Autoslalom v Trebaticiach

Seriál AutoSlalom sa už roky jazdí počas 10 mesiacov v roku. Začína koncom februára a končí uprostred novembra. Začiatok 6. sezóny 2012 bol trošku iný. Prvé preteky sezóny organizátori presunuli o týždeň. To sa už však písal marec...

(Zdroj: AutoSlalom)

TREBATICE. Posunutie prvých pretekov o týždeň bolo zrejmé uprostred januára. V pôvodne plánovaný termín 25.02. by prvé preteky ani nebolo možné usporiadať. Areál motokárovej dráhy v Trebaticiach bol zaliaty hlbokou kalnou vodou po roztopenom snehu. Jazdci tak dostali extra týždeň na dokončenie áut pre novú sezónu. V prvú marcovú sobotu vyšlo počasie na jednotku s hviezdičkou. Slnečný deň, v Trebaticiach šokujúco bezveterný s teplotami do 10oC, nič lepšie si nik nemohol želať. Preteky AutoSlalom TopSpeed.sk mali perfektné podmienky pre motoršport. A jazdci ich naplno využili.

Opačne znamená v smere hodinových ručičiek

Seriál AutoSlalom chodí na dráhu do Trebatíc už 4-tú sezónu. Zatiaľ to spolu predstavuje 8 tu usporiadaných pretekov. Z nich sa 6x jazdilo v pôvodnom smere orientácie trate, teda v protismere hodiniek. Organizátori sa po druhýkrát rozhodli preteky spestriť opačnou orientáciou trate. To oslovilo až 105 prihlásených jazdcov. Do samotných pretekov po týždni online registrácie nastúpilo 93 z nich. Menej bezpečná, viac adrenalínová trať v „opačnom“ smere milo prekvapila a zmena potešila viacerých tradičných jazdcov. Mnohí sa za to divákom odmenili skutočne špičkovou jazdou. Časový harmonogram dňa šliapal až neuveriteľne na minúty presne. Celé preteky skončili pred 16 h. Nebyť prechladnutia všetkých troch hlavných usporiadateľov, už prvé preteky v roku mohli mať bonusovú 5-tu jazdu!

autoslal_poh_420.jpg
foto: AutoSlalom

S1 do 1400 ccm

Až neskutočné množstvo 27 jazdcov sa zapísalo do najmenšej kategórie. To znamenalo asi najväčšiu konkurenciu a nepochybne najväčšie množstvo nováčikov, ktorí AutoSlalom len začínajú jazdiť. Na špici sa toho veľa nezmenilo. Prvé miesto si s prehľadom vyjazdil asi najvyšší slalomár Rasťo Šimon na Fiate 127. Druhé miesto vzal tiež ostrieľaný slalomár Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye. Tretie miesto si vybojoval Michal Krajčovič ako Rasťov dablér. Ten v celkovom súčte o necelú sekundu vyfúkol tretie miesto Miroslavovi Kohútovi na Fiate Cinquecento. Za pozornosť stojí aj výkon Miloša Malárika na Škode 130 Rapid, ktorý sa prebojoval v tvrdej a podstatne modernejšej konkurencii do prvej desiatky.


S2 do 1600 ccm

V kontraste s najmenšou kubatúrou S1 sa do vyššej S2 zapísalo len 11 jazdcov. Pohľad na štartové pole v tejto triede odhalí zaujímavý fakt. Celá sa skladá len z troch značiek, Citroen, Honda a Renault. Najlepšie z nich jazdila Honda Civic Vti Juraja Kóssiho. Podarilo sa mu zajazdiť tak presvedčivo, že na komfortné víťazstvo mu stačili prvé dve merané jazdy a do tretej už ani nenastúpil. Tomu sa hovorí frajer. Naopak boj o druhé a tretie miesto bol mimoriadne tesný a tuhý. Lepšie z neho nakoniec vyšiel Ján Válek, ktorý v celkovom súčte bodoval na druhom mieste s odstupom len neuveriteľných 0,25 s. Tretie miesto si, tiež na Citroene Saxo VTS vyjazdil Jozef Frnčo. Len o ďalšie 0,4 s skončil na 4. mieste Tomáš Komár na aute Honda CRX. V tejto kategórii boli ozdobou tri krásne, stále nové autá: 2x Renault Twingo R.S. (jedno vo verzii Gordini) a elegantne športová Honda CRZ.

S3 do 2000 ccm

V triede S3 do dvoch litrov sa stretlo 13 súperov. Pestré štartovné pole malo predokolky, zadokolky, športiaky s motorom uprostred aj wankel. Chýbala snáď už len štvorkolka. Najlepšie si tu počínal jeden z najstarších ale aj najskúsenejších slalomárov Vlado Okali na Renaulte Clio Sport. Za ním s celkom tesným odstupom 0,9 s dobojoval Edo Bednárik na Honde Civic Type R a tretie miesto s odstupom 2,3 s patrilo Andrejovi Bognárovi na Seate Ibiza Cupra2. Na trati pohľady mnohých potešili Mazda mx-5 Martina Škopeka, ktorý ju už jazdil hore bez. Drahomír Osvald tu popreháňal exotickú Mazdu RX-8 s wankelom pod kapotou.

