SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Ducato prichádza s automatizovaným radením

Fiat reaguje na stúpajúce požiadavky automatického radenia v dodávkach a do svojho úžitkového modelu zavádza manuálnu automatizovanú prevodovku Comfort-Matic.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Nová prevodovka prichádza ako alternatíva pre užívateľov, ktorí si chcú zachovať vlastnosti auta s manuálnou prevodovkou a zároveň majú túžbu odbremeniť sa od nutnosti radiť.

Principiálne ide totiž o manuálnu automatizovanú prevodovku, čiže o klasikú manuálnu, akurát narábanie s pákou radenia a spojkou nahradil elektronický mechanizmus. Riadiaca jednotka vyhodnotí, kedy treba preradiť a spraví tak bez zásahu vodiča, prípadne na jeho impulz, ak prepne prevodovku do manuálneho režimu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pomôže v kolóne

Robotizované prevodovky tohto druhu nepatria medzi najrýchlejšie ani športové, čo sa u tohto typu áut ani nevyžaduje. Ich výhodou je, že majú pevne zaradený stupeň a počas jazdy reakciou na plyn pripomínajú manuálnu prevodovku. V kolóne však vodič nemusí preraďovať, ale všetko nechá na automatiku.

fiat_ducato_prevodovka.jpg
Dôvodom pre výrobu prevodovky tohto typu bola o 30 percent nižšia hmotnosť v porovnaní s klasickým automatom a tiež vraj nižšie servisné nároky.

Podľa výskumu, veľký záujem o novú prevodovku by mali mať karavanisti, ktorí na podvozku modelov Ducato používajú obytné nadstavby. Fiat bude prevodovku Comfort-Matic dodávať s naftovými motormi MultiJet 130, 150 a 180.

Aby ovládanie prevodovky netrpelo kompromisným nastavením pre viacej režimov, ktoré býva potom v mnohom obmedzujúce, výrobca nastavil niekoľko programov, ktoré môže vodič zvoliť.

Reaguje podľa potreby

Režim do kopca a z kopca radí podľa klesania alebo stúpania a tiež berie do úvahy zaťaženie auta. Zahrievací režim zasa spôsobom radenia eliminuje studené štarty a režim asistencie pri brzdení sa snaží čo najviac brzdiť motorom s využitím prevodových stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme pri náhlom zošliapnutí plynového pedálu na podlahu prevodovka podradí na minimálny možný stupeň, aby auto čo najlepšie zrýchlilo. Prudkým uvoľnením plynového pedálu zamedzíte preradeniu na vyšší stupeň a ostane zaradený aktuálny.

Zíde sa to vtedy, keď sa snažíte pripraviť na predchádzanie, ale oproti ešte vybehne auto, tak rýchlo uberiete, ale kým to auto prejde a cesta sa uvoľní, ostane zaradený aktuálny stupeň.




SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 453
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 381
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 015
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 638
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 108
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 921
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 778
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinskí vojaci v Lymane, na budovách vztyčujú ukrajinské vlajky.

Na pád Lymanu môže doplatiť aj minister obrany Šojgu.


2 h
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Násilnosti na zápase indonézskej prvej futbalovej ligy.

Na štadióne bolo asi o štyritisíc ľudí viac, ako je povolená kapacita.


ČTK 2 h
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


22 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku
  2. Jozef Javurek: Dolné Srnie a okolie
  3. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  4. Petra Kohútová: Strážna veža Vartovka v Krupine
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  7. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  8. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 717
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 901
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 163
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 041
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 190
  6. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 940
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 939
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 908
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu