SME

Vyskúšali sme novú Kia Cee’d zo Žiliny

Tri týždne pred prvými oficiálnymi jazdami sme mohli exkluzívne šoférovať druhú generáciu modelu Kia Cee’d, ktorej výroba sa práve rozbieha v Žiline. Najviac prekvapilo dobré odhlučnenie a podvozok.

Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti.Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Na spojoch asfaltových povrchov v okolí viedenského letiska sa podvozok druhej generácie modelu Cee’d správal tak suverénne, že sme doslova vyhľadávali poklopy kanalizácie a nerovnosti rakúskeho vidieka. Prvé, čo si šofér všimne v porovnaní s predchodcom a tiež konkurenciou, je odhlučnenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 94 kW dal pri rozbiehaní o sebe vedieť, ale utlmenie podvozka a aerodynamický hluk boli na veľmi nízkej a úprimne ani nečakanej úrovni.

Jedine na riadení, ktoré má tlačidlom na volante meniteľný účinok posilňovača cítiť, že toto nie je Ford Focus. Celkovo však jazdné vlastnosti sú hlavným tromfom spolu so zlepšenou kvalitou radenia.

SkryťVypnúť reklamu
budiky.jpg
Prístrojový panel pozostáva z dvoch analógových ukazovateľov po stranách a stredného digitálneho. Multifunkčný farebný displej má slušnú grafiku, výborný kontrast a dobré farby.

Kia stíchla

Prvým sympatickým ukazovateľom je zmena oproti predchodcovi. Nový Cee’d vyzerá úplne inak, akoby neostal kameň na kameni, a to môže verejnosti imponovať. Päťcentimetrový nárast dĺžky totiž navonok ťažko zbadať, avšak zmena interiéru a exteriéru je markantná.

Až na pár detailov si interiér zaslúži najvyššie uznanie za kvalitu a vypracovanie. Chytíte madlo dverí a viete, že to je niečo iné, než predchodca.

Stačia prvé kilometre a vidieť, ako sa konštruktéri pohrali s utlmením vibrácií. Nevedno však, prečo kopírujú dnešný trend ohavného lakovania plastov na palubnej doske klavírovým lakom. Ostávajú na tom otlačky prstov, povrch sa leskne a vidno na ňom prach.

nastupovanie.jpg
Dlhý rázvor náprav až 2650 milimetrov technici využili v prospech nasadania na zadné sedadlá. Vchádzanie do interiéru je veľmi pohodlné so slušným miestom na nohy.

Dúfajme, že lacnejšie verzie to nebudú mať. Displej na vrchu prístrojovky je čitateľný aj v slnku, ale na kvalitnej prístrojovke pôsobí ako päsť na oko. To isté platí o tlačidle otvárania skrinky.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto detaily naštvú, zvlášť ak Kia implantovala do auta navigáciu s prvotriednou grafikou a zobrazovaním diaľničných križovatiek skoro akoby boli odfotené. Menu palubného systému je prehľadné a informačný displej v strede rýchlomeru krajší ako má Hyundai i30.

Škoda už len jednej veci, že navigačná šípka a údaj o najbližšom odbočení sa nezobrazuje v centre rýchlomeru na palubnom počítači. Výborný displej navigácie to sčasti vyvažuje.

S volantom a ovládacími prvkami na ňom možno vysloviť spokojnosť, len či ich tam nie je priveľa. Interiér možno nechytí za srdce tým ako vyzerá, ale tým ako dobre je urobený a navrhnutý, a to je asi dôležitejšie. Klobúk dole.

Výhľad na nebo berie priestor

Nevedno, či má celkové zníženie karosérie o 10 milimetrov vplyv na priestor v oblasti hlavy, ale verzia s panoramatickým oknom trochu z neho ubrala. Vpredu zníženie stropu vďaka oknu neprekáža, ale vzadu je to na hrane.

SkryťVypnúť reklamu

Ak plánujete voziť vyššie osoby na zadných sedadlách, radšej presklenú strechu neobjednávajte.

Spokojnosť musíme hneď po prvej skúsenosti vyjadriť s nastupovaním dozadu, kde je medzi B stĺpikom karosérie a zadným sedadlom veľa miesta.

