Autoslalom premiérovo zavítal na SlovakiaRing

Len druhé podujatie seriálu AutoSlalom bolo zároveň vrcholom prvej polovice sezóny 2012. Dôvod je jednoduchý - SlovakiaRing. Prvýkrát v histórii prišli slalomari na profesionálny pretekársky okruh.

Na štart sa nakoniec pristavilo 115 jazdcov. Celkom jednohlasne všetkým, ktorí mohli či chceli prísť a neboli odkazujú: Môžete ľutovať!(Zdroj: Miro Glasa)

SLOVAKIARING. Vôbec prvýkrát sa nie len v 6 ročnej histórii seriálu AutoSlalom, ale dokonca aj v slalomovej histórii Slovenska, či strednej Európy jazdili preteky v automobilovom slalome na profesionálnom okruhu. S 2 500 metrami tu vznikla skoro najdlhšia a jednoznačne najrýchlejšia trať širokom okolí.

Stúpol záujem

Termín pretekov AutoSlalom FUCHS pripadol na poslednú marcovú sobotu. Záujem o skutočnú špecialitu v sortimente tratí prejavilo rekordné množstvo jazdcov. Len za prvý deň online registrácie sa do pretekov nahlásilo bez mála sto jazdcov.

Celkovo súpiska obsahovala vyše 145 záujemcov o tieto preteky. Postupne sa však viacerí pre rôzne dôvody ospravedlňovali a v deň pretekov sa zas mnohí nedostavili. Na štart sa teda nakoniec pristavilo 115 jazdcov. Celkom jednohlasne všetkým, ktorí mohli či chceli prísť a neboli odkazujú: Môžete ľutovať!

Ukrutný vietor kazil dokonalú zábavu

Predpovede počasia na deň pretekov niekoľko dní vopred neboli práve najlepšie, ale s tým sa dalo rátať, keďže jar je ešte len v prvej tretine. Organizátori si hlavne želali, aby nepršalo. To sa aj splnilo.

No celý deň pretekov patrične skomplikoval až neskutočne silný vietor. SHMÚ vraj na tento deň vydalo pred vetrom výstrahu I. stupňa. A veru, nebol to falošný poplach

Niektoré úseky trate zostavenej z kuželí vietor opakovane posúval. Preto sa hlavne počas tréningových jázd niektorým jazdcom stalo, že šli po neregulárnej trati. Od prvej ostrej jazdy už bola situácia podstatne lepšia.

Nie však pre ustatie vetra, ale pre zdvojenie kužeľov na každej pozícii pre väčšiu váhu a odolnosť voči vetru. Všetci jazdci sa však na trať i organizáciu pretekov celkom svorne vyjadrovali len pozitívne až v superlatívoch.

SlovakiaRing poskytol jazdecké zázemie

Areál SlovakiaRingu ponúka jazdcom skutočne päť hviezdičkové zázemie. Nie len rovné a priestorovo štedré depo s betónovým povrchom, ale aj priamo možnosť natankovať tri rôzne druhy paliva, množstvo elektrických prípojok pre kompresory či elektro náradie, boxy na prenájom a dokonca boxy pre tlakové umytie.

Nič podobné slalomári doposiaľ nikdy k dispozícii nemali. A mnohí si to patrične vychutnali. Preto sa už teraz mnohí, celkom oprávnene, tešia na ďalší tohtoročný termín 13.10. na tejto trati.

Preteky AutoSlalom Fuchs boli dva v jednom. Jazdili sa totiž ako klasický podnik seriálu AutoSlalom a výsledky z nich sa tiež zaratúvali do Majstrovstiev SR v automobilovom slalome. Pozrime si podrobnejšie, ako to prebiehalo a dopadlo v jednotlivých kategóriách, ktorých má AS až 8 a MSR 5.

Kategória S1 do 1400 ccm

Podobne ako na prvých pretekoch sezóny, aj na SlovakiaRing prišla v najmenšej objemovej kategórií silná a početná konkurencia. Na štart sa tu postavilo 25 jazdcov. Za pozornosť stoja prekvapivé výkony jazdcov ako Miro Biskorovajný na Honde Civic, ktorý to dotiahol na 6. miesto. Piate si s drobným a v zásade absolútne neokruhovým originálnym Mini vyjazdil Juraj Vrzgula. Len o miesto pred stupienkom víťazov skončil Martin Gucký na netypickom Smarte roadster. Do prvej trojky sa prebojovali tradičné mená. Bronzový skončil Rasťo Šimon na len jednolitrovom Fiate 127, strieborný bol Michal Klenko na Honde Civic a zlatú si vyjazdil Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye.


Kategória S2 do 1600 ccm

V tejto triede sa na štart na rozdiel od prvých pretekov sezóny postavila slušne početná konkurencia. Až 22 jazdcov bojovalo o najlepšie hodnotenie s objemom do 1,6 litra. Zaujímavým prekvapením bol Peter Ponec. Dabloval na aute Suzuki Ignis Sport Dušana Chrenka, ktorého na vlastnom náradí porazil.Dotiahol to na 5. miesto.

Pred ním skončil Tomáš Komár na Honda CRX. Trofej a hodnotné ceny za 3. miesto si vzal Jozef Frnčo, ktorý rovnako ako druhý Michal Novák sedlá Citroen Saxo VTS. Prvé miesto v triede si vybojoval Juraj Kóssi na Honda Civic Vti.


