SME

Rozlúčka so Ženevou: Ostré malé Audi, nové A3 a ohava autosalónu

Audi doslova zamaskovalo nové A3 do šiat starého modelu a ukázalo aj najmenšie a najsilnejšie Quattro. Neďaleko nich však stála ohava autosalónu.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Autosalón pripravil bitku kompaktov. Do nižšej strednej triedy pribudlo hneď niekoľko noviniek, konkrétne Audi A3, Merecdes A, Volvo V40, Subaru Impreza, Chevrolet Cruze SW, Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd. Generačný skok v dizajne karosérie vidieť najmenej na Audi A3, ktoré na ulici prehliadnete, lebo rozhodne nevyzerá ako novinka. Nenechajte sa však znechutiť vzhľadom, lebo podstatné zmeny sa udiali pod povrchom. Vo videu uvidíte najmenšie Quattro a na konci videa čistú hrôzu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sľubujú odľahčenie

Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii sám šéf Audi Rupert Stadler oznámil, že každá ďalšia generácia súčasných modelov bude ľahšia v porovnaní s predchodcom a ak nie najľahšia vo svojom segmente tak určite jedna z najľahších.

SkryťVypnúť reklamu

Prvou lastovičkou novej éry je Audi A3 tretej generácie, ktoré v kombinácii s motorom 1.4 TSI váži len 1.175 kg. To je o 80 kg menej než jeho predchádzajúci ekvivalent a približne rovnako ako váži nové športové kupé od Toyoty – GT 86.

Otázkou len je, či rovnaká úspora hmotnosti bude platiť aj pre ostatné, napríklad naftové verzie. Pozoruhodné na novej platforme je, že k úspore hmotnosti došlo pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti karosérie.
Exteriér

Moderná, ostrejšie tvarovaná karoséria má v 3-dverovom prevedení dĺžku 4237 mm a výšku 1421 mm, teda hodnoty zhodné so staršou generáciou. Rozvor náprav sa predĺžil o 23 mm ( 2601 mm) a do šírky nová A3 narástla o 12 mm (1777 mm).

Predná časť novinky veľmi pripomína aktuálny model A6. Dominuje jej typická, veľká predná maska, ktorú dopĺňajú užšie hlavné svetlomety, ktoré môžu kombinovať xenónové výbojky spolu s LED diódami, pre denné svietenie. V budúcnosti sa počíta aj s čisto LED diódovými prednými svetlami.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že novinka je širšia než predchodca, pôsobí štíhlym dojmom. Štíhlosť je veľmi výrazným charakteristickým prvkom pre súčasný dizajnový jazyk Audi, viditeľný na všetkých posledných modeloch (A4, A6, A6 Avant a Q3) a súvisiaci s odľahčovaním konštrukcie.

Interiér dostal nové línie

Po prvých snímkach, ktoré unikli na internet som sa obával, že kokpit bude zase len ďalšou variáciou na známu tému, teda bude vychádzať prioritne z veľkostne príbuzného modelu Q3.

Našťastie sa tak nestalo a nová A3-ka dostala úplne novú, štylisticky čistejšiu a jednoduchšiu palubnú dosku, horizontálne oddelenú od spodnej časti kokpitu, ktorá dodáva kabíne vzdušnosť a optickú ľahkosť.

Od ostatných súrodencov ju tiež odlišuje nové prevedenie stredového ovládacieho panelu. Zo stredu palubnej dosky sa vysúva tenký displej rôznych veľkostí – v závislosti od výbavy. Najväčší displej bude mať samozrejme vrcholná verzia. Výrazným prvkom v interiéri sú štyri kruhové výduchy ventilácie, ktoré si všimnete ako prvé.

SkryťVypnúť reklamu

Zmenilo sa i ovládanie systému MMI. Na stredovej konzole pribudol veľký otočný ovládač, do ktorého bol integrovaný TouchPad, známy z vyšších modelov značky.

Tiež sa pripravuje na nehodu

Nové Audi A3 chce patriť medzi lídrov v ponuke asistenčných a bezpečnostných systémov. K dispozícii budú systémy ako adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, aktívny asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávajúci a upozorňujúci na dopravné značky a samozrejme aj inteligentný parkovací asistent.

Súčasťou ponuky bezpečnostnej výbavy bude aj Audi pre sense basic safety system, ktorý je schopný upozorniť na hroziace nebezpečenstvo a zmierniť následky prípadnej nehody.


Prídu nové motory

Spočiatku budú k dispozícii len tri motory. Objemy aj výkony motorov môžu naznačovať použitie už známych pohonných jednotiek koncernu Volkswagen. Avšak všetky ponúkané motory pochádzajú z úplne novej generácie a A3 je prvým modelom, v ktorom našli uplatnenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Benzínový motor 1.4 TFSI poskytne výkon 90 kW/122 k a 200 Nm a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nová poháňacia jednotka využíva technológiou vypínania dvoch prostredných valcov pri nízkej záťaži, a tak si vystačí s 5,2 l/100 km.

Väčší 1.8 TFSI disponuje výkonom 132 kW/180 k a krútiacim momentom 250 Nm pri kombinovanej spotrebe 5,6 l/100 km. Pri uvedení bude v ponuke iba s automatickou 7-stupňovou prevodovkou S-tronic. Audi A3 s ním zvládne zrýchliť na stovku za 7,2 sekundy.

Milovníci nafty si zo začiatku budú musieť vystačiť s motorom 2.0 TDI, ktorý dosahuje výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 320 Nm pri spotrebe 4,1 l/100 km.

Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Neskôr počas roku 2012 sa ponuka rozšíri o menší vznetový motor 1.6 TDI, ktorý by si mal vystačiť s 3,8 l/ 100km a taktiež benzínový motor 1.2 TFSI novej generácie. Počíta sa aj s príchodom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 052
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 399
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 171
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 535
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 518
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 247
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 094
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 893
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  2. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  3. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  4. Viktor Pamula: Branislav nemá Krála, má iba šaša
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych
  6. Ivan Mlynár: Generálske šťastie Branislava Zuriana.
  7. Viktor Pamula: Prečo je revizionuzmus nebezpečný
  8. Martin Eštočák: ŠOKUJÚCE: PREŠOV - V Deň odvolania podpísal zmluvu na takmer 1 Milión eur z Vašich peňazí
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 042
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 681
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 537
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 116
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 861
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 452
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 769
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 119
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu