SME

Vyskúšali sme novú Kia Cee’d zo Žiliny

Tri týždne pred prvými oficiálnymi jazdami sme mohli exkluzívne šoférovať druhú generáciu modelu Kia Cee’d, ktorej výroba sa práve rozbieha v Žiline. Najviac prekvapilo dobré odhlučnenie a podvozok.

Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti.Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti. (Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Na spojoch asfaltových povrchov v okolí viedenského letiska sa podvozok druhej generácie modelu Cee’d správal tak suverénne, že sme doslova vyhľadávali poklopy kanalizácie a nerovnosti rakúskeho vidieka. Prvé, čo si šofér všimne v porovnaní s predchodcom a tiež konkurenciou, je odhlučnenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 94 kW dal pri rozbiehaní o sebe vedieť, ale utlmenie podvozka a aerodynamický hluk boli na veľmi nízkej a úprimne ani nečakanej úrovni.

Jedine na riadení, ktoré má tlačidlom na volante meniteľný účinok posilňovača cítiť, že toto nie je Ford Focus. Celkovo však jazdné vlastnosti sú hlavným tromfom spolu so zlepšenou kvalitou radenia.

SkryťVypnúť reklamu
budiky.jpg
Prístrojový panel pozostáva z dvoch analógových ukazovateľov po stranách a stredného digitálneho. Multifunkčný farebný displej má slušnú grafiku, výborný kontrast a dobré farby.

Kia stíchla

Prvým sympatickým ukazovateľom je zmena oproti predchodcovi. Nový Cee’d vyzerá úplne inak, akoby neostal kameň na kameni, a to môže verejnosti imponovať. Päťcentimetrový nárast dĺžky totiž navonok ťažko zbadať, avšak zmena interiéru a exteriéru je markantná.

Až na pár detailov si interiér zaslúži najvyššie uznanie za kvalitu a vypracovanie. Chytíte madlo dverí a viete, že to je niečo iné, než predchodca.

Stačia prvé kilometre a vidieť, ako sa konštruktéri pohrali s utlmením vibrácií. Nevedno však, prečo kopírujú dnešný trend ohavného lakovania plastov na palubnej doske klavírovým lakom. Ostávajú na tom otlačky prstov, povrch sa leskne a vidno na ňom prach.

nastupovanie.jpg
Dlhý rázvor náprav až 2650 milimetrov technici využili v prospech nasadania na zadné sedadlá. Vchádzanie do interiéru je veľmi pohodlné so slušným miestom na nohy.

Dúfajme, že lacnejšie verzie to nebudú mať. Displej na vrchu prístrojovky je čitateľný aj v slnku, ale na kvalitnej prístrojovke pôsobí ako päsť na oko. To isté platí o tlačidle otvárania skrinky.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto detaily naštvú, zvlášť ak Kia implantovala do auta navigáciu s prvotriednou grafikou a zobrazovaním diaľničných križovatiek skoro akoby boli odfotené. Menu palubného systému je prehľadné a informačný displej v strede rýchlomeru krajší ako má Hyundai i30.

Škoda už len jednej veci, že navigačná šípka a údaj o najbližšom odbočení sa nezobrazuje v centre rýchlomeru na palubnom počítači. Výborný displej navigácie to sčasti vyvažuje.

S volantom a ovládacími prvkami na ňom možno vysloviť spokojnosť, len či ich tam nie je priveľa. Interiér možno nechytí za srdce tým ako vyzerá, ale tým ako dobre je urobený a navrhnutý, a to je asi dôležitejšie. Klobúk dole.

Výhľad na nebo berie priestor

Nevedno, či má celkové zníženie karosérie o 10 milimetrov vplyv na priestor v oblasti hlavy, ale verzia s panoramatickým oknom trochu z neho ubrala. Vpredu zníženie stropu vďaka oknu neprekáža, ale vzadu je to na hrane.

SkryťVypnúť reklamu

Ak plánujete voziť vyššie osoby na zadných sedadlách, radšej presklenú strechu neobjednávajte.

Spokojnosť musíme hneď po prvej skúsenosti vyjadriť s nastupovaním dozadu, kde je medzi B stĺpikom karosérie a zadným sedadlom veľa miesta.

Ani priestor na nohy si nezaslúži kritický ohlas. Možno sedadlá vpredu aj vzadu by mali mať výraznejšie tvarovanie. Skúšali sme však verziu v najvyššej výbave a s koženým viacfarebným poťahom, teda komfortnú a nie športovú verziu sedadiel. Predné sedadlo malo navyše elektrické nastavovanie polohy a bedrovej opierky.

jazda.jpg
Za volantom najviac prekvapilo podstatne lepšie odhlučnenie než mal predchodca, kvalitné radenie a celkovo kvalita jazdy. Výhľad šikmo vpred bol u predchodcu lepší.

Samostatný test by si zaslúžila elektronická ručná brzda, ktorá sa niekedy pri pohánaní uvoľní automaticky a niekdy nie. Zatiaľ sme neprišli na to, s čím to súvisí, ale v tejto triede ide o pomerne komfortný prvok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niektorí konkurenti ho majú, podobne ako systém varujúci pred neželaným opustením jazdného pruhu. Ak prejdete čo i len trochu cez čiaru bez smerovky, už píska, hoci príliš jemným zvukom. Výbavu obohatil parkovací asistent a tiež asistent rozjazdu do kopca.

Benzín zmizol

Márne sme čakali na verzie s benzínovým motorom, ktoré budú u nás najpredávanejšie a dostali sme možnosť šoférovať len diesel 1,6 CRDi v najvýkonnejšiej verzii 94 kW. Podobne ako pri sesterskom modeli Hyundai i30 šesťstupňový automat mu nepasuje.

V manuálnom režime síce zbytočne nepodradí ani pri plyne stlačenom na podlahu, ale inokedy nechá kolísať otáčky motora. Týmto automatom Kia nemôže chcieť konkurovať najlepším v triede. Manuálna prevodovka s dieselom bola akoby iné auto. Zvlášť kvalita radenia je na vysokej úrovni. Skoro ako vo Volkswagen Golf.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvidíme, čo prinesie nová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú Kia ponúkne onedlho k benzínovým motorom 1,6 GDI. Diesel si s manuálom rozumel a na diaľnici pri 130 kilometrovej rýchlosti sa otáčky motora pohybovali okolo 2500 za minútu.

skrinka.jpg
Skrinka pred spolujazdcom sa nemá objemom za čo hanbiť, ale tlačidlo na otváranie je v kontexte kvalitného interiéru trochu lacné.

Na štart sú pripravené dva naftové a dva benzínové motory v niekoľkých ďalších variáciách. Základný diesel 1,4 CRDi VGT má výkon 66 kW (90 k).Silnejší motor 1,6 CRDi je v ponuke s výkonom 81 alebo 94 kW. Zrejme najžiadanejšia benzínová verzia 1,4 má výkon 73,2 kW a štvorvalce s objemom 1,6 litra ponúkajú výkon 95,6 alebo 99 kW.

Prvý výnimočný test výbavou nabitého auta nás utvrdil v tom, že vonkajší dizajn bude lákať, interiér získa skôr na druhý pohľad, ale jazda určite chytí. Kia aj Hyundai majú možno výhodu, že napredovanie oproti predchodcom bolo za posledné dve generácie citeľne vidieť. Teraz sa však dostali do úrovne najtvrdšej konkurencie a až teraz nastane tvrdý boj v napredovaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kia Cee’d a Hyundai i30 sú odsúdené na bratovražednú vojnu, ale zrejme tiež na úspešné čísla. Napokon už minulá generácia Cee’du bola najpredávanejšou Kiou v Európe s 430 000 predanými kusmi. Novinka je tichšia, krajšia, jemne priestrannejšia, ale hlavný skok je v jazde.

displej.jpg
Údaje na doplnkovom displeji vidieť aj na ostrom jarnom slnku. Akurát jeho vyhotovenie vyzerá oproti supermodernému zvyšku auta zastaralo.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 828
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 517
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 124
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 255
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 753
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 327
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 2 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Veľká noc.
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  3. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  4. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  5. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  6. Štefan Šturdzík: Rakovina
  7. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  8. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 939
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 559
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 355
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 052
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 042
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 545
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 460
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu