Ženeva: Slovenský Peugeot 208 zaujal

Nové malé auto od Peugeotu sa na autosalóne teší veľkej pozornosti, lebo je skrátka iné než konkurenti.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Francúzi vedia prekvapiť. Tentokrát upútali tým, že pomerne radikálne „osekali“ rozmery svojho zástupcu medzi malými autami. Peugeot 208 je o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Novinka je v priemere o 110 kg ľahšia ako jeho predchodca, čo má kladne ovplyvniť jazdné vlastnosti. Základná verzia vraj váži iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubovali viac priestoru v kabíne. Realita je trochu iná. Kým vpredu sme narazili na dostatok miesta a netradičný kokpit s výborným malým volantom a ďaleko dopredu posunutým prístrovým panelom, vzadu panujú podstatne stiesnenejšie podmienky. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho základný objem dosahuje 285 l.

Z palety poháňacích jednotiek sú najzaujímavejšie nové benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Sledujte aj ďalšie videá z autosalónu v Ženeve

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 580
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 845
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 485
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 102
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 000
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 983
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 774
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 491
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 306
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 891

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.