Ženy parkujú pomalšie, ale lepšie ako muži

Vodičkám trvá dlhšie, kým zaparkujú, výsledky však majú lepšie ako ako muži, ukázala štúdia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Vtipy o ženách – šoférkach nie sú vždy na mieste. Štúdia britskej spoločnosti NCP, ktorá ako operátor sleduje parkoviská, ukázala, že ženy parkujú lepšie ako muži.

Ženy sú presnejšie

Štúdiu publikovali na stránkach NCP, zameraná bola na rôzne aspekty parkovania: techniku, presnosť, dobu parkovania a aj to, ako dobre je auto zaparkované.

Sledovali 2500 šoférov, z maximálneho počtu 20 bodov získali ženy priemerný parkovací koeficient 13,4, muži len 12,3.

Muži

Ženy

Rýchlosť nájdenia vhodného miesta

64 %

92 %

Dobrá alebo veľmi dobrá “predparkovacia” póza

53 %

77 %

Cúvanie do medzery

28 %

39 %

Zájdenie predkom do medzery

72 %

61 %

Rýchlosť manévru

16 sek

21 sek

Úprava parkovacej pozície

29 %

56 %

Konečná úprava

25 %

53 %

Celkový koeficient

12,3

13,4

Ženy dopadli lepšie vo viacerých oblastiach, hoci len pätina z nich (18 %) si myslela, že parkujú lepšie ako muži a menej ako tretina (28 %) verila, že parkujú lepšie ako ich partneri.

Muži horšie hľadajú voľné miesto

Muži boli horší hneď v prvej skúmanej schopnosti – hľadanie vhodného parkovacieho miesta. Často prehliadli medzeru medzi autami, pretože netrpezliví išli cez parkovisko prirýchlo. Pomalšie ženy si skôr všimli voľnú medzeru či odchádzajúce auto.

Ostrieľaní šoféri vedia, že pri parkovaní záleží na uhloch. Krátko pred zaparkovaním sa až 39 percent žien rozhodlo využiť metódu, ktorú preferujú inštruktori, oproti 28 percentám mužov.

Ženy boli horšie v dĺžke času parkovania. V priemere im trvalo 21 sekúnd, mužom len 16. Ročne priemerne vodič parkuje 1004-krát, takže za celý “šoférsky život” ženy strávia parkovaním 12 a muži 9 dní.

Muži sú spokojnejší, no neparkujú v strede

Muži sú spokojnejší s tým, ako zaparkujú, a len 29 percent z nich sa rozhodlo pozíciu auta meniť. Zo žien auto posúvalo 56 percent. Manévrovať sa však ženám v konečnom dôsledku oplatilo. V strede parkovacieho miesta napokon stálo 53 percent žien a len 25 percent mužov.

Štúdia dokázala aj to, že ak má muž v aute ako pasažiera ženu, skôr ide parkovať do menšieho priestoru, aby urobil dojem, hoci má k dispozícii väčšie miesto.

Názory ľudí na parkovacie schopnosti sa výrazne líšia od skutočnosti. Na otázku, ako dlho si myslia, že im trvá zaparkovať auto, muži povedali 28 sekúnd a pritom to trvalo 16. Keď sa ich výskumníci spýtali, ako dlho to bude trvať ženám, povedali o 21 sekúnd viac, než bola pravda.

NCP ponúkla niekoľko tipov na parkovanie:

Cúvanie na parkovacie miesto

  • choďte dopredu pred medzeru, kam chcete zaparkovať,
  • natočte sa tak, aby ste si vytvorili uhol na cúvanie,
  • pomaly cúvajte do medzery,
  • kontrolujte obe bočné zrkadlá s cieľom zabezpečiť si dostatok miesta na oboch stranách vozidla,
  • keď ste na parkovacom mieste, tak sa vyrovnajte poťahovaním dopredu a dozadu, aby ste stáli pekne v strede.

Parkovanie do radu stojacich vozidiel

  • postavte sa s autom pred svoje parkovacie miesto,
  • pomaly cúvajte, až kým sa zadná časť auta dostane do roviny s koncom vozidla vedľa vás,
  • otočte sa do priestoru, a udržujte pomalú rýchlosť,
  • keď si myslíte, že ste dostatočne blízko k chodníku, točte opačným smerom, aby ste dostali predok vozidla do medzery, stále udržujte pomalú rýchlosť,
  • podľa potreby sa posuňte a zaparkujte lepšie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.