Vyskúšali sme novú Kia Cee’d zo Žiliny

Tri týždne pred prvými oficiálnymi jazdami sme mohli exkluzívne šoférovať druhú generáciu modelu Kia Cee’d, ktorej výroba sa práve rozbieha v Žiline. Najviac prekvapilo dobré odhlučnenie a podvozok.

Kia vyzerá na ceste majestátne a dizajnom zatieni mnohých konkurentov. Nový špicatejší predok bude zrejme polarizovať motoristov. Dizajn priniesol aj praktický efekt v podobe dobrej aerodynamiky pri diaľničnej rýchlosti.(Zdroj: Tomáš Kelement)

VIEDEŇ. Na spojoch asfaltových povrchov v okolí viedenského letiska sa podvozok druhej generácie modelu Cee’d správal tak suverénne, že sme doslova vyhľadávali poklopy kanalizácie a nerovnosti rakúskeho vidieka. Prvé, čo si šofér všimne v porovnaní s predchodcom a tiež konkurenciou, je odhlučnenie.

Naftový motor 1,6 CRDi s výkonom 94 kW dal pri rozbiehaní o sebe vedieť, ale utlmenie podvozka a aerodynamický hluk boli na veľmi nízkej a úprimne ani nečakanej úrovni.

Jedine na riadení, ktoré má tlačidlom na volante meniteľný účinok posilňovača cítiť, že toto nie je Ford Focus. Celkovo však jazdné vlastnosti sú hlavným tromfom spolu so zlepšenou kvalitou radenia.

budiky.jpg
Prístrojový panel pozostáva z dvoch analógových ukazovateľov po stranách a stredného digitálneho. Multifunkčný farebný displej má slušnú grafiku, výborný kontrast a dobré farby.

Kia stíchla

Prvým sympatickým ukazovateľom je zmena oproti predchodcovi. Nový Cee’d vyzerá úplne inak, akoby neostal kameň na kameni, a to môže verejnosti imponovať. Päťcentimetrový nárast dĺžky totiž navonok ťažko zbadať, avšak zmena interiéru a exteriéru je markantná.

Až na pár detailov si interiér zaslúži najvyššie uznanie za kvalitu a vypracovanie. Chytíte madlo dverí a viete, že to je niečo iné, než predchodca.

Stačia prvé kilometre a vidieť, ako sa konštruktéri pohrali s utlmením vibrácií. Nevedno však, prečo kopírujú dnešný trend ohavného lakovania plastov na palubnej doske klavírovým lakom. Ostávajú na tom otlačky prstov, povrch sa leskne a vidno na ňom prach.

nastupovanie.jpg
Dlhý rázvor náprav až 2650 milimetrov technici využili v prospech nasadania na zadné sedadlá. Vchádzanie do interiéru je veľmi pohodlné so slušným miestom na nohy.

Dúfajme, že lacnejšie verzie to nebudú mať. Displej na vrchu prístrojovky je čitateľný aj v slnku, ale na kvalitnej prístrojovke pôsobí ako päsť na oko. To isté platí o tlačidle otvárania skrinky.

Tieto detaily naštvú, zvlášť ak Kia implantovala do auta navigáciu s prvotriednou grafikou a zobrazovaním diaľničných križovatiek skoro akoby boli odfotené. Menu palubného systému je prehľadné a informačný displej v strede rýchlomeru krajší ako má Hyundai i30.

Škoda už len jednej veci, že navigačná šípka a údaj o najbližšom odbočení sa nezobrazuje v centre rýchlomeru na palubnom počítači. Výborný displej navigácie to sčasti vyvažuje.

S volantom a ovládacími prvkami na ňom možno vysloviť spokojnosť, len či ich tam nie je priveľa. Interiér možno nechytí za srdce tým ako vyzerá, ale tým ako dobre je urobený a navrhnutý, a to je asi dôležitejšie. Klobúk dole.

Výhľad na nebo berie priestor

Nevedno, či má celkové zníženie karosérie o 10 milimetrov vplyv na priestor v oblasti hlavy, ale verzia s panoramatickým oknom trochu z neho ubrala. Vpredu zníženie stropu vďaka oknu neprekáža, ale vzadu je to na hrane.

Ak plánujete voziť vyššie osoby na zadných sedadlách, radšej presklenú strechu neobjednávajte.

Spokojnosť musíme hneď po prvej skúsenosti vyjadriť s nastupovaním dozadu, kde je medzi B stĺpikom karosérie a zadným sedadlom veľa miesta.

Ani priestor na nohy si nezaslúži kritický ohlas. Možno sedadlá vpredu aj vzadu by mali mať výraznejšie tvarovanie. Skúšali sme však verziu v najvyššej výbave a s koženým viacfarebným poťahom, teda komfortnú a nie športovú verziu sedadiel. Predné sedadlo malo navyše elektrické nastavovanie polohy a bedrovej opierky.

jazda.jpg
Za volantom najviac prekvapilo podstatne lepšie odhlučnenie než mal predchodca, kvalitné radenie a celkovo kvalita jazdy. Výhľad šikmo vpred bol u predchodcu lepší.

Samostatný test by si zaslúžila elektronická ručná brzda, ktorá sa niekedy pri pohánaní uvoľní automaticky a niekdy nie. Zatiaľ sme neprišli na to, s čím to súvisí, ale v tejto triede ide o pomerne komfortný prvok.

Niektorí konkurenti ho majú, podobne ako systém varujúci pred neželaným opustením jazdného pruhu. Ak prejdete čo i len trochu cez čiaru bez smerovky, už píska, hoci príliš jemným zvukom. Výbavu obohatil parkovací asistent a tiež asistent rozjazdu do kopca.

Benzín zmizol

Márne sme čakali na verzie s benzínovým motorom, ktoré budú u nás najpredávanejšie a dostali sme možnosť šoférovať len diesel 1,6 CRDi v najvýkonnejšiej verzii 94 kW. Podobne ako pri sesterskom modeli Hyundai i30 šesťstupňový automat mu nepasuje.

V manuálnom režime síce zbytočne nepodradí ani pri plyne stlačenom na podlahu, ale inokedy nechá kolísať otáčky motora. Týmto automatom Kia nemôže chcieť konkurovať najlepším v triede. Manuálna prevodovka s dieselom bola akoby iné auto. Zvlášť kvalita radenia je na vysokej úrovni. Skoro ako vo Volkswagen Golf.

Uvidíme, čo prinesie nová dvojspojková automatická prevodovka DCT, ktorú Kia ponúkne onedlho k benzínovým motorom 1,6 GDI. Diesel si s manuálom rozumel a na diaľnici pri 130 kilometrovej rýchlosti sa otáčky motora pohybovali okolo 2500 za minútu.

skrinka.jpg
Skrinka pred spolujazdcom sa nemá objemom za čo hanbiť, ale tlačidlo na otváranie je v kontexte kvalitného interiéru trochu lacné.

Na štart sú pripravené dva naftové a dva benzínové motory v niekoľkých ďalších variáciách. Základný diesel 1,4 CRDi VGT má výkon 66 kW (90 k).Silnejší motor 1,6 CRDi je v ponuke s výkonom 81 alebo 94 kW. Zrejme najžiadanejšia benzínová verzia 1,4 má výkon 73,2 kW a štvorvalce s objemom 1,6 litra ponúkajú výkon 95,6 alebo 99 kW.

Prvý výnimočný test výbavou nabitého auta nás utvrdil v tom, že vonkajší dizajn bude lákať, interiér získa skôr na druhý pohľad, ale jazda určite chytí. Kia aj Hyundai majú možno výhodu, že napredovanie oproti predchodcom bolo za posledné dve generácie citeľne vidieť. Teraz sa však dostali do úrovne najtvrdšej konkurencie a až teraz nastane tvrdý boj v napredovaní.

Kia Cee’d a Hyundai i30 sú odsúdené na bratovražednú vojnu, ale zrejme tiež na úspešné čísla. Napokon už minulá generácia Cee’du bola najpredávanejšou Kiou v Európe s 430 000 predanými kusmi. Novinka je tichšia, krajšia, jemne priestrannejšia, ale hlavný skok je v jazde.

displej.jpg
Údaje na doplnkovom displeji vidieť aj na ostrom jarnom slnku. Akurát jeho vyhotovenie vyzerá oproti supermodernému zvyšku auta zastaralo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 922
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 048
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 984
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 733
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 527
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 195
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 112
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 469

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

PLUS

Je suis Čajka. Ukradli symbol bratislavskej kaviarne

Detektívny príbeh o absurdných pohnútkach.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.