Štvorkolky smerujú k buginám. Klasické riadidlá nahradil volant

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení.(Zdroj: Polaris)

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Značka Polaris, ktorá je spätá s výrobou štvorkoliek už dlhé roky, prišla s úplne novou koncepciou štvorkoliek „side by side“. Pasažieri teda už nesedia ako na motorke za sebou, ale vedľa seba.

Štvorkolka tak viac pripomína buginu, pretože nad posádkou je ochranný rám. Klasické ovládanie riadidlami nahradil volant, čím sa fakticky štvorkolka stáva autom. Jedine konštrukcia podvozka ostala nezmenená.

Štvorkolka naruby

Polaris XP900 dokazuje, ako sa pôvodné pracovné stroje do ťažkého terénu zmenili na zábavné náradie. Novinka s dvojvalcovým vodou chladeným motorom a výkonom 65 kW (88 koní) sa stala skôr nástrojom na šport a zábavu. Kľúčom k pomerne rýchlej jazde by mala byť aj hmotnosť iba 540 kilogramov.

Samotné usporiadanie sedadiel je naoko najväčší rozdiel, avšak odlišností od klasickej štvorkolky je podstatne viac. Napríklad bezpečnostný pás. Dvere nahrádza len sieťka a v prípade prevrátenia kryje hlavu jazdca a spolujazdca ochranný rám. Že ide o zábavu, potvrdzuje aj podvozok s tlmičmi Fox, ktoré majú na prednej náprave zdvih 34,3 a na zadných vlečných ramenách 35,6 centimetra.

Skúšali na Dakare

Tým, že o radenie sa stará variátor, jazdcovi ostáva viac priestoru na vychutnanie jazdy samotnej a takpovediac, na jeho pleciach je len hľadanie tej správnej stopy, plyn a obsluha bŕzd, ktoré sú na všetkých kolesách kotúčové. V každom prípade ide o nový druh zábavy, síce nie najlacnejší ale veľmi zaujímavý.

Polaris chcel svetu ukázať, že táto koncepcia má budúcnosť, preto prihlásil model RZR na najťažšie off-road preteky sveta - Dakar 2012. Za volant zasadol Will Alcaraz, ktorý má za sebou už niekoľko Dakarov ako vodič aj navigátor. Jediným cieľom podľa vyjadrenia Polarisu bolo dôjsť do deväťtisíc kilometrov vzdialeného cieľa v meste Lima. Alcaraz šiel dva týždne bez akýchkoľvek závažnejších porúch, menili sa len pneumatiky a raz variátorový remeň. Záverom celého snaženia bolo víťazstvo v kategórii T3.

„Na štarte pretekov boli všetci prekvapení, keď ma videli samého v malom autíčku. Niektorí sa mi dokonca smiali. No deň po dni ubúdali úsmevy, keď videli, ako ich predbieham v dunách,“ opisoval skúsenosti z Dakaru Alcaraz. Priznal, že jeho rýchlosť bola niekedy nižšia v porovnaní s inými štvorkolkami, ale v technických pasážach bolo zábavné šoférovať RZR. Samotné preteky ukázali, že RZR napriek zmenenej koncepcii obstojí medzi klasickými strojmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 12 014
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 791
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 222
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 719
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 514
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 873
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 812
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 663
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 607
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Komédia na súdoch: prečo nie sú prípady Majského a Čuňu uzavreté

Treba sa pýtať, kde sme – ako súdruhovia z NDR – urobili chybu.

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slovákom patrí priebežne druhé miesto.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.