SME
Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Štvorkolky smerujú k buginám. Klasické riadidlá nahradil volant

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení.Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení. (Zdroj: Polaris)

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Značka Polaris, ktorá je spätá s výrobou štvorkoliek už dlhé roky, prišla s úplne novou koncepciou štvorkoliek „side by side“. Pasažieri teda už nesedia ako na motorke za sebou, ale vedľa seba.

Štvorkolka tak viac pripomína buginu, pretože nad posádkou je ochranný rám. Klasické ovládanie riadidlami nahradil volant, čím sa fakticky štvorkolka stáva autom. Jedine konštrukcia podvozka ostala nezmenená.

Štvorkolka naruby

Polaris XP900 dokazuje, ako sa pôvodné pracovné stroje do ťažkého terénu zmenili na zábavné náradie. Novinka s dvojvalcovým vodou chladeným motorom a výkonom 65 kW (88 koní) sa stala skôr nástrojom na šport a zábavu. Kľúčom k pomerne rýchlej jazde by mala byť aj hmotnosť iba 540 kilogramov.

Samotné usporiadanie sedadiel je naoko najväčší rozdiel, avšak odlišností od klasickej štvorkolky je podstatne viac. Napríklad bezpečnostný pás. Dvere nahrádza len sieťka a v prípade prevrátenia kryje hlavu jazdca a spolujazdca ochranný rám. Že ide o zábavu, potvrdzuje aj podvozok s tlmičmi Fox, ktoré majú na prednej náprave zdvih 34,3 a na zadných vlečných ramenách 35,6 centimetra.

Skúšali na Dakare

Tým, že o radenie sa stará variátor, jazdcovi ostáva viac priestoru na vychutnanie jazdy samotnej a takpovediac, na jeho pleciach je len hľadanie tej správnej stopy, plyn a obsluha bŕzd, ktoré sú na všetkých kolesách kotúčové. V každom prípade ide o nový druh zábavy, síce nie najlacnejší ale veľmi zaujímavý.

Polaris chcel svetu ukázať, že táto koncepcia má budúcnosť, preto prihlásil model RZR na najťažšie off-road preteky sveta - Dakar 2012. Za volant zasadol Will Alcaraz, ktorý má za sebou už niekoľko Dakarov ako vodič aj navigátor. Jediným cieľom podľa vyjadrenia Polarisu bolo dôjsť do deväťtisíc kilometrov vzdialeného cieľa v meste Lima. Alcaraz šiel dva týždne bez akýchkoľvek závažnejších porúch, menili sa len pneumatiky a raz variátorový remeň. Záverom celého snaženia bolo víťazstvo v kategórii T3.

„Na štarte pretekov boli všetci prekvapení, keď ma videli samého v malom autíčku. Niektorí sa mi dokonca smiali. No deň po dni ubúdali úsmevy, keď videli, ako ich predbieham v dunách,“ opisoval skúsenosti z Dakaru Alcaraz. Priznal, že jeho rýchlosť bola niekedy nižšia v porovnaní s inými štvorkolkami, ale v technických pasážach bolo zábavné šoférovať RZR. Samotné preteky ukázali, že RZR napriek zmenenej koncepcii obstojí medzi klasickými strojmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  2. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  5. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Legislative intention - recodification of the corporate law
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 9 116
  2. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 009
  3. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 481
  4. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 099
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 904
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 082
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 924
  8. Po Slovensku na motorke 3 613
  9. Crème de la crème po slovensky 3 243
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 336
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Oravkin v minulosti vystupoval na verejnosti častejšie, v posledných rokoch sa médiám vyhýbal.

Z finančnej skupiny odchádza.


20. jún
Peter Tkačenko

Premiér si uchránil miliardy pred Matovičom.


2 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


3 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


9 h
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún