov zatiaľ chýba avizovaný nový diesel s objemom 1,6 litra. Zatiaľ je na výber iba z osvedčenej klasiky. Základný benzínový štvorvalec 1,4 i-VTEC s výkonom 100 koní sme ani neskúšali. Známy agregát 1,8 i-VTEC potrebuje na výraznejší ťah otáčky, aby skutočne vyniklo papierových 104 kW (142 k).

naprava.JPG
Podvozok je komfortnejší a istejší v zákrutách, najmä zadná náprava.

Benziňák má dobre navrhnuté prevody na pomalú jazdu na vysokom zaradenom stupni. Hoci je diesel 2,2 i-DTEC na túto triedu veľkoobjemový a dosť ťažký, príde nám na základe prvej skúsenosti ako veľmi vhodná motorizácia. Hlavne dynamika je oslnivejšia ako pri benzínových motoroch.

Kvalita radenia a podvozok sú opäť o stupeň ďalej než u predchodcu. Aby diesel dosiahol požadované nízke emisie a spotrebu, naftové verzie majú prídavnú aerodynamickú úpravu na zadných blatníkoch.

Zavádza, čo je v móde

Vo výbave okrem LED denných svetiel v prednom nárazníku pribudli niektoré prvky predtým vyhradené pre väčší Accord. Napríklad predkolízny systém CMBS, ktorý pri hroziacej kolízii brzdí aj namiesto vodiča.

systemCMBS.JPG
Systém CMBS varuje vodiča, ak sa blíži k prekážke a nereaguje. Pri kritickej vzdialenosti automatika zasiahne, pokúsi sa zabrzdiť vozidlo a zmierniť následky kolízie.

Kým konkurenti ponúkajú športový režim elektroniky vozidla po aktivovaní tlačidlom, Honda je športová v základe a na ekonomický režim má tlačidlo Econ.

Civic nebude trhákom triedy čo do pomeru ceny a výbavy. Ani výber motorov nepredčí niektorých konkurentov. Honda má vlastné črty a tie sú mnohým šoférom sympatické. Asi najcennejší je pocit skutočnej jazdy a precítenie cesty v kokpite a volante. To dáva Civicu nádej prežiť v nabitej triede.

Technické parametre

1,4 i-VTEC 1,8 i-VTEC 2,2 i-DTEC
Prevodovka 6M 6M (5A) 6M
Zdvihový objem (cm3) 1339 1799 2204
Výkon (kW/k) 73/100 103/141 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6500 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 127 174 350
pri otáčkach (ot./min.) 4800 4300 2000-2750
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 215 217
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 13,4 9,1 8,5
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,4 5,8 4,2

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 247
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 8 241
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 347
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 294
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 050
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 351
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 005
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 421
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 083
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 857

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

ŠPORT

Šupler: Keď sme boli v céčku, každý chcel ísť na MS. Dnes je situácia iná

Je ešte skoro, vraví Šupler o hráčoch do 18 rokov.

KOMENTÁRE

Oponenti návrhu Beblavého a Mihála šliapu vodu

Poslanci navrhli, aby firmy v inzerátoch uvádzali výšku minimálnej mzdy.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

Neprehliadnite tiež

V jazde pravidelnosti na Slovakiaringu súperili škodovky s peugeotmi a BMW

ESET V4 Historic Cup otvárali staré známe pretekárske tváre.

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop