Hyundai zmenil SantaFe na nepoznanie

Prvé fotografie ukazujú ako bude vyzerať tretia generácia športovo úžitkového modelu. Skok v dizajne bude rovnako veľký ako medzi prvou a druhou generáciou.

Podobne ako v modeloch i30 aj pri SantaFe sa automobilka pohrala s dizajnom kolies.(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Pri hľadaní mena prvej generácie si Hyundai nerobil ťažkú hlavu a prevzal slávny názov mesta Santa Fe v novom Mexiku. Po šiestich rokoch výroby prišla v roku 2007 už druhá generácia s o poznanie lepším podvozkom a výrazne iným dizajnom. Bacuľka sa zmenila na celkom štíhle SUV, ktoré malo hlavne lepšie jazdné vlastnosti na asfalte a komunikatívnejší podvozok. Ku koncu produkčného cyklu súčasnej druhej generácie pribudol v spojení s dieselom šesťstupňový automat. Z oboch generácií sa predalo 2,56 milióna kusov.

Tretia generácia bude zlomová nielen dizajnom, ktorý už nie je „samá vlnka“ ako súčasné novinky, ale aj usporiadaním sedadiel. Hlavným prínosom oproti menšiemu modelu iX35 bude silnejší naftový motor v ponuke a sedem miest na želanie.

Doposiaľ v modelovom rade Santa Fe najsilnejší diesel 2,2 CRDi dostane novú techniku a namiesto 150 kW až 166 kW. Vrcholom ponuky však bude tradične benzínový šesťvalec avšak modernejšej konštrukcie než niekdajšie 2,7 V6 (138 kW) a 3,5 V6 (206 kW), konkrétne 3,5 litrový šesťvalec s výkonom 220 kW (300 koní).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 883
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 510
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 079
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 590
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 280
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 909
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 847
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 484
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 389
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 709

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Cinkota: Som pôžitkár. Viem, že chuť príde, ale už mi nebude diktovať

Verím, že som oveľa múdrejší, hovorí prepustený herec Dušan Cinkota.

KULTÚRA

Jana Oľhová: Politický sitkom potrebuje učiteľky zo základnej

Bývajú vystrašené, hovorí o učiteľkách, ktoré navštevujú jej divadelnú dielňu.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.