BRATISLAVA. Pri hľadaní mena prvej generácie si Hyundai nerobil ťažkú hlavu a prevzal slávny názov mesta Santa Fe v novom Mexiku. Po šiestich rokoch výroby prišla v roku 2007 už druhá generácia s o poznanie lepším podvozkom a výrazne iným dizajnom. Bacuľka sa zmenila na celkom štíhle SUV, ktoré malo hlavne lepšie jazdné vlastnosti na asfalte a komunikatívnejší podvozok. Ku koncu produkčného cyklu súčasnej druhej generácie pribudol v spojení s dieselom šesťstupňový automat. Z oboch generácií sa predalo 2,56 milióna kusov.
Tretia generácia bude zlomová nielen dizajnom, ktorý už nie je „samá vlnka“ ako súčasné novinky, ale aj usporiadaním sedadiel. Hlavným prínosom oproti menšiemu modelu iX35 bude silnejší naftový motor v ponuke a sedem miest na želanie.
Doposiaľ v modelovom rade Santa Fe najsilnejší diesel 2,2 CRDi dostane novú techniku a namiesto 150 kW až 166 kW. Vrcholom ponuky však bude tradične benzínový šesťvalec avšak modernejšej konštrukcie než niekdajšie 2,7 V6 (138 kW) a 3,5 V6 (206 kW), konkrétne 3,5 litrový šesťvalec s výkonom 220 kW (300 koní).