Vyskúšali sme novú Kia Cee’d zo Žiliny

Tri týždne pred prvými oficiálnymi jazdami sme mohli exkluzívne šoférovať druhú generáciu modelu Kia Cee’d, ktorej výroba sa práve rozbieha v Žiline. Najviac prekvapilo dobré odhlučnenie a podvozok.

Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti.(Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Na spojoch asfaltových povrchov v okolí viedenského letiska sa podvozok druhej generácie modelu Cee’d správal tak suverénne, že sme doslova vyhľadávali poklopy kanalizácie a nerovnosti rakúskeho vidieka. Prvé, čo si šofér všimne v porovnaní s predchodcom a tiež konkurenciou, je odhlučnenie.

Naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 94 kW dal pri rozbiehaní o sebe vedieť, ale utlmenie podvozka a aerodynamický hluk boli na veľmi nízkej a úprimne ani nečakanej úrovni.

Jedine na riadení, ktoré má tlačidlom na volante meniteľný účinok posilňovača cítiť, že toto nie je Ford Focus. Celkovo však jazdné vlastnosti sú hlavným tromfom spolu so zlepšenou kvalitou radenia.

budiky.jpg
Prístrojový panel pozostáva z dvoch analógových ukazovateľov po stranách a stredného digitálneho. Multifunkčný farebný displej má slušnú grafiku, výborný kontrast a dobré farby.

Kia stíchla

Prvým sympatickým ukazovateľom je zmena oproti predchodcovi. Nový Cee’d vyzerá úplne inak, akoby neostal kameň na kameni, a to môže verejnosti imponovať. Päťcentimetrový nárast dĺžky totiž navonok ťažko zbadať, avšak zmena interiéru a exteriéru je markantná.

Až na pár detailov si interiér zaslúži najvyššie uznanie za kvalitu a vypracovanie. Chytíte madlo dverí a viete, že to je niečo iné, než predchodca.

Stačia prvé kilometre a vidieť, ako sa konštruktéri pohrali s utlmením vibrácií. Nevedno však, prečo kopírujú dnešný trend ohavného lakovania plastov na palubnej doske klavírovým lakom. Ostávajú na tom otlačky prstov, povrch sa leskne a vidno na ňom prach.

nastupovanie.jpg
Dlhý rázvor náprav až 2650 milimetrov technici využili v prospech nasadania na zadné sedadlá. Vchádzanie do interiéru je veľmi pohodlné so slušným miestom na nohy.

Dúfajme, že lacnejšie verzie to nebudú mať. Displej na vrchu prístrojovky je čitateľný aj v slnku, ale na kvalitnej prístrojovke pôsobí ako päsť na oko. To isté platí o tlačidle otvárania skrinky.

Tieto detaily naštvú, zvlášť ak Kia implantovala do auta navigáciu s prvotriednou grafikou a zobrazovaním diaľničných križovatiek skoro akoby boli odfotené. Menu palubného systému je prehľadné a informačný displej v strede rýchlomeru krajší ako má Hyundai i30.

Škoda už len jednej veci, že navigačná šípka a údaj o najbližšom odbočení sa nezobrazuje v centre rýchlomeru na palubnom počítači. Výborný displej navigácie to sčasti vyvažuje.

S volantom a ovládacími prvkami na ňom možno vysloviť spokojnosť, len či ich tam nie je priveľa. Interiér možno nechytí za srdce tým ako vyzerá, ale tým ako dobre je urobený a navrhnutý, a to je asi dôležitejšie. Klobúk dole.

Výhľad na nebo berie priestor

Nevedno, či má celkové zníženie karosérie o 10 milimetrov vplyv na priestor v oblasti hlavy, ale verzia s panoramatickým oknom trochu z neho ubrala. Vpredu zníženie stropu vďaka oknu neprekáža, ale vzadu je to na hrane.

Ak plánujete voziť vyššie osoby na zadných sedadlách, radšej presklenú strechu neobjednávajte.

Spokojnosť musíme hneď po prvej skúsenosti vyjadriť s nastupovaním dozadu, kde je medzi B stĺpikom karosérie a zadným sedadlom veľa miesta.

Ani priestor na nohy si nezaslúži kritický ohlas. Možno sedadlá vpredu aj vzadu by mali mať výraznejšie tvarovanie. Skúšali sme však verziu v najvyššej výbave a s koženým viacfarebným poťahom, teda komfortnú a nie športovú verziu sedadiel. Predné sedadlo malo navyše elektrické nastavovanie polohy a bedrovej opierky.

jazda.jpg
Za volantom najviac prekvapilo podstatne lepšie odhlučnenie než mal predchodca, kvalitné radenie a celkovo kvalita jazdy. Výhľad šikmo vpred bol u predchodcu lepší.

Samostatný test by si zaslúžila elektronická ručná brzda, ktorá sa niekedy pri pohánaní uvoľní automaticky a niekdy nie. Zatiaľ sme neprišli na to, s čím to súvisí, ale v tejto triede ide o pomerne komfortný prvok.

Niektorí konkurenti ho majú, podobne ako systém varujúci pred neželaným opustením jazdného pruhu. Ak prejdete čo i len trochu cez čiaru bez smerovky, už píska, hoci príliš jemným zvukom. Výbavu obohatil parkovací asistent a tiež asistent rozjazdu do kopca.

Benzín zmizol

Márne sme čakali na verzie s benzínovým motorom, ktoré budú u nás najpredávanejšie a dostali sme možnosť šoférovať len diesel 1,6 CRDi v najvýkonnejšiej verzii 94 kW. Podobne ako pri sesterskom modeli Hyundai i30 šesťstupňový automat mu nepasuje.

V manuálnom režime síce zbytočne nepodradí ani pri plyne stlačenom na podlahu, ale inokedy nechá kolísať otáčky motora. Týmto automatom Kia nemôže chcieť konkurovať najlepším v triede. Manuálna prevodovka s dieselom bola akoby iné auto. Zvlášť kvalita radenia je na vysokej úrovni. Skoro ako vo Volkswagen Golf.

Uvidíme, čo prinesie nová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú Kia ponúkne onedlho k benzínovým motorom 1,6 GDI. Diesel si s manuálom rozumel a na diaľnici pri 130 kilometrovej rýchlosti sa otáčky motora pohybovali okolo 2500 za minútu.

skrinka.jpg
Skrinka pred spolujazdcom sa nemá objemom za čo hanbiť, ale tlačidlo na otváranie je v kontexte kvalitného interiéru trochu lacné.

Na štart sú pripravené dva naftové a dva benzínové motory v niekoľkých ďalších variáciách. Základný diesel 1,4 CRDi VGT má výkon 66 kW (90 k).Silnejší motor 1,6 CRDi je v ponuke s výkonom 81 alebo 94 kW. Zrejme najžiadanejšia benzínová verzia 1,4 má výkon 73,2 kW a štvorvalce s objemom 1,6 litra ponúkajú výkon 95,6 alebo 99 kW.

Prvý výnimočný test výbavou nabitého auta nás utvrdil v tom, že vonkajší dizajn bude lákať, interiér získa skôr na druhý pohľad, ale jazda určite chytí. Kia aj Hyundai majú možno výhodu, že napredovanie oproti predchodcom bolo za posledné dve generácie citeľne vidieť. Teraz sa však dostali do úrovne najtvrdšej konkurencie a až teraz nastane tvrdý boj v napredovaní.

Kia Cee’d a Hyundai i30 sú odsúdené na bratovražednú vojnu, ale zrejme tiež na úspešné čísla. Napokon už minulá generácia Cee’du bola najpredávanejšou Kiou v Európe s 430 000 predanými kusmi. Novinka je tichšia, krajšia, jemne priestrannejšia, ale hlavný skok je v jazde.

displej.jpg
Údaje na doplnkovom displeji vidieť aj na ostrom jarnom slnku. Akurát jeho vyhotovenie vyzerá oproti supermodernému zvyšku auta zastaralo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 403
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 537
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 937
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 638
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 501
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 381
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 309
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 271
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 136

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.