SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Ženeva: Hyundai dal tridsiatke veľký kufor, dvadsiatke tvár

Kombi ponúka operadlá sklopné do jednej roviny s dnom kufra, praktickú roletu a organizér s kotviacim pásom. Označenie CW vraj patrí minulosti a rázvor sa oproti hatchbacku nezmenil.

Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé.Dizajn kombi už dnes nehrá druhé husle, hoci hatchback vyzerá možno trochu lepšie. Našťastie nové kombi i30 neprepadlo mánii striech v štýle kupé. (Zdroj: Daniel Martinek/ ifaster)

ŽENEVA. Samotný úžitok z batožinového priestoru nestojí iba na základnom objeme 528 litrov ale tiež na doplnkoch a boxoch pod podlahou.

Najviac nás zaujal hlboký box hneď za nakladacou hranou. Nad veľkosť kufra bolo povýšené sedenie vzadu a pohodlná manipulácia s operadlami. Na zachytenie batožiny slúži organizér s výsuvným pásom a tiež posuvné kotvy v koľajniciach.

Podobne ako hatchback Hyundai i30, aj jeho praktickejší variant budú vyrábať v českých Nošoviciach. Kórejci pred výstavnou premiérou novinky uviedli len základné informácie.

Kombi je s dĺžkou 4485 mm o 185 mm dlhšie než päťdverový hatchback. Rázvor s hodnotou 2650 mm zostal zrejme zachovaný.

Batožinový priestor má základný objem veľkorysých 528 litrov. Po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1642 l.

Tri a dva

Motorová paleta kopíruje hatchback. Zahŕňa tri zážihové agregáty: 1,4 Gamma (73,2 kW/100 k), 1,6 MPI Gamma (88 kW/120 k), 1,6 GDI Gamma (99 kW/135 k) a dva vznetové: 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Predné partie sú domodelované v štýle ostatných nových áut Hyundai. Trochu agresívnejší výraz, dodaný novými svetlometmi, mu pristane. Zmenil sa aj predný nárazník, do ktorého sa nasťahovali veľké hmlovky, kapota motora i blatníky.

Pri pohľade z profilu vyniknú snáď len nové tvary zliatinových diskov kolies. Vzadu sa zmenila grafika koncových svetiel a nárazník. Tretie, resp. piate dvere (podľa verzie) zostali nedotknuté.

Po facelifte nepatrne narástla celková dĺžka auta na 3995 mm. 55 mm navyše si vyžiadala montáž nových, mohutnejších nárazníkov. Ostatné miery ako šírka 1710 mm, výška 1490 mm, či rázvor náprav 2525 mm sa nemenia.

Škoda, že nás výrobca zatiaľ nepustil do kabíny. Podľa fotografií testovacích prototypov tam ale zásadnejšie zmeny čakať nemôžeme.

Jeden nový a jeden upravený diesel

Ponuku motorizácií doplnil trojvalcový turbodiesel 1,1 CRDi (55 kW/75 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Agregát bude doplnený o systém štart/stop a v priemere má do ovzdušia vypustiť 84 gramov emisií CO2 na kilometer.

Konštruktéri tiež vylepšili vznetový štvorvalec 1,4 CRDi (66 kW/90 k). Konkrétne zmeny síce nepoznáme, ale produkcia emisií CO2 klesla na hodnotu 96 g/km. Ostatné motorizácie sa podľa všetkého nemenia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 435
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 336
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 252
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 831
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 271
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 772
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 370
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 692
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Ľudia sú závislí od dvanástich potravín.


6 h
Fínska radosť a slovenský smútok na MS U20 2022.

Prečítajte si príklep Ondreja Rusnáka.


Ondrej Rusnák 7 h

Deväť rád, ako spraviť Slovensko lepšou krajinou.


11. aug
Ruskí vojaci v areáli Záporožskej jadrovej elektrárne.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 16 h

Blogy SME

  1. Marian Nanias: Jadrová energia – Neutrónmi do handry z kozmickej lode.
  2. Věra Tepličková: V Škótsku dnes porazili menštruačnú chudobu
  3. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  4. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  5. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  6. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  7. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  8. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 323
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 10 623
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 114
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 022
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 890
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 768
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 174
  8. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 3 767
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu