SME
Štvrtok, 21. september, 2023 | Meniny má Matúš
reklama

Test: Clio R.S. Ange & Demon pokúša k nerestiam

Ďalšia z limitovaných sérií upozornila na danosti ostrého Renaultu a spravila z neho zberateľský kus. Séria Ange & Demon poukazuje na chabú ľudskú zásadovosť. Toto nie je kúsok na slalomy a amatérske rely.

Clio R.S. je absolútne inšpirujúce. Pre fotografa Tomáša Kelementa určite, keď vytvoril sériu fotografií, aké sme tu nemali. Bolo by dehonestujúce fotiť Ange & Demon v akcii na ručnej brzde alebo pri skoku.Clio R.S. je absolútne inšpirujúce. Pre fotografa Tomáša Kelementa určite, keď vytvoril sériu fotografií, aké sme tu nemali. Bolo by dehonestujúce fotiť Ange & Demon v akcii na ručnej brzde alebo pri skoku. (Zdroj: Tomáš Kelement - presscars.sk)

Ďalšia z limitovaných sérií upozornila na danosti ostrého Renaultu a spravila z neho zberateľský kus. Séria Ange & Demon poukazuje na chabú ľudskú zásadovosť. Toto nie je kúsok na slalomy a amatérske rely.

BRATISLVA. „Nie, naozaj nie! Nebudem zrýchľovať, kašli na to, veď to nemá význam. Navyše už som raz tankoval a nemôžem všetky peniaze vyhadzovať na svoj rozmar a opojný pocit zo 7000 otáčok. Dobre, tak ešte raz a potom ideme na spotrebu!“

Nová limitovaná edícia 666 kusov s názvom Ange & Demon má môžno pripomínať tento odveký boj človeka s pokušením. Zároveň poukazuje na ľudskú vlastnosť, že skrotneme iba vtedy, keď začne prihárať. Inak povedané schopnosť odolať pokušeniu priamo úmerne stúpa s ubúdaním paliva v nádrži.

Pod kapotou sa v podstate nič nemení. Základný výkon kW atmosférického dvojlitra vpodstate stačí. Turbo príde v blízkej budúcnosti a pomôže ťahať v nízkych otáčkach. Ostane však ten úžasný vrchol, ktorý teraz Clio ponúka?

Obľubuje limitované série

Ak sa niekomu neušla jedna z predchádzajúcich limitovaných sérií, ktorými je Clio R.S. známe, je tu ďalšia. V slovenských podmienkach sme vyskúšali matné Clio Ange & Demon s lesklou strechou a s tvrdším cupovým podvozkom, ktorý je súčasťou limitovanej výbavy.

Testovaný kus mal z trojice matných lakov Toro red, Givre Nacré a Holograme grey, posledne menovaný.
Lak má dve nevýhody. Prvou je špeciálna starostlivosť, ktorá vyžaduje ručné umývanie a predurčuje auto do garážového státia a druhá je nenápadnosť.

Tetovačky limitovanej série na tmavom laku trochu zanikajú a kožu Clia ocení len odborník. Pre človeka, ktorý vedľa zaparkuje na Volkswagene Bora TDI s tuningom motora a ohyzdným tuningom karosérie je to „len“ 200 koní. Navyše pri laku spomenie meno kamaráta, ktorý vraj matne strieka autá.

„Je to z jeho dielne?“, opýta sa. Séria Ange & Demon teda nekričí prvoplánovo a je len pre fajnšmekrov ako samotná jazda.

Vďaka Ti, séria

Z nášho pohľadu znamená nová séria zušľachtenie modelu R.S. avšak, čo je ešte podstatnejšie, dôvod na testovaciu jazdu. Nebyť série Ange & Demon, tak asi ťažko by v testovacom parku značky pribudlo Clio R.S. a na to nové by sme ešte chvíľu čakali.

Špeciálny lak si vyžaduje osobitnú starostlivosť, preto bola v testovacom aute súprava na umývanie a čistenie.

Toto bola príležitosť a dôvod opäť si v praxi overiť, že podvozok Cup je na obyčané cesty trochu tvrdý, ale na športové vyžitie dokonalý. Clio je najzábavnejším malým autom svojej triedy, hoci v spodných otáčkach je na dnešné pomery trochu ospalé.

Má, čo nemá žiadny Renault – tuhé riadenie a radenie. Pocity z riadenia silno pripomínajú otáčanie volantom v BMW. Auto sprostredkúva všetko o kontakte s cestou, a preto je tak dobré.

Funguje iba pod tlakom

Hlavné pokušenie spočíva v tom, že R.S. funguje najlepšie len pod tlakom. Plný plyn a potom plné brzdy. Motor sa v aute doslova utopí a 203 koní sa zdá akoby len 100. To vďaka podvozku a vyladenej prednej náprave.

