Ženeva: Jaguar stavil všetko na zadok

Kombi modelového radu XF púta na autosalóne nebývalú pozornosť a zrejme to bolo hlavným cieľom automobilky pri tvorbe modelu Sportbrake. Kombi je kľúčom k väčšiemu priestoru vzadu nad hlavou.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Väčší batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel nebude hlavným magnetom Jaguaru XF Sportbrake. Zmena prišla približne v polovici životného cyklu radu XF s potenciálom pritiahnuť milovníkov kombi k značke Jaguar.

Drží štandard triedy

Sportbrake s kufrom objemu 550 litrov nevyzerá naživo až tak príťažlivo ako na fotkách, ale páčil sa nám viac ako sedan. Hlavne do prémiovej vyššej strednej triedy priniesol oživenie. V základnom objeme o pár litrov zaostáva za úhlavnými nepriateľmi ale po sklopení zadných operadiel dorovnáva hlavne BMW a Audi.

Viac miesta na hlavu

Kombi je v porovnaní so sedanom dlhšie iba o 5 mm. Vďaka inak tvarovanej streche majú pasažieri na zadných sedadlách k dispozícii o 48 mm viac miesta v oblasti hlavy, čo sme si vyskúšali aj naživo.

Zadné sedadlá sú štandardne delené v pomere 60:40. Po ich sklopení kapacita kufra narastie na 1675 litrov. V aute je potom možné prevážať predmet dlhý najviac 1,97 metra.

Sériovou výbavou kombi je vzduchové odpruženie zadnej nápravy. Jeho úlohou je udržiavať svetlú výšku na štandardnej úrovni, aj keď je kufor plne naložený. Na prianie dostanete elektrické ovládanie piatych dverí.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 782
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 837
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 690
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 455
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.