ŽENEVA. Citroen v jednej časti stánku postavil dielňu s ukážkou ručného koženého šitia pre líniu DS. V inej prezentuje ostré modely s prívlastkom Racing a popritom ešte doniesol ďalšie svetové premiéry na každý deň. Nás zaujala vskutku veľmi vydarená podoba sesterského modelu Mitsubishi ASX.
Pocta Majstrovi
Úspechy v šampionáte WRC, pod ktoré sa podpísala najmä posádka Sébastien Loeb a Daniel Elena, automobilka oslávi limitovanou edíciou Citroen DS3 Racing S. Loeb a štúdiou DS4 Racing Concept.
Citroën DS4 Racing Concept je čisto športová štúdia so zníženým podvozkom oproti sériovej verzii o 35 mm a rozšíreným rozchodom kolies vpredu o 55 mm a vzadu o 75 mm. Výraz závodného špeciálu podporuje nový difúzor, predný spojler, širšie prahy či rozšírenie blatníkov. Oddelenie Citroën Racing naladilo prepĺňaný benzínový motor s objemom 1,6 litra na výkon 188 kW /256 k.
Pre úspešné krotenie takéhoto stáda dostal brzdový systém vpredu 4-piestikové strmene a špeciálne kotúče s priemerom 380 mm. Štúdia Citroën DS4 Racing Concept stojí na 19-palcových kolesách obutých do širších pneumatík s rozmerom 235/40.
Dali mu peknú tvár
V Ženeve má svetovú premiéru tiež Citroën C4 Aircross – v štýle značky francúzskymi dizajnérmi prekreslený veľmi úspešný terénny kompakt Mitsubishi ASX. K dispozícii budú verzie s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Aircross s dĺžkou 4,34 m ponúkne veľký vnútorný priestor pre posádku aj batožinu (442 l).
Novinka sa na ženevskom autosalóne predstavila v exkluzívnej edícii so šedým lakom Vapor Grey s povrchom pripomínajúcim inovať. Na zvýšenie dojmu jedinečnosti farby dostali strešné nosiče, kryty vonkajších spätných zrkadiel a vonkajšie kľučky chrómovú povrchovú úpravu.
Autor: rch, fg