Ženy parkujú pomalšie, ale lepšie ako muži

Vodičkám trvá dlhšie, kým zaparkujú, výsledky však majú lepšie ako ako muži, ukázala štúdia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

Vtipy o ženách – šoférkach nie sú vždy na mieste. Štúdia britskej spoločnosti NCP, ktorá ako operátor sleduje parkoviská, ukázala, že ženy parkujú lepšie ako muži.

Ženy sú presnejšie

Štúdiu publikovali na stránkach NCP, zameraná bola na rôzne aspekty parkovania: techniku, presnosť, dobu parkovania a aj to, ako dobre je auto zaparkované.

Sledovali 2500 šoférov, z maximálneho počtu 20 bodov získali ženy priemerný parkovací koeficient 13,4, muži len 12,3.

Muži

Ženy

Rýchlosť nájdenia vhodného miesta

64 %

92 %

Dobrá alebo veľmi dobrá “predparkovacia” póza

53 %

77 %

Cúvanie do medzery

28 %

39 %

Zájdenie predkom do medzery

72 %

61 %

Rýchlosť manévru

16 sek

21 sek

Úprava parkovacej pozície

29 %

56 %

Konečná úprava

25 %

53 %

Celkový koeficient

12,3

13,4

Ženy dopadli lepšie vo viacerých oblastiach, hoci len pätina z nich (18 %) si myslela, že parkujú lepšie ako muži a menej ako tretina (28 %) verila, že parkujú lepšie ako ich partneri.

Muži horšie hľadajú voľné miesto

Muži boli horší hneď v prvej skúmanej schopnosti – hľadanie vhodného parkovacieho miesta. Často prehliadli medzeru medzi autami, pretože netrpezliví išli cez parkovisko prirýchlo. Pomalšie ženy si skôr všimli voľnú medzeru či odchádzajúce auto.

Ostrieľaní šoféri vedia, že pri parkovaní záleží na uhloch. Krátko pred zaparkovaním sa až 39 percent žien rozhodlo využiť metódu, ktorú preferujú inštruktori, oproti 28 percentám mužov.

Ženy boli horšie v dĺžke času parkovania. V priemere im trvalo 21 sekúnd, mužom len 16. Ročne priemerne vodič parkuje 1004-krát, takže za celý “šoférsky život” ženy strávia parkovaním 12 a muži 9 dní.

Muži sú spokojnejší, no neparkujú v strede

Muži sú spokojnejší s tým, ako zaparkujú, a len 29 percent z nich sa rozhodlo pozíciu auta meniť. Zo žien auto posúvalo 56 percent. Manévrovať sa však ženám v konečnom dôsledku oplatilo. V strede parkovacieho miesta napokon stálo 53 percent žien a len 25 percent mužov.

Štúdia dokázala aj to, že ak má muž v aute ako pasažiera ženu, skôr ide parkovať do menšieho priestoru, aby urobil dojem, hoci má k dispozícii väčšie miesto.

Názory ľudí na parkovacie schopnosti sa výrazne líšia od skutočnosti. Na otázku, ako dlho si myslia, že im trvá zaparkovať auto, muži povedali 28 sekúnd a pritom to trvalo 16. Keď sa ich výskumníci spýtali, ako dlho to bude trvať ženám, povedali o 21 sekúnd viac, než bola pravda.

NCP ponúkla niekoľko tipov na parkovanie:

Cúvanie na parkovacie miesto

  • choďte dopredu pred medzeru, kam chcete zaparkovať,
  • natočte sa tak, aby ste si vytvorili uhol na cúvanie,
  • pomaly cúvajte do medzery,
  • kontrolujte obe bočné zrkadlá s cieľom zabezpečiť si dostatok miesta na oboch stranách vozidla,
  • keď ste na parkovacom mieste, tak sa vyrovnajte poťahovaním dopredu a dozadu, aby ste stáli pekne v strede.

Parkovanie do radu stojacich vozidiel

  • postavte sa s autom pred svoje parkovacie miesto,
  • pomaly cúvajte, až kým sa zadná časť auta dostane do roviny s koncom vozidla vedľa vás,
  • otočte sa do priestoru, a udržujte pomalú rýchlosť,
  • keď si myslíte, že ste dostatočne blízko k chodníku, točte opačným smerom, aby ste dostali predok vozidla do medzery, stále udržujte pomalú rýchlosť,
  • podľa potreby sa posuňte a zaparkujte lepšie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 923
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 228
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 706
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 979
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 784
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 036
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 127
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 400
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop