SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Ženeva: Jaguar stavil všetko na zadok

Kombi modelového radu XF púta na autosalóne nebývalú pozornosť a zrejme to bolo hlavným cieľom automobilky pri tvorbe modelu Sportbrake. Kombi je kľúčom k väčšiemu priestoru vzadu nad hlavou.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Väčší batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel nebude hlavným magnetom Jaguaru XF Sportbrake. Zmena prišla približne v polovici životného cyklu radu XF s potenciálom pritiahnuť milovníkov kombi k značke Jaguar.

Drží štandard triedy

Sportbrake s kufrom objemu 550 litrov nevyzerá naživo až tak príťažlivo ako na fotkách, ale páčil sa nám viac ako sedan. Hlavne do prémiovej vyššej strednej triedy priniesol oživenie. V základnom objeme o pár litrov zaostáva za úhlavnými nepriateľmi ale po sklopení zadných operadiel dorovnáva hlavne BMW a Audi.

Viac miesta na hlavu

Kombi je v porovnaní so sedanom dlhšie iba o 5 mm. Vďaka inak tvarovanej streche majú pasažieri na zadných sedadlách k dispozícii o 48 mm viac miesta v oblasti hlavy, čo sme si vyskúšali aj naživo.

Zadné sedadlá sú štandardne delené v pomere 60:40. Po ich sklopení kapacita kufra narastie na 1675 litrov. V aute je potom možné prevážať predmet dlhý najviac 1,97 metra.

Sériovou výbavou kombi je vzduchové odpruženie zadnej nápravy. Jeho úlohou je udržiavať svetlú výšku na štandardnej úrovni, aj keď je kufor plne naložený. Na prianie dostanete elektrické ovládanie piatych dverí.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 331
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 909
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 340
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 860
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 968
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 392
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 201
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rafinéria Slovnaft v Bratislave.

Vláda potvrdila návrh v rýchlenom legislatívnom konaní.


12m
Klientske centrum na Tomášikovej ulici v Bratislave.

Deťom sa vydáva pas iba na dva roky, mnohým cez pandémiu vypršal.


17 h
Mikuláš Dzurinda.

Nedáme Dzurindovi s Miklošom konečne pokoj?


3 h

Vojna na Ukrajine pokračuje 84. deň.


a 6 ďalší 14 h

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 22 h
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


23 h
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  2. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  3. Tupou Ceruzou: Do NATO
  4. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  5. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  6. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  7. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  8. Ján Marton: Ultradementná organizácia rezortu poľnohospodárstva bez poľnohospodárov.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 142
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 7 071
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 057
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 792
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 6 729
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 782
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 720
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 885
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu