Ženeva: Hyundai dal tridsiatke veľký kufor, dvadsiatke tvár

Kombi ponúka operadlá sklopné do jednej roviny s dnom kufra, praktickú roletu a organizér s kotviacim pásom. Označenie CW vraj patrí minulosti a rázvor sa oproti hatchbacku nezmenil.

Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé.(Zdroj: Daniel Martinek/ ifaster)

ŽENEVA. Samotný úžitok z batožinového priestoru nestojí iba na základnom objeme 528 litrov ale tiež na doplnkoch a boxoch pod podlahou.

Najviac nás zaujal hlboký box hneď za nakladacou hranou. Nad veľkosť kufra bolo povýšené sedenie vzadu a pohodlná manipulácia s operadlami. Na zachytenie batožiny slúži organizér s výsuvným pásom a tiež posuvné kotvy v koľajniciach.

Podobne ako hatchback Hyundai i30, aj jeho praktickejší variant budú vyrábať v českých Nošoviciach. Kórejci pred výstavnou premiérou novinky uviedli len základné informácie.

Kombi je s dĺžkou 4485 mm o 185 mm dlhšie než päťdverový hatchback. Rázvor s hodnotou 2650 mm zostal zrejme zachovaný.

Batožinový priestor má základný objem veľkorysých 528 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1642 l.

Tri a dva

Motorová paleta kopíruje hatchback. Zahŕňa tri zážihové agregáty: 1,4 Gamma (73,2 kW/100 k), 1,6 MPI Gamma (88 kW/120 k), 1,6 GDI Gamma (99 kW/135 k) a dva vznetové: 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Predné partie sú domodelované v štýle ostatných nových áut Hyundai. Trochu agresívnejší výraz, dodaný novými svetlometmi, mu pristane. Zmenil sa aj predný nárazník, do ktorého sa nasťahovali veľké hmlovky, kapota motora i blatníky.

Pri pohľade z profilu vyniknú snáď len nové tvary zliatinových diskov kolies. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a nárazník. Tretie, resp. piate dvere (podľa verzie) zostali nedotknuté.

Po facelifte nepatrne narástla celková dĺžka auta na 3995 mm. 55 mm navyše si vyžiadala montáž nových, mohutnejších nárazníkov. Ostatné miery ako šírka 1710 mm, výška 1490 mm, či rázvor náprav 2525 mm sa nemenia.

Škoda, že nás výrobca zatiaľ nepustil do kabíny. Podľa fotografií testovacích prototypov tam ale zásadnejšie zmeny čakať nemôžeme.

Jeden nový a jeden upravený diesel

Ponuku motorizácií doplnil trojvalcový turbodiesel 1,1 CRDi (55 kW/75 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát bude doplnený o systém štart/stop a v priemere má do ovzdušia vypustiť 84 gramov emisií CO2 na kilometer.

Konštruktéri tiež vylepšili vznetový štvorvalec 1,4 CRDi (66 kW/90 k). Konkrétne zmeny síce nepoznáme, ale produkcia emisií CO2 klesla na hodnotu 96 g/km. Ostatné motorizácie sa podľa všetkého nemenia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  3. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  4. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  7. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  8. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  9. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  10. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 803
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 562
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 794
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 406
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 973
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 664
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 638
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 101
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 387
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 317

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Na prvého mája hádzal po súdruhoch vajcia. Trafil a šiel sedieť do Ilavy

Vladimír Červeň sa už odmalička do sveta budovateľských hesiel a komunistického blahobytu obohnaného ostnatým drôtom nehodil.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

KULTÚRA

Slovenskí džezmeni sú skvelí. Chýba im však originalita

Kritika zaznela na odovzdávaní Cien Esprit za najlepší slovenský džezový album.

Neprehliadnite tiež

V jazde pravidelnosti na Slovakiaringu súperili škodovky s peugeotmi a BMW

ESET V4 Historic Cup otvárali staré známe pretekárske tváre.

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop