SME

Prvá jazda: Vynovená Ibiza zaujala športovou verziou

Seat štartuje modelovú ofenzívu a na jej začiatku stojí modernizovaná Ibiza. Okrem menších úprav prináša dostupnejšiu športovo ladenú verziu FR aj s karosériou kombi.

(Zdroj: Seat)

BARCELONA. Úsmevy na tvárach predstaviteľov španielskej automobilky sa skrátka nedali prehliadnuť. Nepôsobili totiž umelo, ale veľmi prirodzene. Nečudo, Seat je na najlepšej ceste vrátiť sa tohto roku späť do čiernych čísel a vďaka chystaným novým modelom začať konečne zarábať. Modernizovaná Ibiza je „len“ predkrmom pripravovanej ofenzívy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jej súčasťou je aj miniauto Mii, s ktorým ale slovenský importér nemá príliš veľké plány. To najdôležitejšie príde neskôr - na jeseň, resp. koncom roka nastúpi Toledo, na jar 2013 nový päťdverový Leon, pol roka za ním trojdverový Leon a o ďalších asi šesť mesiacov Leon s karosériou kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Hrany sú v móde

Facelift Ibizy ukazuje nové dizajnové smerovanie Seatu. Donedávna veľmi obľúbené oblé línie vystriedali jednoduché, čisté tvary a hrany. Predné partie osviežili nové svetlomety, nárazník i kapota motora. Prepracované veko kufra troj- a päťdverového hatchbacku sme si všimli až po upozornení. Pribudol na ňom vodorovný prelis - pod logom Seat. K tomu nové typy zliatinových diskov a lakov karosérie...

V kabíne odhalí všetky novinky iba znalec, ktorý mal tú česť jazdiť s predchodcom. Vizuálne osvieženie sa totiž dotklo len grafiky prístrojového panela, ovládačov automatickej klimatizácie a niektorých materiálov.

Nájdi päť rozdielov: upravená grafika prístrojov, volant, panel klimatizácie, premiestnený USB port a niektoré nové materiály.

Štandardné rádio s komlikovaným prepínaním predvolených staníc zostalo. Hneď pod ním je teraz USB konektor. Škoda, že ho Seat nedodáva štandardne, zvlášť, ak má zacielené na mladých. Technici tiež robili reorganizáciu za palubnou doskou. Vďaka nej sa objem schránky pred spolujazdcom takmer zdvojnásobil - na 10,7 litra.

SkryťVypnúť reklamu

Ibiza FR aj ako kombi

Kým štylistické zmeny na „obyčajnej“ Ibize treba trochu hľadať, jej športovo ladená verzia FR vyslovene opeknela. Okrem iného má iné nárazníky, koncové svetlá, ktoré čiastočne pozostávajú z diód a veľmi pekné 17-palcové zliatinové disky. Diódové denné svietenie dostanete iba v kombinácii s príplatkovými bi-xenónmi.

Seat zároveň modely Ibiza FR priblížil masám, keďže k doteraz ponúkaným motorom 1,4 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TDI (105 kW/143 k) pribudla najslabšia, ale aj cenovo najatraktívnejšia motorizácia 1.2 TSI (77 kW/105 k). Sen o malom športovom kombi môže byť realitou, keďže Ibiza FR je teraz k dispozícii aj s najpraktickejšou karosériou ST.

Verzia FR má agresívnejšie vyzerajúce predné partie, Za bi-xenóny a diódy prte denné svietenie sa pripláca.

V novinke sa jazdiť nedalo

V spoločnosti Ibizy FR sme strávili aj testovacie jazdy. Jemne pritvrdený podvozok a široké pneumatiky rozmeru 215/40 dovolia viac si za volantom užívať prejazdy zákrut. Zároveň sa ale netreba obávať rapídne zhoršeného komfortu pruženia.

SkryťVypnúť reklamu

Turbomotor 1.4 TSI si pri uvoľnení akcelerátora rád „odfúkne“. Kombinovať ho je naďalej možné iba so sedemstupňovým automatom DSG. Ten radí presne tak, ako sme zvyknutí - rýchlo, ale rozjazdy sa nezaobídu bez cuknutia. Chýbali nám pádla pod volantom pre manuálny režim radenia.

Kto chce manuálnu prevodovku, musí siahnuť po slabšom agregáte 1.2 TSI alebo po vznetovom motore 2.0 TDI. Diesel ponúka dobrú dynamiku a nízku spotrebu, jeho vyššia hmotnosť však podporuje nedotáčavosť. Hoci je Ibiza FR 1.2 TSI asi najvýznamnejšou novinkou faceliftu, jazdiť sa s ňou na prezentácii nedalo.

Do schránky pred spolujazdcom sa teraz zmestí viac. Až 10,7 l.

Trojvalce už ľudia nechcú

Skladba motorizácií pre ostatné verzie sa nemení. Niektoré z nich boli modifikované s ohľadom na zníženie produkcie emisií CO2. Trochu nepochopiteľne stále nie je v ponuke slabší variant turbomotora 1.2 TSI (63 kW/85 k). Ibiza si namiesto neho musí vystačiť so starším atmosférickým agregátom 1.4 16V.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ten na slovenskom trhu zároveň plní úlohu základnej poháňacej jednotky, lebo o trojvalec 1.2 l (44 kW/60 k, 51 kW/70 k) u nás nie je záujem. Najšportovejšia Ibiza Cupra bude predstavená v priebehu tohto roka.

Cestu autora hradila spoločnosť SEAT

Seat Ibiza - základné technické údaje

verzia 1,4 16V 1,2 TSI 1,4 TSI 1,2 TDI 1,6 TDI 2,0 TDI
prevodovka 5M 5M/7A 7A 5M 5M 6M
zdvihový objem (cm3) 1390 1197 1390 1199 1598 1998
výkon (kW/k) 63/85 77/105 110/150 55/75 77/105 105/143
pri otáčkach (ot./min.) 5000 5000 5800 4000 4400 4200
krútiaci moment (Nm) 132 175 220 180 250 320
pri otáčkach (ot./min.) 3800 1550 1250 1500 1750 1750
zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,8 9,7/9,8 7,6 13,9 10,5 8,2
priemerná spotreba (l/100km) 5,9 5,1(5,3 4,1(5,5) 3,9 4,3 4,7
maximálna rýchlosť (km/h) 177 190 212 168 191 210
rázvor náprav (mm) 2469
dĺžka (mm) 4034-4227
šírka (mm) 1693
výška (mm) 1428-1445
objem kufra základný (l) 284-430
objem palivovej nádrže (l) 45

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 602
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 347
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 757
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 661
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 606
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 186
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 507
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  2. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  3. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  4. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  8. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikála - obeť (mučeník)
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 44 075
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 594
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 086
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 073
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 986
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 313
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 405
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 899
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu