Štvorkolky smerujú k buginám. Klasické riadidlá nahradil volant

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Podvozok je v podstate identický s klasickou štvorkolkou. Rozdiel je akurát v usporiadaní sedaidel a riadení.(Zdroj: Polaris)

Výsledkom spojenia štvorkolky a auta je hybrid Polaris XP 900. Jazdí síce ako klasická štvorkolka, no jazdcovi dáva pocit vedenia auta.

Značka Polaris, ktorá je spätá s výrobou štvorkoliek už dlhé roky, prišla s úplne novou koncepciou štvorkoliek „side by side“. Pasažieri teda už nesedia ako na motorke za sebou, ale vedľa seba.

Štvorkolka tak viac pripomína buginu, pretože nad posádkou je ochranný rám. Klasické ovládanie riadidlami nahradil volant, čím sa fakticky štvorkolka stáva autom. Jedine konštrukcia podvozka ostala nezmenená.

Štvorkolka naruby

Polaris XP900 dokazuje, ako sa pôvodné pracovné stroje do ťažkého terénu zmenili na zábavné náradie. Novinka s dvojvalcovým vodou chladeným motorom a výkonom 65 kW (88 koní) sa stala skôr nástrojom na šport a zábavu. Kľúčom k pomerne rýchlej jazde by mala byť aj hmotnosť iba 540 kilogramov.

Samotné usporiadanie sedadiel je naoko najväčší rozdiel, avšak odlišností od klasickej štvorkolky je podstatne viac. Napríklad bezpečnostný pás. Dvere nahrádza len sieťka a v prípade prevrátenia kryje hlavu jazdca a spolujazdca ochranný rám. Že ide o zábavu, potvrdzuje aj podvozok s tlmičmi Fox, ktoré majú na prednej náprave zdvih 34,3 a na zadných vlečných ramenách 35,6 centimetra.

Skúšali na Dakare

Tým, že o radenie sa stará variátor, jazdcovi ostáva viac priestoru na vychutnanie jazdy samotnej a takpovediac, na jeho pleciach je len hľadanie tej správnej stopy, plyn a obsluha bŕzd, ktoré sú na všetkých kolesách kotúčové. V každom prípade ide o nový druh zábavy, síce nie najlacnejší ale veľmi zaujímavý.

Polaris chcel svetu ukázať, že táto koncepcia má budúcnosť, preto prihlásil model RZR na najťažšie off-road preteky sveta - Dakar 2012. Za volant zasadol Will Alcaraz, ktorý má za sebou už niekoľko Dakarov ako vodič aj navigátor. Jediným cieľom podľa vyjadrenia Polarisu bolo dôjsť do deväťtisíc kilometrov vzdialeného cieľa v meste Lima. Alcaraz šiel dva týždne bez akýchkoľvek závažnejších porúch, menili sa len pneumatiky a raz variátorový remeň. Záverom celého snaženia bolo víťazstvo v kategórii T3.

„Na štarte pretekov boli všetci prekvapení, keď ma videli samého v malom autíčku. Niektorí sa mi dokonca smiali. No deň po dni ubúdali úsmevy, keď videli, ako ich predbieham v dunách,“ opisoval skúsenosti z Dakaru Alcaraz. Priznal, že jeho rýchlosť bola niekedy nižšia v porovnaní s inými štvorkolkami, ale v technických pasážach bolo zábavné šoférovať RZR. Samotné preteky ukázali, že RZR napriek zmenenej koncepcii obstojí medzi klasickými strojmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 309
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 208
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 249
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 176
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 959
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 215
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 024
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 591
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 859
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 572

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

EKONOMIKA

Kaufland mení predajne. Pozrite sa, ako budú vyzerať

Sieť už začala s prestavbou niektorých pobočiek.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop