SME

Berlingo dostalo krajšiu tvár, Jumpy nový motor

Omladzovaciu kúru Berlinga po štyroch rokoch výroby vidieť najmä na prednom nárazníku. Väčší Citroen Jumpy má silnejší motor a systém Grip Control.

Berlingo dostalo nový predok po štyroch rokoch výroby. Čierny pás má opticky auto znížiť.Berlingo dostalo nový predok po štyroch rokoch výroby. Čierny pás má opticky auto znížiť. (Zdroj: CITROEN)

BRATISLAVA. Denné LED svetlá už budú poznávacím znakom úžitkového berlinga Multispace v osobnej verzii. Okrem svietiaceho pásiku pod hlavnými svetlometmi pribudli vpredu pochrómované obruby predného nárazníka a hmloviek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Celkovo možno povedať, že predná časť bude mať viac lesku, než predtým. Tvorcom nových spätných zrkadiel išlo v prvom rade o aerodynamiku, teda zníženie odporu vzduchu a v neposlednom rade tiež spotreby. Pri pohľade na hmlovky si treba uvedomiť, že to nie sú obyčajné hmlovky ale s intergrovaným svietením do strán pri odbočovaní.

SkryťVypnúť reklamu


Opticky znížili predok

Pomerne vysokú stavbu predku úžitkových vozidiel aspoň opticky rozbíja lesklý čierny diel. Tú istú farbu nájdete aj na spätných zrkadlách. Verzie furgon však budú aj naďalej svietiť klasickými veľkými reflektormi bez LED.

Berlingo prichádza po modernizácii so sedemdielnou stupnicou motorov. Z toho je päť naftových agregátov a dva benzínové, lepšie povedané motor 1,6 VTi v dvoch verziách s výkonom 70 kW ( 95 k) a 88 kW (120 k). Rovnako malý turbodiesel 1.6 HDi naladili na viac verzií s výkonom 55 kW / 75 k, 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k).



Najúspornejšie Berlingo s mikro-hybridnou technológiou, systémom stop-start a robotizovanou prevodovkou BMP6 nesie označenie 1.6 e-HDi a v priemere spotrebuje iba 4,8 l nafty na 100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Jumpy lepšie na klzkom povrchu

Rovnako decentnou modernizáciou a oprášením vzhľadu prešiel väčší úžitkový Citroen Jumpy. Asi najzásadnejšou zmenou je pridanie stabilizačného sytsému s funkciami Grip Control.

Vodič tak môže tlačidlom na palubnej doske zmeniť nastavenie stabilizačného a trakčného systému v závislosti od povrchu. Ak v blate začne jedno predné koleso prešmykovať, Grip Control vo funkcii pre šmykľavý povrch aktívnejšie pribrzdí voľné koleso, aby sa viac sily presunulo na druhé koleso.

Zostavu motorov obohatil zatiaľ najsilnejší štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 118 kW (160 k)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 101
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 873
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 564
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 350
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 193
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 725
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 652
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu