Štvorkolky smerujú k buginám. Klasické riadidlá nahradil volant

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení.(Zdroj: Polaris)

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Značka Polaris, ktorá je spätá s výrobou štvorkoliek už dlhé roky, prišla s úplne novou koncepciou štvorkoliek „side by side“. Pasažieri teda už nesedia ako na motorke za sebou, ale vedľa seba.

Štvorkolka tak viac pripomína buginu, pretože nad posádkou je ochranný rám. Klasické ovládanie riadidlami nahradil volant, čím sa fakticky štvorkolka stáva autom. Jedine konštrukcia podvozka ostala nezmenená.

Štvorkolka naruby

Polaris XP900 dokazuje, ako sa pôvodné pracovné stroje do ťažkého terénu zmenili na zábavné náradie. Novinka s dvojvalcovým vodou chladeným motorom a výkonom 65 kW (88 koní) sa stala skôr nástrojom na šport a zábavu. Kľúčom k pomerne rýchlej jazde by mala byť aj hmotnosť iba 540 kilogramov.

Samotné usporiadanie sedadiel je naoko najväčší rozdiel, avšak odlišností od klasickej štvorkolky je podstatne viac. Napríklad bezpečnostný pás. Dvere nahrádza len sieťka a v prípade prevrátenia kryje hlavu jazdca a spolujazdca ochranný rám. Že ide o zábavu, potvrdzuje aj podvozok s tlmičmi Fox, ktoré majú na prednej náprave zdvih 34,3 a na zadných vlečných ramenách 35,6 centimetra.

Skúšali na Dakare

Tým, že o radenie sa stará variátor, jazdcovi ostáva viac priestoru na vychutnanie jazdy samotnej a takpovediac, na jeho pleciach je len hľadanie tej správnej stopy, plyn a obsluha bŕzd, ktoré sú na všetkých kolesách kotúčové. V každom prípade ide o nový druh zábavy, síce nie najlacnejší ale veľmi zaujímavý.

Polaris chcel svetu ukázať, že táto koncepcia má budúcnosť, preto prihlásil model RZR na najťažšie off-road preteky sveta - Dakar 2012. Za volant zasadol Will Alcaraz, ktorý má za sebou už niekoľko Dakarov ako vodič aj navigátor. Jediným cieľom podľa vyjadrenia Polarisu bolo dôjsť do deväťtisíc kilometrov vzdialeného cieľa v meste Lima. Alcaraz šiel dva týždne bez akýchkoľvek závažnejších porúch, menili sa len pneumatiky a raz variátorový remeň. Záverom celého snaženia bolo víťazstvo v kategórii T3.

„Na štarte pretekov boli všetci prekvapení, keď ma videli samého v malom autíčku. Niektorí sa mi dokonca smiali. No deň po dni ubúdali úsmevy, keď videli, ako ich predbieham v dunách,“ opisoval skúsenosti z Dakaru Alcaraz. Priznal, že jeho rýchlosť bola niekedy nižšia v porovnaní s inými štvorkolkami, ale v technických pasážach bolo zábavné šoférovať RZR. Samotné preteky ukázali, že RZR napriek zmenenej koncepcii obstojí medzi klasickými strojmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.