S4 nad 2000 ccm

V objemovo najvyššej triede S4 sa stretlo 16 súperov. Podobne ako v nižšej S3 sa aj tu na štarte ukázalo niekoľko perličiek. Najväčšími boli nepochybne Marian Bugyik na veľkom Forde Mustang GT500 s obrovským V8 motorom, alebo Roman Sayed na Audi S6 predošlej generácie s V10 pod kapotou. Pre tieto autá sa počas jazdenia oplatilo stišovať inak neustály hudobný podmaz pretekov. Prvé miesto si vyjazdil Michal ŽIAK na Mitsubishi Lancer EVO VIII, druhý dojazdil stále lepší Braňo Goga na roadsteri Honda S2000 turbo. Tretie miesto sa celkom sériovej vznetovej Ibiza FR TDi zaslúžil Tibor Gloznek. Milým prekvapením bol výkon Moniky Weisovej na Honda Prelude 2,2i, ktorá sa v silnej konkurencii chalanov dostala na skvelé 5. miesto.

SS2 – 1600 ccm

Jazdcov sedlajúcich špeciálne pripravené autá je stále viac. Medzi menšími špeciálmi do 1600 ccm sa ich nazbieralo 16. V tejto triede sa zrodila aj senzácia pretekov. Len 17 ročný Martin Hroba z Nitry vyjazdil na novom pretekárskom náradí Citroen Saxo VTS nielen prvenstvo v triede, ale aj v celkovom poradí. Tento mladý talent porazil všetkých ostrieľaných a tradičných slalomárov. V triede SS2 za ním s odstupom 2,4 s skončil starší brat Oto Hroba a tretie miesto s odstupom len 0,14 zaujal Michal Kašpar, tiež na špeciálne upravenom Citroene Saxo VTS. Medzi špeciálmi sa tento rok po prvýkrát objavil Michal Novák (tiež Saxo VTS) a aj keď s väčším odstupom získal 4. miesto.

SS3 nad 1600 ccm

Asi najmenej konkurentov sa v triede objavilo medzi väčšími špeciálmi. 10 jazdcov bojovalo o prvé tri priečky v triede, aj keď týchto chlapcov viac zaujíma umiestnenie v absolútnom poradí. Všetky tri miesta si vzali zahraniční jazdci z ČR. Prvé miesto si vzal Tonda Červenka na Peugeote 205 GTi. Druhé miesto zvládol vyjazdiť Tomáš Palaj na udymenom a supersilnom Golfe II TDI. Tomáš svojim výkonom od seba oddelil Tondovho dabléra Jaroslava Ušelu. Ten zas na 4. miesto posunul Tomášovho dabléra Zdenka Svobodu. Najlepšie jazdiaci slovenský jazdec v tejto triede Miro Tichý sa ocitol na 5. mieste.

J – juniori

V podkategórii Juniorov sa do pretekov nahlásilo 7 jazdcov. Víťaz tejto triedy je trojnásobým víťazom AutoSlalomu TopSpeed.sk 2012 v Trebaticiach. Okrem absolútneho víťazstva, výhre v SS2 sa vďaka veku pod 21r ocitol na prvom mieste aj medzi juniormi. Na druhom mieste skončil Ján Válek tiež na Citroene Saxo VTS. Tretí najrýchlejší mladík bol Stano Pecha na VW Polo 6N.

D – dámy

Dievčat prišlo do Trebatíc celkom dosť, no s úmyslom jazdiť ich bolo len 5. Najlepšie si viedla Martina Kašparová tiež na Citroene Saxo VTS. Tá ušla inak skvelo jazdiacej Lucke Červenkovej o 2,6 s nuž a tretie miesto patrilo spomínanej Monike Weisovej na Honde Prelude. Úcta a obdiv patria obom ďalším dámam, Renáte Mackovičovej na Peugeote 306 GTI6 a Barbore Vaňovej na prepĺňanej Honde S2000 turbo, ktoré sa tak silné autá neboja krotiť na tak úzkej a pomotanej trati.

Seriál AutoSlalom sa na konci marca po prvýkrát v histórii presúva priamo na okruh SlovakiaRing. Tu sa bude na dráhe variant 3 v dĺžke vyše 2600 m 31. marca jazdiť AutoSlalom FUCHS. Nič podobné autoslalom v strednej a východne Európe nepamätá. Trať bude stáť priamo na profesionálnom okruhu. Nenechajte si to ujsť. Ani ako diváci, ani ako jazdci! Viac info o seriáli hľadajte na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 24 468
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 332
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 017
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 370
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 470
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 474
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 390
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 337
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 273
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 999

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Hamšík vyrovnal gólový rekord Maradonu v drese Neapola

Marek Hamšík dal za Neapol 115 gólov.

PLUS

Piekol macesy a mal baňu. Jeho slovenská továreň prežila dodnes

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali mory.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.