Najrýchlejšia štvorkolka ide vyše tristo

S pribúdajúcou popularitou štvorkoliek stúpal počet nadšencov, ktorí chceli v sedadle štvorkolky stanoviť rekord. Niektoré pokusy doslova berú dych. Napríklad najdlhší skok Jona Guettera.

Expedícia prešla na štvorkolkách vzdialenosť dlhšiu ako obvod zeme v rovníku.(Zdroj: YAMAHA)

V apríli 2008 sa Jon Guetter na stroji AmTM DS 450 XTM rozhodol prekonať dovtedajší rekordný skok dlhý 45,4 metrov (149 stôp). Pred tisíckami fanúšikov na noci svetových rekordov v Melbourne skočil so štvorkolkou ešte o osem metrov ďalej a dĺžkou skoku 54 metrov sa zapísal do Guinnessovej knihy rekordov. Jon nie je v prekonávaní hraníc na štvorkolke nováčikom, pretože v roku 2004 skočil ako prvý na svete salto vzad (backflip) na pevný podklad. Dovtedy sa to mnohým podarilo len do vody alebo molitanovej pristávacej plochy.

3_rek_big.jpg

Jon Guetter ako prvý na svete skočil backflip na štvorkolke.
FOTO – zacwillett.com

Najvyššiu rýchlosť v sedle štvorkolky dosiahol Terry Wilmeth zo Spojených štátov, keď na pristávacej dráhe letiska rozbehol upravený stroj Yamaha 700 Raptor na 315,74 kilometra za hodinu. Rýchlostný rekord z roku 2008 ostal zatiaľ neprekonaný a aby bol uznaný, stanovila sa priemerná rýchlosť dvoch protismerných jázd.

2_rekord_big.jpg

Na prekonanie ďalšieho rekordu potrebovali Austrálčania Valerio De Simoni, Kristopher Davant a James Kenyon podstatne viac času. Prešli totiž najdlhšiu trasu v sedle štvorkolky z tureckého Istanbulu cez Európu a Afriku až do Austrálie. Trasa merala 56239 km a trvala 437 dní 19 hodín a deväť minút. Nadšenci prišli do cieľa v Sydney v sprievode 500 motoriek potom, ako cestou prešli 37 krajín a zapísali sa tiež do svetovej knihy rekordov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 12 014
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 791
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 222
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 719
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 514
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 873
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 812
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 663
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.