Ženy parkujú pomalšie, ale lepšie ako muži

Vodičkám trvá dlhšie, kým zaparkujú, výsledky však majú lepšie ako ako muži, ukázala štúdia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Vtipy o ženách – šoférkach nie sú vždy na mieste. Štúdia britskej spoločnosti NCP, ktorá ako operátor sleduje parkoviská, ukázala, že ženy parkujú lepšie ako muži.

Ženy sú presnejšie

Štúdiu publikovali na stránkach NCP, zameraná bola na rôzne aspekty parkovania: techniku, presnosť, dobu parkovania a aj to, ako dobre je auto zaparkované.

Sledovali 2500 šoférov, z maximálneho počtu 20 bodov získali ženy priemerný parkovací koeficient 13,4, muži len 12,3.

Muži

Ženy

Rýchlosť nájdenia vhodného miesta

64 %

92 %

Dobrá alebo veľmi dobrá “predparkovacia” póza

53 %

77 %

Cúvanie do medzery

28 %

39 %

Zájdenie predkom do medzery

72 %

61 %

Rýchlosť manévru

16 sek

21 sek

Úprava parkovacej pozície

29 %

56 %

Konečná úprava

25 %

53 %

Celkový koeficient

12,3

13,4

Ženy dopadli lepšie vo viacerých oblastiach, hoci len pätina z nich (18 %) si myslela, že parkujú lepšie ako muži a menej ako tretina (28 %) verila, že parkujú lepšie ako ich partneri.

Muži horšie hľadajú voľné miesto

Muži boli horší hneď v prvej skúmanej schopnosti – hľadanie vhodného parkovacieho miesta. Často prehliadli medzeru medzi autami, pretože netrpezliví išli cez parkovisko prirýchlo. Pomalšie ženy si skôr všimli voľnú medzeru či odchádzajúce auto.

Ostrieľaní šoféri vedia, že pri parkovaní záleží na uhloch. Krátko pred zaparkovaním sa až 39 percent žien rozhodlo využiť metódu, ktorú preferujú inštruktori, oproti 28 percentám mužov.

Ženy boli horšie v dĺžke času parkovania. V priemere im trvalo 21 sekúnd, mužom len 16. Ročne priemerne vodič parkuje 1004-krát, takže za celý “šoférsky život” ženy strávia parkovaním 12 a muži 9 dní.

Muži sú spokojnejší, no neparkujú v strede

Muži sú spokojnejší s tým, ako zaparkujú, a len 29 percent z nich sa rozhodlo pozíciu auta meniť. Zo žien auto posúvalo 56 percent. Manévrovať sa však ženám v konečnom dôsledku oplatilo. V strede parkovacieho miesta napokon stálo 53 percent žien a len 25 percent mužov.

Štúdia dokázala aj to, že ak má muž v aute ako pasažiera ženu, skôr ide parkovať do menšieho priestoru, aby urobil dojem, hoci má k dispozícii väčšie miesto.

Názory ľudí na parkovacie schopnosti sa výrazne líšia od skutočnosti. Na otázku, ako dlho si myslia, že im trvá zaparkovať auto, muži povedali 28 sekúnd a pritom to trvalo 16. Keď sa ich výskumníci spýtali, ako dlho to bude trvať ženám, povedali o 21 sekúnd viac, než bola pravda.

NCP ponúkla niekoľko tipov na parkovanie:

Cúvanie na parkovacie miesto

  • choďte dopredu pred medzeru, kam chcete zaparkovať,
  • natočte sa tak, aby ste si vytvorili uhol na cúvanie,
  • pomaly cúvajte do medzery,
  • kontrolujte obe bočné zrkadlá s cieľom zabezpečiť si dostatok miesta na oboch stranách vozidla,
  • keď ste na parkovacom mieste, tak sa vyrovnajte poťahovaním dopredu a dozadu, aby ste stáli pekne v strede.

Parkovanie do radu stojacich vozidiel

  • postavte sa s autom pred svoje parkovacie miesto,
  • pomaly cúvajte, až kým sa zadná časť auta dostane do roviny s koncom vozidla vedľa vás,
  • otočte sa do priestoru, a udržujte pomalú rýchlosť,
  • keď si myslíte, že ste dostatočne blízko k chodníku, točte opačným smerom, aby ste dostali predok vozidla do medzery, stále udržujte pomalú rýchlosť,
  • podľa potreby sa posuňte a zaparkujte lepšie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 672
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 860
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 375
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 248
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 211
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 522
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 280
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 942
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 216
  10. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 105

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Čo by nasledovalo, ak by súd rozpustil Kotlebovu ĽSNS?

Poslanci ĽSNS by o svoj mandát neprišli. Ich stranícka kasa by sa však zrejme vyprázdnila

KOMENTÁRE

Kotlebovci nosia fašistické relikvie do parlamentu

Parlamentný preukaz nezakryje extrémistickú slamu.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.