Štvorkolky smerujú k buginám. Klasické riadidlá nahradil volant

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení.(Zdroj: Polaris)

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Značka Polaris, ktorá je spätá s výrobou štvorkoliek už dlhé roky, prišla s úplne novou koncepciou štvorkoliek „side by side“. Pasažieri teda už nesedia ako na motorke za sebou, ale vedľa seba.

Štvorkolka tak viac pripomína buginu, pretože nad posádkou je ochranný rám. Klasické ovládanie riadidlami nahradil volant, čím sa fakticky štvorkolka stáva autom. Jedine konštrukcia podvozka ostala nezmenená.

Štvorkolka naruby

Polaris XP900 dokazuje, ako sa pôvodné pracovné stroje do ťažkého terénu zmenili na zábavné náradie. Novinka s dvojvalcovým vodou chladeným motorom a výkonom 65 kW (88 koní) sa stala skôr nástrojom na šport a zábavu. Kľúčom k pomerne rýchlej jazde by mala byť aj hmotnosť iba 540 kilogramov.

Samotné usporiadanie sedadiel je naoko najväčší rozdiel, avšak odlišností od klasickej štvorkolky je podstatne viac. Napríklad bezpečnostný pás. Dvere nahrádza len sieťka a v prípade prevrátenia kryje hlavu jazdca a spolujazdca ochranný rám. Že ide o zábavu, potvrdzuje aj podvozok s tlmičmi Fox, ktoré majú na prednej náprave zdvih 34,3 a na zadných vlečných ramenách 35,6 centimetra.

Skúšali na Dakare

Tým, že o radenie sa stará variátor, jazdcovi ostáva viac priestoru na vychutnanie jazdy samotnej a takpovediac, na jeho pleciach je len hľadanie tej správnej stopy, plyn a obsluha bŕzd, ktoré sú na všetkých kolesách kotúčové. V každom prípade ide o nový druh zábavy, síce nie najlacnejší ale veľmi zaujímavý.

Polaris chcel svetu ukázať, že táto koncepcia má budúcnosť, preto prihlásil model RZR na najťažšie off-road preteky sveta - Dakar 2012. Za volant zasadol Will Alcaraz, ktorý má za sebou už niekoľko Dakarov ako vodič aj navigátor. Jediným cieľom podľa vyjadrenia Polarisu bolo dôjsť do deväťtisíc kilometrov vzdialeného cieľa v meste Lima. Alcaraz šiel dva týždne bez akýchkoľvek závažnejších porúch, menili sa len pneumatiky a raz variátorový remeň. Záverom celého snaženia bolo víťazstvo v kategórii T3.

„Na štarte pretekov boli všetci prekvapení, keď ma videli samého v malom autíčku. Niektorí sa mi dokonca smiali. No deň po dni ubúdali úsmevy, keď videli, ako ich predbieham v dunách,“ opisoval skúsenosti z Dakaru Alcaraz. Priznal, že jeho rýchlosť bola niekedy nižšia v porovnaní s inými štvorkolkami, ale v technických pasážach bolo zábavné šoférovať RZR. Samotné preteky ukázali, že RZR napriek zmenenej koncepcii obstojí medzi klasickými strojmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 526
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 6 769
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 274
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 2 407
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 218
  6. Splnený sen 1 657
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 254
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 068
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 068
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 981

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš pre SME: Nie som skorumpovaný, ale ostatní sú

Kauza Čapí hnízdo je pomsta, tvrdí možný budúci český premiér.

TECH

Facebook sa radikálne mení, začal ukrývať správy

Nová funkcia rozdelí obsah do dvoch kanálov.

SVET

Trump urazil matku padlého vojaka. Navyše vraj klame

Vedel, do čoho ide, povedal o zabitom vojakovi prezident.

Neprehliadnite tiež

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.