BRATISLAVA. Denné LED svetlá už budú poznávacím znakom úžitkového berlinga Multispace v osobnej verzii. Okrem svietiaceho pásiku pod hlavnými svetlometmi pribudli vpredu pochrómované obruby predného nárazníka a hmloviek.
Celkovo možno povedať, že predná časť bude mať viac lesku, než predtým. Tvorcom nových spätných zrkadiel išlo v prvom rade o aerodynamiku, teda zníženie odporu vzduchu a v neposlednom rade tiež spotreby. Pri pohľade na hmlovky si treba uvedomiť, že to nie sú obyčajné hmlovky ale s intergrovaným svietením do strán pri odbočovaní.
Opticky znížili predok
Pomerne vysokú stavbu predku úžitkových vozidiel aspoň opticky rozbíja lesklý čierny diel. Tú istú farbu nájdete aj na spätných zrkadlách. Verzie furgon však budú aj naďalej svietiť klasickými veľkými reflektormi bez LED.
Berlingo prichádza po modernizácii so sedemdielnou stupnicou motorov. Z toho je päť naftových agregátov a dva benzínové, lepšie povedané motor 1,6 VTi v dvoch verziách s výkonom 70 kW ( 95 k) a 88 kW (120 k). Rovnako malý turbodiesel 1.6 HDi naladili na viac verzií s výkonom 55 kW / 75 k, 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k).
Najúspornejšie Berlingo s mikro-hybridnou technológiou, systémom stop-start a robotizovanou prevodovkou BMP6 nesie označenie 1.6 e-HDi a v priemere spotrebuje iba 4,8 l nafty na 100 km.
Jumpy lepšie na klzkom povrchu
Rovnako decentnou modernizáciou a oprášením vzhľadu prešiel väčší úžitkový Citroen Jumpy. Asi najzásadnejšou zmenou je pridanie stabilizačného sytsému s funkciami Grip Control.
Vodič tak môže tlačidlom na palubnej doske zmeniť nastavenie stabilizačného a trakčného systému v závislosti od povrchu. Ak v blate začne jedno predné koleso prešmykovať, Grip Control vo funkcii pre šmykľavý povrch aktívnejšie pribrzdí voľné koleso, aby sa viac sily presunulo na druhé koleso.
Zostavu motorov obohatil zatiaľ najsilnejší štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 118 kW (160 k)