Autoslalom premiérovo zavítal na SlovakiaRing

Len druhé podujatie seriálu AutoSlalom bolo zároveň vrcholom prvej polovice sezóny 2012. Dôvod je jednoduchý - SlovakiaRing. Prvýkrát v histórii prišli slalomari na profesionálny pretekársky okruh.

Na štart sa nakoniec pristavilo 115 jazdcov. Celkom jednohlasne všetkým, ktorí mohli či chceli prísť a neboli odkazujú: Môžete ľutovať!(Zdroj: Miro Glasa)

SLOVAKIARING. Vôbec prvýkrát sa nie len v 6 ročnej histórii seriálu AutoSlalom, ale dokonca aj v slalomovej histórii Slovenska, či strednej Európy jazdili preteky v automobilovom slalome na profesionálnom okruhu. S 2 500 metrami tu vznikla skoro najdlhšia a jednoznačne najrýchlejšia trať širokom okolí.

Stúpol záujem

Termín pretekov AutoSlalom FUCHS pripadol na poslednú marcovú sobotu. Záujem o skutočnú špecialitu v sortimente tratí prejavilo rekordné množstvo jazdcov. Len za prvý deň online registrácie sa do pretekov nahlásilo bez mála sto jazdcov.

Celkovo súpiska obsahovala vyše 145 záujemcov o tieto preteky. Postupne sa však viacerí pre rôzne dôvody ospravedlňovali a v deň pretekov sa zas mnohí nedostavili. Na štart sa teda nakoniec pristavilo 115 jazdcov. Celkom jednohlasne všetkým, ktorí mohli či chceli prísť a neboli odkazujú: Môžete ľutovať!

Ukrutný vietor kazil dokonalú zábavu

Predpovede počasia na deň pretekov niekoľko dní vopred neboli práve najlepšie, ale s tým sa dalo rátať, keďže jar je ešte len v prvej tretine. Organizátori si hlavne želali, aby nepršalo. To sa aj splnilo.

No celý deň pretekov patrične skomplikoval až neskutočne silný vietor. SHMÚ vraj na tento deň vydalo pred vetrom výstrahu I. stupňa. A veru, nebol to falošný poplach

Niektoré úseky trate zostavenej z kuželí vietor opakovane posúval. Preto sa hlavne počas tréningových jázd niektorým jazdcom stalo, že šli po neregulárnej trati. Od prvej ostrej jazdy už bola situácia podstatne lepšia.

Nie však pre ustatie vetra, ale pre zdvojenie kužeľov na každej pozícii pre väčšiu váhu a odolnosť voči vetru. Všetci jazdci sa však na trať i organizáciu pretekov celkom svorne vyjadrovali len pozitívne až v superlatívoch.

SlovakiaRing poskytol jazdecké zázemie

Areál SlovakiaRingu ponúka jazdcom skutočne päť hviezdičkové zázemie. Nie len rovné a priestorovo štedré depo s betónovým povrchom, ale aj priamo možnosť natankovať tri rôzne druhy paliva, množstvo elektrických prípojok pre kompresory či elektro náradie, boxy na prenájom a dokonca boxy pre tlakové umytie.

Nič podobné slalomári doposiaľ nikdy k dispozícii nemali. A mnohí si to patrične vychutnali. Preto sa už teraz mnohí, celkom oprávnene, tešia na ďalší tohtoročný termín 13.10. na tejto trati.

Preteky AutoSlalom Fuchs boli dva v jednom. Jazdili sa totiž ako klasický podnik seriálu AutoSlalom a výsledky z nich sa tiež zaratúvali do Majstrovstiev SR v automobilovom slalome. Pozrime si podrobnejšie, ako to prebiehalo a dopadlo v jednotlivých kategóriách, ktorých má AS až 8 a MSR 5.

Kategória S1 do 1400 ccm

Podobne ako na prvých pretekoch sezóny, aj na SlovakiaRing prišla v najmenšej objemovej kategórií silná a početná konkurencia. Na štart sa tu postavilo 25 jazdcov. Za pozornosť stoja prekvapivé výkony jazdcov ako Miro Biskorovajný na Honde Civic, ktorý to dotiahol na 6. miesto. Piate si s drobným a v zásade absolútne neokruhovým originálnym Mini vyjazdil Juraj Vrzgula. Len o miesto pred stupienkom víťazov skončil Martin Gucký na netypickom Smarte roadster. Do prvej trojky sa prebojovali tradičné mená. Bronzový skončil Rasťo Šimon na len jednolitrovom Fiate 127, strieborný bol Michal Klenko na Honde Civic a zlatú si vyjazdil Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye.


Kategória S2 do 1600 ccm

V tejto triede sa na štart na rozdiel od prvých pretekov sezóny postavila slušne početná konkurencia. Až 22 jazdcov bojovalo o najlepšie hodnotenie s objemom do 1,6 litra. Zaujímavým prekvapením bol Peter Ponec. Dabloval na aute Suzuki Ignis Sport Dušana Chrenka, ktorého na vlastnom náradí porazil.Dotiahol to na 5. miesto.

Pred ním skončil Tomáš Komár na Honda CRX. Trofej a hodnotné ceny za 3. miesto si vzal Jozef Frnčo, ktorý rovnako ako druhý Michal Novák sedlá Citroen Saxo VTS. Prvé miesto v triede si vybojoval Juraj Kóssi na Honda Civic Vti.


Kategória S3 do 2000 ccm

Mierne menej početná bola skupina mašín do dvoch litrov. Na SlovakiaRing ich prišlo 16. Tu za zmienku stojí jazdecké umenie Tomáša Drgoňa na bežnom sériovom a nekonkurenčnom Forde Focus 1,8i. Tomáš je totiž schopný držať krok s autami ako Honda Integra Type R.

Večná škoda, že nemá výkonnejšie náradie. Tretí v tejto triede dojazdil Peter Granát na Nissane Almera GTi, druhé miesto si zaslúžil Edo Bednárik na Honda Civic TypeR a dvojlitrom nedal dýchať Vlado Okali na Renaulte Clio Sport.

Kategória S4 nad 2000 ccm

Najväčšia objemová kategória nad dva litre sa s 21 účastníkmi opäť blysla zaujímavými autami. Objavili sa tu chuťovky ako úplne nová Impreza STI sedan, Mégane RS 250, dva kusy predošlej generácie Mégane Sport, Honda S2000 turbo či znova Porsche Cayman.

Kým jazdci od 5. po 2. miesto bojovali o každú desatinku sekundy, prvý Michal Žiak na Mitsubishi Lancer EVO VIII si jazdil vlastnú ligu a v cieli skončil o celých 10s pred súpermi.

Na druhom mieste ukončil preteky Miro Mach na Porsche Cayman a tým len potvrdil, ako jazdecky zdatné je malé porsche s motorom uprostred už v sériovom stave. Tretí, s odstupom len 0,1 s skončil Braňo Goga na S2000 turbo, ktorá má teraz výkon cca 310 k.

Kategória SS2 – 1600 ccm

Medzi menšími špeciálmi do 1,6 litra sa medzi 14 jazdcami najlepšie umiestnil Michal Kašpar na naozaj mimoriadne zdatne pripravenom Citroene Saxo VTS.

V súčte časov sa dostal na prvú priečku len s 0,5 s náskokom pred druhým Martinom Hrobom na aute rovnakého typu. Tretí skončil jeho starší brat Oto Hroba.

Štvrté miesto si zaslúžil Attila Pomozi na extra špeciálnom Fiate 126 s motorom z motorky uloženým v kabíne vedľa vodiča. Za poklonu stojí aj výkon Martiny Kašparovej, ktorá sa ako dablérka striedala so svojim mužom a medzi 13 chlapmi skončila na krásnom 5. mieste.

Kategória SS3 nad 1600 ccm

Dovedna 17 účastníkov veľkých špeciálov malo znova jeden, takmer nemožný cieľ. Poraziť Tondu Červenku na Peugeote 205 GTi. Po malej nádeji, ktorú im na minulých pretekoch dal Martin Hroba, keď sa mu Tondu v absolútnom poradí podarilo poraziť to bolo treba skúsiť znova.

Veľmi skoro sa však ukázalo, že to vôbec nebude ľahké, skoro ani možné. Tonda od prvého meraného kola jazdil časy na úrovni nových rekordov trate. Ten nakoniec stanovil vo svojej tretej jazde časom 1:35,395. Tak skončil bezkonkurenčne prvý s odstupom 6,5 s od druhého Martina Vajdu na krásnom Lotuse Exige.

Martin bol jedným z najväčších prekvapení pretekov, keď sa mu podarilo poraziť svojho úhlavného protivníka, dabléra a dobrého kamoša zároveň, Vila Zmetáka.

Doslova heroický výkon na trati podal zdatný slalomár Aleš Hreha. Napriek nedávnej operácii ramena a stálym bolestiam nastúpil do pretekov a jazdil ich celé len s jednou rukou. Napriek ohromnému hendikepu ho jeho Honda S2000 turbo s cca 370 k doviezla na krásne 3. miesto.

Kategória J – juniori

Žiaľ, napriek dobrým vyhliadkam, účasť v tejto kategórii sa v deň pretekov obmedzila len na 3 jazdcov. Tak každý kto nastúpil, automaticky získal miesto na bedni. Prvý bol absolútne samozrejme Martin Hroba na špeciálnom Citroene Saxo VTS, ktorý bol zároveň druhým najrýchlejším jazdcom celých pretekov AutoSlalom FUCHS.

S odstupom takmer 33 sekúnd si druhé miesto zaslúžil Stano Pecha na VW Polo 1.4 16V. Tretie miesto doslova pripadlo Matejovi Laškaiovi na Honde Civic.

Kategória D – dámy

Z pätice dievčat na súpiske už malo o čo bojovať. V celkovom súčte časov sa pod 4 minúty dostala Jana Cintulová na Suzuki Ignis, ktorá tak získala 3. miesto. Monika Weisová na Honde Prelude 2,2i sa s časom 3:56 dostala na 2. miesto a jednoznačné víťazstvo si odniesla spomínaná Martina Kašparová na Saxe VTS.

Seriál AutoSlalom sa už po 10 dňoch od pretekov na SlovakiaRingu presúva do tradičnej a obľúbenej arény letiska v Piešťanoch. Tu sa, celkom tradične na Veľkonočný pondelok 09.04. jazdia tretie preteky sezóny AutoSlalom.





Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.