NOVINKY

Kia zmodernizovala Sorento. Zatiaľ len pre Ameriku

Vynovené predné partie a ochranné plasty lakované v odtieni karosérie charakterizujú facelift Sorenta na severoamerickom trhu.

(Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. Po troch rokoch od premiéry sa veľké SUV z dielne značky Kia podrobilo omladzovacej kúre. Na teraz len jeho americká verzia, ktorú oficiálne odhalia na autosalóne v New Yorku. Vynovené Sorento pre Európu príde zrejme na jeseň.

Kozmetika

Dizajnéri chceli dať Sorentu športovejší nádych, preto ťažkopádnu, bohate chrómovanú masku chladiča nahradila nová. Dominuje na nej čierny lesklý plast. Chrómovaný je teraz len tenký lem. Predný nárazník dostal dynamickejšie tvary s novými hmlovkami a pozmeneným tvarom otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru.

Predtým šedé ochranné plasty karosérie, sú teraz štandardne lakované vo farbe karosérie. Zozadu nám Kia zatiaľ auto príliš neukázala. Jedinou zmenou bude asi len upravená grafika koncových svetiel. Drobných modifikácií sa dočkal aj interiér.

Európa čaká na vylepšený diesel

V USA je Sorento k dispozícii s tromi zážihovými motorizáciami. Základ tvorí štvorvalec 2,4 MPI (131 kW/177 k), nad ním v hierarchii stojí modernejšia verzia rovnakého agregátu s priamym vstrekovaním paliva GDI (142 kW/194 k) a vrchol ponuky tvorí šesťvalec 3,5 l (206 kW/280 k).

Motory sú kombinované so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. V závislosti od verzie je v ponuke aj pohon všetkých štyroch kolies s uzávierkou medzinápravového diferenciálu.

Pod kapotu európskeho variantu sa v rámci faceliftu zrejme dostane vylepšený turbodiesel 2,2 CRDi (165 kW/225 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 673
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 108
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 674
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 450
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.