SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Berlingo dostalo krajšiu tvár, Jumpy nový motor

Omladzovaciu kúru Berlinga po štyroch rokoch výroby vidieť najmä na prednom nárazníku. Väčší Citroen Jumpy má silnejší motor a systém Grip Control.

Berlingo dostalo nový predok po štyroch rokoch výroby. Čierny pás má opticky auto znížiť.Berlingo dostalo nový predok po štyroch rokoch výroby. Čierny pás má opticky auto znížiť. (Zdroj: CITROEN)

BRATISLAVA. Denné LED svetlá už budú poznávacím znakom úžitkového berlinga Multispace v osobnej verzii. Okrem svietiaceho pásiku pod hlavnými svetlometmi pribudli vpredu pochrómované obruby predného nárazníka a hmloviek.

Celkovo možno povedať, že predná časť bude mať viac lesku, než predtým. Tvorcom nových spätných zrkadiel išlo v prvom rade o aerodynamiku, teda zníženie odporu vzduchu a v neposlednom rade tiež spotreby. Pri pohľade na hmlovky si treba uvedomiť, že to nie sú obyčajné hmlovky ale s intergrovaným svietením do strán pri odbočovaní.


Opticky znížili predok

Pomerne vysokú stavbu predku úžitkových vozidiel aspoň opticky rozbíja lesklý čierny diel. Tú istú farbu nájdete aj na spätných zrkadlách. Verzie furgon však budú aj naďalej svietiť klasickými veľkými reflektormi bez LED.

Berlingo prichádza po modernizácii so sedemdielnou stupnicou motorov. Z toho je päť naftových agregátov a dva benzínové, lepšie povedané motor 1,6 VTi v dvoch verziách s výkonom 70 kW ( 95 k) a 88 kW (120 k). Rovnako malý turbodiesel 1.6 HDi naladili na viac verzií s výkonom 55 kW / 75 k, 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k).



Najúspornejšie Berlingo s mikro-hybridnou technológiou, systémom stop-start a robotizovanou prevodovkou BMP6 nesie označenie 1.6 e-HDi a v priemere spotrebuje iba 4,8 l nafty na 100 km.

Jumpy lepšie na klzkom povrchu

Rovnako decentnou modernizáciou a oprášením vzhľadu prešiel väčší úžitkový Citroen Jumpy. Asi najzásadnejšou zmenou je pridanie stabilizačného sytsému s funkciami Grip Control.

Vodič tak môže tlačidlom na palubnej doske zmeniť nastavenie stabilizačného a trakčného systému v závislosti od povrchu. Ak v blate začne jedno predné koleso prešmykovať, Grip Control vo funkcii pre šmykľavý povrch aktívnejšie pribrzdí voľné koleso, aby sa viac sily presunulo na druhé koleso.

Zostavu motorov obohatil zatiaľ najsilnejší štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 118 kW (160 k)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  7. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  8. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 443
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 300
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 261
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 730
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 354
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 689
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 591
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  2. Jozef Javurek: Kurátor
  3. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  4. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  5. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  6. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  7. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 464
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 863
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 163
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 646
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 586
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 486
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 303
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu