SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Mercedes vynovil dizajn na GLK

Kompaktné SUV z dielne stuttgartskej značky sa podrobilo modernizácií. Tá prakticky zahŕňa len úpravy vzhľadu.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ani nie štyri roky uplynuli od premiéry na teraz najmenšieho športovo-úžitkového auta z dielne Mercedes-Benz. Ani jeho strohé, hranaté tvary však nie sú nesmrteľné.

Dizajnéri ich v rámci omladzovacej kúry mierne prizdobili. Úplne nová je celá predná časť, vrátane väčšej masky chladiča, iného nárazníka diódovým denným svietením a nových svetlometov. Aj vzadu nájdeme nový nárazník a svetlomety s prepracovanou grafikou. Zliatinové disky kolies s priemerom od 17 do 20 palcov dostali nový dizajn.

Zaoblený interiér

Interiér okrem nových a kvalitnejších materiálov či farebných kombinácií, osviežili aj okrúhle výduchy ventilácie, ktoré nahradili trochu nudné, hranaté mriežky. Zjemniť hrany má oblejšia dekoratívna lišta, tiahnúca sa naprieč celou palubnou doskou.

Mercedes tiež upravil ovládací panel klimatizácie a rádia. Zo stredovej konzoly medzi prednými sedadlami zmizla radiaca páka, resp. volič automatickej prevodovky. Konštruktéri ju presťahovali vpravo za volant a na jej miesto umiestnili držiaky na nápoje.

Techniky pod kapotou sa nedotkli

Výbavu môže v závislosti od želania zákazníka doplniť celá armáda elektronických pomocníkov. Medzi najzaujímavejších patrí parkovací asistnent, ktorý vďaka systému kamier a displeja dokáže sprostredkovať pohľad na auto z vtáčej perspektívy.

Zatiaľ čo dizajn sa zmenil výrazne, techniku nechal výrobca bez povšimnutia. K dispozícii je jedna zážihová a štyri vznetové verzie: GLK 200CDI (105 kW/143 k), GLK 220CDI (125 kW/170 k), GLK 250CDI (150 kW/204 k), GLK 350CDI (170 kW/231 k) a GLK 350 (225 kW/306 k).

Dopĺňa ich sedemstupňová automatická prevodovka 7G-Tronic a pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Modernizovaný Mercedes GLK absolvuje výstavnú premiéru na autosalóne v New Yorku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  5. Ako sa mení dynamika firiem?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 25 020
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 14 255
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 874
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 053
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 10 707
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 824
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 331
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 021
  9. Po Slovensku na motorke 5 405
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 4 904
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Stretnutie Bidena (v kresle vľavo) s Putinom trvalo tri a pol hodiny.

Lídri nevystúpili na spoločnej tlačovej konferencii.


2 h
Peter Schutz

Východisko na spôsob "vláda národnej spásy" je čistá fantazmagória.


7 h
Marek Hamšík (vľavo) počas tréningu slovenskej reprezentácie na EURO 2020.

Kapitán regeneruje výnimočne.


Pavol Spál 8 h