Ženeva: Renault ukázal hotové Zoe

Malému elektromobilu ostali niektoré dizajnové prvky používané výsostne iba na štúdiách, hoci je už pripravený do výroby. Podľa palubného počítača prejde na nabitie skoro dvesto kilometrov.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

Malému elektromobilu ostali niektoré dizajnové prvky používané výsostne iba na štúdiách, hoci je už pripravený do výroby. Podľa nás odvezie pohodlne štyroch a podľa palubného počítača prejde na nabitie skoro dvesto kilometrov.

ŽENEVA. Pomaly si musíme zvyknúť, že elektromobily majú na autosalónoch už aj svoje ceny a popis výbavy. Renault predstavil v podstate štvrtý sériový elektromobil určený do bežného predaja.

Zoe s karosériou auta kategórie B poháňa len elektromotor s výkonom 65 kW a jeho najsilnejšou stránkou bude dojazd okolo 200 kilometrov a možnosť nabíjania patentovanou nabíjačkou v priebehu pol hodiny. To však musíte mať k dispozícii trojfázové pripojenie na elektrickú sieť.

Napriek relatívne atraktívnemu dizajnu ZOE sme v stánku Renaultu našli auto, ktoré by sme chceli otestovať asi najradšej a to elektrické dvojmiestne vozítko Twizy. Sériové Twizy vyzerá trochu plastovo, ale pocity za volantom musia byť predsa odlišné od komerčného auta.

Snahu odlíšiť modernizovaný Scenic a Megane od minulých modelových rokov vidieť tiež, ale to sú novinky, s ktorými budeme v priebehu pár dní jazdiť. Preto sme sa s kamerou zastavili pri elektromobiloch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 111
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 277
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 147
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 053
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 803
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 558
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 381
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 152
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 851
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 629

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.