Kategória S3 do 2000 ccm

Mierne menej početná bola skupina mašín do dvoch litrov. Na SlovakiaRing ich prišlo 16. Tu za zmienku stojí jazdecké umenie Tomáša Drgoňa na bežnom sériovom a nekonkurenčnom Forde Focus 1,8i. Tomáš je totiž schopný držať krok s autami ako Honda Integra Type R.

Večná škoda, že nemá výkonnejšie náradie. Tretí v tejto triede dojazdil Peter Granát na Nissane Almera GTi, druhé miesto si zaslúžil Edo Bednárik na Honda Civic TypeR a dvojlitrom nedal dýchať Vlado Okali na Renaulte Clio Sport.

Kategória S4 nad 2000 ccm

Najväčšia objemová kategória nad dva litre sa s 21 účastníkmi opäť blysla zaujímavými autami. Objavili sa tu chuťovky ako úplne nová Impreza STI sedan, Mégane RS 250, dva kusy predošlej generácie Mégane Sport, Honda S2000 turbo či znova Porsche Cayman.

Kým jazdci od 5. po 2. miesto bojovali o každú desatinku sekundy, prvý Michal Žiak na Mitsubishi Lancer EVO VIII si jazdil vlastnú ligu a v cieli skončil o celých 10s pred súpermi.

Na druhom mieste ukončil preteky Miro Mach na Porsche Cayman a tým len potvrdil, ako jazdecky zdatné je malé porsche s motorom uprostred už v sériovom stave. Tretí, s odstupom len 0,1 s skončil Braňo Goga na S2000 turbo, ktorá má teraz výkon cca 310 k.

Kategória SS2 – 1600 ccm

Medzi menšími špeciálmi do 1,6 litra sa medzi 14 jazdcami najlepšie umiestnil Michal Kašpar na naozaj mimoriadne zdatne pripravenom Citroene Saxo VTS.

V súčte časov sa dostal na prvú priečku len s 0,5 s náskokom pred druhým Martinom Hrobom na aute rovnakého typu. Tretí skončil jeho starší brat Oto Hroba.

Štvrté miesto si zaslúžil Attila Pomozi na extra špeciálnom Fiate 126 s motorom z motorky uloženým v kabíne vedľa vodiča. Za poklonu stojí aj výkon Martiny Kašparovej, ktorá sa ako dablérka striedala so svojim mužom a medzi 13 chlapmi skončila na krásnom 5. mieste.

Kategória SS3 nad 1600 ccm

Dovedna 17 účastníkov veľkých špeciálov malo znova jeden, takmer nemožný cieľ. Poraziť Tondu Červenku na Peugeote 205 GTi. Po malej nádeji, ktorú im na minulých pretekoch dal Martin Hroba, keď sa mu Tondu v absolútnom poradí podarilo poraziť to bolo treba skúsiť znova.

Veľmi skoro sa však ukázalo, že to vôbec nebude ľahké, skoro ani možné. Tonda od prvého meraného kola jazdil časy na úrovni nových rekordov trate. Ten nakoniec stanovil vo svojej tretej jazde časom 1:35,395. Tak skončil bezkonkurenčne prvý s odstupom 6,5 s od druhého Martina Vajdu na krásnom Lotuse Exige.

Martin bol jedným z najväčších prekvapení pretekov, keď sa mu podarilo poraziť svojho úhlavného protivníka, dabléra a dobrého kamoša zároveň, Vila Zmetáka.

Doslova heroický výkon na trati podal zdatný slalomár Aleš Hreha. Napriek nedávnej operácii ramena a stálym bolestiam nastúpil do pretekov a jazdil ich celé len s jednou rukou. Napriek ohromnému hendikepu ho jeho Honda S2000 turbo s cca 370 k doviezla na krásne 3. miesto.

Kategória J – juniori

Žiaľ, napriek dobrým vyhliadkam, účasť v tejto kategórii sa v deň pretekov obmedzila len na 3 jazdcov. Tak každý kto nastúpil, automaticky získal miesto na bedni. Prvý bol absolútne samozrejme Martin Hroba na špeciálnom Citroene Saxo VTS, ktorý bol zároveň druhým najrýchlejším jazdcom celých pretekov AutoSlalom FUCHS.

S odstupom takmer 33 sekúnd si druhé miesto zaslúžil Stano Pecha na VW Polo 1.4 16V. Tretie miesto doslova pripadlo Matejovi Laškaiovi na Honde Civic.

Kategória D – dámy

Z pätice dievčat na súpiske už malo o čo bojovať. V celkovom súčte časov sa pod 4 minúty dostala Jana Cintulová na Suzuki Ignis, ktorá tak získala 3. miesto. Monika Weisová na Honde Prelude 2,2i sa s časom 3:56 dostala na 2. miesto a jednoznačné víťazstvo si odniesla spomínaná Martina Kašparová na Saxe VTS.

Seriál AutoSlalom sa už po 10 dňoch od pretekov na SlovakiaRingu presúva do tradičnej a obľúbenej arény letiska v Piešťanoch. Tu sa, celkom tradične na Veľkonočný pondelok 09.04. jazdia tretie preteky sezóny AutoSlalom.





Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 201
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 756
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 142
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 891
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 478
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 914
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 136
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 000
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 152
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 929

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

stĺpček petra tkačenka

Vojak aby riskoval život?

Podľa Fica Slovensko občas do cudziny pošle vojakov, ale len tam, kde im nehrozí žiadne riziko.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.