ŽENEVA. Ťažko povedať, či vyhlasovanie titulu Európske auto roka prospelo expozícii značky Opel alebo nie. Rozhodne niet lepšej príležitosti ako upútať pozornosť na Amperu s kombinovaným diesel elektrickým pohonom.
Najmä po problematickom a ohňom sprevádzanom úvode predaja. Hlavná komerčná novinka Mokka sa však ocitla trochu v tieni osláv titulu Auta roka.
OPC vyzerá zúrivo
Opel chce skúsiť šťastie medzi malými SUV, ktoré majú čoraz väčší podiel v predajoch. Hlavným magnetom stánku však bola Astra OPC, ktorá vychádza z trojdverového GTC. Aby predná náprava zvládla výkon 208 kW (280k), dostala najvýkonnejšia Astra všetkých čias modifikované zavesenie kolies. Samozrejmosťou sú brzdy Brembo.
Mokka dlhá 4,28 metra sa uchádza o priazeň v segmente o triedu menšom než Antara. Na výber budú verzie s pohonom čisto prednej alebo oboch náprav pomocou medzinápravovej spojky.
Aby automobilka dohnala časovú stratu na konkurentov, vybavila Mokku asistečnými systémami v danej triede trochu ojedinelými ako napríklad snímanie dopravných značiek Opel Eye, luxusné AGR predné sedadlá alebo integrovaný nosič bicyklov v zadnom nárazníku.
Klasika a ľahká štvorkolka
Na začiatku pozostáva kompletná paleta motorov z benzínových štvorvalcov a jedného diesela. Základ tvorí starší motor 1,6 16V s výkonom 85 kW (115k) a tesne nad ním je modernejší preplňovaný štvorvalec 1,4 Turbo s výkonom 103 kW (140k).
Stabilizačný systém ESC bude v základnej výbave spolu s kontrolou rozjazdu do kopca (Hill start assist) a tiež zjazdu zo strmého kopca (Hill descent control).
Systém pohonu všetkých kolies váži kompletne 65 kilogramov a variabilne rozdeľuje hnaciu silu medzi obe nápravy. Na špeciálne šmykľavom povrchu môže fungovať v pevne nastavenom režime 50:50.
Autor: rch