Agregát dostal prevodovku, ktorá zohľadňuje jeho vysokootáčkový charakter, čo spôsobuje, že pod desať litrov sa v podstate veľmi ťažko jazdí.

Dvojliter je totiž vždy v takých otáčkach, ktoré sú akoby nedokončené a stále máte pocit, že treba pridať a dať vyššiu rýchlosť. Na šestke niet čo vyššie zaradiť a potom otáva len zostať rýchlo jazdiť.

Chýba mu len samosvor

Skutočnosť, že Clio R.S. vo verziách Gordini a Ange & Demon nemá vyšší výkon, svedčí o tom, že po jazdeckej stránke mu nič nechýba. Nie je dvojakým autom do koča aj do voza, ale ostrým hot hatch, ktorý nejazdí na nízku spotrebu ale trasie tvrdým pružením a dáva dobrú spätnú odozvu.

Po stránke komfortu predsa len niečo prináša, lebo zákazník si môže vybrať R.S. monitor alebo navigáciu Tom Tom už v cene auta. K výbave Ange & Demon patria tie lepšie škrupinové sedadlá Recaro, lepšie autorádio, kovová hlavica radiacej páky, elektricky sklápateľné zrkadlá, automatická klíma a samozrejme pod ručnou brzdou štítok s výrobným číslom limitovanej série.

Renault Sport robí našťastie autá pre „plebs“. Ten si hoc aj na splátky opatrí auto, ktorému vo voľných chvíľach naloží alebo ho zodiera na slalome. Na túto skupinu už všetci zabudli ale Renault nie. Teraz však prišlo auto pre tých, ktorí si zakladajú viac na zberateľstve a prestíži, aby mali honosnejšie R.S. než ten chuligán, ktorý chce byť Ragnottim.

Matná sivá farba limitovanej edície posunula Clio do sféry zbierok. Bežné Clio R.S. priam láka vyraziť si na slalom, okruh alebo na amatérsku rely. S edíciou Ange & Demon nikdy.

Tá patrí do garáže a na nedeľný výlet, jedine, že by ste pokúšaniu diabla pod prednou kapotou neodolali a vyskúšali zaprášenú okresku.

Dúfajme, že športové oddelenie Renaultu si zachová dobré zvyky a pri novej generácii neodolá pokušeniu dať do auta samosvorný difereciál, lebo to by bolo anjelske pokušenie.

kupujem - nekupujem

Clio R.S. má byť červené alebo zelené, prípadne žlté. Diabolská matná farba je obdivuhodná, ale nechcem sa o ňu starať. Nie každý symbol beriem na ľahkú váhu, preto by mi nerobilo dobre mať auto zo série 666 kusov.
Rasťo Chvála
Technické údaje
Model Renault Clio R.S.
Motor 2,0 16V
Objem 1,998 l
Výkon 147,5 kW
Otáčky 7100 ot./min.
Litrový výkon 101,6 k/l
Krútiaci moment 215 Nm
Otáčky 5400 ot./min.
Kompresný pomer 11,5:1
Vŕtanie 82,7x93 mm
Prevodovka 6
Stály prevod 4,31
1 3,18
2 1,95
3 1,48
4 1,21
5 1,03
6 0,87
Hmotnosť 1240 kg
Kilogramový výkon 6,10 kg/k
Dĺžka 4017 mm
Rázvor 2585 mm
Priemer otáčania 11,4 m
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
Maximálna rýchlosť 225 km/h
Spotreba výrobca 8,2 l/100 km
Kotúče vpredu 312 mm
Kotúče vzadu 300 mm
Nádrž 55 l
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  3. Ktorá cestovka je top? Toto je stávka na istotu
  4. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  5. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  6. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  2. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  3. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  4. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  5. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  6. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  7. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  8. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 14 230
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 776
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 729
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 4 946
  5. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 3 397
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 203
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 3 094
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 2 815
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Tomas Kasprzyk: Umenie pantomímy: Čo je to pantomíma? Fascinujúci a kreatívny spôsob, ako sa vyjadriť a byť sa mímom
  2. Zuzana Hlávková: Budem voliť Progresívne Slovensko
  3. Věra Tepličková: Ideme voliť. Ale koho?
  4. Lucia Golierová: Je ľahký pôrod len o šťastí?
  5. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Menšinové práva sú základom demokracie, nie ideológiou!
  6. Miro Jankes: Vápeč po štyridsiatich dvoch rokoch
  7. Jan Pražák: Jak často to doma děláte?
  8. Ľuboš Vodička: Bukovanský mlýn na Morave a ďalšie prekvapenia
  1. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 58 186
  2. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 52 254
  3. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 444
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 16 688
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 9 515
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 076
  7. Ján Valchár: Ešte raz o Kryme 6 562
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 5 616
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu