Kto má prednosť pri výjazde z kruháča

Viacpruhové kruhové objazdy robia problémy viacerým vodičom. Nevedia ako, kde a komu dať prednosť v jazde. Takým miestom je aj Rondel v Žiline.

Pri výjazde z neho má vždy prednosť ten, kto sa nachádza v pravom jazdnom pruhu.

Juraj: "Na obrázku som vyznačil plnou červenou čiarou jazdný pruh na kruhovom objazde. V mieste napojenia na objazd A je vytvorený ďalší pruh (modrý) kde vodič prirodzene dáva prednosť vozidlám na kruhovom objazde (upravené značkou Daj prednosť v jazde).

rondel.JPG

Ako sa ale zachovať v prípade že "červený vodič" opúšťa kruhový objazd výjazdom B (červená prerušovaná čiara) a musí sa teda zaradiť do modrého pruhu, zatiaľ čo v modrom pruhu ide vozidlo, ktoré práve prišlo cez vjazd A? Teda, obe vozidlá idú vedľa seba a obe sú už vlastne na kruhovom objazde.

Kto dáva prednosť? Modré vozidlo, pretože má pri vjazde A značku "Daj prednosť" alebo červené vozidlo, pretože modré vozidlo je už vlastne tiež na kruhovom objazde a ide vo svojom pruhu?

Situácia je často kritická. Niekedy vidím, že dá prednosť jeden, niekedy druhý vodič, čas na zaradenie sa do pruhu ktorý opúšťa objazd je krátky (úsek na ktorom sa červený vodič môže zaradiť do modrého pruhu aby opustil objazd je dosť krátky.)"

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Kruhový objazd je z hľadiska predpisov súborom viacerých križovatiek, ktoré nasledujú krátko po sebe. Nevylučuje to ani definícia dopravnej značky Kruhový objazd.

"Značka Kruhový objazd (č. C 7) označuje kruhový objazd a prikazuje smer jazdy len v smere vyznačených šípok na značke. Vodič vchádzajúci do kruhového objazdu má prednosť v jazde, ak nie je prednosť v jazde upravená značkami," píše sa vo vyhláške.

Pri vjazde do kruháča má prednosť červený

Pri vjazde do kruháča dáva modrý vodič, tak ako to napísal Juraj, prednosť červenému. Keďže je ale kruháč dvojpruhový, v podstate to znamená, že modrý nesmie náhle ohroziť či obmedziť červeného, ktorý sa chce presunúť z ľavého pruhu do pravého.

Ak červený pokračuje ľavým pruhom pri vjazde do kruhového objazdu, modrý môže plynule a bez obáv vojsť do kruháča. Za hranicou križovatky (vjazdu) už dopravná značka "Daj prednosť v jazde" neplatí. Tam sa vodiči musia orientovať podľa pravidiel jazdy v jazdných pruhoch.

Hranicou križovatky je v danom mieste kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku končí zakrivenie vozovky.

Pri výjazde z kruhového objazdu má prednosť modrý

Pri výjazde z kruhového objazdu musí dať prednosť červený vodič modrému. "Vodič pri prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého jazdného pruhu je povinný dať prednosť v jazde vodičovi jazdiacemu v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Červený, ktorý jazdí v ľavom pruhu kruhového objazdu, musí prejsť do pravého, aby mohol opustiť kruháč. Ale to nesmie bez toho, aby dal prednosť modrému. Dať prednosť znamená povinnosť počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 183
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 934
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 433
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 241
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 235
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 710
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 589
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 154

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.