SME

Ženeva: Hyundai dal tridsiatke veľký kufor, dvadsiatke tvár

Kombi ponúka operadlá sklopné do jednej roviny s dnom kufra, praktickú roletu a organizér s kotviacim pásom. Označenie CW vraj patrí minulosti a rázvor sa oproti hatchbacku nezmenil.

Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé.Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé. (Zdroj: Daniel Martinek/ ifaster)

ŽENEVA. Samotný úžitok z batožinového priestoru nestojí iba na základnom objeme 528 litrov ale tiež na doplnkoch a boxoch pod podlahou.

Najviac nás zaujal hlboký box hneď za nakladacou hranou. Nad veľkosť kufra bolo povýšené sedenie vzadu a pohodlná manipulácia s operadlami. Na zachytenie batožiny slúži organizér s výsuvným pásom a tiež posuvné kotvy v koľajniciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podobne ako hatchback Hyundai i30, aj jeho praktickejší variant budú vyrábať v českých Nošoviciach. Kórejci pred výstavnou premiérou novinky uviedli len základné informácie.

SkryťVypnúť reklamu

Kombi je s dĺžkou 4485 mm o 185 mm dlhšie než päťdverový hatchback. Rázvor s hodnotou 2650 mm zostal zrejme zachovaný.

Batožinový priestor má základný objem veľkorysých 528 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1642 l.

Tri a dva

Motorová paleta kopíruje hatchback. Zahŕňa tri zážihové agregáty: 1,4 Gamma (73,2 kW/100 k), 1,6 MPI Gamma (88 kW/120 k), 1,6 GDI Gamma (99 kW/135 k) a dva vznetové: 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Predné partie sú domodelované v štýle ostatných nových áut Hyundai. Trochu agresívnejší výraz, dodaný novými svetlometmi, mu pristane. Zmenil sa aj predný nárazník, do ktorého sa nasťahovali veľké hmlovky, kapota motora i blatníky.

Pri pohľade z profilu vyniknú snáď len nové tvary zliatinových diskov kolies. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a nárazník. Tretie, resp. piate dvere (podľa verzie) zostali nedotknuté.

SkryťVypnúť reklamu

Po facelifte nepatrne narástla celková dĺžka auta na 3995 mm. 55 mm navyše si vyžiadala montáž nových, mohutnejších nárazníkov. Ostatné miery ako šírka 1710 mm, výška 1490 mm, či rázvor náprav 2525 mm sa nemenia.

Škoda, že nás výrobca zatiaľ nepustil do kabíny. Podľa fotografií testovacích prototypov tam ale zásadnejšie zmeny čakať nemôžeme.

Jeden nový a jeden upravený diesel

Ponuku motorizácií doplnil trojvalcový turbodiesel 1,1 CRDi (55 kW/75 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát bude doplnený o systém štart/stop a v priemere má do ovzdušia vypustiť 84 gramov emisií CO2 na kilometer.

Konštruktéri tiež vylepšili vznetový štvorvalec 1,4 CRDi (66 kW/90 k). Konkrétne zmeny síce nepoznáme, ale produkcia emisií CO2 klesla na hodnotu 96 g/km. Ostatné motorizácie sa podľa všetkého nemenia.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 325
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 348
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 882
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 377
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 27 899
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 813
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 265
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 991
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 041
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
SkryťZatvoriť reklamu