Prvá jazda s novými motormi v Renault Megane

Renault osviežil modelový rad Megane novými motormi, trojblikom a kamerami. Najviac potešil malý diesel, preplňovaný benzín a samozrejme silnejší Megane R.S.

Kráľ ostáva kráľom. Megane R.S. je najrýchlejší sériový hot-hatch s pohonom predných kolies. Teraz má o 15 koní viac.(Zdroj: Stephane Foulon)

SEVILLA, MONTEBLANCO. Z boxov pretekárskeho okruhu Monteblanco na juhu Španielska vyšiel Renault Clio R.S. Gordini s majákmi na streche. Jazdec si splnil úlohu uvádzacieho auta a ukázal nám okruh ale v takej rýchlosti, že hoci sme sedlali silnejší Megane R.S., ledva sme stíhali.

Až po mnohých kolách a spoznávaní okruhu sme zistili, akú obrovskú rezervu v podvozku má Megane R.S. modelového roku 2012.

Tam, kde sme na začiatku akurát vytočili trojku, bola po pár kolách málo štvorka. Vylepšený hot-hatch si zachoval svoj komunikatívny podvozok, ktorý je podstatne rýchlejší než motor, hoci motoru po prepnutí ESP do športového režimu pribudne 15 koní a 20 Nm navyše.

Akékoľvek drobné vylepšenia nezabili jeho surovosť a športový ráz, dokonca máme pocit, že brzdy sú o niečo lepšie. Patrilo sa začať s modelmi, ktoré sú tie najpredávanejšie, ale jazda na okruhu v medovo-žltej metalíze prehlušila všetko ostatné. Ešte teraz máme spotené ruky.

Najväčšie zmeny pre Renault Megane 2012

nový malý a výkonný diesel 1,6 dCi
benzínový motor Energy TCe 115
starší motor 1,5 dCi má viac výkonu a nové turbo
Visio System na automatické prepínanie svetiel
asistent pre rozjazd do kopca
stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu
nové farby a LED denné svetlá
vylepšené Recaro sedadlá pre model R.S.

Konečne blikne tri krát

Megane tretej generácie je s takmer 800 000 predanými kusmi veľmi úspešným modelom značky a po štyroch rokoch existencie prechádza vyladením formy. Zväčša sa medzi príplatkovou výbavou objavili prvky, bez ktorých si Megane poradil ale v porovnaní s konkurenciou chýbali.

Napríklad automatické prepínanie diaľkových a tlmených svetiel(Visio System), denné LED svetlá, stráženie neželaného opustenia jazdného pruhu alebo parkovací asistent s cúvacou kamerou.

budiky.jpg
Grafika prístrojov je nová. Stará sa nám viac páčila.

Kým Visio System nebudú motoristi kupovať vo veľkom, cúvacia kamera a asistent rozjazdu do kopca zrejme prídu vhod. Asi najvýraznejšia zmena je pridanie takzvaného diaľničného trojbliku smeroviek, ktorý modelom Megane aj iným Renaultom chronicky chýbal.

Popri kozmetických detailoch, nových diskoch a lakoch karosérie Majorelle Blue a perleťovej bielej, najviac zaujali nové motory radu Energy.

Malý diesel dominuje

Po premiére v Scenicu prichádza aj do Megane nový diesel 1,6 dCi označený ako Energy 130. Nahradí starší motor 1,9 dCi 130 ale nevytlačí pôvodný diesel 1,5 dCi. Najpredávanejší motor značky, z ktorého sa len v minulom roku predalo 1,5 milióna kusov, ostáva v ponuke ako najúspornejšia verzia s označením Energy dCi 110.

Zvýšením krútiaceho momentu o 20 Nm na 260 Nm klesla spotreba. Turbodúchadlo má zníženú zotrvačnosť lopatiek a pomáha motoru s výkonom 110 koní udržať priemernú spotrebu pod hranicou 3,5 litra na 100 kilometrov. Táto trúfalá hodnota by stála za redakčný test.

svetla.jpg
Medzi novinky patrí automatické prepínanie diaľkových svetiel. Nevyskúšali sme, lebo nebola tma. Kamera cez deň striehla na neželané opustenie jazdného pruhu.

Prvé kilometre sme však absolvovali s verziou Energy dCi 130. Motor 1,6 dCi dosahuje výkon 96 kW (130 k) a hlavné, čo prináša, je tichá jazda s rýchlym ohriatím na pracovnú teplotu.

V spodných otáčkach sa neprejaví prudkým záťahom, ale krútiaci moment 320 Nm odovzdáva akoby postupne, hoci vrchol má už pri 1500 otáčkach za minútu. V priemere má spotrebovať 4 litre na sto kilometrov. Prívlastkom Energy sa môžu popýšiť všetky nové maloobjemové motory, najmä štvorvalec 1,2 TCe.

Potrápi Volkswagen?

Viac než malý diesel nás zaujala jazda s benzínovým turbomotorom Energy TCe 115. Nevedno ako sa tieto malé turbom dopované motory budú správať s ohľadom na čas, ale dynamike im ťažko niečo vytknúť.

Najmä v porovnaní so starým štvorvalcom 1,6 16V, ktorého dominanciou bola jednoduchosť a spoľahlivosť. Nový štvorvalec 1,2 TCe dáva z malého objemu výkon 85 kW (115 k) a krútiaci momnet 190 Nm. Pri výjazde z križovatiek a zrýchlení do kopcov cítiť najmä dostupnosť krútiaceho momentu od 2000 do 4000 otáčok.

Tcemotor.jpg
Aby Renault urobil konkurenciu pre 1,2 TSI od Volkswagenu, vybavil motor priamym vstrekovaním paliva a vstrekovačmi so šiestimi dierkami pre lepšie rozprášenie paliva. Samozrejmosťou je variabilné časovanie ventilov a prepracované turbodúchadlo.

V podstate 90 percent krútiaceho momentu je k dispozícii už pri 1500 otáčkach. Spotrebu 5,3 litra sme nemali kde dosiahnuť a nemôžme ju hodnotiť, po prvých desiatkach kilometrov však vieme, že je tichý, komfortný na rozbeh v malých rýchlostiach a na bežný Megane výkonom stačí. Najmä v hustej premávke sa s ním komfortnejšie jazdí než s dieselom.

Dostal LED-ky

Megane dostal LED do predného nárazníka, takže majitelia nebudú musieť na čerpačkách zháňať lacné LED a vŕtať nárazník. Zvlášť Megane GT má veľmi zvláštne umiestnené LED svetlá v tvare šípky. Z nových a prospešných zmien je jedine otázna grafika ciferníkov prístrojového panelu.

Všetko ostatné vrátane senzora kvality vzduchu posunulo Megane opäť dalej. Hlavne výrobca doplnil fatálne chýbajúce veci ako cúvaciu kameru, asistent rozjazdu do kopca alebo trojblik smeroviek.

kombi.jpg
Rodinné kombi bude najlepším miestom pre nový motor Energy dCi 130. Motor je dobre odhlučnený, hoci v spodných otáčkach sa 320 Nm veľmi neprejavuje.

Nové usporiadanie autorádia bude pre nových majiteľov pochopiteľnejšie a hoci mu USB vstup trochu kazí dizajn, pravda je, že externú pamäť nemusíte strkať niekde do skrytých miest ale priamo do stredovej konzoly. Prvému kontaktu však aj tak dominuje vrchol ponuky a to vylepšený Megane R.S.

Prvé dojmy z jazdy

motor Energy dCi 130 dobre odhlučnili
benzínové Energy TCe 115 má dosť dynamiky
prístrojový panel s novými ciferníkmi nie je krajší
trojblik smeroviek poteší

Ostal na čele

Nový lak Sirius Yellow pre Megane R.S vidieť z diaľky a červenú linku na čiernych diskoch si všimnete hneď na prvý pohľad. Už len skutočne pozorné oko spozoruje o dve LED diódy viac v denných svetlách alebo kožený pás na exponovanom mieste Recaro sedadiel Cup verzie.

Miesto, na ktorom sa tenké čalúnenie sedadla pri nastupovaní už po dvoch rokoch predralo, teraz automobilka vylepšila pásom kože.

sedacka.jpg
Miesto, kde sa Recaro sedadlo verzie R.S. Cup zvyklo predrať, je teraz potiahnuté kožou.

Ďaľšiu zmenu a teda 15 koní navyše môžete užívať iba po prepnutí do režimu Sport. Na okruhu Monteblanco sme skúšali novú telemetriu, ktorá bude účastná našich testov. Hlavne pri porovnaní starého a nového megane R.S. na Slovakiaringu sme zvedaví na výsledky.

Ospravedlňujeme sa za údaje v míľach na displeji, na budúce už bude všetko v poriadku. Podľa analýzy z telemetrie brzdil Megan z 203 kilometrovej rýchlosti na konci rovinky rovnako silno aj v štvrtom kole, keď sa na trati objavilo už aj Safety Car.

Najvyššie priečne zrýchlenie v zákrute na sériových pneumatikách dosiahlo 1,274 G. Do budúcnosti môžu konštruktéri z Renault Sport vylepšiť už len asi jediné. Kulisu radenia. Zvuk, jazdné vlastnosti a motor nemajú chybu. Mimochodom z najrýchlejšej sériovej „prednokolky“ sa za štyri roky predalo 12 000 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. Vysoká hra o súdne trovy
  2. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  3. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  4. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  5. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Ako na refinancovanie hypotéky
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  9. Splnený sen
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 903
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 540
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 5 239
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 979
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 441
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 433
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 382
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 781
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 560
  10. Splnený sen 1 490

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOŠICE KORZÁR

Polícia o akcii Shark: Štát ukrátili o takmer 28 miliónov eur

Fingovali vysoké náklady na reklamu.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.