SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Vyše 4000 havárií ročne spôsobia nepoistení vodiči

Celkovo idú ročne na škody, ktoré spôsobia nepoistení vodiči, zhruba 4 milióny eur. Aktuálne je bez poistenia vyše 171 tisíc vozidiel z celkového počtu 2,44 milióna.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Aj keby sa mohlo zdať, že majitelia nepoistených vozidiel jazdia opatrnejšie a nespôsobujú nehody, nie je to tak. Každoročne sa na Slovensku stane vyše 4000 havárií, ktorých vinníkmi sú motoristi bez povinného zmluvného poistenia.

Celkovo idú ročne na škody, ktoré spôsobia nepoistení vodiči, zhruba 4 milióny eur, hovorí Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP). Aktuálne je bez poistenia vyše 171 tisíc vozidiel z celkového počtu 2,44 milióna.

Hoci sa môže zdať priemerná škoda pri nehode spôsobenej nepoisteným vozidlom na úrovni tisíc eur malá, pri dnešných cenách áut a náhradných dielov môže byť v konkrétnom prípade škoda aj niekoľkonásobne vyššia.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Nemajú peniaze alebo zabudli

"Najčastejším dôvodom, prečo motoristi nemajú poistku, sú peniaze. Kvôli súčasnej ekonomickej kríze môže byť pre nich problémom zaplatiť poistku jednorazovo. Ďalším dôvodom je zábudlivosť a medzi nepoistenými autami sa určite nájdu aj také, ktoré už neexistujú, len ich nie je možné vyradiť z evidencie," uviedol Petar Dobrič z poisťovne Genertel.

Vodiči, ktorí nedokážu za rok nasporiť na poistné začínajúce na úrovni desiatok eur, spravidla ani nemajú na uhradenie škôd. V takom prípade môže byť pre nich aj pomerne malá škoda veľkým problémom. A ak si nesprávne požičajú hoc len priemerných tisíc eur, môžu poľahky prísť o strechu nad hlavou.

Volajte políciu a navštívte kanceláriu poisťovateľov

Zodpovední motoristi, ktorí sú poistení a stanú sa obeťou nepoisteného vodiča, by nemali okrem bežných úkonov pri nehode zabúdať na zavolanie polície. A to najmä v prípade, že nevedia odhadnúť výšku škody alebo je niektorý z účastníkov zranený. Neoplatí sa podceniť ani na prvý pohľad zanedbateľné zranenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Polícia je navyše zárukou, že bude riadne určený vinník, keďže vodiči bez poistenia môžu mať tendenciu hádzať vinu na skutočného poškodeného, respektíve môžu tvrdiť, že vinu nespôsobili a z miesta činu ujsť.

Samozrejmosťou je vyplnenie Správy o nehode, ktorú musia obe strany podpísať a kde je jasne označený vinník. Táto správa je následne dôkazom pri ďalšom konaní.

V prípade nepoisteného vinníka sa musí poškodený vodič obrátiť čo najskôr po nehode na SKP, ktorá figuruje voči nemu v takomto prípade ako poisťovňa vinníka. Kancelária poisťovateľov následne vyplatí poškodenému škodu, ktorú neskôr vymáha od vinníka.

Čo robiť v prípade nehody:

  • Oblečte si reflexnú vestu a umiestnite pred vozidlá výstražný trojuholník
  • Ohláste nehodu vrátane prípadných zranení na čísle 112 polícii a záchranke
  • Poskytnite prvú pomoc zraneným a zabráňte ďalším škodám na zdraví a majetku
  • Neopúšťajte miesto nehody a neničte dôkazy
  • V prípade, že je škoda jasne pod 3990 eur a ide teda o škodovú udalosť, ku ktorej nie je potrebné volať políciu, riadne vyplňte Správu o nehode.
  • Kontaktujte svoju poisťovňu.
  • Na požiadanie preukážte svoju totožnosť druhému účastníkovi nehody
  • Nekonzumujte alkohol alebo inú návykovú látku
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 915
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 218
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 622
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 961
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 653
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 737
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 942
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 834
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 691
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.