SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Ženeva: Hyundai dal tridsiatke veľký kufor, dvadsiatke tvár

Kombi ponúka operadlá sklopné do jednej roviny s dnom kufra, praktickú roletu a organizér s kotviacim pásom. Označenie CW vraj patrí minulosti a rázvor sa oproti hatchbacku nezmenil.

Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé.Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé. (Zdroj: Daniel Martinek/ ifaster)

ŽENEVA. Samotný úžitok z batožinového priestoru nestojí iba na základnom objeme 528 litrov ale tiež na doplnkoch a boxoch pod podlahou.

Najviac nás zaujal hlboký box hneď za nakladacou hranou. Nad veľkosť kufra bolo povýšené sedenie vzadu a pohodlná manipulácia s operadlami. Na zachytenie batožiny slúži organizér s výsuvným pásom a tiež posuvné kotvy v koľajniciach.

Podobne ako hatchback Hyundai i30, aj jeho praktickejší variant budú vyrábať v českých Nošoviciach. Kórejci pred výstavnou premiérou novinky uviedli len základné informácie.

Kombi je s dĺžkou 4485 mm o 185 mm dlhšie než päťdverový hatchback. Rázvor s hodnotou 2650 mm zostal zrejme zachovaný.

Batožinový priestor má základný objem veľkorysých 528 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1642 l.

Tri a dva

Motorová paleta kopíruje hatchback. Zahŕňa tri zážihové agregáty: 1,4 Gamma (73,2 kW/100 k), 1,6 MPI Gamma (88 kW/120 k), 1,6 GDI Gamma (99 kW/135 k) a dva vznetové: 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Predné partie sú domodelované v štýle ostatných nových áut Hyundai. Trochu agresívnejší výraz, dodaný novými svetlometmi, mu pristane. Zmenil sa aj predný nárazník, do ktorého sa nasťahovali veľké hmlovky, kapota motora i blatníky.

Pri pohľade z profilu vyniknú snáď len nové tvary zliatinových diskov kolies. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a nárazník. Tretie, resp. piate dvere (podľa verzie) zostali nedotknuté.

Po facelifte nepatrne narástla celková dĺžka auta na 3995 mm. 55 mm navyše si vyžiadala montáž nových, mohutnejších nárazníkov. Ostatné miery ako šírka 1710 mm, výška 1490 mm, či rázvor náprav 2525 mm sa nemenia.

Škoda, že nás výrobca zatiaľ nepustil do kabíny. Podľa fotografií testovacích prototypov tam ale zásadnejšie zmeny čakať nemôžeme.

Jeden nový a jeden upravený diesel

Ponuku motorizácií doplnil trojvalcový turbodiesel 1,1 CRDi (55 kW/75 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát bude doplnený o systém štart/stop a v priemere má do ovzdušia vypustiť 84 gramov emisií CO2 na kilometer.

Konštruktéri tiež vylepšili vznetový štvorvalec 1,4 CRDi (66 kW/90 k). Konkrétne zmeny síce nepoznáme, ale produkcia emisií CO2 klesla na hodnotu 96 g/km. Ostatné motorizácie sa podľa všetkého nemenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 757
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 981
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 910
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 356
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 735
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 119
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 501
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 354
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson