SME

Ducato prichádza s automatizovaným radením

Fiat reaguje na stúpajúce požiadavky automatického radenia v dodávkach a do svojho úžitkového modelu zavádza manuálnu automatizovanú prevodovku Comfort-Matic.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Nová prevodovka prichádza ako alternatíva pre užívateľov, ktorí si chcú zachovať vlastnosti auta s manuálnou prevodovkou a zároveň majú túžbu odbremeniť sa od nutnosti radiť.

Principiálne ide totiž o manuálnu automatizovanú prevodovku, čiže o klasikú manuálnu, akurát narábanie s pákou radenia a spojkou nahradil elektronický mechanizmus. Riadiaca jednotka vyhodnotí, kedy treba preradiť a spraví tak bez zásahu vodiča, prípadne na jeho impulz, ak prepne prevodovku do manuálneho režimu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pomôže v kolóne

Robotizované prevodovky tohto druhu nepatria medzi najrýchlejšie ani športové, čo sa u tohto typu áut ani nevyžaduje. Ich výhodou je, že majú pevne zaradený stupeň a počas jazdy reakciou na plyn pripomínajú manuálnu prevodovku. V kolóne však vodič nemusí preraďovať, ale všetko nechá na automatiku.

fiat_ducato_prevodovka.jpg
Dôvodom pre výrobu prevodovky tohto typu bola o 30 percent nižšia hmotnosť v porovnaní s klasickým automatom a tiež vraj nižšie servisné nároky.

Podľa výskumu, veľký záujem o novú prevodovku by mali mať karavanisti, ktorí na podvozku modelov Ducato používajú obytné nadstavby. Fiat bude prevodovku Comfort-Matic dodávať s naftovými motormi MultiJet 130, 150 a 180.

Aby ovládanie prevodovky netrpelo kompromisným nastavením pre viacej režimov, ktoré býva potom v mnohom obmedzujúce, výrobca nastavil niekoľko programov, ktoré môže vodič zvoliť.

Reaguje podľa potreby

Režim do kopca a z kopca radí podľa klesania alebo stúpania a tiež berie do úvahy zaťaženie auta. Zahrievací režim zasa spôsobom radenia eliminuje studené štarty a režim asistencie pri brzdení sa snaží čo najviac brzdiť motorom s využitím prevodových stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme pri náhlom zošliapnutí plynového pedálu na podlahu prevodovka podradí na minimálny možný stupeň, aby auto čo najlepšie zrýchlilo. Prudkým uvoľnením plynového pedálu zamedzíte preradeniu na vyšší stupeň a ostane zaradený aktuálny.

Zíde sa to vtedy, keď sa snažíte pripraviť na predchádzanie, ale oproti ešte vybehne auto, tak rýchlo uberiete, ale kým to auto prejde a cesta sa uvoľní, ostane zaradený aktuálny stupeň.




Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  2. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  3. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  4. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  5. Eva Bachletová: Naše svetlo
  6. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  7. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  8. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 102
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 875
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 565
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 351
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 196
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 726
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 826
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu