BRATISLAVA. Modrý ovál sa zapojil do boja o čo najnižšie emisie CO2 klasickou koncepciou vozidla bez hybridného alebo iného systému.
Aby Fiesta ECOnetic Technology dosiahla spotrebu 3,3 litra nafty na 100 kilometrov a emisie CO2 do 87 gramov na kilometer, dostala do vienka automatické vypínanie a štartovanie motora pod označením Auto-start-stop, rekuperačné dobíjanie Smart Regenerative Charging, ekologický režim Eco Mode a kontrolku efektívneho radenia.
Elektroniku motora nakalibrovali pre prevodovku s dlhšími prevodmi a v rámci zníženia odporov konštruktéri znížili podvozok a Fiestu vybavili pneumatikami s nízkym valivým odporom.
Kryty podvozka a tiež kolies majú prispieť k lepšej aerodynamike. Akurát, že Fieste by pristali hliníkové disky viac než plastové „puklice“.
Podľa správy automobilky bude v tomto roku polovica všetkých nových Fordov niesť označenie ECOnetic technology. V roku 2013 sa podiel takto označených Fordov zvýši až na dve tretiny.