Berlingo dostalo krajšiu tvár, Jumpy nový motor

Omladzovaciu kúru Berlinga po štyroch rokoch výroby vidieť najmä na prednom nárazníku. Väčší Citroen Jumpy má silnejší motor a systém Grip Control.

Berlingo dostalo nový predok po štyroch rokoch výroby. Čierny pás má opticky auto znížiť.(Zdroj: CITROEN)

BRATISLAVA. Denné LED svetlá už budú poznávacím znakom úžitkového berlinga Multispace v osobnej verzii. Okrem svietiaceho pásiku pod hlavnými svetlometmi pribudli vpredu pochrómované obruby predného nárazníka a hmloviek.

Celkovo možno povedať, že predná časť bude mať viac lesku, než predtým. Tvorcom nových spätných zrkadiel išlo v prvom rade o aerodynamiku, teda zníženie odporu vzduchu a v neposlednom rade tiež spotreby. Pri pohľade na hmlovky si treba uvedomiť, že to nie sú obyčajné hmlovky ale s intergrovaným svietením do strán pri odbočovaní.


Opticky znížili predok

Pomerne vysokú stavbu predku úžitkových vozidiel aspoň opticky rozbíja lesklý čierny diel. Tú istú farbu nájdete aj na spätných zrkadlách. Verzie furgon však budú aj naďalej svietiť klasickými veľkými reflektormi bez LED.

Berlingo prichádza po modernizácii so sedemdielnou stupnicou motorov. Z toho je päť naftových agregátov a dva benzínové, lepšie povedané motor 1,6 VTi v dvoch verziách s výkonom 70 kW ( 95 k) a 88 kW (120 k). Rovnako malý turbodiesel 1.6 HDi naladili na viac verzií s výkonom 55 kW / 75 k, 66 kW (90 k) alebo 85 kW (115 k).



Najúspornejšie Berlingo s mikro-hybridnou technológiou, systémom stop-start a robotizovanou prevodovkou BMP6 nesie označenie 1.6 e-HDi a v priemere spotrebuje iba 4,8 l nafty na 100 km.

Jumpy lepšie na klzkom povrchu

Rovnako decentnou modernizáciou a oprášením vzhľadu prešiel väčší úžitkový Citroen Jumpy. Asi najzásadnejšou zmenou je pridanie stabilizačného sytsému s funkciami Grip Control.

Vodič tak môže tlačidlom na palubnej doske zmeniť nastavenie stabilizačného a trakčného systému v závislosti od povrchu. Ak v blate začne jedno predné koleso prešmykovať, Grip Control vo funkcii pre šmykľavý povrch aktívnejšie pribrzdí voľné koleso, aby sa viac sily presunulo na druhé koleso.

Zostavu motorov obohatil zatiaľ najsilnejší štvorvalec 2,0 HDi s výkonom 118 kW (160 k)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.