SME
reklama

Prvá jazda: Vynovená Ibiza zaujala športovou verziou

Seat štartuje modelovú ofenzívu a na jej začiatku stojí modernizovaná Ibiza. Okrem menších úprav prináša dostupnejšiu športovo ladenú verziu FR aj s karosériou kombi.

(Zdroj: Seat)

BARCELONA. Úsmevy na tvárach predstaviteľov španielskej automobilky sa skrátka nedali prehliadnuť. Nepôsobili totiž umelo, ale veľmi prirodzene. Nečudo, Seat je na najlepšej ceste vrátiť sa tohto roku späť do čiernych čísel a vďaka chystaným novým modelom začať konečne zarábať. Modernizovaná Ibiza je „len“ predkrmom pripravovanej ofenzívy.

Jej súčasťou je aj miniauto Mii, s ktorým ale slovenský importér nemá príliš veľké plány. To najdôležitejšie príde neskôr - na jeseň, resp. koncom roka nastúpi Toledo, na jar 2013 nový päťdverový Leon, pol roka za ním trojdverový Leon a o ďalších asi šesť mesiacov Leon s karosériou kombi.

Hrany sú v móde

Facelift Ibizy ukazuje nové dizajnové smerovanie Seatu. Donedávna veľmi obľúbené oblé línie vystriedali jednoduché, čisté tvary a hrany. Predné partie osviežili nové svetlomety, nárazník i kapota motora. Prepracované veko kufra troj- a päťdverového hatchbacku sme si všimli až po upozornení. Pribudol na ňom vodorovný prelis - pod logom Seat. K tomu nové typy zliatinových diskov a lakov karosérie...

V kabíne odhalí všetky novinky iba znalec, ktorý mal tú česť jazdiť s predchodcom. Vizuálne osvieženie sa totiž dotklo len grafiky prístrojového panela, ovládačov automatickej klimatizácie a niektorých materiálov.

Nájdi päť rozdielov: upravená grafika prístrojov, volant, panel klimatizácie, premiestnený USB port a niektoré nové materiály.

Štandardné rádio s komlikovaným prepínaním predvolených staníc zostalo. Hneď pod ním je teraz USB konektor. Škoda, že ho Seat nedodáva štandardne, zvlášť, ak má zacielené na mladých. Technici tiež robili reorganizáciu za palubnou doskou. Vďaka nej sa objem schránky pred spolujazdcom takmer zdvojnásobil - na 10,7 litra.

Ibiza FR aj ako kombi

Kým štylistické zmeny na „obyčajnej“ Ibize treba trochu hľadať, jej športovo ladená verzia FR vyslovene opeknela. Okrem iného má iné nárazníky, koncové svetlá, ktoré čiastočne pozostávajú z diód a veľmi pekné 17-palcové zliatinové disky. Diódové denné svietenie dostanete iba v kombinácii s príplatkovými bi-xenónmi.

Seat zároveň modely Ibiza FR priblížil masám, keďže k doteraz ponúkaným motorom 1,4 TSI (110 kW/150 k) a 2.0 TDI (105 kW/143 k) pribudla najslabšia, ale aj cenovo najatraktívnejšia motorizácia 1.2 TSI (77 kW/105 k). Sen o malom športovom kombi môže byť realitou, keďže Ibiza FR je teraz k dispozícii aj s najpraktickejšou karosériou ST.

Verzia FR má agresívnejšie vyzerajúce predné partie, Za bi-xenóny a diódy prte denné svietenie sa pripláca.

V novinke sa jazdiť nedalo

V spoločnosti Ibizy FR sme strávili aj testovacie jazdy. Jemne pritvrdený podvozok a široké pneumatiky rozmeru 215/40 dovolia viac si za volantom užívať prejazdy zákrut. Zároveň sa ale netreba obávať rapídne zhoršeného komfortu pruženia.

Turbomotor 1.4 TSI si pri uvoľnení akcelerátora rád „odfúkne“. Kombinovať ho je naďalej možné iba so sedemstupňovým automatom DSG. Ten radí presne tak, ako sme zvyknutí - rýchlo, ale rozjazdy sa nezaobídu bez cuknutia. Chýbali nám pádla pod volantom pre manuálny režim radenia.

Kto chce manuálnu prevodovku, musí siahnuť po slabšom agregáte 1.2 TSI alebo po vznetovom motore 2.0 TDI. Diesel ponúka dobrú dynamiku a nízku spotrebu, jeho vyššia hmotnosť však podporuje nedotáčavosť. Hoci je Ibiza FR 1.2 TSI asi najvýznamnejšou novinkou faceliftu, jazdiť sa s ňou na prezentácii nedalo.

Do schránky pred spolujazdcom sa teraz zmestí viac. Až 10,7 l.

Trojvalce už ľudia nechcú

Skladba motorizácií pre ostatné verzie sa nemení. Niektoré z nich boli modifikované s ohľadom na zníženie produkcie emisií CO2. Trochu nepochopiteľne stále nie je v ponuke slabší variant turbomotora 1.2 TSI (63 kW/85 k). Ibiza si namiesto neho musí vystačiť so starším atmosférickým agregátom 1.4 16V.

Ten na slovenskom trhu zároveň plní úlohu základnej poháňacej jednotky, lebo o trojvalec 1.2 l (44 kW/60 k, 51 kW/70 k) u nás nie je záujem. Najšportovejšia Ibiza Cupra bude predstavená v priebehu tohto roka.

Cestu autora hradila spoločnosť SEAT

Seat Ibiza - základné technické údaje

verzia 1,4 16V 1,2 TSI 1,4 TSI 1,2 TDI 1,6 TDI 2,0 TDI
prevodovka 5M 5M/7A 7A 5M 5M 6M
zdvihový objem (cm3) 1390 1197 1390 1199 1598 1998
výkon (kW/k) 63/85 77/105 110/150 55/75 77/105 105/143
pri otáčkach (ot./min.) 5000 5000 5800 4000 4400 4200
krútiaci moment (Nm) 132 175 220 180 250 320
pri otáčkach (ot./min.) 3800 1550 1250 1500 1750 1750
zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,8 9,7/9,8 7,6 13,9 10,5 8,2
priemerná spotreba (l/100km) 5,9 5,1(5,3 4,1(5,5) 3,9 4,3 4,7
maximálna rýchlosť (km/h) 177 190 212 168 191 210
rázvor náprav (mm) 2469
dĺžka (mm) 4034-4227
šírka (mm) 1693
výška (mm) 1428-1445
objem kufra základný (l) 284-430
objem palivovej nádrže (l) 45

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 089
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 860
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu