BRATISLAVA. Iba niekoľko dní po premiére štúdie, prichádza sériový model. Ford na ženevskom autosalóne ukázal, ako si predstavuje novú dodávku, menšiu ako Transit, v osobnej verzii. Krátko na to z prototypu odvodil finálnu produkčnú verziu. Ford Tourneo Custom oficiálne predstavia na veľtrhu úžitkových vozidiel v Birminghame.
Dve dĺžky
Podľa očakávania sa sériové auto od prototypu líši iba minimálne. Niektoré efektné, ale výrobne zrejme nákladnejšie, prípadne menej praktické, detaily zmizli z exteriéru i interiéru. Ide napríklad o lesklé čierne plasty vymenené za tradičné matné, pribudli menšie kolesá, diódové denné svietenie v nárazníku vystriedali okrúhle hmlovky a menej „vyšperkovaná“ je aj kabína.
Zákazník bude mať na výber z dvoch dĺžok rázvoru osí kolies. Variant s kratším rázvorom charakterizuje celková dĺžka 4970 mm, dlhší rázvor natiahne dĺžku auta až na 5340 mm. Aj samotná kabína poskytne dva typy konfigurácií - osem alebo deväťmiestnu.
Jeden motor a tri výkony
Ford tvrdí, že Tourneo Custom, postavené na novej globálnej platforme, ponúkne ergonómiu, komfort i jazdné vlastnosti na úrovni osobných áut. Tomu zodpovedá aj výbava, zahŕňajúca napríklad systém, ktorý udrží vozidlo vo zvolenom jazdnom pruhu, parkovaciu kameru vzadu alebo hlasovo ovládaný komunikačný systém Sync.
Na pohon novinky slúži jediný agregát - turbodiesel 2,2 Duratorq TDCi, ale zato dodávaný v troch výkonových verziách: 74 kW (101 k), 92 kW (125 k), 114 kW (155 k). Pre všetky je určená šesťstupňová automatická prevodovka, automat sa zatiaľ nespomína. Priemerná spotreba nafty má dosiahnuť len 6,9 l/100 km.
Výroba auta odštartuje v polovici roka a prebiehať bude v tureckom Kocaeli. Predaj odštartuje ešte do konca tohto roka.
Autor: fg