Rozlúčka so Ženevou: Ostré malé Audi, nové A3 a ohava autosalónu

Audi doslova zamaskovalo nové A3 do šiat starého modelu a ukázalo aj najmenšie a najsilnejšie Quattro. Neďaleko nich však stála ohava autosalónu.

(Zdroj: Tomáš Kelement, Presscars)

ŽENEVA. Autosalón pripravil bitku kompaktov. Do nižšej strednej triedy pribudlo hneď niekoľko noviniek, konkrétne Audi A3, Merecdes A, Volvo V40, Subaru Impreza, Chevrolet Cruze SW, Hyundai i30 kombi a Kia Cee'd. Generačný skok v dizajne karosérie vidieť najmenej na Audi A3, ktoré na ulici prehliadnete, lebo rozhodne nevyzerá ako novinka. Nenechajte sa však znechutiť vzhľadom, lebo podstatné zmeny sa udiali pod povrchom. Vo videu uvidíte najmenšie Quattro a na konci videa čistú hrôzu.

Sľubujú odľahčenie

Na nedávnej výročnej tlačovej konferencii sám šéf Audi Rupert Stadler oznámil, že každá ďalšia generácia súčasných modelov bude ľahšia v porovnaní s predchodcom a ak nie najľahšia vo svojom segmente tak určite jedna z najľahších.

Prvou lastovičkou novej éry je Audi A3 tretej generácie, ktoré v kombinácii s motorom 1.4 TSI váži len 1.175 kg. To je o 80 kg menej než jeho predchádzajúci ekvivalent a približne rovnako ako váži nové športové kupé od Toyoty – GT 86.

Otázkou len je, či rovnaká úspora hmotnosti bude platiť aj pre ostatné, napríklad naftové verzie. Pozoruhodné na novej platforme je, že k úspore hmotnosti došlo pri súčasnom zvýšení torznej tuhosti karosérie.
Exteriér

Moderná, ostrejšie tvarovaná karoséria má v 3-dverovom prevedení dĺžku 4237 mm a výšku 1421 mm, teda hodnoty zhodné so staršou generáciou. Rozvor náprav sa predĺžil o 23 mm ( 2601 mm) a do šírky nová A3 narástla o 12 mm (1777 mm).

Predná časť novinky veľmi pripomína aktuálny model A6. Dominuje jej typická, veľká predná maska, ktorú dopĺňajú užšie hlavné svetlomety, ktoré môžu kombinovať xenónové výbojky spolu s LED diódami, pre denné svietenie. V budúcnosti sa počíta aj s čisto LED diódovými prednými svetlami.

Napriek tomu, že novinka je širšia než predchodca, pôsobí štíhlym dojmom. Štíhlosť je veľmi výrazným charakteristickým prvkom pre súčasný dizajnový jazyk Audi, viditeľný na všetkých posledných modeloch (A4, A6, A6 Avant a Q3) a súvisiaci s odľahčovaním konštrukcie.

Interiér dostal nové línie

Po prvých snímkach, ktoré unikli na internet som sa obával, že kokpit bude zase len ďalšou variáciou na známu tému, teda bude vychádzať prioritne z veľkostne príbuzného modelu Q3.

Našťastie sa tak nestalo a nová A3-ka dostala úplne novú, štylisticky čistejšiu a jednoduchšiu palubnú dosku, horizontálne oddelenú od spodnej časti kokpitu, ktorá dodáva kabíne vzdušnosť a optickú ľahkosť.

Od ostatných súrodencov ju tiež odlišuje nové prevedenie stredového ovládacieho panelu. Zo stredu palubnej dosky sa vysúva tenký displej rôznych veľkostí – v závislosti od výbavy. Najväčší displej bude mať samozrejme vrcholná verzia. Výrazným prvkom v interiéri sú štyri kruhové výduchy ventilácie, ktoré si všimnete ako prvé.

Zmenilo sa i ovládanie systému MMI. Na stredovej konzole pribudol veľký otočný ovládač, do ktorého bol integrovaný TouchPad, známy z vyšších modelov značky.

Tiež sa pripravuje na nehodu

Nové Audi A3 chce patriť medzi lídrov v ponuke asistenčných a bezpečnostných systémov. K dispozícii budú systémy ako adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, aktívny asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu, systém rozpoznávajúci a upozorňujúci na dopravné značky a samozrejme aj inteligentný parkovací asistent.

Súčasťou ponuky bezpečnostnej výbavy bude aj Audi pre sense basic safety system, ktorý je schopný upozorniť na hroziace nebezpečenstvo a zmierniť následky prípadnej nehody.


Prídu nové motory

Spočiatku budú k dispozícii len tri motory. Objemy aj výkony motorov môžu naznačovať použitie už známych pohonných jednotiek koncernu Volkswagen. Avšak všetky ponúkané motory pochádzajú z úplne novej generácie a A3 je prvým modelom, v ktorom našli uplatnenie.

Benzínový motor 1.4 TFSI poskytne výkon 90 kW/122 k a 200 Nm a z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Nová poháňacia jednotka využíva technológiou vypínania dvoch prostredných valcov pri nízkej záťaži, a tak si vystačí s 5,2 l/100 km.

Väčší 1.8 TFSI disponuje výkonom 132 kW/180 k a krútiacim momentom 250 Nm pri kombinovanej spotrebe 5,6 l/100 km. Pri uvedení bude v ponuke iba s automatickou 7-stupňovou prevodovkou S-tronic. Audi A3 s ním zvládne zrýchliť na stovku za 7,2 sekundy.

Milovníci nafty si zo začiatku budú musieť vystačiť s motorom 2.0 TDI, ktorý dosahuje výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 320 Nm pri spotrebe 4,1 l/100 km.

Dodávať sa bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Neskôr počas roku 2012 sa ponuka rozšíri o menší vznetový motor 1.6 TDI, ktorý by si mal vystačiť s 3,8 l/ 100km a taktiež benzínový motor 1.2 TFSI novej generácie. Počíta sa aj s príchodom verzie s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 371
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 621
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 186
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 704
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 291
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 241
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 002
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 696
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 659

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.