SME

Mercedes modernizuje vlajkovú loď

Od jesene tohto roku sa vlajková loď automobilky Mercedes-Benz, trieda S, bude vyrábať v mierne zmenenej podobe. Bude to prvá modernizácia od jej uvedenia na jeseň 1998

. Rok nato vo Frankfurte mali premiéru najväčšie i najmenšie „eská“, verzie S 600 a S 320 CDI, a v lete roku 2000 model S 400 CDI s najväčším a najvýkonnejším preplňovaným vznetovým motorom s priamym vstrekovaním Common Rail – štvorlitrovým 32-ventilovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 184 kW/250 k. Terajší jemný facelift má imidž vlajkovej lode i samotnej značky posunúť ešte vyššie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trieda S sa od jesene bude dodávať s technickými a štylistickými zmenami.
Vrcholom súčasných inovácií, ktoré v budúcnosti ovplyvnia automobilový svet, je systém ochrany pasažierov v prípade nehody nazvaný PRE-SAFE, ktorým Mercedes-Benz štartuje novú éru v konštrukcii bezpečných automobilov. Systém dokáže rozpoznať hroziace nebezpečie nehody vopred a preventívne naň pripraviť pasažierov aj automobil.

Novinkou triedy S je stály pohon štyroch kolies 4matic, ako aj sedadlo prispôsobujúce sa dynamike vozidla v zlomkoch sekundy, čím je zabezpečená lepšia stabilita vodiča napríklad pri rýchlych prejazdoch zákrut. Na jeseň bude nahradený model S 320 novým S 350 s motorom V6 a výkonom 180 kW/245 k. Šesťvalcový turbodiesel S 320 CDI bude mať vyšší výkon (145 kW/197 k) a krútiaci moment 500 Nm. Pod kapoty automobilov triedy S sa budú montovať dva šesťvalcové motory, štyri motory V8 a najvýkonnejším bude novovyvinutý dvanásťvalec (368 kW/500 k), ktorý sa objaví v topmodeli S 600.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadové zmeny sa dotknú prednej i zadnej časti. Decentné dizajnové modifikácie podčiarkujú elegantný charakter limuzíny. Tak napríklad predný nárazník s novotvarovanými spodnými vstupmi vzduchu robia karosériu opticky širšou a robustnejšou. Maska chladiča je vyššia a kolmejšia. Predné svetlomety sú teraz s čírou optikou. Aj kryty spätných zrkadiel a zadných svetlometov majú novú elegantnejšiu optiku. V interiéri je nových alebo zmenených 40 prvkov, napríklad kvalitnejšie materiály na poťahy sedadiel.

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 372
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 326
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 804
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 483
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 424
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 114
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 015
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 102
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 818
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu