Ženeva: Slovenský Peugeot 208 zaujal

Nové malé auto od Peugeotu sa na autosalóne teší veľkej pozornosti, lebo je skrátka iné než konkurenti.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Francúzi vedia prekvapiť. Tentokrát upútali tým, že pomerne radikálne „osekali“ rozmery svojho zástupcu medzi malými autami. Peugeot 208 je o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Novinka je v priemere o 110 kg ľahšia ako jeho predchodca, čo má kladne ovplyvniť jazdné vlastnosti. Základná verzia vraj váži iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubovali viac priestoru v kabíne. Realita je trochu iná. Kým vpredu sme narazili na dostatok miesta a netradičný kokpit s výborným malým volantom a ďaleko dopredu posunutým prístrovým panelom, vzadu panujú podstatne stiesnenejšie podmienky. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho základný objem dosahuje 285 l.

Z palety poháňacích jednotiek sú najzaujímavejšie nové benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Sledujte aj ďalšie videá z autosalónu v Ženeve

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 137
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 676
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 728
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 976
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 229
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 994
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 704
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 585
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 742

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Čím viac mi bolo dovolené, tým viac som hranice prekračoval

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

Komentár Ondreja Podstupku

Pri pustenej klimatizácii by ste sa mali cítiť zle

Klíma nevyrába chlad, len robí z tepla problém niekoho iného.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.