GARÁŽ

Alternatívne pohony súťažili na Rallye Monte Carlo

Preteky pre vozidlá s alternatívnymi typmi pohonu nie sú divácky veľmi atraktívne, ale automobilky si prichádzajú na svoje. Trinásty ročník podujatia ovládol Opel Ampera.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Legendárna automobilová súťaž má mnoho podôb. Tou divácky najmenej atraktívnou, ale výrobcami stále vyhľadávanejšou je Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles, teda súťaž pre vozidlá s alternatívnymi typmi pohonu.

Dve etapy

Na štart 13. ročníka sa postavilo cez 130 účastníkov, ktorých čakala trať s dĺžkou presahujúcou 820 kilometrov. Najprv sa posádky museli presunúť do Monte Carla, a to z jedného z troch miest, kde podujatie štartovalo - Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand a Lugano.

Následne sa vyšplhali do francúzskych Álp, kde jazdili po tratiach originálnej Rallye Monte Carlo.

Víťazstvo cez počty

Dôraz samozrejme nebol kladený na rýchlosť absolvovania jednotlivých etáp, ale na pravidelnosť a spotrebu paliva, resp. energie. Organizátori určili výsledky podľa trochu komplikovaného prepočtu hmotnosti konkrétneho vozidla, množstva produkovaných emisií CO2, spotreby paliva a energetickej účinnosti.

Z prvenstva v 13. Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles sa tešila francúzska dvojica Bernard Darniche/Joseph Lambert s vozidlom Opel Amera. Mimochodom, pilot triumfoval aj na slávnej Rallye Monte Carlo, a to v roku 1979.

Výsledky:

1. Darniche/Lambert (Opel Ampera)

2. Liverani/Strada (Fiat Croma prototyp)

3. Berton/Susset (Opel Ampera)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.