ŽENEVA. Matný lak býval väčšinou výsadou tuningových firiem alebo dodatočných úprav sériových áut. Dnes ešte nie je bežný, ale pokrýva čoraz viac sériovo vyrobených automobilov. V stánku značky Mercedes Benz bola bez tradičného odlesku na kapote väčšina noviniek.
Pribudol hliník, ubudla hmotnosť
Najskôr A trieda a potom v európskej premiére luxusný roadster SL, postavený s hojným využitím hliníka a hmotnosťou až o 140 kilogramov nižšou v porovnaní s predchodcom. Prítomnosť hliníkového skeletu karosérie sa výrazne podieľa na znížení spotreby o 29 percent.
V spleti inovácií zaujme ostrekovač čelného skla s variabilným dávkovaním vody na stieranú plochu. Trysky sú bezprostredne na stierači a dávkovanie je závislé od aktuálneho smeru stierania.
Úsporu hmotnosti cítiť najmä na najsilnejšej verzii SL 63 AMG s hmotnosťou 1845 kilogramov a výkonom 395 alebo 415 kW (537 resp. 564 k).
Tak predsa hybrid
Mercedes okrem klasiky s niekoľko sto stádovým záprahom koní predstavil svoje vízie o šetrení paliva v praxi. Napriek tomu, že stále pokračuje vo vývoji palivových článkov a už mal v podstate hotové autá na vodík, prišiel do Ženevy s hybridom na základe E triedy. Podľa Mercedesu ide o najefektívnejší luxusný sedan so spotrebou len 4,2 litra nafty na sto kilometrov.
Sedan s lítium-ionovými batériami vraj nemusí robiť priestorové kompromisy a na úsporu paliva využíva štart/stop systém. Naftový štvorvalec dáva výkon 150 kW a krútiaci moment 500 Nm. Pomáha mu však elektromotor s výkonom 20 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Hybrid bude v ponuke aj ako kombi.
Autor: rch