Ani priestor na nohy si nezaslúži kritický ohlas. Možno sedadlá vpredu aj vzadu by mali mať výraznejšie tvarovanie. Skúšali sme však verziu v najvyššej výbave a s koženým viacfarebným poťahom, teda komfortnú a nie športovú verziu sedadiel. Predné sedadlo malo navyše elektrické nastavovanie polohy a bedrovej opierky.

jazda.jpg
Za volantom najviac prekvapilo podstatne lepšie odhlučnenie než mal predchodca, kvalitné radenie a celkovo kvalita jazdy. Výhľad šikmo vpred bol u predchodcu lepší.

Samostatný test by si zaslúžila elektronická ručná brzda, ktorá sa niekedy pri pohánaní uvoľní automaticky a niekdy nie. Zatiaľ sme neprišli na to, s čím to súvisí, ale v tejto triede ide o pomerne komfortný prvok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektorí konkurenti ho majú, podobne ako systém varujúci pred neželaným opustením jazdného pruhu. Ak prejdete čo i len trochu cez čiaru bez smerovky, už píska, hoci príliš jemným zvukom. Výbavu obohatil parkovací asistent a tiež asistent rozjazdu do kopca.

Benzín zmizol

Márne sme čakali na verzie s benzínovým motorom, ktoré budú u nás najpredávanejšie a dostali sme možnosť šoférovať len diesel 1,6 CRDi v najvýkonnejšiej verzii 94 kW. Podobne ako pri sesterskom modeli Hyundai i30 šesťstupňový automat mu nepasuje.

V manuálnom režime síce zbytočne nepodradí ani pri plyne stlačenom na podlahu, ale inokedy nechá kolísať otáčky motora. Týmto automatom Kia nemôže chcieť konkurovať najlepším v triede. Manuálna prevodovka s dieselom bola akoby iné auto. Zvlášť kvalita radenia je na vysokej úrovni. Skoro ako vo Volkswagen Golf.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvidíme, čo prinesie nová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú Kia ponúkne onedlho k benzínovým motorom 1,6 GDI. Diesel si s manuálom rozumel a na diaľnici pri 130 kilometrovej rýchlosti sa otáčky motora pohybovali okolo 2500 za minútu.

skrinka.jpg
Skrinka pred spolujazdcom sa nemá objemom za čo hanbiť, ale tlačidlo na otváranie je v kontexte kvalitného interiéru trochu lacné.

Na štart sú pripravené dva naftové a dva benzínové motory v niekoľkých ďalších variáciách. Základný diesel 1,4 CRDi VGT má výkon 66 kW (90 k).Silnejší motor 1,6 CRDi je v ponuke s výkonom 81 alebo 94 kW. Zrejme najžiadanejšia benzínová verzia 1,4 má výkon 73,2 kW a štvorvalce s objemom 1,6 litra ponúkajú výkon 95,6 alebo 99 kW.

Prvý výnimočný test výbavou nabitého auta nás utvrdil v tom, že vonkajší dizajn bude lákať, interiér získa skôr na druhý pohľad, ale jazda určite chytí. Kia aj Hyundai majú možno výhodu, že napredovanie oproti predchodcom bolo za posledné dve generácie citeľne vidieť. Teraz sa však dostali do úrovne najtvrdšej konkurencie a až teraz nastane tvrdý boj v napredovaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kia Cee’d a Hyundai i30 sú odsúdené na bratovražednú vojnu, ale zrejme tiež na úspešné čísla. Napokon už minulá generácia Cee’du bola najpredávanejšou Kiou v Európe s 430 000 predanými kusmi. Novinka je tichšia, krajšia, jemne priestrannejšia, ale hlavný skok je v jazde.

displej.jpg
Údaje na doplnkovom displeji vidieť aj na ostrom jarnom slnku. Akurát jeho vyhotovenie vyzerá oproti supermodernému zvyšku auta zastaralo.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 766
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 413
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 035
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 565
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 756
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 358
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 018
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 887
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  2. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  3. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  4. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  5. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  6. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  7. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 62 959
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 677
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 121
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 115
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 009
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 499
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 763
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 169
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu