SME
Pondelok, 25. október, 2021 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Ford Fiesta

Začiatkom deväťdesiatych rokov sa k nám Fiesty začali individuálne dovážať najmä z Nemecka, Švajčiarska a Talianska. Zvlášť obľúbené boli verzie s dieselovým motorom s objemom 1,8 l. Ich slabým miestom z obdobia počiatku výroby sú ozubené remene ventilový

ch rozvodov. Patrili do Fiesty druhej generácie, ktorá nadväzovala na dobrú tradíciu kvality svojho predchodcu, vyrábaného od roku 1976. V poslednom období Ford Fiestu kontinuálne vylepšoval. Významný prelom nastal s príchodom tretej generácie v roku 1995. Výrobca doplnil bezpečnostnú výbavu dvoma airbagmi, blokovacím mechanizmom bezpečnostného pásu a bočnými výstuhami dverí. Neskôr ešte bezpečnosť posádky posilnil sériovo dodávaným airbagom pre spolujazdca a napokon v roku 1999 aj bočnými airbagmi. Viac ako vo vzhľade sa zmena prejavila v podvozku, ktorý Fieste zabezpečuje pozoruhodné jazdné vlastnosti. Kvalitný podvozok v spojení s temperamentnými motormi z rady Zetec-SE (montované od tretej generácie) podporuje športový charakter mladších modelov. Zvýšená spotreba benzínových motorov je menšou daňou dobrému výkonu. Ak chcete na pohonných hmotách ušetriť, voľba by mala padnúť na diesel s objemom 1,8 l, ktorému stačí 6,5 l/100 km. Nezanedbateľnou výhodou novších modelov je posilňovač riadenia, ktorý uľahčuje jazdu a manévrovanie so stredne ťažkými automobilmi. V štatistike poruchovosti si Fiesta stabilne udržiava miesto v strede poľa. Achillovou pätou nielen starších verzií je krátka životnosť brzdových kotúčov a obloženie, rovnako aj opotrebované zavesenie kolies. Posledná modelová zmena je z marca tohto roku a priniesla zníženie cien starších verzií. Mladšie exempláre však majú lepšie dielenské spracovanie a prechádzajú prísnejšími výstupnými kontrolami. Okrem dostatku priestoru a agilných pohonných jednotiek poskytuje Fiesta svojmu majiteľovi aj dostatok komfortu a bezpečnosť.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
opotrebované zavesenie kolies, poruchy osvetlenia, opotrebované brzdy

+
dostatok priestoru v prednej časti
jednoduché ovládanie
bezpečné jazdné vlastnosti
hospodárnosť prevádzky vozidla
agilné jazdné vlastnosti modelov od roku 1996
bezpečnostná výbava
solídne dielenské spracovanie

-
menej miesta v zadnej časti
ťažšie riadenie bez posilňovača
veľkosť palivovej nádrže
hluk dieselových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,3 l s výkonom 60 k. Dobré jazdné vlastnosti, málo elastický. Spotreba 7,5 l/100 km.
1,25 l štvorventilový s výkonom 75 k. Silný, temperamentný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
1,8 l dieselový s výkonom 60 k. Pomerne kultivovaný, silný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.


Ceny
R. v. 2001 – 362 600,- Sk
R. v  2000 -  298 600,- Sk
R. v. 1999 – 254 300,- Sk
R. v. 1998 – 211 300,- Sk
R. v. 1997 -  174 700,- Sk
R. v. 1996 – 118 400,- Sk
R. v. 1995 -  107 400,- Sk
R. v. 1994 -   96 800,- Sk
R. v. 1993 –  89 400,- Sk
R. v. 1992 –  81 900,- Sk
R. v. 1991 –  75 200,- Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model Ford Fiesta 5-dv., stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  4. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  8. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku
  9. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  10. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  1. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  2. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  3. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  4. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 15 061
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 375
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 172
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 553
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 648
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 640
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 216
  9. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 990
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Záznamy podľa prokuratúry potvrdzujú snahy ovplyvňovať najzávažnejšie kauzy.


a 2 ďalší 6 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Stretnutia, ktoré opisuje Gorila 2, sú víziou toho, čo by Ficov prípadný návrat znamenal pre Slovensko


4 h
Hmlovina Carina.

Je fascinujúce premýšľať o fyzikálnom prelome.


7 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


7 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  2. Anna Milanová: Dobrý deň...
  3. Filip Balint : Cesta do Holandska
  4. Rudolfa Vallová: O čom je Hegerova komunikácia
  5. Igor Lichý: Quo vadis CE ZA AR?
  6. Richard Dubovický: Pomôže slobodným matkám v Prešove nový mestský podnik?
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo spája Gašpara a expriateľku Mikulca?
  8. Martin Pilnik: Odpovede pre očkovaných o fungovaní imunity a prečo o očkovaných vieme všetko a "o prekonaných" veľké nič
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 309
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 172
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 678
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 629
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 6 909
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 665
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 189
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 859
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu