Prvá jazda s novými motormi v Renault Megane

Renault osviežil modelový rad Megane novými motormi, trojblikom a kamerami. Najviac potešil malý diesel, preplňovaný benzín a samozrejme silnejší Megane R.S.

Kráľ ostáva kráľom. Megane R.S. je najrýchlejší sériový hot-hatch s pohonom predných kolies. Teraz má o 15 koní viac.(Zdroj: Stephane Foulon)

SEVILLA, MONTEBLANCO. Z boxov pretekárskeho okruhu Monteblanco na juhu Španielska vyšiel Renault Clio R.S. Gordini s majákmi na streche. Jazdec si splnil úlohu uvádzacieho auta a ukázal nám okruh ale v takej rýchlosti, že hoci sme sedlali silnejší Megane R.S., ledva sme stíhali.

Až po mnohých kolách a spoznávaní okruhu sme zistili, akú obrovskú rezervu v podvozku má Megane R.S. modelového roku 2012.

Tam, kde sme na začiatku akurát vytočili trojku, bola po pár kolách málo štvorka. Vylepšený hot-hatch si zachoval svoj komunikatívny podvozok, ktorý je podstatne rýchlejší než motor, hoci motoru po prepnutí ESP do športového režimu pribudne 15 koní a 20 Nm navyše.

Akékoľvek drobné vylepšenia nezabili jeho surovosť a športový ráz, dokonca máme pocit, že brzdy sú o niečo lepšie. Patrilo sa začať s modelmi, ktoré sú tie najpredávanejšie, ale jazda na okruhu v medovo-žltej metalíze prehlušila všetko ostatné. Ešte teraz máme spotené ruky.

Najväčšie zmeny pre Renault Megane 2012

nový malý a výkonný diesel 1,6 dCi
benzínový motor Energy TCe 115
starší motor 1,5 dCi má viac výkonu a nové turbo
Visio System na automatické prepínanie svetiel
asistent pre rozjazd do kopca
stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu
nové farby a LED denné svetlá
vylepšené Recaro sedadlá pre model R.S.

Konečne blikne tri krát

Megane tretej generácie je s takmer 800 000 predanými kusmi veľmi úspešným modelom značky a po štyroch rokoch existencie prechádza vyladením formy. Zväčša sa medzi príplatkovou výbavou objavili prvky, bez ktorých si Megane poradil ale v porovnaní s konkurenciou chýbali.

Napríklad automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel(Visio System), denné LED svetlá, stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu alebo parkovací asistent s cúvacou kamerou.

budiky.jpg
Grafika prístrojov je nová. Stará sa nám viac páčila.

Kým Visio System nebudú motoristi kupovať vo veľkom, cúvacia kamera a asistent rozjazdu do kopca zrejme prídu vhod. Asi najvýraznejšia zmena je pridanie takzvaného diaľničného trojbliku smeroviek, ktorý modelom Megane aj iným Renaultom chronicky chýbal.

Popri kozmetických detailoch, nových diskoch a lakoch karosérie Majorelle Blue a perleťovej bielej, najviac zaujali nové motory radu Energy.

Malý diesel dominuje

Po premiére v Scenicu prichádza aj do Megane nový diesel 1,6 dCi označený ako Energy 130. Nahradí starší motor 1,9 dCi 130 ale nevytlačí pôvodný diesel 1,5 dCi. Najpredávanejší motor značky, z ktorého sa len v minulom roku predalo 1,5 milióna kusov, ostáva v ponuke ako najúspornejšia verzia s označením Energy dCi 110.

Zvýšením krútiaceho momentu o 20 Nm na 260 Nm klesla spotreba. Turbodúchadlo má zníženú zotrvačnosť lopatiek a pomáha motoru s výkonom 110 koní udržať priemernú spotrebu pod hranicou 3,5 litra na 100 kilometrov. Táto trúfalá hodnota by stála za redakčný test.

svetla.jpg
Medzi novinky patrí automatické prepínanie diaľkových svetiel. Nevyskúšali sme, lebo nebola tma. Kamera cez deň striehla na neželané opustenie jazdného pruhu.

Prvé kilometre sme však absolvovali s verziou Energy dCi 130. Motor 1,6 dCi dosahuje výkon 96 kW (130 k) a hlavné, čo prináša, je tichá jazda s rýchlym ohriatím na pracovnú teplotu.

V spodných otáčkach sa neprejaví prudkým záťahom, ale krútiaci moment 320 Nm odovzdáva akoby postupne, hoci vrchol má už pri 1500 otáčkach za minútu. V priemere má spotrebovať 4 litre na sto kilometrov. Prívlastkom Energy sa môžu popýšiť všetky nové maloobjemové motory, najmä štvorvalec 1,2 TCe.

Potrápi Volkswagen?

Viac než malý diesel nás zaujala jazda s benzínovým turbomotorom Energy TCe 115. Nevedno ako sa tieto malé turbom dopované motory budú správať s ohľadom na čas, ale dynamike im ťažko niečo vytknúť.

Najmä v porovnaní so starým štvorvalcom 1,6 16V, ktorého dominanciou bola jednoduchosť a spoľahlivosť. Nový štvorvalec 1,2 TCe dáva z malého objemu výkon 85 kW (115 k) a krútiaci momnet 190 Nm. Pri výjazde z križovatiek a zrýchlení do kopcov cítiť najmä dostupnosť krútiaceho momentu od 2000 do 4000 otáčok.

Tcemotor.jpg
Aby Renault urobil konkurenciu pre 1,2 TSI od Volkswagenu, vybavil motor priamym vstrekovaním paliva a vstrekovačmi so šiestimi dierkami pre lepšie rozprášenie paliva. Samozrejmosťou je variabilné časovanie ventilov a prepracované turbodúchadlo.

V podstate 90 percent krútiaceho momentu je k dispozícii už pri 1500 otáčkach. Spotrebu 5,3 litra sme nemali kde dosiahnuť a nemôžme ju hodnotiť, po prvých desiatkach kilometrov však vieme, že je tichý, komfortný na rozbeh v malých rýchlostiach a na bežný Megane výkonom stačí. Najmä v hustej premávke sa s ním komfortnejšie jazdí než s dieselom.

Dostal LED-ky

Megane dostal LED do predného nárazníka, takže majitelia nebudú musieť na čerpačkách zháňať lacné LED a vŕtať nárazník. Zvlášť Megane GT má veľmi zvláštne umiestnené LED svetlá v tvare šípky. Z nových a prospešných zmien je jedine otázna grafika ciferníkov prístrojového panelu.

Všetko ostatné vrátane senzora kvality vzduchu posunulo Megane opäť dalej. Hlavne výrobca doplnil fatálne chýbajúce veci ako cúvaciu kameru, asistent rozjazdu do kopca alebo trojblik smeroviek.

kombi.jpg
Rodinné kombi bude najlepším miestom pre nový motor Energy dCi 130. Motor je dobre odhlučnený, hoci v spodných otáčkach sa 320 Nm veľmi neprejavuje.

Nové usporiadanie autorádia bude pre nových majiteľov pochopiteľnejšie a hoci mu USB vstup trochu kazí dizajn, pravda je, že externú pamäť nemusíte strkať niekde do skrytých miest ale priamo do stredovej konzoly. Prvému kontaktu však aj tak dominuje vrchol ponuky a to vylepšený Megane R.S.

Prvé dojmy z jazdy

motor Energy dCi 130 dobre odhlučnili
benzínové Energy TCe 115 má dosť dynamiky
prístrojový panel s novými ciferníkmi nie je krajší
trojblik smeroviek poteší

Ostal na čele

Nový lak Sirius Yellow pre Megane R.S vidieť z diaľky a červenú linku na čiernych diskoch si všimnete hneď na prvý pohľad. Už len skutočne pozorné oko spozoruje o dve LED diódy viac v denných svetlách alebo kožený pás na exponovanom mieste Recaro sedadiel Cup verzie.

Miesto, na ktorom sa tenké čalúnenie sedadla pri nastupovaní už po dvoch rokoch predralo, teraz automobilka vylepšila pásom kože.

sedacka.jpg
Miesto, kde sa Recaro sedadlo verzie R.S. Cup zvyklo predrať, je teraz potiahnuté kožou.

Ďaľšiu zmenu a teda 15 koní navyše môžete užívať iba po prepnutí do režimu Sport. Na okruhu Monteblanco sme skúšali novú telemetriu, ktorá bude účastná našich testov. Hlavne pri porovnaní starého a nového megane R.S. na Slovakiaringu sme zvedaví na výsledky.

Ospravedlňujeme sa za údaje v míľach na displeji, na budúce už bude všetko v poriadku. Podľa analýzy z telemetrie brzdil Megan z 203 kilometrovej rýchlosti na konci rovinky rovnako silno aj v štvrtom kole, keď sa na trati objavilo už aj Safety Car.

Najvyššie priečne zrýchlenie v zákrute na sériových pneumatikách dosiahlo 1,274 G. Do budúcnosti môžu konštruktéri z Renault Sport vylepšiť už len asi jediné. Kulisu radenia. Zvuk, jazdné vlastnosti a motor nemajú chybu. Mimochodom z najrýchlejšej sériovej „prednokolky“ sa za štyri roky predalo 12 000 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 145
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 067
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 964
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 842
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 792
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 5 989
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 248
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 648
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 393

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.