SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Rozlúčka so Ženevou: Ostré malé Audi, nové A3 a ohava autosalónu

Audi doslova zamaskovalo nové A3 do šiat starého modelu a ukázalo aj najmenšie a najsilnejšie Quattro. Neďaleko nich však stála ohava autosalónu.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Autosalón pripravil bitku kompaktov. Do nižšej strednej triedy pribudlo hneď niekoľko noviniek, konkrétne Audi A3, Merecdes A, Volvo V40, Subaru Impreza, Chevrolet Cruze SW, Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd. Generačný skok v dizajne karosérie vidieť najmenej na Audi A3, ktoré na ulici prehliadnete, lebo rozhodne nevyzerá ako novinka. Nenechajte sa však znechutiť vzhľadom, lebo podstatné zmeny sa udiali pod povrchom. Vo videu uvidíte najmenšie Quattro a na konci videa čistú hrôzu.

Sľubujú odľahčenie

Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii sám šéf Audi Rupert Stadler oznámil, že každá ďalšia generácia súčasných modelov bude ľahšia v porovnaní s predchodcom a ak nie najľahšia vo svojom segmente tak určite jedna z najľahších.

Prvou lastovičkou novej éry je Audi A3 tretej generácie, ktoré v kombinácii s motorom 1.4 TSI váži len 1.175 kg. To je o 80 kg menej než jeho predchádzajúci ekvivalent a približne rovnako ako váži nové športové kupé od Toyoty – GT 86.

Otázkou len je, či rovnaká úspora hmotnosti bude platiť aj pre ostatné, napríklad naftové verzie. Pozoruhodné na novej platforme je, že k úspore hmotnosti došlo pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti karosérie.
Exteriér

Moderná, ostrejšie tvarovaná karoséria má v 3-dverovom prevedení dĺžku 4237 mm a výšku 1421 mm, teda hodnoty zhodné so staršou generáciou. Rozvor náprav sa predĺžil o 23 mm ( 2601 mm) a do šírky nová A3 narástla o 12 mm (1777 mm).

Predná časť novinky veľmi pripomína aktuálny model A6. Dominuje jej typická, veľká predná maska, ktorú dopĺňajú užšie hlavné svetlomety, ktoré môžu kombinovať xenónové výbojky spolu s LED diódami, pre denné svietenie. V budúcnosti sa počíta aj s čisto LED diódovými prednými svetlami.

Napriek tomu, že novinka je širšia než predchodca, pôsobí štíhlym dojmom. Štíhlosť je veľmi výrazným charakteristickým prvkom pre súčasný dizajnový jazyk Audi, viditeľný na všetkých posledných modeloch (A4, A6, A6 Avant a Q3) a súvisiaci s odľahčovaním konštrukcie.

Interiér dostal nové línie

Po prvých snímkach, ktoré unikli na internet som sa obával, že kokpit bude zase len ďalšou variáciou na známu tému, teda bude vychádzať prioritne z veľkostne príbuzného modelu Q3.

Našťastie sa tak nestalo a nová A3-ka dostala úplne novú, štylisticky čistejšiu a jednoduchšiu palubnú dosku, horizontálne oddelenú od spodnej časti kokpitu, ktorá dodáva kabíne vzdušnosť a optickú ľahkosť.

Od ostatných súrodencov ju tiež odlišuje nové prevedenie stredového ovládacieho panelu. Zo stredu palubnej dosky sa vysúva tenký displej rôznych veľkostí – v závislosti od výbavy. Najväčší displej bude mať samozrejme vrcholná verzia. Výrazným prvkom v interiéri sú štyri kruhové výduchy ventilácie, ktoré si všimnete ako prvé.

Zmenilo sa i ovládanie systému MMI. Na stredovej konzole pribudol veľký otočný ovládač, do ktorého bol integrovaný TouchPad, známy z vyšších modelov značky.

Tiež sa pripravuje na nehodu

Nové Audi A3 chce patriť medzi lídrov v ponuke asistenčných a bezpečnostných systémov. K dispozícii budú systémy ako adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, aktívny asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávajúci a upozorňujúci na dopravné značky a samozrejme aj inteligentný parkovací asistent.

Súčasťou ponuky bezpečnostnej výbavy bude aj Audi pre sense basic safety system, ktorý je schopný upozorniť na hroziace nebezpečenstvo a zmierniť následky prípadnej nehody.


Prídu nové motory

Spočiatku budú k dispozícii len tri motory. Objemy aj výkony motorov môžu naznačovať použitie už známych pohonných jednotiek koncernu Volkswagen. Avšak všetky ponúkané motory pochádzajú z úplne novej generácie a A3 je prvým modelom, v ktorom našli uplatnenie.

Benzínový motor 1.4 TFSI poskytne výkon 90 kW/122 k a 200 Nm a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nová poháňacia jednotka využíva technológiou vypínania dvoch prostredných valcov pri nízkej záťaži, a tak si vystačí s 5,2 l/100 km.

Väčší 1.8 TFSI disponuje výkonom 132 kW/180 k a krútiacim momentom 250 Nm pri kombinovanej spotrebe 5,6 l/100 km. Pri uvedení bude v ponuke iba s automatickou 7-stupňovou prevodovkou S-tronic. Audi A3 s ním zvládne zrýchliť na stovku za 7,2 sekundy.

Milovníci nafty si zo začiatku budú musieť vystačiť s motorom 2.0 TDI, ktorý dosahuje výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 320 Nm pri spotrebe 4,1 l/100 km.

Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Neskôr počas roku 2012 sa ponuka rozšíri o menší vznetový motor 1.6 TDI, ktorý by si mal vystačiť s 3,8 l/ 100km a taktiež benzínový motor 1.2 TFSI novej generácie. Počíta sa aj s príchodom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  3. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  4. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  5. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Svalovice sa netreba obávať
  8. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 251
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 086
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 562
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 459
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 152
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 107
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská v sprievode svojho obhajcu Petra Erdösa.

Dve obžaloby sú už na súde. Na procesy so sudcami sa čaká.


7 h
Ján Budaj sa Košičanom prihovára z balkóna vedeckej knižnice.

V dokumente sa zaviazal, že bude aj donášať.


4 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Parlament rozhodoval medzi májovým, júnovým a septembrovým termínom.


a 3 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


6 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


10 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan

Blogy SME

  1. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  2. Anna Miľanová: Kresby prírodným uhlíkom...
  3. Matúš Mathis: Ponuka bytov v Košiciach po prvýkrát od septembra 2022 klesla - Píše Matúš Mathis
  4. Jozef Stasík: Niekto zhasína a niekto myslel dopredu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  6. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  7. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  8. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 9 036
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 5 762
  3. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 065
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 694
  5. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 3 725
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 558
  7. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 356
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 230
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu