SME
Sobota, 30. september, 2023 | Meniny má Jarolím
reklama

Vyskúšali sme novú Kia Cee’d zo Žiliny

Tri týždne pred prvými oficiálnymi jazdami sme mohli exkluzívne šoférovať druhú generáciu modelu Kia Cee’d, ktorej výroba sa práve rozbieha v Žiline. Najviac prekvapilo dobré odhlučnenie a podvozok.

Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti.Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Na spojoch asfaltových povrchov v okolí viedenského letiska sa podvozok druhej generácie modelu Cee’d správal tak suverénne, že sme doslova vyhľadávali poklopy kanalizácie a nerovnosti rakúskeho vidieka. Prvé, čo si šofér všimne v porovnaní s predchodcom a tiež konkurenciou, je odhlučnenie.

Naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 94 kW dal pri rozbiehaní o sebe vedieť, ale utlmenie podvozka a aerodynamický hluk boli na veľmi nízkej a úprimne ani nečakanej úrovni.

Jedine na riadení, ktoré má tlačidlom na volante meniteľný účinok posilňovača cítiť, že toto nie je Ford Focus. Celkovo však jazdné vlastnosti sú hlavným tromfom spolu so zlepšenou kvalitou radenia.

budiky.jpg
Prístrojový panel pozostáva z dvoch analógových ukazovateľov po stranách a stredného digitálneho. Multifunkčný farebný displej má slušnú grafiku, výborný kontrast a dobré farby.

Kia stíchla

Prvým sympatickým ukazovateľom je zmena oproti predchodcovi. Nový Cee’d vyzerá úplne inak, akoby neostal kameň na kameni, a to môže verejnosti imponovať. Päťcentimetrový nárast dĺžky totiž navonok ťažko zbadať, avšak zmena interiéru a exteriéru je markantná.

Až na pár detailov si interiér zaslúži najvyššie uznanie za kvalitu a vypracovanie. Chytíte madlo dverí a viete, že to je niečo iné, než predchodca.

Stačia prvé kilometre a vidieť, ako sa konštruktéri pohrali s utlmením vibrácií. Nevedno však, prečo kopírujú dnešný trend ohavného lakovania plastov na palubnej doske klavírovým lakom. Ostávajú na tom otlačky prstov, povrch sa leskne a vidno na ňom prach.

nastupovanie.jpg
Dlhý rázvor náprav až 2650 milimetrov technici využili v prospech nasadania na zadné sedadlá. Vchádzanie do interiéru je veľmi pohodlné so slušným miestom na nohy.

Dúfajme, že lacnejšie verzie to nebudú mať. Displej na vrchu prístrojovky je čitateľný aj v slnku, ale na kvalitnej prístrojovke pôsobí ako päsť na oko. To isté platí o tlačidle otvárania skrinky.

Tieto detaily naštvú, zvlášť ak Kia implantovala do auta navigáciu s prvotriednou grafikou a zobrazovaním diaľničných križovatiek skoro akoby boli odfotené. Menu palubného systému je prehľadné a informačný displej v strede rýchlomeru krajší ako má Hyundai i30.

Škoda už len jednej veci, že navigačná šípka a údaj o najbližšom odbočení sa nezobrazuje v centre rýchlomeru na palubnom počítači. Výborný displej navigácie to sčasti vyvažuje.

S volantom a ovládacími prvkami na ňom možno vysloviť spokojnosť, len či ich tam nie je priveľa. Interiér možno nechytí za srdce tým ako vyzerá, ale tým ako dobre je urobený a navrhnutý, a to je asi dôležitejšie. Klobúk dole.

Výhľad na nebo berie priestor

Nevedno, či má celkové zníženie karosérie o 10 milimetrov vplyv na priestor v oblasti hlavy, ale verzia s panoramatickým oknom trochu z neho ubrala. Vpredu zníženie stropu vďaka oknu neprekáža, ale vzadu je to na hrane.

Ak plánujete voziť vyššie osoby na zadných sedadlách, radšej presklenú strechu neobjednávajte.

Spokojnosť musíme hneď po prvej skúsenosti vyjadriť s nastupovaním dozadu, kde je medzi B stĺpikom karosérie a zadným sedadlom veľa miesta.

Ani priestor na nohy si nezaslúži kritický ohlas. Možno sedadlá vpredu aj vzadu by mali mať výraznejšie tvarovanie. Skúšali sme však verziu v najvyššej výbave a s koženým viacfarebným poťahom, teda komfortnú a nie športovú verziu sedadiel. Predné sedadlo malo navyše elektrické nastavovanie polohy a bedrovej opierky.

jazda.jpg
Za volantom najviac prekvapilo podstatne lepšie odhlučnenie než mal predchodca, kvalitné radenie a celkovo kvalita jazdy. Výhľad šikmo vpred bol u predchodcu lepší.

Samostatný test by si zaslúžila elektronická ručná brzda, ktorá sa niekedy pri pohánaní uvoľní automaticky a niekdy nie. Zatiaľ sme neprišli na to, s čím to súvisí, ale v tejto triede ide o pomerne komfortný prvok.

Niektorí konkurenti ho majú, podobne ako systém varujúci pred neželaným opustením jazdného pruhu. Ak prejdete čo i len trochu cez čiaru bez smerovky, už píska, hoci príliš jemným zvukom. Výbavu obohatil parkovací asistent a tiež asistent rozjazdu do kopca.

Benzín zmizol

Márne sme čakali na verzie s benzínovým motorom, ktoré budú u nás najpredávanejšie a dostali sme možnosť šoférovať len diesel 1,6 CRDi v najvýkonnejšiej verzii 94 kW. Podobne ako pri sesterskom modeli Hyundai i30 šesťstupňový automat mu nepasuje.

V manuálnom režime síce zbytočne nepodradí ani pri plyne stlačenom na podlahu, ale inokedy nechá kolísať otáčky motora. Týmto automatom Kia nemôže chcieť konkurovať najlepším v triede. Manuálna prevodovka s dieselom bola akoby iné auto. Zvlášť kvalita radenia je na vysokej úrovni. Skoro ako vo Volkswagen Golf.

Uvidíme, čo prinesie nová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú Kia ponúkne onedlho k benzínovým motorom 1,6 GDI. Diesel si s manuálom rozumel a na diaľnici pri 130 kilometrovej rýchlosti sa otáčky motora pohybovali okolo 2500 za minútu.

skrinka.jpg
Skrinka pred spolujazdcom sa nemá objemom za čo hanbiť, ale tlačidlo na otváranie je v kontexte kvalitného interiéru trochu lacné.

Na štart sú pripravené dva naftové a dva benzínové motory v niekoľkých ďalších variáciách. Základný diesel 1,4 CRDi VGT má výkon 66 kW (90 k).Silnejší motor 1,6 CRDi je v ponuke s výkonom 81 alebo 94 kW. Zrejme najžiadanejšia benzínová verzia 1,4 má výkon 73,2 kW a štvorvalce s objemom 1,6 litra ponúkajú výkon 95,6 alebo 99 kW.

Prvý výnimočný test výbavou nabitého auta nás utvrdil v tom, že vonkajší dizajn bude lákať, interiér získa skôr na druhý pohľad, ale jazda určite chytí. Kia aj Hyundai majú možno výhodu, že napredovanie oproti predchodcom bolo za posledné dve generácie citeľne vidieť. Teraz sa však dostali do úrovne najtvrdšej konkurencie a až teraz nastane tvrdý boj v napredovaní.

Kia Cee’d a Hyundai i30 sú odsúdené na bratovražednú vojnu, ale zrejme tiež na úspešné čísla. Napokon už minulá generácia Cee’du bola najpredávanejšou Kiou v Európe s 430 000 predanými kusmi. Novinka je tichšia, krajšia, jemne priestrannejšia, ale hlavný skok je v jazde.

displej.jpg
Údaje na doplnkovom displeji vidieť aj na ostrom jarnom slnku. Akurát jeho vyhotovenie vyzerá oproti supermodernému zvyšku auta zastaralo.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Vyrábajú lieky, ktoré poznali naše babky
  2. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  3. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  4. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  5. Aké tajomstvá skrýva kancelária šéfveliteľa?
  6. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku!
  7. Slováci hlásili v lete až o 35 % viac škôd než minulý rok
  8. Všetkým lepí pred voľbami
  1. Zlato z malého futbalu aj plážového volejbalu
  2. Vďaka Blue Berry™ si užívam život naplno!
  3. V sobotu môžete urobiť dobrú voľbu! Union víta nových poistencov
  4. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí
  5. Unikátny kamión Hladinka smeruje na Bielu noc do Bratislavy
  6. Vyrábajú lieky, ktoré poznali naše babky
  7. Mexiko, Keňa či Maurícius. Cestujte za top exotikou z Viedne
  8. TIPOS prichádza s aplikáciou, ktorá zjednoduší stávkovanie
  1. Umelá inteligencia už zajtra ovládne 5 miest na Slovensku! 20 505
  2. Všetkým lepí pred voľbami 12 262
  3. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 10 276
  4. Hladinka smeruje do Košíc! 8 341
  5. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 6 918
  6. Ako si sporiť na dôchodok? Odpoveď vás možno prekvapí 5 670
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 4 982
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 4 634
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dom s garážou, hospodárskou budovou aj s rozľahlým pozemkom v Revišskom Podzámčí kúpila Enter AD Michala Gučíka v roku 2020

Gučík tvrdí, že sa ku kauze tunelovania Vojenského spravodajstva nemôže vyjadriť.


15 h
Sledujeme výsledky parlamentných volieb 2023 minútu po minúte

Priebeh hlasovania je zatiaľ pokojný, predčasné parlamentné voľby 2023 sledujeme minútu po minúte.


a 7 ďalší 5 h
Oficiálne kompletné výsledky volieb bývajú dostupné v nedeľu okolo poludnia.

Prvé výsledky nabehnú v sobotu po desiatej večer.


5 h
Marek Uram sa raduje z gólu s Radoslavom Kropáčom (vľavo) a Romanom Kukumbergom (vpravo) v zápase Slovan Bratislava - Tampa Bay Lightning.

Domácich chválil aj tréner Tampy Bay, tí boli z výsledku nešťastní.


5 h

Neprehliadnite tiež

Ineos Grenadier

Priplatiť sa dá prakticky za čokoľvek.


28. sep
Ilustračné foto.

Autá od októbra môžu stáť už len na vyznačených miestach.


a 1 ďalší 27. sep
Ilustračné foto.

Návrh pre Euro 7 prešiel výrazným kompromisom.


26. sep
Mercedes B250 e

Prednosťou je rýchle nabíjanie aj veľký dojazd.


26. sep
reklama

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Spotrebná daň predražuje polliter asi o dva centy
  2. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 5. Koniec zvláštneho agenta FSB. Prvá časť.
  3. Rado Surovka: Niečo tu smrdí.
  4. Soňa Fröhlichová: Vinári pri Ženevskom jazere finišujú so zberom hrozna
  5. Pavel Ciesar: 325 mesiacov fiktívneho života v Matra Anke, a.s.
  6. Jano Richter: Oligarchovia sa radujú z každej jednej vraždy gayov
  7. Dada Vozáriková: Kúp mi knihu. V Edinburghu.
  8. Martin Škopec Antal: Na vlnách Slobodnej Európy
  1. Martin Greguš: Voličom Progresívneho Slovenska a SAS v Bratislave. Keď 1.10. už nebude mať kde zaparkovať spomeňte si, kto si opäť neurobil domácu úlohu... 82 976
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 52 473
  3. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 40 283
  4. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 33 700
  5. Michal Feik: Možno veriť predvolebným prieskumom? 27 368
  6. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 27 179
  7. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 25 638
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 558
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu