Rozlúčka so Ženevou: Ostré malé Audi, nové A3 a ohava autosalónu

Audi doslova zamaskovalo nové A3 do šiat starého modelu a ukázalo aj najmenšie a najsilnejšie Quattro. Neďaleko nich však stála ohava autosalónu.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Autosalón pripravil bitku kompaktov. Do nižšej strednej triedy pribudlo hneď niekoľko noviniek, konkrétne Audi A3, Merecdes A, Volvo V40, Subaru Impreza, Chevrolet Cruze SW, Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd. Generačný skok v dizajne karosérie vidieť najmenej na Audi A3, ktoré na ulici prehliadnete, lebo rozhodne nevyzerá ako novinka. Nenechajte sa však znechutiť vzhľadom, lebo podstatné zmeny sa udiali pod povrchom. Vo videu uvidíte najmenšie Quattro a na konci videa čistú hrôzu.

Sľubujú odľahčenie

Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii sám šéf Audi Rupert Stadler oznámil, že každá ďalšia generácia súčasných modelov bude ľahšia v porovnaní s predchodcom a ak nie najľahšia vo svojom segmente tak určite jedna z najľahších.

Prvou lastovičkou novej éry je Audi A3 tretej generácie, ktoré v kombinácii s motorom 1.4 TSI váži len 1.175 kg. To je o 80 kg menej než jeho predchádzajúci ekvivalent a približne rovnako ako váži nové športové kupé od Toyoty – GT 86.

Otázkou len je, či rovnaká úspora hmotnosti bude platiť aj pre ostatné, napríklad naftové verzie. Pozoruhodné na novej platforme je, že k úspore hmotnosti došlo pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti karosérie.
Exteriér

Moderná, ostrejšie tvarovaná karoséria má v 3-dverovom prevedení dĺžku 4237 mm a výšku 1421 mm, teda hodnoty zhodné so staršou generáciou. Rozvor náprav sa predĺžil o 23 mm ( 2601 mm) a do šírky nová A3 narástla o 12 mm (1777 mm).

Predná časť novinky veľmi pripomína aktuálny model A6. Dominuje jej typická, veľká predná maska, ktorú dopĺňajú užšie hlavné svetlomety, ktoré môžu kombinovať xenónové výbojky spolu s LED diódami, pre denné svietenie. V budúcnosti sa počíta aj s čisto LED diódovými prednými svetlami.

Napriek tomu, že novinka je širšia než predchodca, pôsobí štíhlym dojmom. Štíhlosť je veľmi výrazným charakteristickým prvkom pre súčasný dizajnový jazyk Audi, viditeľný na všetkých posledných modeloch (A4, A6, A6 Avant a Q3) a súvisiaci s odľahčovaním konštrukcie.

Interiér dostal nové línie

Po prvých snímkach, ktoré unikli na internet som sa obával, že kokpit bude zase len ďalšou variáciou na známu tému, teda bude vychádzať prioritne z veľkostne príbuzného modelu Q3.

Našťastie sa tak nestalo a nová A3-ka dostala úplne novú, štylisticky čistejšiu a jednoduchšiu palubnú dosku, horizontálne oddelenú od spodnej časti kokpitu, ktorá dodáva kabíne vzdušnosť a optickú ľahkosť.

Od ostatných súrodencov ju tiež odlišuje nové prevedenie stredového ovládacieho panelu. Zo stredu palubnej dosky sa vysúva tenký displej rôznych veľkostí – v závislosti od výbavy. Najväčší displej bude mať samozrejme vrcholná verzia. Výrazným prvkom v interiéri sú štyri kruhové výduchy ventilácie, ktoré si všimnete ako prvé.

Zmenilo sa i ovládanie systému MMI. Na stredovej konzole pribudol veľký otočný ovládač, do ktorého bol integrovaný TouchPad, známy z vyšších modelov značky.

Tiež sa pripravuje na nehodu

Nové Audi A3 chce patriť medzi lídrov v ponuke asistenčných a bezpečnostných systémov. K dispozícii budú systémy ako adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, aktívny asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávajúci a upozorňujúci na dopravné značky a samozrejme aj inteligentný parkovací asistent.

Súčasťou ponuky bezpečnostnej výbavy bude aj Audi pre sense basic safety system, ktorý je schopný upozorniť na hroziace nebezpečenstvo a zmierniť následky prípadnej nehody.


Prídu nové motory

Spočiatku budú k dispozícii len tri motory. Objemy aj výkony motorov môžu naznačovať použitie už známych pohonných jednotiek koncernu Volkswagen. Avšak všetky ponúkané motory pochádzajú z úplne novej generácie a A3 je prvým modelom, v ktorom našli uplatnenie.

Benzínový motor 1.4 TFSI poskytne výkon 90 kW/122 k a 200 Nm a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nová poháňacia jednotka využíva technológiou vypínania dvoch prostredných valcov pri nízkej záťaži, a tak si vystačí s 5,2 l/100 km.

Väčší 1.8 TFSI disponuje výkonom 132 kW/180 k a krútiacim momentom 250 Nm pri kombinovanej spotrebe 5,6 l/100 km. Pri uvedení bude v ponuke iba s automatickou 7-stupňovou prevodovkou S-tronic. Audi A3 s ním zvládne zrýchliť na stovku za 7,2 sekundy.

Milovníci nafty si zo začiatku budú musieť vystačiť s motorom 2.0 TDI, ktorý dosahuje výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 320 Nm pri spotrebe 4,1 l/100 km.

Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Neskôr počas roku 2012 sa ponuka rozšíri o menší vznetový motor 1.6 TDI, ktorý by si mal vystačiť s 3,8 l/ 100km a taktiež benzínový motor 1.2 TFSI novej generácie. Počíta sa aj s príchodom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 13 635
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 095
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 444
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 904
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 756
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 704
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 445
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 438
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 420
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 174

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop