SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Od januára Bratislava zmení parkovanie

Platené parkovanie nebude všade, len v širšom centre.

Aj Petržalka by už mala regulovať parkovanie poplatkami.Aj Petržalka by už mala regulovať parkovanie poplatkami. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Peniaze z parkovanie majú ísť aj na skvalitňovanie MHD.

BRATISLAVA. Budúci rok má začať Bratislava s novou parkovacou politikou. Zrušiť má vyhradené parkovanie a zvýhodniť obyvateľov s trvalým pobytom. Za parkovanie v širšom centre mesta sa bude platiť.

Novú parkovaciu politiku musia najskôr schváliť mestskí poslanci. Rozhodovať by mali v júni, návrh jednotného systému pre celé mesto sa však ešte len tvorí.

Mesto preto spúšťa 10. apríla verejnú diskusiu na stránke bratislava.sk, debatovať by sa malo až do konca mája.

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) tvrdí, že hlas verejnosti pri parkovacej koncepcii zaváži.

Vedenie mesta okrem toho vytvorilo špeciálnu komisiu pre novú parkovaciu politiku. Sú v nej okrem primátora aj starostovia mestských častí v širšom centre mesta, hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser, zastúpené sú aj všetky poslanecké kluby.

Spolu s novým systémom prídu aj poplatky. Za parkovanie sa nebude platiť už len v centre mesta.

Poplatky v širšom centre

info
Návrhy
Parkovanie
  • koniec vyhradeného parkovania;
  • spoplatnenie širšieho centra;
  • obyvatelia 1 auto zaparkujú za symbolický rezidenčný poplatok;
  • príjmy z parkovania – na záchytné parkoviská, parkovcie domy a lepšiu MHD;
  • zmeny od 1.1. 2013;
  • jednotné zúčtovacie stredisko pre celé mesto – neisté – ešte nie je dohoda s mests. časťami.

Spoplatnenie celého verejného priestoru, ako doteraz navrhovala nová stratégia dopravnej politiky, nebude.

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporu Smeru) hovorí, že na poplatky sa musí pripraviť širšie centrum mesta.

Zvýhodnení budú obyvatelia s trvalým pobytom. Tí za symbolický rezidenčný poplatok budú môcť zaparkovať pred domom jedno auto v čase od 18tej do ôsmej rána.

Za parkovanie sa od roku 2010 platí v Starom Meste, vodiči často nechávajú autá za hranicou mestskej časti – v Petržalke, Ružinove či Novom Meste.

Práve tieto mestské časti by podľa Ftáčnika mali byť súčasťou takzvaného širšieho centra. Presne určené zatiaľ nie je.

Neznáme sú aj poplatky za parkovanie. V doterajšom návrhu stratégie bol poplatok za 1 hodinu jedno euro.

Sľub: Expresné linky MHD

Peniaze za parkovanie by si malo mesto rozdeľovať s mestskými časťami.

Mesto má časť peňazí dať na skvalitnenie MHD a časť na budovanie záchytných parkovísk.

„Musíme ľuďom ponúknuť alternatívu,“ vraví Ftáčnik. Tou by vraj mohli byť expresné linky MHD.

Tie však tak ako nové záchytné parkoviská nebudú od januára budúceho roku, kedy by mala začať platiť nová parkovacia politika. Budovať sa majú postupne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 428
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 633
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 904
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 975
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 054
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 762
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 992
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.