SME

Ženeva: Autom roka 2012 je Ampera, novinkou Mokka

Kompaktné SUV Mokka prichádza do nabitého segmentu kompaktných SUV s pomerne vysokou karosériou a jednoduchým dizajnom. Titul Európske auto roka získala Ampera a v stánku žiarila Astra OPC.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Ťažko povedať, či vyhlasovanie titulu Európske auto roka prospelo expozícii značky Opel alebo nie. Rozhodne niet lepšej príležitosti ako upútať pozornosť na Amperu s kombinovaným diesel elektrickým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmä po problematickom a ohňom sprevádzanom úvode predaja. Hlavná komerčná novinka Mokka sa však ocitla trochu v tieni osláv titulu Auta roka.

OPC vyzerá zúrivo

Opel chce skúsiť šťastie medzi malými SUV, ktoré majú čoraz väčší podiel v predajoch. Hlavným magnetom stánku však bola Astra OPC, ktorá vychádza z trojdverového GTC. Aby predná náprava zvládla výkon 208 kW (280k), dostala najvýkonnejšia Astra všetkých čias modifikované zavesenie kolies. Samozrejmosťou sú brzdy Brembo.

SkryťVypnúť reklamu

Mokka dlhá 4,28 metra sa uchádza o priazeň v segmente o triedu menšom než Antara. Na výber budú verzie s pohonom čisto prednej alebo oboch náprav pomocou medzinápravovej spojky.

Aby automobilka dohnala časovú stratu na konkurentov, vybavila Mokku asistečnými systémami v danej triede trochu ojedinelými ako napríklad snímanie dopravných značiek Opel Eye, luxusné AGR predné sedadlá alebo integrovaný nosič bicyklov v zadnom nárazníku.

Klasika a ľahká štvorkolka

Na začiatku pozostáva kompletná paleta motorov z benzínových štvorvalcov a jedného diesela. Základ tvorí starší motor 1,6 16V s výkonom 85 kW (115k) a tesne nad ním je modernejší preplňovaný štvorvalec 1,4 Turbo s výkonom 103 kW (140k).

Stabilizačný systém ESC bude v základnej výbave spolu s kontrolou rozjazdu do kopca (Hill start assist) a tiež zjazdu zo strmého kopca (Hill descent control).

SkryťVypnúť reklamu

Systém pohonu všetkých kolies váži kompletne 65 kilogramov a variabilne rozdeľuje hnaciu silu medzi obe nápravy. Na špeciálne šmykľavom povrchu môže fungovať v pevne nastavenom režime 50:50.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 767
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 808
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 244
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 965
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 038
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu