. Rok nato vo Frankfurte mali premiéru najväčšie i najmenšie „eská“, verzie S 600 a S 320 CDI, a v lete roku 2000 model S 400 CDI s najväčším a najvýkonnejším preplňovaným vznetovým motorom s priamym vstrekovaním Common Rail – štvorlitrovým 32-ventilovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 184 kW/250 k. Terajší jemný facelift má imidž vlajkovej lode i samotnej značky posunúť ešte vyššie.
Trieda S sa od jesene bude dodávať s technickými a štylistickými zmenami.
Vrcholom súčasných inovácií, ktoré v budúcnosti ovplyvnia automobilový svet, je systém ochrany pasažierov v prípade nehody nazvaný PRE-SAFE, ktorým Mercedes-Benz štartuje novú éru v konštrukcii bezpečných automobilov. Systém dokáže rozpoznať hroziace nebezpečie nehody vopred a preventívne naň pripraviť pasažierov aj automobil.
Novinkou triedy S je stály pohon štyroch kolies 4matic, ako aj sedadlo prispôsobujúce sa dynamike vozidla v zlomkoch sekundy, čím je zabezpečená lepšia stabilita vodiča napríklad pri rýchlych prejazdoch zákrut. Na jeseň bude nahradený model S 320 novým S 350 s motorom V6 a výkonom 180 kW/245 k. Šesťvalcový turbodiesel S 320 CDI bude mať vyšší výkon (145 kW/197 k) a krútiaci moment 500 Nm. Pod kapoty automobilov triedy S sa budú montovať dva šesťvalcové motory, štyri motory V8 a najvýkonnejším bude novovyvinutý dvanásťvalec (368 kW/500 k), ktorý sa objaví v topmodeli S 600.
Vzhľadové zmeny sa dotknú prednej i zadnej časti. Decentné dizajnové modifikácie podčiarkujú elegantný charakter limuzíny. Tak napríklad predný nárazník s novotvarovanými spodnými vstupmi vzduchu robia karosériu opticky širšou a robustnejšou. Maska chladiča je vyššia a kolmejšia. Predné svetlomety sú teraz s čírou optikou. Aj kryty spätných zrkadiel a zadných svetlometov majú novú elegantnejšiu optiku. V interiéri je nových alebo zmenených 40 prvkov, napríklad kvalitnejšie materiály na poťahy sedadiel.
Autor: gold