SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Ženeva: Slovenský Peugeot 208 zaujal

Nové malé auto od Peugeotu sa na autosalóne teší veľkej pozornosti, lebo je skrátka iné než konkurenti.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Francúzi vedia prekvapiť. Tentokrát upútali tým, že pomerne radikálne „osekali“ rozmery svojho zástupcu medzi malými autami. Peugeot 208 je o 70 mm kratší (3960 mm) a o 10 mm nižší (1460 mm) než staršia 207-čka. Konštruktéri šetrili nielen milimetrami, ale aj kilogramami. Novinka je v priemere o 110 kg ľahšia ako jeho predchodca, čo má kladne ovplyvniť jazdné vlastnosti. Základná verzia vraj váži iba 975 kg.

Napriek menším vonkajším rozmerom, technici sľubovali viac priestoru v kabíne. Realita je trochu iná. Kým vpredu sme narazili na dostatok miesta a netradičný kokpit s výborným malým volantom a ďaleko dopredu posunutým prístrovým panelom, vzadu panujú podstatne stiesnenejšie podmienky. Kufor v základnom usporiadaní pojme o 15 litrov viac než doteraz. Jeho základný objem dosahuje 285 l.

Z palety poháňacích jednotiek sú najzaujímavejšie nové benzínové trojvalce. Ich označenia 1,0 VTi a 1,2 VTi naznačujú, že sa zatiaľ dočkáme iba atmosférických verzií. Štyri z piatich vznetových motorizácií budú štandardne doplnené o systém štart/stop.

Najúspornejší Peugeot 208 dosiahne priemernú spotrebu paliva 3,4 l/100 km a vyprodukuje emisie CO2 87 g/km. Francúzi jedným dychom dodávajú, že žiadny z agregátov nevypustí v priemere do ovzdušia viac ako 99 gramov CO2 na kilometer.

Sledujte aj ďalšie videá z autosalónu v Ženeve

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 42 424
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 988
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 757
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 434
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 979
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 919
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 346
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 216
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 069
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 956
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

11 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

21m

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan