SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Ford Fiesta

Začiatkom deväťdesiatych rokov sa k nám Fiesty začali individuálne dovážať najmä z Nemecka, Švajčiarska a Talianska. Zvlášť obľúbené boli verzie s dieselovým motorom s objemom 1,8 l. Ich slabým miestom z obdobia počiatku výroby sú ozubené remene ventilový

ch rozvodov. Patrili do Fiesty druhej generácie, ktorá nadväzovala na dobrú tradíciu kvality svojho predchodcu, vyrábaného od roku 1976. V poslednom období Ford Fiestu kontinuálne vylepšoval. Významný prelom nastal s príchodom tretej generácie v roku 1995. Výrobca doplnil bezpečnostnú výbavu dvoma airbagmi, blokovacím mechanizmom bezpečnostného pásu a bočnými výstuhami dverí. Neskôr ešte bezpečnosť posádky posilnil sériovo dodávaným airbagom pre spolujazdca a napokon v roku 1999 aj bočnými airbagmi. Viac ako vo vzhľade sa zmena prejavila v podvozku, ktorý Fieste zabezpečuje pozoruhodné jazdné vlastnosti. Kvalitný podvozok v spojení s temperamentnými motormi z rady Zetec-SE (montované od tretej generácie) podporuje športový charakter mladších modelov. Zvýšená spotreba benzínových motorov je menšou daňou dobrému výkonu. Ak chcete na pohonných hmotách ušetriť, voľba by mala padnúť na diesel s objemom 1,8 l, ktorému stačí 6,5 l/100 km. Nezanedbateľnou výhodou novších modelov je posilňovač riadenia, ktorý uľahčuje jazdu a manévrovanie so stredne ťažkými automobilmi. V štatistike poruchovosti si Fiesta stabilne udržiava miesto v strede poľa. Achillovou pätou nielen starších verzií je krátka životnosť brzdových kotúčov a obloženie, rovnako aj opotrebované zavesenie kolies. Posledná modelová zmena je z marca tohto roku a priniesla zníženie cien starších verzií. Mladšie exempláre však majú lepšie dielenské spracovanie a prechádzajú prísnejšími výstupnými kontrolami. Okrem dostatku priestoru a agilných pohonných jednotiek poskytuje Fiesta svojmu majiteľovi aj dostatok komfortu a bezpečnosť.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta
opotrebované zavesenie kolies, poruchy osvetlenia, opotrebované brzdy

+
dostatok priestoru v prednej časti
jednoduché ovládanie
bezpečné jazdné vlastnosti
hospodárnosť prevádzky vozidla
agilné jazdné vlastnosti modelov od roku 1996
bezpečnostná výbava
solídne dielenské spracovanie

-
menej miesta v zadnej časti
ťažšie riadenie bez posilňovača
veľkosť palivovej nádrže
hluk dieselových motorov
Odporúčané druhy motorov
1,3 l s výkonom 60 k. Dobré jazdné vlastnosti, málo elastický. Spotreba 7,5 l/100 km.
1,25 l štvorventilový s výkonom 75 k. Silný, temperamentný a kultivovaný. Spotreba 8 l/100 km.
1,8 l dieselový s výkonom 60 k. Pomerne kultivovaný, silný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.


Ceny
R. v. 2001 – 362 600,- Sk
R. v  2000 -  298 600,- Sk
R. v. 1999 – 254 300,- Sk
R. v. 1998 – 211 300,- Sk
R. v. 1997 -  174 700,- Sk
R. v. 1996 – 118 400,- Sk
R. v. 1995 -  107 400,- Sk
R. v. 1994 -   96 800,- Sk
R. v. 1993 –  89 400,- Sk
R. v. 1992 –  81 900,- Sk
R. v. 1991 –  75 200,- Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model Ford Fiesta 5-dv., stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 761
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 942
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 911
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 388
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 717
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 113
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 590
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 494
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 351
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson