Ford už vyrába najúspornejšiu Fiestu všetkých čias

Upravený diesel vďaka vylepšeniam na malom Forde má dosiahnuť priemernú spotrebu 3,3 litra na 100 kilometrov.

Nevedno aký trhový podiel bude mať ekologická Fiesta, avšak jej úlohou je znížiť celkové emisie značky a rozbehnúť program znižovania emisií až do roku 2020.(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Modrý ovál sa zapojil do boja o čo najnižšie emisie CO2 klasickou koncepciou vozidla bez hybridného alebo iného systému.

Aby Fiesta ECOnetic Technology dosiahla spotrebu 3,3 litra nafty na 100 kilometrov a emisie CO2 do 87 gramov na kilometer, dostala do vienka automatické vypínanie a štartovanie motora pod označením Auto-start-stop, rekuperačné dobíjanie Smart Regenerative Charging, ekologický režim Eco Mode a kontrolku efektívneho radenia.

Elektroniku motora nakalibrovali pre prevodovku s dlhšími prevodmi a v rámci zníženia odporov konštruktéri znížili podvozok a Fiestu vybavili pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Kryty podvozka a tiež kolies majú prispieť k lepšej aerodynamike. Akurát, že Fieste by pristali hliníkové disky viac než plastové „puklice“.

Podľa správy automobilky bude v tomto roku polovica všetkých nových Fordov niesť označenie ECOnetic technology. V roku 2013 sa podiel takto označených Fordov zvýši až na dve tretiny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 944
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 858
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 940
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 419
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 388
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 192
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 804
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 643
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 777
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 279

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.