SME

Test: Clio R.S. Ange & Demon pokúša k nerestiam

Ďalšia z limitovaných sérií upozornila na danosti ostrého Renaultu a spravila z neho zberateľský kus. Séria Ange & Demon poukazuje na chabú ľudskú zásadovosť. Toto nie je kúsok na slalomy a amatérske rely.

Clio R.S. je absolútne inšpirujúce. Pre fotografa Tomáša Kelementa určite, keď vytvoril sériu fotografií, aké sme tu nemali. Bolo by dehonestujúce fotiť Ange & Demon v akcii na ručnej brzde alebo pri skoku.Clio R.S. je absolútne inšpirujúce. Pre fotografa Tomáša Kelementa určite, keď vytvoril sériu fotografií, aké sme tu nemali. Bolo by dehonestujúce fotiť Ange & Demon v akcii na ručnej brzde alebo pri skoku. (Zdroj: Tomáš Kelement - presscars.sk)

Ďalšia z limitovaných sérií upozornila na danosti ostrého Renaultu a spravila z neho zberateľský kus. Séria Ange & Demon poukazuje na chabú ľudskú zásadovosť. Toto nie je kúsok na slalomy a amatérske rely.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLVA. „Nie, naozaj nie! Nebudem zrýchľovať, kašli na to, veď to nemá význam. Navyše už som raz tankoval a nemôžem všetky peniaze vyhadzovať na svoj rozmar a opojný pocit zo 7000 otáčok. Dobre, tak ešte raz a potom ideme na spotrebu!“

Nová limitovaná edícia 666 kusov s názvom Ange & Demon má môžno pripomínať tento odveký boj človeka s pokušením. Zároveň poukazuje na ľudskú vlastnosť, že skrotneme iba vtedy, keď začne prihárať. Inak povedané schopnosť odolať pokušeniu priamo úmerne stúpa s ubúdaním paliva v nádrži.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou sa v podstate nič nemení. Základný výkon kW atmosférického dvojlitra vpodstate stačí. Turbo príde v blízkej budúcnosti a pomôže ťahať v nízkych otáčkach. Ostane však ten úžasný vrchol, ktorý teraz Clio ponúka?

Obľubuje limitované série Ak sa niekomu neušla jedna z predchádzajúcich limitovaných sérií, ktorými je Clio R.S. známe, je tu ďalšia. V slovenských podmienkach sme vyskúšali matné Clio Ange & Demon s lesklou strechou a s tvrdším cupovým podvozkom, ktorý je súčasťou limitovanej výbavy.

Testovaný kus mal z trojice matných lakov Toro red, Givre Nacré a Holograme grey, posledne menovaný.

Lak má dve nevýhody. Prvou je špeciálna starostlivosť, ktorá vyžaduje ručné umývanie a predurčuje auto do garážového státia a druhá je nenápadnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Tetovačky limitovanej série na tmavom laku trochu zanikajú a kožu Clia ocení len odborník. Pre človeka, ktorý vedľa zaparkuje na Volkswagene Bora TDI s tuningom motora a ohyzdným tuningom karosérie je to „len“ 200 koní. Navyše pri laku spomenie meno kamaráta, ktorý vraj matne strieka autá.

„Je to z jeho dielne?“, opýta sa. Séria Ange & Demon teda nekričí prvoplánovo a je len pre fajnšmekrov ako samotná jazda.

Vďaka Ti, séria Z nášho pohľadu znamená nová séria zušľachtenie modelu R.S. avšak, čo je ešte podstatnejšie, dôvod na testovaciu jazdu. Nebyť série Ange & Demon, tak asi ťažko by v testovacom parku značky pribudlo Clio R.S. a na to nové by sme ešte chvíľu čakali.

Špeciálny lak si vyžaduje osobitnú starostlivosť, preto bola v testovacom aute súprava na umývanie a čistenie.

SkryťVypnúť reklamu

Toto bola príležitosť a dôvod opäť si v praxi overiť, že podvozok Cup je na obyčané cesty trochu tvrdý, ale na športové vyžitie dokonalý. Clio je najzábavnejším malým autom svojej triedy, hoci v spodných otáčkach je na dnešné pomery trochu ospalé.

Má, čo nemá žiadny Renault – tuhé riadenie a radenie. Pocity z riadenia silno pripomínajú otáčanie volantom v BMW. Auto sprostredkúva všetko o kontakte s cestou, a preto je tak dobré.

Funguje iba pod tlakom Hlavné pokušenie spočíva v tom, že R.S. funguje najlepšie len pod tlakom. Plný plyn a potom plné brzdy. Motor sa v aute doslova utopí a 203 koní sa zdá akoby len 100. To vďaka podvozku a vyladenej prednej náprave.

Agregát dostal prevodovku, ktorá zohľadňuje jeho vysokootáčkový charakter, čo spôsobuje, že pod desať litrov sa v podstate veľmi ťažko jazdí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dvojliter je totiž vždy v takých otáčkach, ktoré sú akoby nedokončené a stále máte pocit, že treba pridať a dať vyššiu rýchlosť. Na šestke niet čo vyššie zaradiť a potom otáva len zostať rýchlo jazdiť.

Chýba mu len samosvor Skutočnosť, že Clio R.S. vo verziách Gordini a Ange & Demon nemá vyšší výkon, svedčí o tom, že po jazdeckej stránke mu nič nechýba. Nie je dvojakým autom do koča aj do voza, ale ostrým hot hatch, ktorý nejazdí na nízku spotrebu ale trasie tvrdým pružením a dáva dobrú spätnú odozvu.

Po stránke komfortu predsa len niečo prináša, lebo zákazník si môže vybrať R.S. monitor alebo navigáciu Tom Tom už v cene auta. K výbave Ange & Demon patria tie lepšie škrupinové sedadlá Recaro, lepšie autorádio, kovová hlavica radiacej páky, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatická klíma a samozrejme pod ručnou brzdou štítok s výrobným číslom limitovanej série.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault Sport robí našťastie autá pre „plebs“. Ten si hoc aj na splátky opatrí auto, ktorému vo voľných chvíľach naloží alebo ho zodiera na slalome. Na túto skupinu už všetci zabudli ale Renault nie. Teraz však prišlo auto pre tých, ktorí si zakladajú viac na zberateľstve a prestíži, aby mali honosnejšie R.S. než ten chuligán, ktorý chce byť Ragnottim.

Matná sivá farba limitovanej edície posunula Clio do sféry zbierok. Bežné Clio R.S. priam láka vyraziť si na slalom, okruh alebo na amatérsku rely. S edíciou Ange & Demon nikdy.

Tá patrí do garáže a na nedeľný výlet, jedine, že by ste pokúšaniu diabla pod prednou kapotou neodolali a vyskúšali zaprášenú okresku.

Dúfajme, že športové oddelenie Renaultu si zachová dobré zvyky a pri novej generácii neodolá pokušeniu dať do auta samosvorný difereciál, lebo to by bolo anjelske pokušenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

kupujem - nekupujem Clio R.S. má byť červené alebo zelené, prípadne žlté. Diabolská matná farba je obdivuhodná, ale nechcem sa o ňu starať. Nie každý symbol beriem na ľahkú váhu, preto by mi nerobilo dobre mať auto zo série 666 kusov.

Rasťo Chvála

Technické údaje Model Renault Clio R.S.

Motor 2,0 16V

Objem 1,998 l

Výkon 147,5 kW

Otáčky 7100 ot./min.

Litrový výkon 101,6 k/l

Krútiaci moment 215 Nm

Otáčky 5400 ot./min.

Kompresný pomer 11,5:1

Vŕtanie 82,7x93 mm

Prevodovka 6

Stály prevod 4,31

1 3,18

2 1,95

3 1,48

4 1,21

5 1,03

6 0,87

Hmotnosť 1240 kg

Kilogramový výkon 6,10 kg/k

Dĺžka 4017 mm

Rázvor 2585 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priemer otáčania 11,4 m

Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s

Maximálna rýchlosť 225 km/h

Spotreba výrobca 8,2 l/100 km

Kotúče vpredu 312 mm

Kotúče vzadu 300 mm

Nádrž 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 182
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 185
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 445
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 963
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 429
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 364
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 350
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  2. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  3. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  4. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  5. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  6. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  7. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  8. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 165
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 007
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 662
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 711
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 755
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 912
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 391
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 696
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu